Gå till innehåll

Rakebacklovers struntar i utbetalningarna..


Robinho_AA

Recommended Posts

Jag har problem med rekebacksiten "rakebacklovers.com". För ett par månader sen upptäckte jag att dom hade undvikit att betala ut min rakeback till mitt bankkonto under hela sista året. Det är inte jätte mkt så därför jag inte haft nångon stenkoll på det konto där pengarna ska komma in. Men jag har väl fått ut cirka 50-100€ varannan månad så de blir ju ändå pengar av det.

 

Nu har jag mailat support@rakebacklovers.com flera gånger och fått till svara att mitt ärende har "högsta prioritet". Problemet är att inget händer, börjar bli ganska irriterad kan jag säga.

 

Är det nångon annan här som har haft liknande problem med rakebacklovers? Eller nån som har tips på hur jag ska göra? Kan man polisanmäla eller?

 

Mvh

Robinho_AA

 

Jag har nu forskat lite och tydligen hade jag fått rakebacken till ett annat konto som jag aldrig kollar. Jag minns faktiskt inte att jag ändrat konto överhuvudtaget. Jag vill därför be rakebacklovers om ursäkt, det är orättvist av mig att ge dom dålig publicitet när det inte är deras fel.

 

Hade jag däremot fått svar oftare än en gång i månaden av supporten så hade detta aldrig behövt hända. Men när de fick reda på denna tråd blev det bättre fart :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis lämnat RBL pga upprepade problem.

Jag har alltid fått min rakeback men det har smusslats mycket, och ibland har den varit misstänkt liten (vilket jag i god tro har skyllt på H.M).

Nu senast när jag klonkat skön deal så var den helt plötsligt bonus-deducted och motsvarade MINDRE än std-deal de första 2 månaderna!

 

Vad du kan ta dig till är väl bara att ligga på.

Inte mkt man kan göra med polis eller liknande i såna siuationer skulle jag tro!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också lämnat RB för jag har misstänkt länge att den rejkback dom betalar ut inte stämmer.

Sen att dom börjat att ta ut en avgift för uttag gjorde inte saken bättre.

För spelar man på låg nivå som en annan gör är varje $ viktig.

Nu har jag t.o.m minus på mitt RB konto hur nu man kan ha det??

 

Dom håller på att ringa och erbjuda "bra" dealer med faktum är att jag har bättre deal genom en arbetskamrat som tar mindre procent till sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare har rakebacklovers använt MGR (Monthly Gross Revenue) som rakeback minus avdrag när man t ex clearat bonusar på FTP istället för att ta raken minus avdrag som de andra stora affiliates gör. Detta har gjort att även om de erbjuder samma procent som andra affiliates gör, har spelarna på rakebacklovers fått mindre rakeback utan att rakebacklovers har skrivit det någonstans.

 

Så jag hade undvikit rakebacklovers så gott det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhandla själva med pokersidorna, så slipper ni massa mellanhänder som gör fel helat idne!

 

Dagens skratt utan tvekan! 8-)

 

Tur man inte anlitar dig, som gör fel direkt ;)

 

Fö, så tycker jag att det är bra att våra under affiliates då man får tillgång till races. (hos seriösa) Ger mer avkastning om man är grinder en flat deal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens skratt utan tvekan! 8-)

 

Tur man inte anlitar dig, som gör fel direkt ;)

 

Fö, så tycker jag att det är bra att våra under affiliates då man får tillgång till races. (hos seriösa) Ger mer avkastning om man är grinder en flat deal.

 

Det beror ju på hur mkt man spelar som grinder.

Jag vet flera grinders som spelar mindre än 30k händer i månaden och då är det jävligt sällan bra att ha race + exempelvis Entractions MVB-deal (Monthly VIP bonus). För att det dealen skall vara något att ha bör man ju spela ihop minst 16k VIP (8000€ i rake). Vilket är en bra bit över 140k händer på NL100, och det är varken roligt eller lätt att spela ihop.

