Gå till innehåll

Vägen Till Miljonen


wc3ard

Recommended Posts

Jag vet inte om du har läst igenom hela vår dagbok, eller bara kände för att droppa ett lite random inlägg nu i juletider, men i vilket fall som...

 

När du har hängt här ett tag kommer du upptäcka att jag allt som oftast faktiskt har en poäng med vad jag skriver :) Random inlägg är lite att ta i faktiskt...

 

Med tanke på hur du skriver antar jag att du har vunnit rätt mycket själv, och du är således en mycket bättre, och klokare pokerspelare än vad i alla fall jag själv är.

 

Det är med stor sannolikhet ett korrekt antagande med tanke på att ni pratar om att spela in er första miljon och just nu verkar ha bankrullar under $10k.

 

Du föreslår alltså att vi ska gå upp i nivå (?) om jag har förstått rätt.

 

Nej, jag föreslår att ni ska ha strikta bankrullekrav. Mitt inlägg försökte bara förklara ett grundläggande tankefel. Det går oftast snabbare att klättra uppåt om man studerar 2h på varje spelad h än att man robotgrindar 9h och lägger 1h på analys av spelet. Ingen av er kommer nå ens en tiondel av era mål om ni inte klättrar uppåt i nivåerna i rimlig takt. Avkastning på ökad baskunskap är enorm på de lägsta nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 162
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej, jag föreslår att ni ska ha strikta bankrullekrav. Mitt inlägg försökte bara förklara ett grundläggande tankefel. Det går oftast snabbare att klättra uppåt om man studerar 2h på varje spelad h än att man robotgrindar 9h och lägger 1h på analys av spelet. Ingen av er kommer nå ens en tiondel av era mål om ni inte klättrar uppåt i nivåerna i rimlig takt. Avkastning på ökad baskunskap är enorm på de lägsta nivåerna.

 

Intressant inlägg och något många av oss låg-grinders borde tänka på. Om du nu hade spelat lowstakes, hur hade dina pokerstudier sett ut? Jag har tänkt på detta och hört lite olika åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du har hängt här ett tag kommer du upptäcka att jag allt som oftast faktiskt har en poäng med vad jag skriver :) Random inlägg är lite att ta i faktiskt...

 

 

 

Det är med stor sannolikhet ett korrekt antagande med tanke på att ni pratar om att spela in er första miljon och just nu verkar ha bankrullar under $10k.

 

 

 

Nej, jag föreslår att ni ska ha strikta bankrullekrav. Mitt inlägg försökte bara förklara ett grundläggande tankefel. Det går oftast snabbare att klättra uppåt om man studerar 2h på varje spelad h än att man robotgrindar 9h och lägger 1h på analys av spelet. Ingen av er kommer nå ens en tiondel av era mål om ni inte klättrar uppåt i nivåerna i rimlig takt. Avkastning på ökad baskunskap är enorm på de lägsta nivåerna.

 

 

Okej gött, då hade väl jag missuppfattat ditt inlägg lite grand, tyckte det verkade som att du tyckte att vi skulle gå upp i nivå. Din kompentens som pokerspelare har jag inte ifrågasagt, vilket jag bl.a. skrev; "med tanke på hur du skriver antar jag att du är en bättre pokerspelare än mig".

Konstruktiv feedback uppskattas såklart alltid! 8-)

 

Kan säga att jag igår hade min sämsta dag som sng spelare, då jag backade från 300-100 genom att bara spela 6dollar sng. Spelade 9st i taget, och trots att jag känner att det borde ge mig en bra timlön, väljer jag att gå ner till 6 bord i taget i stället. Eftersom att jag inte har ngt hjälpprogram (än) ger detta mig såklart betydligt mer upptagbar information om motståndarna.

 

Jag har läst på rätt mkt rörande sng på olika sidor, men något jag tycker är rätt svårt att hitta info om är sng turbo. Ngt jag undrar, som jag gärna skulle vilja få svar på av någon kunnig sng spelare, är om man verkligen ska spela så aggresivt som det står i många artiklar osv. Det står att man ska börja spela aggresivare när blindsen går upp, och att man t.ex. i vissa läger ska raisa händer som 57o. Stämmer detta? Jag förstår att man ska göra det i vissa precisa situationer, men om vi säger att jag spelar en 6handad turbo, 6dollar; tre spelare kvar, 100/200 blinds, stackar på 3k, jag sitter på position. Ska jag raisa i detta läge?, om jag vet att mina motståndare är galet dåliga och lösa. Är det verkligen rätt att spela aggresivt mot lösa motståndare med likvärdiga stackar?

