Gå till innehåll

(jättespoilers) Mercier efterbliven?


archtila

Recommended Posts

Pokerstars the big game

 

Utmanaren/fishman lyckas nöta river mot Hellmuth och får in hela stacken och ligger plus otroliga 140K dollar som han får behålla, plus ett packet med resa och inköp till stora turneringar under året som förstapris till den som plusat mest under serien. Han leder stort med sina 140k. Tvåan vart +68K.

 

Hellmuth gular och ersätts av Mercier. Fishman foldar i följande giver PREFLOPP pocker AA och KK.

 

Mercier kan inte tro honom och håller på att fråga och fåna sig. Varför? Är han efterbliven?

 

Ganska obv han bara ska folda sig till slutet och tacka för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars the big game

 

Utmanaren/fishman lyckas nöta river mot Hellmuth och får in hela stacken och ligger plus otroliga 140K dollar som han får behålla, plus ett packet med resa och inköp till stora turneringar under året som förstapris till den som plusat mest under serien. Han leder stort med sina 140k. Tvåan vart +68K.

 

Hellmuth gular och ersätts av Mercier. Fishman foldar i följande giver PREFLOPP pocker AA och KK.

 

Mercier kan inte tro honom och håller på att fråga och fåna sig. Varför? Är han efterbliven?

 

Ganska obv han bara ska folda sig till slutet och tacka för sig.

 

 

Största spoilern på länge. Nu blir det inte lika kul att se dom här avsnitten....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lade till spoilervarning i rubriken.

 

Lägg den gärna innan rubriken istället, rubriken är för lång för att man ska se spoiler från startsidan.

 

(Spoilervarning) Mercier efterbliven? känns som en smartare rubrik. Jag föll åtminstone dit, inte för att det är någon annans än mitt fel eftersom varningen fanns där. Men det går ändå att göra den mer synlig.

 

Inte sett avsnittet, men det är ju inte särskilt retarded att han gör allt för att kanonen ska börja skjuta in lite pengar på bordet.

 

+1. Folk måste börja inse att man inte alltid säger saker för att man menar dem utan för att man vill påverka. Känns obv att Mercier förstår varför han foldar och säger som han gör för att öka sin egen chans att vinna. När killen sitter på stacken minskar ju hans egen chans att kvalificera drastiskt, eftersom markerna han behöver är oåtkommliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är väl en halvpoäng i att "psyka" men känns inte som har gördet faktiskt. Och dom andra spelarna mer än gärna talat om för utmanaren va dhan bör tänka på och i detta fallet säger i princip alla att dom hade foldat AA preflopp också. Laak säger tom att han borde lägga in alla blinds och antes för resten av händern och ersättas av nån annan som kommer spela poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du kallar någon för efterbliven för att det "känns inte" som att han har en plan med det han säger?

 

Måste vara jobbigt att leva med ständigt godmode.

 

Okej, jag menar egentligen att det finns även en gräns där. Varför slösa tid på att försöka sälja ett ruckel till ett pris som i princip bara en i hela världen skulle gå med på att köpa. Det är ju lika korkat att tro att nån är SÅ korkad att man bara köper det, som att man inte fattar alls varför han kan folda AA och KK preflopp i första taget. "ah du har rätt mercier, jag borde fan spela dem, Allin!". yeah sure...

 

Däremot kan jag lägga till en sak som jag anmärkte på. Jag tror fishman förhastade sin fold med KK. Williams som 3-betade "the business man" med AQ, var shortstack med runt 30k. Visserligen hade "the business man" mycket i sin stack men om han slår om igen med KK för att commita sig mot Williams så skulle läget se ganska lukurativt ut för fishman. Även OM "the business man" synar så är han ju minst sagt ganska angenäm att spela mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja sitter man med 3 årslöner upp så tycker jag han gör rätt i att folda, även om det "bara" är 30k för honom att sätta williams all in och han självklart är stor favorit (kan han ju anta) så är det ändå nästan en årslön för honom som han gamblar med.

lite halvgambler som man själv är skulle jag nog fortsätta spela lite händer, fast hoppas man är smart som honom om man skulle hamna i en sån situation :)