Du kanske rejkar 3-5k på NL100-200. Och på det får du då typ 35-40% rejkback + eventuellt 1-10% extra från racet istället för om du exempelvis skulle få en flat-deal på typ 50-60% (vilket jag vet är möjligt på entraction på vissa skin).

 

Likaså på Microgaming om vi tar ett exempel:

Snackade med en kompis på MSN som spelade drygt 100k händer förra månaden, han vann ett race där han fick typ 1500-3000€ extra (minns ej).

Utan racet hade han typ 45% RB. Totalt kom vi i alla fall fram till att det gav runt 70-75% rakeback.

Säg att han hade spelat halva volymen då hade han fått typ 500€ extra, och endast erhållit typ 50-55% rakeback.

 

Vilket innebär att han t.ex. hade kunnat erhålla en bättre deal på flertalet skins med fast rakeback.

 

Sen så tycker jag du ska skriva lite tydligare med vad du menar, och inte särskriva etc.

 

"tycker jag att det är bra att våra under affiliates då man får tillgång till races. (hos seriösa)"

 

 

får du betalt för att säga det eller?

 

Varför skulle han få betalt för att säga en sådan sak?

Har man blivit bra behandlad av någon sida, eller exempelvis ett affe-företag är det väl fullt naturligt att ta deras försvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får du betalt för att säga det eller?

 

Lol, nej.

 

Beskriver bara min erfarenhet.

Mest för att såna här trådar lätt blir onyanserade.

 

Tycker du det är irrelevant att presentera en åsikt/erfarenhet som inte stämmer med övriga inlägg i tråden?

 

Tror dock säket att några i tråden har problem och det verkar som RBL misskött sig, speciellt mot trådskaparen. Att rbl ändrat FTP-beräkningsmetod visste jag inte, spelar inte där.

 

 

Säger bara att jag aldrig haft problem och får inte pröjs för att säga det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu forskat lite och tydligen hade jag fått rakebacken till ett annat konto som jag aldrig kollar. Jag minns faktiskt inte att jag ändrat konto överhuvudtaget. Jag vill därför be rakebacklovers om ursäkt, det är orättvist av mig att ge dom dålig publicitet när det inte är deras fel.

 

Hade jag däremot fått svar oftare än en gång i månaden av supporten så hade detta aldrig behövt hända. Men när de fick reda på denna tråd blev det bättre fart :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ongame rake

Jag har nyligen införskaffat pt3 och enligt den har jag betalat 1484$ i rake och jag har 1241$ i MGR.

Jag har en rakeback deal som ger 40% tillbaka.

Procenten stämmer när dom visar på rakebacklovers hur mycket jag får tillbaka men raken stämmer inte överens med pt3.

Enligt rakebacklovers har jag betalat 511€ i rake vilket blir ca 690$ men 1484$ enligt pt3.

blir jag lurad eller räknar pt3 helt galet för verkar som jag får bara hälften av vad jag borde enligt pt3.

 

Ursäkta röran skriver från telefonen.

Tack för svar

*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du sng/mtt eller cash games?

 

Ongame införde en ny modell för raken i somras. Läs mer här:

http://pokerforum.nu/forum/ongame/62125-ongame-byter-ersaettningsmodell.html

 

Om du har plussat på cash games så rakear du mindre i princip. Därmed kommer stats i pt3/hem inte visa rätt. Däremot känns det som väldigt stora skillnader. Har du hittat en rush?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 1 year later...
Jag har iaf blivit blåst på 600€ som jag hade innestående där...

 

samt att jag inte kan lira mer på William Hill...

 

hoppas kunna utreda genom mail samt msn konversationer vem det är som är ansvarig för detta.

 

lär ju vara fler än jag som blivit blåst på deg?

 

Om dom börjat scama så måste det ju rör sig om riktigt mycket pengar,

hur många spelare kan dom ha i sitt stall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...