 

Ska försöka få in ett par timmar ikväll/natt, och fortsätta att endast köra 6 bord. Hoppas på lite bättre flyt nu :-)

 

Goood Juuuul!!! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS. Rätta nästa inlägg ifall jag har fel. Är inget proffs (ÄN!) Så jag kan ha uppfattat de här om equity värdena lite fel.

 

Är det nån som kan förklara det här om icm förresten? Är inte så insatt i det heller, men jag vet att det är helvetiskt viktigt :D

Finns det nåt sätt man kan beräkna detta förresten?

Har det någon koppling till fold+hand equity?

 

God jul till alla förresten!!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå, har du spelat ner dig från 300 till 100 på en dag?

Tycker du måste hålla tänka på br-management lite bättre! Ifall man har en dålig dag, så i princip "måste" man ta ett steg ner, o köra på t.ex 3.40 turneringar. Sj gjorde jag det, o nu har rullen gått stadigt upp igen, så jag tänker snart trappa upp =)

 

Men men... tappa inte självförtroendet nu. Börja kör på $3 eller $2 sngs istället, tills du känner dig säker igen. Vi ska allt få dig tillbaka på spåret!

 

Nej det är i princip aldrig smart att höja med 5,7o vid 100/200 ifall man har en 3000 stack.

 

Dock kan det vara smart att ställa all in med en Q,10s när blindsen är på 300/600+100 ante, så varje pott preflop blir på runt 1000. Är riktigt stor chans då att motståndarna lägger sig, och då plussar du från 3000 till 4000.

Det finns beräkningar på ifall detta är ett smart drag.

När du ställer all in, så får du 2 värden. Det ena är fold equity, och det andra är hand equity. Fold equity är värdet på hur ofta dina motståndare foldar.

Ifall dom foldar hälften av gångerna, så blir fold equity halva potten.

(Man kan alltså säga att halva potten tillhör dig redan, om man räknar i långa loppet.) Men sen måste man även plussa på din hand equity. Dvs hur ofta din hand vinner, ifall du blir synad. Ifall både fold equity, och hand equity överstiger pottens värde, med ens 1%, brukar det vara korrekt att ställa all in. Dock finns såklart undantag, när du t.ex sitter i bubblan som midstack, och en är shortstack med ca 300, då är det såklart mer värt att lägga handen och vänta tills en shortstacken har åkt ut, än att riskera att krocka med chipleader, och åka ut...

 

Du beräknar fold equity på känsla. Ifall du uppskattar att bli synad 1/3 av gångerna, så är värdet på 1/3 av potten...

Det handlar om hur du läser dina spelare. Ifall dina motspelare är lösa spelare, så sjunker såklart fold equity värdet. Vice versa.

 

Det finns dock ett riktigt bra träningsprogram för detta, sngwiz.

Det kan verkligen kan förbättra ditt spel i sngs. Du kan analysera ditt spel med detta, och där de visar en error skylt, vid varje misstag du gjort.

Dom har även en frågesport, där du får frågor du kan svara på, sen ser du ifall du gjort rätt eller fel. Du kan även ställa svårhetsgrad.

 

http://www.sngwiz.com/

Tanka det, du får 30 dagars trial, utan restriktioner. Det går t.om att tigga om en förlängning ifall man mejlar

 

Rekommenderar även att du blir medlem på pokersavvyplus.com. Det finns en kille där som laddat upp en sng serie. Kolla upp han på sharkscope.com Han är faktiskt riktig duktig. md261 nickar han på pokerstars. Finns även fler pokerproffs som laddat upp videos. Man kan t.om anställa en pokercoach.

 

Tror du behöver plugga lite mer på ditt sng innan du spelar på $6.

O googla lite om icm också.

icm är nåt man aldrig kan lära sig tillräckligt mkt inom.

 

God jul på dig! Och lycka till att bygga upp rullen igen!

 

Okej gött, då hade väl jag missuppfattat ditt inlägg lite grand, tyckte det verkade som att du tyckte att vi skulle gå upp i nivå. Din kompentens som pokerspelare har jag inte ifrågasagt, vilket jag bl.a. skrev; "med tanke på hur du skriver antar jag att du är en bättre pokerspelare än mig".

