Gå till innehåll

NL30 - JJ på A hög bräda


Recommended Posts

Fi är en stor fisk som spelar 67/13 hittills. Har har förlorat två stora potter nyligen och spelar sjukt aggressivt/spewigt efter det. Handen innan cbettade jag på A-hög bräda mot fi och han overshovade flopp.

 

Vad är era tankar här? Kan man någonsin syna här eller är det bättre att vänta efter bättre läge?

 

Jag tror att fi kan göra detta med alla Ax händer, 7x och fd för det mesta. Sen kanske han har lite annat smått och gott någon gång men det är väl det det han har oftast antar jag. Om jag räknar ihop kombos lite snabbt och vi antar att han gör det med de flesta 7x och fd så är inte en syn så dumt. Vad tycker ni?

 

Ongame Network $30.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 1080000

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $30.00

Hero (CO): $33.42

BTN: $30.57

SB: $10.45

 

Pre Flop: ($0.45) Hero is CO with Jspade.gif Jclub.gif

Hero raises to $0.90, 1 fold, SB calls $0.75, 1 fold

 

Flop: ($2.10) 2diamond.gif Aheart.gif 7diamond.gif(2 players)

SB bets $9.55, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror du Fi:s range är mer exakt? Försök ta ut en och sen är det bara att räkna om syn är korrekt spel eller ej baserat på den range du satt fi på. Använd pokerstove.

 

När du gjort detta några gånger kommer du både bli bättre på handreading och öka dina chanser att ta korrekta beslut i marginella potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte precis skriva en lång post om varför jag inte synar tills jag såg att han hadde bara 30% av ett maxinköp, jag blixtsynar.

 

Jag har sett sånt här spel många gånger från lösa shortstacks och dom trycker med princip vadsomhellst.

 

Skulle gissa på att du har bäst hand över 50% av gångerna.

 

 

Om han nu skulle ha närmare ha ett fullt inköp hadde jag inte gjort det, inte pga av att jag tror det är EV- utan att det kan skrämma han från att göra det igen när du inte har ett marginellt läge.

 

Isåfall, släpp handen och låt han mysa över minipotten, stora chanser att han då gör det igen när du har tptk+-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade synat eftersom en del av hans Ax-combos faller bort eftersom han förmodligen hade pushat dem pre.

 

Tror def det finns en del Ax i hans synrange eftersom fi är fisk. Om det varit en shortstack-reg hade jag aldrig räknat med något annat än att han pushar Ax pre.

 

Men... även om han har en del Ax i sin synrange kommer han inte donk-pusha 100% av gångerna ändå. Så tot sett tror jag vi kan reducera Ax en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror du Fi:s range är mer exakt? Försök ta ut en och sen är det bara att räkna om syn är korrekt spel eller ej baserat på den range du satt fi på. Använd pokerstove.

 

När du gjort detta några gånger kommer du både bli bättre på handreading och öka dina chanser att ta korrekta beslut i marginella potter.

 

Jag gör det, tack men tänkte mer fråga om vad ni antar han har här. Jag tänkte mig Ax händer, som A2-AT. 7x händer. Kanske någon 2x också. Och ibland några pocketpar och färgdrag. Och med det blir det en syn det rätta.

 

Tror def det finns en del Ax i hans synrange eftersom fi är fisk. Om det varit en shortstack-reg hade jag aldrig räknat med något annat än att han pushar Ax pre.

 

Men... även om han har en del Ax i sin synrange kommer han inte donk-pusha 100% av gångerna ändå. Så tot sett tror jag vi kan reducera Ax en hel del.

 

Jag håller med. Jag tror fi kan lätt ha Ax i sin range även om det kanske inte är det smartaste. Han är en stor fisk och tänker förmodligen inte så mycket när han spelar. Men han pushar kanske AT+ men har faktiskt ingen aning om vad han pushar med. Han har inte pushat hittills som shortstackad men han har inte varit det många händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SYN. han har typ 7x 88 eller nåt annat random.... kanske även fl drag.

skulle säga att han har A kanske max 10% av gångerna här(så som du beskrev han plus att han bara har 1/3 stack)...

 

Håller fullständigt med. Skulle vilja säga att du är upp emot 70% här mot hans range. Och med tanke hur du beskriver hans tidigare spel strax innan skulle han väl i princip ha ställt preflop med merparten av Ax-händerna!

 

Kan inte bli en mer solklar syn enligt mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold. Typiskt move för en tiltad fisk med A och svag kicker. Dessutom, även om sannolikheten att JJ är den bättre handen överstiger 50% så skulle jag folda med avsikten att uppmuntra fler liknande moves. Nästa gång är vi säkra på att vår hand är bättre och får då tillbaka våra 75 cent plus resten av fiskens marker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...