Gå till innehåll

Den ev. amerikanska "pokerlagen"


fritte_n

Recommended Posts

Om det skulle hända har vi MINST 6års väntan tills vi får spela mot den amerikanska marknaden igen.

 

Och reglerar den största marknaden sin poker och Italien och Frankrike redan har gjort det, vad är det då som säger att inte fler länder kommer göra samma sak?.

 

Detta är en katastrof för pokern enligt min mening.

 

Instämmer.

 

För enligt lagförslaget så gäller att efter "blackouten" på 15 månader, så när det öppnas upp igen är det ENBART för amerikanska spelare. Det blir alltså Full Tilt.us och Pokerstars.us där inga icke-amerikaner får spela. Sedan har man alltså Full Tilt.eu och Pokerstars.eu (förutom .it och .fr varianterna alltså).

 

Och Full Tilt och Pokerstars har enligt uppgift givit sitt samtycke till lagen (för att man därefter är "lagliga" i USA).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer.

 

För enligt lagförslaget så gäller att efter "blackouten" på 15 månader, så när det öppnas upp igen är det ENBART för amerikanska spelare. Det blir alltså Full Tilt.us och Pokerstars.us där inga icke-amerikaner får spela. Sedan har man alltså Full Tilt.eu och Pokerstars.eu (förutom .it och .fr varianterna alltså).

 

Och Full Tilt och Pokerstars har enligt uppgift givit sitt samtycke till lagen (för att man därefter är "lagliga" i USA).

 

Som sagt det ser ut nu kommer det öppnas för andra än amerikaner efter 6år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju inte så konstigt, det handlar om många miljarder händer.

 

Men tror du tänker lite galet, teoretiskt sett kan det i elfenbenskusten med sina 9 spelare ha en person som plussat 10 mille så länge de andra spelarna förlorat samma. Summan av det skulle kunna bli att landet gått breakeven men rakeat 1 mille till sajterna. Klart att det snabbt blir pengar.

 

Ja jag tänker lite tokigt, för teoretiskt så skulle rejken kunnat vara 1% och om folk var lika bra så skulle ju pengar lik förbannat gå fram och tillbaka och allt gå till rejk. Det jag menar är att det är första gången jag ser dessa netto siffror och dom verkar sjukt obalanserade. Jag hade kunnat uppskatta det till att skillnaden skulle vara 500mille i rejk och kanske 100 mille plus till spelarna. men nu är det ju bara 2mille vilket verkar helt sjukt egentligen. Och detta är bara ftp och party. Helt enormt vad folk donerar penagar till rejk och dessa sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag tänker lite tokigt, för teoretiskt så skulle rejken kunnat vara 1% och om folk var lika bra så skulle ju pengar lik förbannat gå fram och tillbaka och allt gå till rejk. Det jag menar är att det är första gången jag ser dessa netto siffror och dom verkar sjukt obalanserade. Jag hade kunnat uppskatta det till att skillnaden skulle vara 500mille i rejk och kanske 100 mille plus till spelarna. men nu är det ju bara 2mille vilket verkar helt sjukt egentligen. Och detta är bara ftp och party. Helt enormt vad folk donerar penagar till rejk och dessa sidor.

 

Jag fattar fortfarande inte var du får dessa siffror ifrån, som uppenbarligen är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...