Konstruktiv feedback uppskattas såklart alltid! 8-)

 

Kan säga att jag igår hade min sämsta dag som sng spelare, då jag backade från 300-100 genom att bara spela 6dollar sng. Spelade 9st i taget, och trots att jag känner att det borde ge mig en bra timlön, väljer jag att gå ner till 6 bord i taget i stället. Eftersom att jag inte har ngt hjälpprogram (än) ger detta mig såklart betydligt mer upptagbar information om motståndarna.

 

Jag har läst på rätt mkt rörande sng på olika sidor, men något jag tycker är rätt svårt att hitta info om är sng turbo. Ngt jag undrar, som jag gärna skulle vilja få svar på av någon kunnig sng spelare, är om man verkligen ska spela så aggresivt som det står i många artiklar osv. Det står att man ska börja spela aggresivare när blindsen går upp, och att man t.ex. i vissa läger ska raisa händer som 57o. Stämmer detta? Jag förstår att man ska göra det i vissa precisa situationer, men om vi säger att jag spelar en 6handad turbo, 6dollar; tre spelare kvar, 100/200 blinds, stackar på 3k, jag sitter på position. Ska jag raisa i detta läge?, om jag vet att mina motståndare är galet dåliga och lösa. Är det verkligen rätt att spela aggresivt mot lösa motståndare med likvärdiga stackar?

 

Ska försöka få in ett par timmar ikväll/natt, och fortsätta att endast köra 6 bord. Hoppas på lite bättre flyt nu :-)

 

Goood Juuuul!!! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni vill ha hjälp att förstå slaktavfalls råd så börja era pokerstudier i att försöka förstå hur otroligt dåliga ni är på poker, det är verkligen inte enkelt så lägg kraft på det så går det fortare.

 

(det svåraste är inte att vilja lägga 250h på att studera poker, det svåraste är att förstå hur man ska genomföra det och faktiskt bli bättre av det)

 

 

Varje pott spelad med enda inställningen att spela den bäst + IQ = pengar.

 

Varje pott spelad bara för att tjäna lätta pengar = slöseri med sitt liv.

 

Och det är verkligen inte bra att slösa med sitt liv för man har bara ett =)

 

 

/En som slösat för mycket av sitt liv :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wc3yard tack för svaret! Dock är det så här att jag har spelat sng länge, och kan med fullständig säkerhet säga att jag är bättre än dom spelarna som spelar på 6dollar nivån, och även spelare som spelar högre sng.

 

Jag har dock självklart jättemkt kvar att lära mig i sng, för att inte tala om cg där jag är en riktig nybörjare. Det du skrev om vet jag dock redan, och jag känner att ska jag lära mig mer om sng behöver jag tips från någon som verkligen spelat mkt, absolut inget illa menat. Jag har själv spelat över 10.000 sng, och vet självklart redan allting om att det handlar om att alltid försöka maximera sitt spel, och fokusera på detta och att lära sig saker.

 

Anledningen till att jag väljer att fortsätta att spela 6dollar sng, och inte gå ner handlar dels om raken som är betydligt högre när man spelar för lägre insatser, och att jag dessutom har möjlighet att sätta in mer i fall jag skulle förlora. Av dessa anledningar ser jag ingen anledning att gå ner i nivå. Tack för den där 30 dagars trialen, den ska ja kolla så snart som möjligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Tar till mig detta, och är redan i full färd att lära mig precis allt om allt som har med poker att göra. Här hoppas det inte över något... inget mera "halvsatstning som medioker/hyffsad spelare."

All kunskap ska jag ha, och samtliga nödvändiga verktyg.

Det är som sagt slöseri på tid av livet annars. =)

 

Om ni vill ha hjälp att förstå slaktavfalls råd så börja era pokerstudier i att försöka förstå hur otroligt dåliga ni är på poker, det är verkligen inte enkelt så lägg kraft på det så går det fortare.

 

(det svåraste är inte att vilja lägga 250h på att studera poker, det svåraste är att förstå hur man ska genomföra det och faktiskt bli bättre av det)

 

 

Varje pott spelad med enda inställningen att spela den bäst + IQ = pengar.

 

Varje pott spelad bara för att tjäna lätta pengar = slöseri med sitt liv.

