Gå till innehåll

Onlineserver för Holdem manager


Beachkung

Recommended Posts

Tjena.

 

Nån som vet hur man gör om man vill sätta en dator som SQL-server så att man kan använda HM mot den centrala databasen via nätet? (Hmm...skum mening...)

 

Jag vill alltså ha en dator stående låt oss säga hemma, som jag och en polare kan komma åt när som helst. Man använder HM på vilken dator som helst, men databasen (baserna) ligger centralt på servern så att vi båda kan komma åt och titta på dom.

 

Vore väldigt tacksam om nån kunde berätta hur man gör...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda hem senaste versionen av postgresSQL, installera på en server och var noga med att öppna porten sqltjänsten lyssnar på i eventuell lokal brandvägg. Kom också ihåg att sätta ett schysst användarnamn och lösenord (som inte är postgres/postgrespass :))

 

Du kan testa att att telnetta till porten för att kolla att tjänsten är igång.

 

Installera HM på en klientdator och strunta helst i att installera eventuell postgres. Ange ip och port samt användarnamn och lösen till sql-servern. Sen är det bara att tuta och köra som vanligt.

 

Om du redan har HM installerat är det bara att gå in under database management i menyn och ange ip/port osv.

 

Om du betalar lite extra kan du få tillgång till vår superdatabas på 2+2, vi är fyra ladyboys som delar handhistories och dataminar bara för att verka coola. Eftersom vi är HU-proffs och bara spelar mot varandra är det inte fusk.'

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en polare som satte upp såhär åt mig. Jag connectar genom Hamachi vilket är någon typ av VPN. Detta genererar en krypterat tunnel mycket vilket är mycket säkrare än att köra direkt genom internet. Iom detta behöver du heller inte öppna några portar i ev router.

 

Vad du sen behöver göra är att bara fylla i ip-nummret (det som du får genom hamachi) och lösenordet i HM och sedan connecta.

 

Han kan ha behövt göra något i databasen också, men han sa att det var den enklaste och ganska troligt även den säkraste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...