Gå till innehåll

TV: Poker Kanal 5 säsong 2


PSGottaDig

Recommended Posts

KalleAnka; Mats VISAR inte sin upprördhet, men tro mig, upprörd var han :) Det blev inte bättre av att Dansken under middagspausen kom och skulle sätta sig med Mats och mig... Vi reste oss direkt och gick så mats fick steama av lite...

 

Vore konstigt om han inte blev upprörd. Jag tycker att Mats uppförde sig väldigt bra (betydligt bättre än vad jag hade gjort) och hans syrliga kommentar till Danskens tomtesyn är otroligt bra. Led verkligen med honom och stängde senare av tv när Dansken slog ut den sista svensken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 766
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alla som var med i KLI är med i Scandinavian Poker Masters.

Lägg till ett antal som köpte in sig direkt och vi har följande deltagare i första heatet:

 

Pernille Ravn

Mats Rahmn

Peter Hedlund

John Hohansen Hansen

Anders Edstrand

Claus Tegtmeier

Martin Petersen

Albert Kirk Iversen

Carl Hostrup

 

Prispott:

vinnare: ca 100k

Tvåa: ca $70k

Trea: ca $50k

Fyra: ca $30k

Femma: ca $20k

Sexa: ca $10k

samt tvåan i varje heat får $5k

inköp är $5k. 54 spelare totalt

 

Struktur:

$100k i chips

blindperiod 45 min

långsam struktur

 

var de 9 eller 6?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som var med i KLI är med i Scandinavian Poker Masters.

Lägg till ett antal som köpte in sig direkt och vi har följande deltagare i första heatet:

 

Pernille Ravn

Mats Rahmn

Peter Hedlund

John Hohansen Hansen

Anders Edstrand

Claus Tegtmeier

Martin Petersen

Albert Kirk Iversen

Carl Hostrup

 

Prispott:

vinnare: ca 100k

Tvåa: ca $70k

Trea: ca $50k

Fyra: ca $30k

Femma: ca $20k

Sexa: ca $10k

samt tvåan i varje heat får $5k

inköp är $5k. 54 spelare totalt

 

Struktur:

$100k i chips

blindperiod 45 min

långsam struktur

 

var de 9 eller 6?

 

De var 9 totalt i heatet, men 3 var utslagna när TV-inspelningen började

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KalleAnka; Mats VISAR inte sin upprördhet, men tro mig, upprörd var han :) Det blev inte bättre av att Dansken under middagspausen kom och skulle sätta sig med Mats och mig... Vi reste oss direkt och gick så mats fick steama av lite...

 

Vore konstigt om han inte blev upprörd. Jag tycker att Mats uppförde sig väldigt bra (betydligt bättre än vad jag hade gjort) och hans syrliga kommentar till Danskens tomtesyn är otroligt bra. Led verkligen med honom och stängde senare av tv när Dansken slog ut den sista svensken.

 

Så tomtig var väl inte dansken KJ syn? Han hade ju faktiskt korrekta pott-odds till skillnad från 22 mot 77 handen. Dansken hade en riktigt aggressiv image och vet att de spelar tillbaka med rent skit ibland.

Det är ju faktiskt en hyfsad chans att Rahm hade kunnat visa upp Q3off...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så tomtig var väl inte dansken KJ syn? Han hade ju faktiskt korrekta pott-odds till skillnad från 22 mot 77 handen. Dansken hade en riktigt aggressiv image och vet att de spelar tillbaka med rent skit ibland.

Det är ju faktiskt en hyfsad chans att Rahm hade kunnat visa upp Q3off...

 

Det är milsvid skillnad på att höja all-in med 22 och att syna sig all-in med KJo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KalleAnka; Mats VISAR inte sin upprördhet, men tro mig, upprörd var han :) Det blev inte bättre av att Dansken under middagspausen kom och skulle sätta sig med Mats och mig... Vi reste oss direkt och gick så mats fick steama av lite...

 

Vore konstigt om han inte blev upprörd. Jag tycker att Mats uppförde sig väldigt bra (betydligt bättre än vad jag hade gjort) och hans syrliga kommentar till Danskens tomtesyn är otroligt bra. Led verkligen med honom och stängde senare av tv när Dansken slog ut den sista svensken.

