Gå till innehåll

Simpason - Feb lockdown


Vladi

Recommended Posts

Kollade igenom min databas för de senaste 6 månaderna och fick en mindre chock. 95% av mina vinster är ren rb och min timlön har varit ca 30% sämre än vad jag trott. Antar att jag inte haft särskilt bra koll på pokern alls senaste tiden egentligen, spelat för lite och för dåligt osv osv. Tröttnade totalt och började fundera lite...

 

Eftersom jag inte tyckt pokern varit roligt på fruktansvärt länge (förutom korta perioder) så tog jag totalt ledigt utan att ha den där gnagande tanken i bakhuvudet att jag egentligen måste spela. Vad kom jag fram till? Att jag inte gjorde ett jävla piss förutom att jobba i veckorna och supa på helgerna (vilket t.om det börjar bli tråkigt när kompis efter kompis börjat hitta flickvänner osv, plus att det suger att vara bakis jämt och ständigt).

 

Funderade ett tag på att ta ut alla siterullar och göra något kul för pengarna men kom fram till att man inte får särskilt mkt långsiktigt kul för ~$8k. Kom till insikten att jag egentligen tycker poker är roligt men att jag någonstans på vägen tappade "det roliga" i det.

 

Senaste tiden har jag varit på något som man kan kalla mitt livs första dejt (så länge inte dreggla hem någon på fyllan räknas som dejt). Jag ska snart flytta till min första lägenhet som jag kommer bo i själv, även om det är kul att bo med kompisar så är det väl dags att växa upp snart. Jag har t.om förstått att det kan vara smart att skaffa körkort (ofan). Tror helt ärligt jag har fått en liten annan syn på livet.

 

 

Så därmed har jag bestämt mig för att sluta med pokern helt... NEJ, så klart inte. Jag ska helt enkelt börja klättra i nivåer och sluta vara en rakebackhora, år 2012 och 21 år gammal...

Istället för att spela 9 bord och vänta på att rbn ska betalas ut så spelas det numera bara 4 bord. T.om börjat sitta med pokerstove vilket jag aldrig i hela mitt liv gjort mer än fem minuter innan...

 

Går det vägen så gör det, annars är det inte hela världen.

 

Så till er som kommit hela vägen hit ner:

Som spelat pre och flop, hur gör vi turn och river? Har runt 50 händer på honom och han har varit väldigt vek hittills. Sitter på flera bord så antar att han är reg. Antar att det är turnbeslutet jag är mest tveksam på...

Och nu menar jag det, SÅGA mig om något ser åt helvete ut.

 

No Limit Hold'em - 6 players - View hand 2027443

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (SB): $100.50

BB: $220.01

UTG: $97.00

MP: $129.42

CO: $127.97

BTN: $121.67

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with J :spade: T :heart:

2 folds, CO raises to $3, 1 fold, Hero raises to $11, 1 fold, CO calls $8

 

Flop: ($23.00) 6 :spade: 8 :spade: 3 :diamond:(2 players)

Hero bets $12.00, CO calls $12

 

Turn: ($47.00) J :heart:(2 players)

Hero checks, CO checks

 

River: ($47.00) Q :heart:(2 players)

Hero checks, CO bets $35.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 290
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är inget jättefavvo av att 3betta JTo men det funkar, size e bra och cbet standard, turn vill ja gå check/syn då han nu borde betta sin luft (floats) och checka bakom underpar osv. River viker jag, sitter han på luft bör han ha bettat turn och sämre händer checkar han bakom.

 

Mvh

 

Min tanke var att gå checksyn turn även om man sätter sig i en rätt äcklig spot på river. Känns som vi tänker lika här, i efterhand iaf. Jag synade river dock vilket jag nu är rätt säker på är horribelt.Tack för input!

 

skjut turn och stoppa in mot omslag

Går det göra det profitabelt utan någon historik öht? Då måste vi anta att han shovar sina drag och eventuellt sämre par (vilket man kanske ska)?

 

Skjuter större på flopp och skjuter turn.

 

Sizingen tycker JAG känns ok. Problemet blir väl att eftersom vi kommer cbeta den här brädan jätteofta så vill vi kunna bluffa billigt?

 

 

Hursomhelst så synade jag som sagt och han visade 33. Kan nog se i efterhand att synen är kass, känns som han kommer beta sin luft på turn och värdebetar knappast så pass tunt att jag är bra någon gång...

