Gå till innehåll

(jättespoilers) Mercier efterbliven?


archtila

Recommended Posts

Va sponsrar stars det här programmet? det var som fan :lol:

 

:)

 

Alldeles oavsett är det ett j*ligt sevärt program, undantaget avsnitt 65(pokertubes benämning).

 

 

Phils syn ja... man undrar ju om inte Phil fattat tycke för läraren och verkligen vill ge bort sina marker, Phil lär ju ha mer pengar än han kan göra av med..

 

edit: helt allvarligt känns det väl som att Phil beslutar sig att avsluta donerandet till "the businessman" och ger bort'at till nån som blir glad så att Phil kan avvika och kurera sin tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som tycker att Hellmuth syn på river där är fruktansvärt dålig?

 

Utmanaren skulle ALDRIG gå all-in med en sämre hand än 2-par där. Lägg till utmanarens snack om "I am not gonna let you do this to me again", och hans hand är i stort sett face up. När jag spelar live med mina kompisar, som inte är så bra, så vet man precis vad en dåligt fejkad tvekan följd av en all-in betyder.

 

Utmanarens handrange på river är väl ungefär såhär:

KQ klöver, 80%

Slowspelat set, 19,9%

Övriga händer, 0,1%

 

Det var ju en som gjorde suck-synen följt av bluff på river i WSOP. Riktigt snyggt var det. Tror det var han som bubblade finalbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sry för spoilen, ska tänka på det nästa gång. Men inte oväntat att hellmuth gular innan 200händer eller vad det e nu dom spelar. Hans fjärde raka big game gulning. Jag älskar honom!

 

Det är lugnt. Blir ju som sagt inte lika kul att se, men det är inte hela världen. Dock bra med en varning i rubriken. Eller att skriva att det handlar om Pokerstars The Big Game. Jag fick efter att ha läst rubriken intrycket att Mercier hade slängt ur sig nån konstig kommentar någonstans bara och det var inte lätt att veta att det handlade om Pokerstars The Big Game. Får väl dock skylla mig själv som inte sett att det kommit nya avsnitt och att jag inte kollat på dom på en gång. Men men, skitsamma. Ska sätta mig och titta på det nu faktiskt, hoppas det blir underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska sjukt att Phil Laak drar in fyrtal efter att Fishman muckat essen preflop.

Läggningen mot Williams med kungarna som sitter med 25-30k och hittills har kört dragningarna 2-5 ggr är bara skadad.

Vet inte om det var någonting specifikt han har tänkt använda just den summan till.

 

Hela konceptet med loose canon är sevärt, men tyvärr sjukt +EV för proffsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan Hellmuth någonsin vunnit på poker med hans ostabila psyke och stundtals katastrofspel?

Måste va jobbigt att bli skogstokig varje hand man förlorar...

 

antar att det är just därför enbart turnerings format passar honom. Så länge det går bra spelar han stabilt och rentav bra både normal och shortstack. Men blir det en bad beat lr liknande så åker han ju ut och kan inte slaska bort resten. = tiltfaktorn nästan helt eliminerad.

 

Kmr osökt att tänka på andy blacks finalbord i wsop2005 med massivt med marker och gör ett brutalt felsteg i att bluffa bort majoriteten av marker för att sedan tilt slaska bort resten med allin syn med Q hög.

 

Känns som en ganska avgörande generell skiljelinje mellan cashgame och turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en årslön för honom. Jag och många andra degens hade ju obv aldrig gjort samma val men hur många medel-svenssons med familj tror du hade riskerat en årslön om man gav dom, säg, 65% chans att dubbla?

 

kan dock köra deal eller köra 5 floppar. Då blir det 1/5 årslön per bärda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en årslön för honom. Jag och många andra degens hade ju obv aldrig gjort samma val men hur många medel-svenssons med familj tror du hade riskerat en årslön om man gav dom, säg, 65% chans att dubbla?

 

Williams satt med ca 25k i det läget. Om 140k är 3 årslöner så måste det snarare vara en halvårslön?

Dessutom kan han antagligen köra det 2-5ggr:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm men nu sitter ni å andra sidan i kalsonger framför datorn och gör rationella analyser efter att precis ha dragit av lunchrunken. LC å sin sida har precis vunnit livsförändrade pengar, sittar i en livestudie fullt med tv-kameror, har inträde till en 50k-turre inom räckhåll, är skakis och gråter över tanken att han nästa år för en gångs skull har råd att ta semester med familjen

 

Nu är du bara löjlig. Ge upp bara. Han sa tom sj att han skulle vilja spela en hand till, bara för att. + att han har redan apt ticketen öven utan 25k om han nu skulle losa. Och du verkar inte fatta vad en deal eller fler brädor betyder för du vägrar ju bara ge upp eller konfrontera den linjen.

 

tom jag som fattig student, med eller utan mina kalsonger skulle gärna spelat några brädor med KK mot Wille där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en årslön för honom. Jag och många andra degens hade ju obv aldrig gjort samma val men hur många medel-svenssons med familj tror du hade riskerat en årslön om man gav dom, säg, 65% chans att dubbla?

 

Alla som hade foldat KK i det läget är riktiga åsnor imo, oavsett vad man har för kalsonger på sig eller vad man har för årslön.