 

Så tomtig var väl inte dansken KJ syn? Han hade ju faktiskt korrekta pott-odds till skillnad från 22 mot 77 handen. Dansken hade en riktigt aggressiv image och vet att de spelar tillbaka med rent skit ibland.

Det är ju faktiskt en hyfsad chans att Rahm hade kunnat visa upp Q3off...

Problemet är att han sätter hela sin tillvaro på spel med den synen eftersom Mats täcker honom. Då är inte KJ nån direkt monsterhand att ta en syn all-in med pre-flop. Om man spekulerar att Mats gör det movet med en HD på 20% (rimligt?) så har han ca 45% equity. Justerar man Mats till lite tajtare (15%) så landar dansken på ca 42%, är det då rätt att ta en syn?

 

Det här är inte cashgame och att åka i det här läget med en KJ all-in pre-flop betyder $0! Jag tycker danskens syn var riktigt dålig och tomtig. Nu träffade han och det räckte ända till HU. Jag tror dessutom inte att han kan sätta Mats på en så vid HD som 32% som krävs för att det ska vara en coinflip. Dansken tiltade helt enkelt ur för att Mats spelade ut honom, tog en dålig syn, klonkade och var glad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var ju strukturen sådan att bara en gick vidare till finalen, dvs att man måste ändå förr eller senare roffa åt sig alla marker. Visserligen fick tvåan i varje heat 5k, men det var ju egentligen bara vinst som gällde i heaten. Synen är kanske inte den bästa men jag tycker att den är långt ifrån så horribel som Ken vill göra den. Sen att danskens uppförande var under all kritik är en annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var ju strukturen sådan att bara en gick vidare till finalen, dvs att man måste ändå förr eller senare roffa åt sig alla marker. Visserligen fick tvåan i varje heat 5k, men det var ju egentligen bara vinst som gällde i heaten. Synen är kanske inte den bästa men jag tycker att den är långt ifrån så horribel som Ken vill göra den. Sen att danskens uppförande var under all kritik är en annan femma.

Håller med. Det är en marginell syn såklart, men håller ju inte i längden att slå upp med legitima händer och folda mot alla omslag med så kort stack. Med pengarna redan inne i potten behöver vi ju dessutom bara ~43% equity (räknat på 120k stackar (minns inte exakta storleken), där vi först höjer upp till 16k) för att potoddsmässigt motivera synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var ju strukturen sådan att bara en gick vidare till finalen, dvs att man måste ändå förr eller senare roffa åt sig alla marker. Visserligen fick tvåan i varje heat 5k, men det var ju egentligen bara vinst som gällde i heaten. Synen är kanske inte den bästa men jag tycker att den är långt ifrån så horribel som Ken vill göra den. Sen att danskens uppförande var under all kritik är en annan femma.

Håller med. Det är en marginell syn såklart, men håller ju inte i längden att slå upp med legitima händer och folda mot alla omslag med så kort stack. Med pengarna redan inne i potten behöver vi ju dessutom bara ~43% equity (räknat på 120k stackar (minns inte exakta storleken), där vi först höjer upp till 16k) för att potoddsmässigt motivera synen.

 

Precis, med hans image så är KJ i SB mot BB en långt bättre hand än han förväntas ha. Jag tror Mats ställer ganska många händer som är sämre än KJ där. Hade dansken varit en tight spelare måste han ju slänga, men det kan man knappast säga att han var. Mats är dessutom troligen den bästa spelaren på bordet, vilket gör det än mer motiverat att chansa för att slå ut honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, du har förstås delvis rätt i det Marcel. Jag tenderar att oftast se gravallvarlig ut, pratar ytterst lågmält och ler i princip aldrig. Samtidigt måste du förstå att man väldigt ofta blir intervjuad när man blivit utslagen samt att jag faktiskt är där för att tjäna pengar, inte för att hålla en klang och jubel-föreställning.