 

Och det är verkligen inte bra att slösa med sitt liv för man har bara ett =)

 

/En som slösat för mycket av sitt liv :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig jävligt seg idag. Vad ska man göra sega dagar, för att få tillbaka pokergnistan? Kan inte hålla på å lata mig, om ja ska ta mig till miljonen,

men de e svårt såna här dagar.

Får prova med en promenad, o se om de bli nån skillnad...

 

Jaa den känslan känner man ju igen =) För mig brukar det nästan alltid funka att ta en promenad, en stor kopp kaffe, och lite läsning i någon inspirerande pokerdagbok! Får du inte tillbaka gnistan då, kan det ju kanske vara läge för någon dag paus, eller att testa på någon annan pokerform (typ från sng till cg).

 

Hoppas att det var till någon hjälp! :-)

Något tips på ngn skön musik att grinda till förresten? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja har tagit en väl behövlig paus nu. Tror att slöheten beror jävligt mkt på att jag burit på lite magsjuka. spydde igår bara efter ett par öl, o har varit jävligt risig i kistan, så där har vi nog problemet.

 

E fortfarande jävligt risig, men förhoppningsvis går de över tills imorrn. Har spelat lite rehabiliterande homm 3, så nu känns det bättre. 8-)

 

B-Rullen har e på 293, efter vad som känns är en bad beat streak... Men vi får se. Om det inte vänder snart så får jag väl börja plugga igen då!!:mad:

 

Här har du lite chill musik:

 

O här har du allmänt populära låtar:

 

Jaa den känslan känner man ju igen =) För mig brukar det nästan alltid funka att ta en promenad, en stor kopp kaffe, och lite läsning i någon inspirerande pokerdagbok! Får du inte tillbaka gnistan då, kan det ju kanske vara läge för någon dag paus, eller att testa på någon annan pokerform (typ från sng till cg).

 

Hoppas att det var till någon hjälp! :-)

Något tips på ngn skön musik att grinda till förresten? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfaan säger jag bara... Körde en 9-turnerings session i morse, men höll på att stöka bort grejor i köket precic när jag hittat. Hörde att det pep o att de va min tur, men jag ignorerade, eftersom hur stor chans ere att jag ska ha en bra hand just nu? Så jag fortsatt städa lite till, sen gick jag o kollade vad jag hade. AA såklart. Potten blev på över 1000 då en satt på 5,5 o en satt på 10,10. Hade vunnit den handen stort. Aja, gick å tog en snabb drill nån minut efter det, hörde att det pep på min tur, försökte skynda mig, men man har rätt kort tid på sig på turboturneringarna, så innan jag han tillbaka råkade jag även slänga nästa hand. Vad tror ni de var för hand, om inte den jävla AA igen ?!?!?!?

Aja potten blev ändå liten den här gången men ändå...

Hela Sessionen gick åt helvete, jag backade ca $10.

Var ganska nyvaken, så ja kunde inte riktigt koncentrera mig. Gjorde misstag på misstag på misstag, och kom inte på mig själv föränn 5 sekunder efter jag spelade handen, varför gjorde jag såddär? Det är därför man alltid ska ta sig lite mer tid att tänka, för att komma fram till det bästa draget.

 

Aja, ska dra en session till nu, efter lite mat o massa kaffe, å se om det går bättre att spela. Troligtvis.... Är nere på $297 nu, vilket jag är rätt nöjd med, med tanke på hur uselt, o odisciplinerat jag spelat på sistone.

(Har börjat jobba igen nu, så jag lägger inte lika mkt tid på poker, tyvärr!!!)

 

Men hur går det för ni andra grabbar då? Ni får fan inte ge upp!

Hur går det för dig doktorn ? Jag hoppas att du drar in din vanliga månadslön. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt med tjafset med pm's istället, ifall ni tänker fortsätta dvs.

Nu handlar den här tråden om poker, och hur det går till millen. Inte livsstilar. de kan ni ta på flashback. :D

 

Aja... E uppe i $314 nu. Har gått fortare, och stabilare när jag började multitabla 9 bord. Ha lite liten skärm, så ja måste koncentrera mig litegranna ibland. Funderar på å skaffa en större eller en till, så man ser bättre, o kanske kan köra på fler bord. Är det nån som har bra erfarenhet med mass-multitabling, med 12 bord och uppåt?