 

Precis som andra sagt här på forumet så hade han kunnat kört 2, 3, 4, 5 eller 14 brädor om han ville, framförallt mot Williams som gjort detta vid ett flertal tillfällen. Dessutom kan du väl inte säga att han har 65 % mot Williams range där? Snarare 75 %, om inte mer. Och kör dom säg 4 brädor, så är det kanske 0,39 % risk att han blir scoopad mot Williams, och 1,56 % att han förlorar 3 av 4 brädor. Du förstår ju att han då är närmare 99 % än 65 % (inte att dubbla, men att inte förlora pengar i potten).

 

Han var plus $140k innan handen, och får ett perfekt läge att slå om Williams till kanske $17k, varpå The Businessman kommer folda i princip allt, och Williams kommer dega eller folda, och så behöver du kanske stoppa in $30k och som sagt ha väldigt liten chans att förlora, och väldigt goda möjligheter att vara plus ännu mer. Värsta scenariot är att ett mirakel händer, de kör 4 gånger och han förlorar alla. Visst, det skulle suga, men fortfarande så är han plus $110k (som är väldigt mycket pengar för honom - flera årslöner tom), och leder över den tidigare ledande LC med över $40k och kommer troligtvis vinna $50k-paketet ändå. Det finns inga ursäkter, det går inte att folda KK där om man inte är retarderad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som hade foldat KK i det läget är riktiga åsnor imo, oavsett vad man har för kalsonger på sig eller vad man har för årslön.

 

Precis som andra sagt här på forumet så hade han kunnat kört 2, 3, 4, 5 eller 14 brädor om han ville, framförallt mot Williams som gjort detta vid ett flertal tillfällen. Dessutom kan du väl inte säga att han har 65 % mot Williams range där? Snarare 75 %, om inte mer. Och kör dom säg 4 brädor, så är det kanske 0,39 % risk att han blir scoopad mot Williams, och 1,56 % att han förlorar 3 av 4 brädor. Du förstår ju att han då är närmare 99 % än 65 % (inte att dubbla, men att inte förlora pengar i potten).

 

Han var plus $140k innan handen, och får ett perfekt läge att slå om Williams till kanske $17k, varpå The Businessman kommer folda i princip allt, och Williams kommer dega eller folda, och så behöver du kanske stoppa in $30k och som sagt ha väldigt liten chans att förlora, och väldigt goda möjligheter att vara plus ännu mer. Värsta scenariot är att ett mirakel händer, de kör 4 gånger och han förlorar alla. Visst, det skulle suga, men fortfarande så är han plus $110k (som är väldigt mycket pengar för honom - flera årslöner tom), och leder över den tidigare ledande LC med över $40k och kommer troligtvis vinna $50k-paketet ändå. Det finns inga ursäkter, det går inte att folda KK där om man inte är retarderad.

 

Hej, jag är mellan 20-28 och bor i en förort till Stockholm, mina föräldrar tillhör övre medelklassen och det har aldrig direkt gått nöd på mig. Vill jag ha nåt så köper jag det liksom. Jag har aldrig riktigt förstått vad folk klagar , "inte ha pengar" liksom whats up with that?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som hade foldat KK i det läget är riktiga åsnor imo, oavsett vad man har för kalsonger på sig eller vad man har för årslön.

 

Precis som andra sagt här på forumet så hade han kunnat kört 2, 3, 4, 5 eller 14 brädor om han ville, framförallt mot Williams som gjort detta vid ett flertal tillfällen. Dessutom kan du väl inte säga att han har 65 % mot Williams range där? Snarare 75 %, om inte mer. Och kör dom säg 4 brädor, så är det kanske 0,39 % risk att han blir scoopad mot Williams, och 1,56 % att han förlorar 3 av 4 brädor. Du förstår ju att han då är närmare 99 % än 65 % (inte att dubbla, men att inte förlora pengar i potten).

 

Han var plus $140k innan handen, och får ett perfekt läge att slå om Williams till kanske $17k, varpå The Businessman kommer folda i princip allt, och Williams kommer dega eller folda, och så behöver du kanske stoppa in $30k och som sagt ha väldigt liten chans att förlora, och väldigt goda möjligheter att vara plus ännu mer. Värsta scenariot är att ett mirakel händer, de kör 4 gånger och han förlorar alla. Visst, det skulle suga, men fortfarande så är han plus $110k (som är väldigt mycket pengar för honom - flera årslöner tom), och leder över den tidigare ledande LC med över $40k och kommer troligtvis vinna $50k-paketet ändå. Det finns inga ursäkter, det går inte att folda KK där om man inte är retarderad.

 

finns dock en lite risk att Wille bara vill köra en gång pga den "lilla" potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns dock en lite risk att Wille bara vill köra en gång pga den "lilla" potten.

 

Han körde flera gånger i en annan pott som inte heller var så stor, och jag tror inte att han skulle säga nej om LC bad om det. William's verkar inte riktigt va den typen av kille.

 

Även om han bara vill köra en gång, så har han fortfarande KK och kommer antagligen vara 80-20 eller 70-30. Förlorar han så är det trist men han kommer fortfarande vara plus över $110k och ha NAPT-paketet ganska säkrat ($50k) så värre kunde det ju vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...