Däremot så ska jag i fortsättningen försöka att inte se självmordsbenägen ut i tv-rutan, även om jag nu aldrig kommer bli en stor entertainer :)

 

Många andra pokerproffs hade säkert blivit sura över din kritik och kallat dig för tomte, men jag står över sådant meninglöst beteende. Har man valt ett någorlunda offentligt yrke får man ta att folk har åsikter kring en.

 

Jag måste tillstå att du ger intryck av attt vara det mest sympatiska pokerproffset jag någonsin stött på. Jag gillar den ödmjukhet du sänder ut och att du verkligen inte bryr dig om vem som kommer med kritik... Antonius och Marcel, båda tas på lika stort allvar. Sånt uppskattas!

 

Lycka till i framtiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, du har förstås delvis rätt i det Marcel. Jag tenderar att oftast se gravallvarlig ut, pratar ytterst lågmält och ler i princip aldrig. Samtidigt måste du förstå att man väldigt ofta blir intervjuad när man blivit utslagen samt att jag faktiskt är där för att tjäna pengar, inte för att hålla en klang och jubel-föreställning.

Däremot så ska jag i fortsättningen försöka att inte se självmordsbenägen ut i tv-rutan, även om jag nu aldrig kommer bli en stor entertainer :)

 

Många andra pokerproffs hade säkert blivit sura över din kritik och kallat dig för tomte, men jag står över sådant meninglöst beteende. Har man valt ett någorlunda offentligt yrke får man ta att folk har åsikter kring en.

 

Jag måste tillstå att du ger intryck av attt vara det mest sympatiska pokerproffset jag någonsin stött på. Jag gillar den ödmjukhet du sänder ut och att du verkligen inte bryr dig om vem som kommer med kritik... Antonius och Marcel, båda tas på lika stort allvar. Sånt uppskattas!

 

Lycka till i framtiden!

 

 

nu är inte jag så hajj på den här sidan men antar att du skrivit det där själv, inte e det jag iaf..

 

jag kallar både marcel å antonius tomtar om dom kommer med dumma inlägg, och om du ska kritisera mig och säga att jag ser sjuk ut, så antog jag att du klarade lite mothugg?

men det kanske e lättare att sitta å vara anonym och hacka ner på andra, än att sen behöva försvara sina åsikter när personen i fråga svarar på inläggen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, du har förstås delvis rätt i det Marcel. Jag tenderar att oftast se gravallvarlig ut, pratar ytterst lågmält och ler i princip aldrig. Samtidigt måste du förstå att man väldigt ofta blir intervjuad när man blivit utslagen samt att jag faktiskt är där för att tjäna pengar, inte för att hålla en klang och jubel-föreställning.

Däremot så ska jag i fortsättningen försöka att inte se självmordsbenägen ut i tv-rutan, även om jag nu aldrig kommer bli en stor entertainer :)

 

Många andra pokerproffs hade säkert blivit sura över din kritik och kallat dig för tomte, men jag står över sådant meninglöst beteende. Har man valt ett någorlunda offentligt yrke får man ta att folk har åsikter kring en.

 

Jag måste tillstå att du ger intryck av attt vara det mest sympatiska pokerproffset jag någonsin stött på. Jag gillar den ödmjukhet du sänder ut och att du verkligen inte bryr dig om vem som kommer med kritik... Antonius och Marcel, båda tas på lika stort allvar. Sånt uppskattas!

 

Lycka till i framtiden!

 

 

nu är inte jag så hajj på den här sidan men antar att du skrivit det där själv, inte e det jag iaf..

 

jag kallar både marcel å antonius tomtar om dom kommer med dumma inlägg, och om du ska kritisera mig och säga att jag ser sjuk ut, så antog jag att du klarade lite mothugg?

men det kanske e lättare att sitta å vara anonym och hacka ner på andra, än att sen behöva försvara sina åsikter när personen i fråga svarar på inläggen?

 

Haha.. jo, jag skrev det själv... visst var det grymt kul...