 

Multitablar bara på $3.40 nu, då jag inte hinner hålla koll på spelarna jag möter, vilka spelstilar de har osv. Har bara pt3 huden att förlita mig på. Är iofs inte så pjåkigt det heller men...

 

Det jag vill komma till:Vilken nivå kan man lira på som högst, + hur många bord kan man lira på dessa nivåer, och gå plus riktigt mkt på det?

Antar att det inte går så bra att plussa på t.ex $16, när man sitter på typ 18 bord. Man får ju då INGEN koll på nån! :P

 

Ajja, jag vet inte för ja ha brukar annars inte lira på mer än 4 bord. Ere nån som har tjänar massa pengar på multitabling här som kan ge lite tips?

Känns som att det är 18 bord man ska sitta vid, ifall man vill tjäna mest. $/h

 

Hur annars kan man tjäna mesta möjliga $/h?

Tror jag kmr upp i ca $10/h på $3.40 vid 9 bord...Men är osäker då jag bara testat några timmar, o de ha gått bra. Kan gå sämre i framtiden.

Dock känns de inte som att ja hade tur. Snarare tvärtom :P

 

Som jag hoppats att du förstått är inte alla exakt lika bra på poker, även efter lika många timmars träning. Antal bord är också olika för alla.

 

Hjälpmedel för multitabling : tableninja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp sorgligt men sant kan nog inte alla bli lika bra på poker, men man får jobba hårt, å se hur långt man tar sig helt enkelt, å bara hoppas på de bästa :)

 

Ska kollas upp, efter jag har undersökt alla andra verktyg jag blivit tipsad om. Finns så satans mkt verktyg att man inte ens vet vilket/vilka man ska använda sig av :S

 

Håller på att undersöka möjligheterna med sngwiz just nu. Tvr så verkar dom har tagit bort huden, men möjligen ett bra träningsprogram =/

 

Osså e ja småsugen på å byta till HM från PT3, då det verkar ha roligare verktyg, o att folk säger att de ska vara bättre.

Åsså måste jag förbättra PT3 huden så den är anpassad till sng-turbos. Den är för cg nu. + att jag bara använder vp, pr, o afq. Som det verkar så är det inte ens de viktigaste man bör veta. Ska visst vara bra med andra stats också.

 

e så mkt man ska lära sig, å mkt verktyg å undersöka att ja håll på å spy :P

Känns inte som att jag kommer hinna ;)

Aja, en dag i taget... en dag i taget...

 

Men jag är fortfarande helvetiskt tacksam över tipset på verktyg!

Har fått rätt mkt tips på verktyg, så de finns mkt att skumma igenom.

Undrar just vilka verktyg man borde ha, för att få den perfekta blandningen, utan att det bli FÖR MYCKET! Är även ute efter den perfekta pt3 huden :)

 

Glad för all feedback! :-D

 

Som jag hoppats att du förstått är inte alla exakt lika bra på poker, även efter lika många timmars träning. Antal bord är också olika för alla.

 

Hjälpmedel för multitabling : tableninja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit ledig igen, resten av månaden troligen! Surt då jag behöv pengarna, men det betyder mer tid över till poker och annat :)

 

Problemet nu är att jag inte har något internet hemma :( Får beställa lite snabbt. Tror det blir telias fasta bredband+telefoni. Ska hamna på 249kr/månaden för 8mbit. Eller går det att få nåt billigare och bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja! Har inte skrivit här på lång tid nu av olika anledningar, först och främst pga. att jag runnat galet dåligt, tappat viss motivation till pokern, och inte pallat helt enkelt. Har dock inte gulat, och känns trist att bara hoppa av tävlingen sådär, så ska försöka rycka upp liret och börja skriva här lite mer!

 

Sen sist har jag gått ner till en rulle på 30 dollar (!) efter kombo av jobbig varians och ett par dumma turrar. Gick efter detta ner till 2dollar sng, och har nu lyckats grinda mig upp till ca 75 dollar. Spelar alltså atm 2 dollar sng, och har gått ner till 4 bord i taget. Främst pga. att få ner variansen lite jämfört med när jag spelade 12, för att jag tycker det är roligare, och för att utvecklas betydligt mer.

