Gå till innehåll

Bästa Poker SM, Unibet eller SvS?


nutshellcracker

Recommended Posts

Har spelat alla pokerförbundets online-SM innan medans i år va första gången för svenska spels. Jag tyckte allt va bättre på svs då framförallt blindstrukturen va lysande! Ett plus är också reklamen som gjordes då det lockade mycket spelare som förbundets SM verkligen misslyckades med!

 

Låter bra att blindsstrukturen var lysande. På Unibet spelade man med dubbla perioder, vilket alltså gav 40 min spel på varje blindsnivå. Hade Svs bättre struktur än den??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med övriga om att Unibets SM inte var något speciellt. Få spelare pga utebliven eller för lite marknadsföring och ingen garantisumma eller extravärde tillagt i potten.

 

Hur gick upphandlingen till med pokerförbundet i år? Det måste finnas pokerbolag som är beredda att lägga en summa pengar till marknadsföring, garanterad prissumma och/eller extravärde i potten.

 

Fortsätter det så här så är det lika bra att de lägger ner mästerskapet och känna sig besegrade av Svenska Spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med övriga om att Unibets SM inte var något speciellt. Få spelare pga utebliven eller för lite marknadsföring och ingen garantisumma eller extravärde tillagt i potten.

 

Hur gick upphandlingen till med pokerförbundet i år? Det måste finnas pokerbolag som är beredda att lägga en summa pengar till marknadsföring, garanterad prissumma och/eller extravärde i potten.

 

Fortsätter det så här så är det lika bra att de lägger ner mästerskapet och känna sig besegrade av Svenska Spel.

 

När det gäller garantisumma och extravärde är det viktigt att tänka på det värdet som sajten får av SM. SM är 2010 inte värt så mycket. Vad som varit tidigare år, den tiden är förbi. Marknadsvärdet är inte lika högt + att det gjordes direkta felberäkningar från sajternas sida (dvs de kunde inte räkna hem det de förlorade på turneringen i ökad kundtillströmning).

 

Det finns massor av pokerspelare som överksattar värdet av SM. ÖÖöhh varför är det ingen sajt som erbjuder $1000 000 garanti?? Ja, varför? Ekonomiskt självmord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MJ, jag förstår ditt resonemang. Men med samma resonemang har SM:et inget värde alls vilket jag anser är fel. Sen när det gäller 1 000 000$ i garantisumma så förstår jag att det är ohållbart precis som du, men 27 000€ till vinnaren i main event i SM, du måste precis som jag hålla med om att något har gått fel på vägen.

 

Om Unibet inte är beredda att göra mer för mästerskapet, ska de verkligen få chansen att arrangera det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MJ, jag förstår ditt resonemang. Men med samma resonemang har SM:et inget värde alls vilket jag anser är fel. Sen när det gäller 1 000 000$ i garantisumma så förstår jag att det är ohållbart precis som du, men 27 000€ till vinnaren i main event i SM, du måste precis som jag hålla med om att något har gått fel på vägen.

 

Om Unibet inte är beredda att göra mer för mästerskapet, ska de verkligen få chansen att arrangera det då?

 

Unibet är trots allt en stor aktör på den svenska marknaden. Vilken annan sajt är större och inriktad på den svenska marknaden+ skattefri?

 

Kanske att flera klienter delar på det hela på Microgaming? Blir såklart lite meckigt att lösa. + att man satsar någon liten krona på marknadsföring. Unibet kunde med 99.99% säkerhet inte räkna hem vad SM kostade förra året och då valde man att satsa noll i år.

 

Edit: Kommer vi över €50k i förstapris nästa år ska vi vara mycket nöjda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unibet är trots allt en stor aktör på den svenska marknaden. Vilken annan sajt är större och inriktad på den svenska marknaden+ skattefri?

 

Kanske att flera klienter delar på det hela på Microgaming? Blir såklart lite meckigt att lösa. + att man satsar någon liten krona på marknadsföring. Unibet kunde med 99.99% säkerhet inte räkna hem vad SM kostade förra året och då valde man att satsa noll i år.

 

Edit: Kommer vi över €50k i förstapris nästa år ska vi vara mycket nöjda.

 

Om det läggs på en leverantör som inte r*vkn*llar spelarna så hårt så kanske....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bör vara en prestigefylld uppgift att arrangera SM med allt vad det innebär, ledsamt att se Unibets inställning till det hela. Om det är så att de inte har resurser att dundra på med lite marknadsföring när så mycket står på spel för så många kanske de inte ska arrangera ett SM. Tyvärr finns det väl inget skin utom PAF som har de rätta resurerna

 

"fantasin sätter gränserna"

 

Tag kontakt med Ongame eller Entraction, be nätverket sätta upp en turnering som heter Poker-SM. Nätverkets skin sköter marknadsföringen, det finns ju en del skin på dessa nätverk om man säger så...

http://www.pokerscout.com/SiteDetail.aspx?site=B2B&ab=65536059

http://www.pokerscout.com/SiteDetail.aspx?site=Ongame&ab=108821421

 

Nätverk som entraction och ongame som har en betydande del svenskar som kunder skulle utan problem kunna omvandla en av alla deras söndagsturneringar till ett SM istället med samma garanterade prissumma.

 

På entraction, där inga rakebackdeals finns, skulle man kunna krydda extravärdet med löften om höga rb-dealar m.m till t.ex de 20 som placerar sig främst. Med små små medel skulle man kunna få igång surret om ett förbunds SM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker unibet eftersom padde vann den :-)

 

+1 på den faktiskt jämfört med Sv Spel

 

Nu väntar alla på vad padrinos tycker...

 

Snyggt :) Spelade inte svs av den enkla anledningen att den spelades på en lördag. Cmon!?

 

Men uppenbarligen har unibet inte lagt ner någon som helst ansträngning i promotandet av SM vilket är väldigt synd egentligen då det är viktigt att just SM ska vara så prestigefyllt som möjligt. Dessutom anser jag inte att staten ska utse vad SM är utan det borde vara pokerförbundets uppgift, synd bara att som det är nu är det statens som är det "riktiga".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det läggs på en leverantör som inte r*vkn*llar spelarna så hårt så kanske....

 

+1

Man har ju inte direkt visat sig va spelarnas aktör. Spelare är inte dumma. Man lämnar gärna ett skjunkande skepp. Att det är stort företag, skattefritt och svenskt väger lite när man slaktar relationerna till sin kundstock.

 

Undrar hur i helsike man kan ha en så bristande kundsupport som man har. Görs tydligen ingen kvalitetsuppföljning alls av de som sitter vid rodret.

 

Undrar hur många av de som spelade inte var Unibet-anställd, fribiljettsklonkare och sponsrade spelare.

 

ps.

Mer Unibet-trådar så jag kan få whina lite mer ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nezor, jag känner på samma sätt som dig när det gäller whineandet. Det intressanta är att jag var lika postiv till Unibet för några år sedan som jag är negativ idag.

 

Samma här och jag tror vi är långt ifrån unika i det hänseendet. Därför är det inte så konstigt att dom har svårt att få folk att spela SM hos dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom anser jag inte att staten ska utse vad SM är utan det borde vara pokerförbundets uppgift,

 

Vart de nu är...nån som sett till den där som sa att det skulle hända grejer? Det har ju bara gått snart ett år eller nåt.. :roll:

 

Senaste artikeln på deras hemsida är från över en månad sen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...