även om man har oddsen på sin sida så är det nog inte värt risken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som fan att man förstår honom. Tycker dock att nackdelen med hela programkonceptet blev rätt uppenbart i och med hans framgång. Får nästan rysningar av tanken på att han verkligen peelade av det mest magiska riverkort sen Karl Möller bombade hem pokerprogrammet på femman. Som förälder var det även rätt svårt att inte ryckas med av de amerikaniserade sentimentalonanistiska klippen från samtalet med frugan. Jag fick även ståpäls av att se Hellmuth neka "i´m gone give you THE hug" från ärkeåsnan, vilket väl är det mest penibla tv-ögonblick sen Staffe Dopping hade kryptonit i fittan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som fan att man förstår honom. Tycker dock att nackdelen med hela programkonceptet blev rätt uppenbart i och med hans framgång. Får nästan rysningar av tanken på att han verkligen peelade av det mest magiska riverkort sen Karl Möller bombade hem pokerprogrammet på femman. Som förälder var det även rätt svårt att inte ryckas med av de amerikaniserade sentimentalonanistiska klippen från samtalet med frugan. Jag fick även ståpäls av att se Hellmuth neka "i´m gone give you THE hug" från ärkeåsnan, vilket väl är det mest penibla tv-ögonblick sen Staffe Dopping hade kryptonit i fittan.

 

ordbajsarn nr1? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja sitter man med 3 årslöner upp så tycker jag han gör rätt i att folda, även om det "bara" är 30k för honom att sätta williams all in och han självklart är stor favorit (kan han ju anta) så är det ändå nästan en årslön för honom som han gamblar med.

lite halvgambler som man själv är skulle jag nog fortsätta spela lite händer, fast hoppas man är smart som honom om man skulle hamna i en sån situation :)

även om man har oddsen på sin sida så är det nog inte värt risken.

 

ja 30k e otroligt mycket men om man redan var uppe 140k och så långt före tvåan på Apt paketet så skulle jag nog kört en allin med williams och kanske gjort en deal med försäkring alt kört den 5ggr lr nåt om man fick det. Man kan ju faktiskt vara 80-20 i en hel del fall. ^^

 

EDIT: ...och 70-30 i resten lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som tycker att Hellmuth syn på river där är fruktansvärt dålig?

 

Utmanaren skulle ALDRIG gå all-in med en sämre hand än 2-par där. Lägg till utmanarens snack om "I am not gonna let you do this to me again", och hans hand är i stort sett face up. När jag spelar live med mina kompisar, som inte är så bra, så vet man precis vad en dåligt fejkad tvekan följd av en all-in betyder.

 

Utmanarens handrange på river är väl ungefär såhär:

KQ klöver, 80%

Slowspelat set, 19,9%

Övriga händer, 0,1%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja synen känns urkass men tror hellmuth hoppades att han var en retard som inte fattade att han bara kan syna typ TPTK när hellmuth betar utan ser något sorts egenvärde att trycka tillbaka för att "Visa vem som bestämmer". En del människor är ju beskaffade på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja synen känns urkass men tror hellmuth hoppades att han var en retard som inte fattade att han bara kan syna typ TPTK när hellmuth betar utan ser något sorts egenvärde att trycka tillbaka för att "Visa vem som bestämmer". En del människor är ju beskaffade på det sättet.

 

Utmanaren hade ju ändå spelat ganska stabil ABC poker de första 100 händerna så det känns ändå helt otroligt att han skulle göra ett move där. Enda handen som Hellmuth kan slå där är kanske om utmanaren har JT och sämre 2-par, men som han spelat innan så hade han knappast ställt med JT där.

 

Hade Hellmuth spelat mot t.ex. Dwan eller Ivey där så hade det varit ett svårare beslut då dessa kan göra samma move när de har luft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som tycker att Hellmuth syn på river där är fruktansvärt dålig?

 

Utmanaren skulle ALDRIG gå all-in med en sämre hand än 2-par där. Lägg till utmanarens snack om "I am not gonna let you do this to me again", och hans hand är i stort sett face up. När jag spelar live med mina kompisar, som inte är så bra, så vet man precis vad en dåligt fejkad tvekan följd av en all-in betyder.

 

Utmanarens handrange på river är väl ungefär såhär:

KQ klöver, 80%

Slowspelat set, 19,9%

Övriga händer, 0,1%

Klart det är dåligt men är du förvånad? Det är ju Hellmuth, de flesta spel man ser honom göra i tv är dåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som tycker att Hellmuth syn på river där är fruktansvärt dålig?

 

Utmanaren skulle ALDRIG gå all-in med en sämre hand än 2-par där. Lägg till utmanarens snack om "I am not gonna let you do this to me again", och hans hand är i stort sett face up. När jag spelar live med mina kompisar, som inte är så bra, så vet man precis vad en dåligt fejkad tvekan följd av en all-in betyder.

 

Utmanarens handrange på river är väl ungefär såhär:

KQ klöver, 80%

Slowspelat set, 19,9%

Övriga händer, 0,1%

 

ja den är jätte kass. Han verkar tilta fruktansvärt lätt och mycket. Måste vara jobbigt. Därför han aldrig köper in igen i guess. (eller springer iväg till gymet x-antal timmar mitt i ett parti)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...