 

Har börjat använda sngwizard som ts tipsade om(tack!) och använt det en del. Ska även kolla lite cardrunners videor vilka jag tror kan ge en hel del. Sen undrar jag om någon vänlig själ skulle kunna berätta hur man postar händer om man saknar hjälpprogram. Om det är någon som vet ett relativt enkelt sätt vill säga.

 

Kommer nog satsa på att få in en 4-5 timmar till idag/natt. Får se om min sköna streak håller i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte målet som är det viktigaste, det är resan dit.....

Och resan dit blir ju betydligt roligare om man känner att man når målen. Det enda jag läst so far är ett par delmål som även dom kräver sin man för att uppnå...

Sätt rimliga mål på vägen så blir det istället en jävla självförtroende boost när man märker att det går bättre än beräknat.

just my two cents...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och resan dit blir ju betydligt roligare om man känner att man når målen. Det enda jag läst so far är ett par delmål som även dom kräver sin man för att uppnå...

Sätt rimliga mål på vägen så blir det istället en jävla självförtroende boost när man märker att det går bättre än beräknat.

just my two cents...

 

Mm obv e de ett mål som inte kommer uppfyllas de närmsta månaderna, men det är väl också det som är det roliga med denna dbn. Att skriva ner vägen från micro sngs till betydligt högre nivåer och summor. Självklart kunde vi haft fler delmål, men trots att vi inte har så många gemensamma har vi såklart egna delmål. Jag ska t.ex. köpa hm (borde såklart egentligen redan ha gjort det) när ja ligger på 1000 dollar. En miljon känns som ett grymt slutmål imo.

 

Lirat ca 8 timmar idag, och hunnit med 32 sng, vilket känns helt ok. Jag har Plussat en 25-30 dollar, vilket gjort att rullen gått upp till strax över 100. Kommer gå över till 5 dollar när jag är uppe på 120, kör alltså max 5% nu i början. Backar man en runda är det bara gå ner en nivå Jag kommer självklart ha lite hårdare bankrullekvar när jag kommer upp i nivåer. Tror jag lägger ett par timmar inatt också ifall jag orkar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig dag för dig igår! Hoppas det går lika bra idag :)

Bra att du börjar jobba upp bankrullen din igen. Fortsätt kämpa, vi måste ta oss över $1000 gränsen snart.

 

Själv ha jag inte lirat på runt 2 veckor, då jag varit utan internet!!! :S

Lånar grannens nu, men han tankar så satans mkt tror jag, för det går segt som fan, så det går inte alls att lira nåt.

Annars ligger min br fortfarande på $329. Börjar jobba igen på den, så fort jag har ett stabilt internet att sitta på. =)

Sen är det dags för nya fräscha tag. Måste peppa till på nåt sätt!

Man får ha isildur1 som förebild, om han ha lyckas så bra, så borde jag iaf lyckas hälften så bra :-P

 

Mm obv e de ett mål som inte kommer uppfyllas de närmsta månaderna, men det är väl också det som är det roliga med denna dbn. Att skriva ner vägen från micro sngs till betydligt högre nivåer och summor. Självklart kunde vi haft fler delmål, men trots att vi inte har så många gemensamma har vi såklart egna delmål. Jag ska t.ex. köpa hm (borde såklart egentligen redan ha gjort det) när ja ligger på 1000 dollar. En miljon känns som ett grymt slutmål imo.

 

Lirat ca 8 timmar idag, och hunnit med 32 sng, vilket känns helt ok. Jag har Plussat en 25-30 dollar, vilket gjort att rullen gått upp till strax över 100. Kommer gå över till 5 dollar när jag är uppe på 120, kör alltså max 5% nu i början. Backar man en runda är det bara gå ner en nivå Jag kommer självklart ha lite hårdare bankrullekvar när jag kommer upp i nivåer. Tror jag lägger ett par timmar inatt också ifall jag orkar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm....Den här dagboken"Tråden" har börjat bli mer och mer inaktiv, och desamma gäller nog spelarna som deltagit i tävlingen till miljonen inklusive mig själv. Dock är detta precis enligt förväntan, då motivation har en tendens att avta.

 

Vet inte hur det ligger till för er, men det här gäller hursomhelst mig, och har varit såhär i hela min liv. Jag prokastinerar...Dvs skjuter upp på pokern, och andra stora mål, då jag känner att jag har för mkt att göra, och kan ta itu med pokern imorgon. Hittade lite material om detta, och hur man förbygger det, för att kunna hålla motivationen uppe, och fortsätta jobba mot sina mål.