 

Helt ärligt Mats så tycker jag att du verkar vara ytterst sympatisk och av vad jag sett av ditt spel så verkar du även vara en ytterst kompetent NLT-spelare... jag gillar dig grabben... svårmodig eller inte :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, du har förstås delvis rätt i det Marcel. Jag tenderar att oftast se gravallvarlig ut, pratar ytterst lågmält och ler i princip aldrig. Samtidigt måste du förstå att man väldigt ofta blir intervjuad när man blivit utslagen samt att jag faktiskt är där för att tjäna pengar, inte för att hålla en klang och jubel-föreställning.

Däremot så ska jag i fortsättningen försöka att inte se självmordsbenägen ut i tv-rutan, även om jag nu aldrig kommer bli en stor entertainer :)

 

Många andra pokerproffs hade säkert blivit sura över din kritik och kallat dig för tomte, men jag står över sådant meninglöst beteende. Har man valt ett någorlunda offentligt yrke får man ta att folk har åsikter kring en.

 

Jag måste tillstå att du ger intryck av attt vara det mest sympatiska pokerproffset jag någonsin stött på. Jag gillar den ödmjukhet du sänder ut och att du verkligen inte bryr dig om vem som kommer med kritik... Antonius och Marcel, båda tas på lika stort allvar. Sånt uppskattas!

 

Lycka till i framtiden!

 

 

nu är inte jag så hajj på den här sidan men antar att du skrivit det där själv, inte e det jag iaf..

 

jag kallar både marcel å antonius tomtar om dom kommer med dumma inlägg, och om du ska kritisera mig och säga att jag ser sjuk ut, så antog jag att du klarade lite mothugg?

men det kanske e lättare att sitta å vara anonym och hacka ner på andra, än att sen behöva försvara sina åsikter när personen i fråga svarar på inläggen?

 

Vem har skrivit vad egentligen? Att fejka quotes är ju riktigt jävla lågt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att fejka quotes är ju riktigt jävla lågt.

 

Kan inte bestämma mig för vilken mening jag ska skriva så jag skriver alla tre:

 

1. Ta inte så du spricker ditt jävla mongo...

 

2. Är du mongolid eller låtsas du bara?

 

3. Funderat på att skaffa dig lite perspektiv på tillvaron?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med... att fejka quotes e riktigt jävla dåligt...

Det är ju ingen jävla lekstuga som expressen ...

Hittar du inget att svara på, kan du ju inte hitta på saker att svara på.

 

Håll dig till dina fantasifulla krönikor istället marcel...

Att observera o skriva om det verkar ju vara din nivå ungefär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med... att fejka quotes e riktigt jävla dåligt...

Det är ju ingen jävla lekstuga som expressen ...

Hittar du inget att svara på, kan du ju inte hitta på saker att svara på.

 

Håll dig till dina fantasifulla krönikor istället marcel...

Att observera o skriva om det verkar ju vara din nivå ungefär...

 

Att fabricera citat och sedan presentera dem som sanningar i diverse tidskrifter är utan tvekan "riktigt jävla lågt", medan jag tycker det är en aning mildare att med skämtsamt uppsåt fabricera citat som jag gör i detta fall och där originalcitatet bara ligger en knapptryckning bort. En smula tramsigt kan jag köpa däremot... :heart: Jag är trots allt bara ett litet barn innerst inne :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att fejka quotes är ju riktigt jävla lågt.

 

Kan inte bestämma mig för vilken mening jag ska skriva så jag skriver alla tre:

 

1. Ta inte så du spricker ditt jävla mongo...

 

2. Är du mongolid eller låtsas du bara?

 

3. Funderat på att skaffa dig lite perspektiv på tillvaron?

 

Alltid lika charmerande som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att fejka quotes är ju riktigt jävla lågt.

 

Kan inte bestämma mig för vilken mening jag ska skriva så jag skriver alla tre:

 

1. Ta inte så du spricker ditt jävla mongo...

 

2. Är du mongolid eller låtsas du bara?

 

3. Funderat på att skaffa dig lite perspektiv på tillvaron?

 

Alltid lika charmerande som vanligt.

 

 

Ja men va fan... att kalla mina fullkomligt uppenbara fabrikationer för "riktigt jävla lågt"... som om det vore en åttonde dödsynd och inte bara ett oskyldigt busstreck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...