Gå till innehåll

NLT - Överspelat tvåpar eller bara att glömma?


Lobo_sthlm

Recommended Posts

Spelad på ladbrokes för ca 30 minuter sedan. En hand jag först kände bara var att betala av att glömma. Men frågan är ju - som vanligt - om jag missat något eller borde spelat den på annat sätt?

 

Bakgrundsfakta:

 

Ladbrokes NL 6-mannabord, 0,15/0,30. Har suttit kanske 45 minuter och mest betalat blinds, inte fått mycket spelbart.

 

Bordsstämning

lös och lite halvvilt, många ganska saftiga överbet. emlynpool har hetsat spelare att gå med vid några rejäla höjningar, men ingen har synat de rejäla överbetten så vi vet inte om han bluffar eller inte.

 

Spelet

- 1Pe_Ell sitting in seat 1 with $29.10

- Gunman1 sitting in seat 2 with $22.14

- bobcat_82 sitting in seat 3 with $25.27

- emlynpool sitting in seat 4 with $42.45 [Dealer]

- Lobo_sthlm_ sitting in seat 5 with $26.95

- hakos sitting in seat 6 with $24.36

 

Lobo_sthlm_ posted the small blind - $0.15

hakos posted the big blind - $0.30

 

OpeningBetRound

 

** Dealing card to Lobo_sthlm_: 3 :heart: A :spade:

 

1Pe_Ell folded

Gunman1 called - $0.30

bobcat_82 called - $0.30

emlynpool called - $0.30

Lobo_sthlm_ called - $0.15

hakos checked

 

Ingen vidare hand i dålig position, men självklar syn i sb utan några höjningar.

 

Flop

 

Dealing Flop: [3 :club: A :heart: 5 :heart: ]

 

Lobo_sthlm_ bet - $1.50

hakos folded

Gunman1 called - $1.50

bobcat_82 folded

emlynpool raised - $3.00

Lobo_sthlm_ raised $4.50 to $6.00

Gunman1 folded

emlynpool called - $3.00

 

Hoppsan, trevlig flopp. Möjliga stegdrag och färgdrag så jag ser ingen mening med att slowplaya - bettar pott. Inte helt oväntat höjer emplypool, men inte så mycket. Ax? Set? Jag höjer tillbaka för att testa honom och för att få bort Gunman och få HU. Emlynpool nöjer sig med att syna så nu har jag övertalat mig själv att han har par i ess.

 

(Pot = $15)

 

Turn

 

Dealing Turn: [K :diamond: ]

 

$15 i potten och jag har $20.80 kvar. Jag är redan pottcomitted så jag trycker in alltihop. Tyvärr får jag en snabb syn.

 

Lobo_sthlm_ went all-in - $20.80

emlynpool called - $20.80

 

(Pot = $56.60)

 

River

 

Dealing River: [4 :club: ]

 

Showdown

emlynpool shows: 2 :diamond: , 4 :heart: (straight, ace to five)

Lobo_sthlm shows 3 :heart: A :spade: (Two pair, aces and threes)

 

emlynpool wins $53.80 from the main pot

 

Avslutning

 

Han går alltså in i potten med 2 :diamond: , 4 :heart: och träffar stegen på flopp. Inte mycket att säga om. Eller?

 

I efterhand kanske jag borde ha dragit öronen åt mig när han INTE gör ett överbet?

 

Borde jag ha höjt honom mer på floppen om jag misstänker Ax? Rentav all-in? Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra spelad hand, endast att du skulle höjt han mer påfloppen till typ 8-9

3 gånger hans raise. Men det är ju svårt att undkomma när han floppar stege och du floppar så bra

Du spelar bra och har otur, jag skulle nog också behövt betala den där handen omjag inte fick nån mo0nster read

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$15 i potten och jag har $20.80 kvar. Jag är redan pottcomitted så jag trycker in alltihop.

 

Brukar dina motspelare syna med sämre händer här? I så fall grattis.

 

Normalt sett blir du bara synad av händer som klår dig samtidigt som händer du slår kommer undan billigt. Och du är inte potcommited ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en poäng x31xx, jag är inte alls pottcomitted. Jag uttryckte mig lite luddigt. Jag tänker mer att om jag gör ett pottbett här så har jag bara $5 kvar, så då kan jag istället gå all-in. Vad tycker du jag skulle gjort? Betta halv pott?

 

Och ja, det är ofta så att på den här nivån så ser jag ofta "bluffsynar" på högstapar, ingen kicker. Till och med mellan/lägstapar. Läckert såklart, förutom när den vetskapen biter mig i häcken som här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...