 

Kika på dessa och lär från det!

+Forts, ifall man följer länkarna.

 

Tror att det är bra att veta detta, och att man lär sig ta itu med det.

Är nog pga detta att 99/100 personer aldrig når sina största personliga mål.

Motivation VS Prokastination! Motivationen måste väga tyngre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm....Den här dagboken"Tråden" har börjat bli mer och mer inaktiv, och desamma gäller nog spelarna som deltagit i tävlingen till miljonen inklusive mig själv. Dock är detta precis enligt förväntan, då motivation har en tendens att avta.

 

Vet inte hur det ligger till för er, men det här gäller hursomhelst mig, och har varit såhär i hela min liv. Jag prokastinerar...Dvs skjuter upp på pokern, och andra stora mål, då jag känner att jag har för mkt att göra, och kan ta itu med pokern imorgon. Hittade lite material om detta, och hur man förbygger det, för att kunna hålla motivationen uppe, och fortsätta jobba mot sina mål.

 

Kika på dessa och lär från det!

+Forts, ifall man följer länkarna.

 

Tror att det är bra att veta detta, och att man lär sig ta itu med det.

Är nog pga detta att 99/100 personer aldrig når sina största personliga mål.

Motivation VS Prokastination! Motivationen måste väga tyngre...

 

 

 

Tja! Håller verkligen med om att denna dbn blivit mer och mer ianktiv, av förklarliga själ såsom att vi själva inte skrivit speciellt mycket i den, ingen av oss har visat några direkt positiva resultat mm.

 

Jag kan dock personligen säga att jag känner minst lika stor motivation för pokern nu som när jag gick in i tävlingen. De senaste dagarna har jag spelat 7-10 timmar sng om dagen (2 dollar) och plussar ca 30 dollar. Det låter kanske inte mycket för världen men kommer snart gå upp på 5dollar nivån vilket känns nice.

 

En anledning till att jag inte tappat motivation har antagligen med att göra att jag kollat en hel del videos på cardrunners, en grym sida som jag fått gratis tillgång till en begränsad tid genom att spela ihop ett visst antal ftp på full tilt. Den sidan ger verkligen mycket. Det finns en lite film om bankroll managment och sånt, där det bl.a. tas upp att det kräver 5000sng på en specifik nivå för att variansen ska jämnas ut. Det gäller verkligen att alltid ifrågasätta sitt spel, men inte av anledningen att man förlorar, variansen är verkligen enorm.

 

Lycka till med att hitta motivationen igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att du håller igång! :)

 

Jo själv har mkt av min inaktivitet berott på att jag inte haft internet på 2 veckor. Nu har jag internet igen, på min bärbara dator, men inte på min stationära, som jag trivs att sitta vid, och har alla pokerprogram osv. Gillar inte att sitta på den här bärbara datorn. Aja, ska beställa ett trådlöst nätverkskort nu till stationära så jag får internet till den med. Jag delar med grannen.

 

Btw, hur mkt har du plussat totalt då? Plussar du $30 om dagen?

Isf är det ju helt okej. Bra med stabil uppgång dagligen :)

 

Tja! Håller verkligen med om att denna dbn blivit mer och mer ianktiv, av förklarliga själ såsom att vi själva inte skrivit speciellt mycket i den, ingen av oss har visat några direkt positiva resultat mm.

 

Jag kan dock personligen säga att jag känner minst lika stor motivation för pokern nu som när jag gick in i tävlingen. De senaste dagarna har jag spelat 7-10 timmar sng om dagen (2 dollar) och plussar ca 30 dollar. Det låter kanske inte mycket för världen men kommer snart gå upp på 5dollar nivån vilket känns nice.

 

En anledning till att jag inte tappat motivation har antagligen med att göra att jag kollat en hel del videos på cardrunners, en grym sida som jag fått gratis tillgång till en begränsad tid genom att spela ihop ett visst antal ftp på full tilt. Den sidan ger verkligen mycket. Det finns en lite film om bankroll managment och sånt, där det bl.a. tas upp att det kräver 5000sng på en specifik nivå för att variansen ska jämnas ut. Det gäller verkligen att alltid ifrågasätta sitt spel, men inte av anledningen att man förlorar, variansen är verkligen enorm.

 

Lycka till med att hitta motivationen igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...