Det intressanta blir väl om vi har tex AQ här, går det betfolda river isf? Känns kasst :S

 

 

Skulle förnya mitt dc-konto nyss men det vägrar funka med visa-kort. Någon som haft samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 1400 händer ikväll. Riktigt kul att spela, lyckades spela stabilt hela sessionen men hittade inte jättemkt bra spots. Blev miniback efter att ha varit upp ett par inköp som mest. Positivt är att för tredje sessionen i rad är jag plus i nsd, det har inte hänt sen Modo vann sm-guld senast...

 

På tal om hockey, har vi några Linköpingsupportrar här? Angående sandlådefighten som Helber och den andra tomten drog igång så kan det vara rätt kul att läsa det här http://blogg.allehanda.se/modofn/2012/12/08/na-nu-javlar-you-unleash-the-fucking-fury/ helt klart det bästa jag läst på länge!

 

 

Nu blir det till att runda av kvällen så man orkar stiga upp till systemet imorn, living the dream:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det enda jag gör på helgerna är att supa + att det suger att vara bakis jämt och ständigt" Men ändå ska du till bolaget idag igen. Just sayin'..

 

Haha=) idag ska det bli kul, massa folk som man inte träffar så ofta längre osv. Det jag menar med det du citerade är att jag knappt haft något att göra så jag har ringt nån kompis, tvingat han att hänga med ut en kväll, blivit jättefull, och sen mått skit dagen efter. DET är varken kul eller produktivt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha=) idag ska det bli kul, massa folk som man inte träffar så ofta längre osv. Det jag menar med det du citerade är att jag knappt haft något att göra så jag har ringt nån kompis, tvingat han att hänga med ut en kväll, blivit jättefull, och sen mått skit dagen efter. DET är varken kul eller produktivt...

 

+1 Man ska gå ut av rätt anledning! :-)

 

Skönt att det känns kul att spela oxå, angående hand diskussionen så vet ja inte om de andra trollar lr inte men sizeingen tycker jag är super standard. Som sagt vill vi bluffa billigt och stacken åker alltid in med halvpott/halvpott/jam endå.

Hade vi haft AQ på river så är det väl betfold imo hur tråkigt det än låter men är mer osäker på det senariot.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 Man ska gå ut av rätt anledning! :-)

 

Skönt att det känns kul att spela oxå, angående hand diskussionen så vet ja inte om de andra trollar lr inte men sizeingen tycker jag är super standard. Som sagt vill vi bluffa billigt och stacken åker alltid in med halvpott/halvpott/jam endå.

Hade vi haft AQ på river så är det väl betfold imo hur tråkigt det än låter men är mer osäker på det senariot.

 

Mvh

 

Funderat en del ang om vi har AQ, vi måste nog betfolda om vi vill kunna bluffa någon gång ibland helt enkelt. Kul att du skriver så det blir lite diskussion här!

 

*

 

Bjuder på en slaktad hand från i veckan för att påminna mig själv om att det kan vara smart att tänka ibland.

 

$100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 2029409

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

MP: $154.27

Hero (CO): $122.09

BTN: $153.25

SB: $290.49

BB: $44.25

UTG: $100.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with 4 :spade: 6 :spade:

2 folds, Hero raises to $3, BTN calls $3, 2 folds

 

Flop: ($7.50) 3 :club: Q :heart: 3 :spade:(2 players)

Hero bets $5.00, BTN calls $5

 

Turn: ($17.50) 6 :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN bets $9.00, Hero raises to $29, BTN calls $20

 

River: ($75.50) T :spade:(2 players)

Hero bets $85.09, BTN calls $85.09

 

Final Pot: $245.68

Hero shows 4 :spade: 6 :spade:

BTN shows A :heart: 3 :heart:

BTN wins $242.68

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots att det fanns möjligheter till att helgen skulle bli bra så slutade det som det brukar göra nuförtiden. Dvs fem killar som sitter och dricker whiskey och är dyngraka klockan 4 på morgonen. Det resulterade i att man var alldeles för seg för att grinda öht igår. Är dock riktigt sugen på att spela ikväll så ska försöka få in ett par sessioner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt exakt 1k händer ikv på två kortare sessioner. Hade tyvärr rätt dåligt fokus sista timmen (vilket märks så sjukt väl i nsd) men värdet var lite för bra för att stänga ner.

 

Har åtminstone en hand jag funderar lite på men postar den imon, upp tidigt imon för att kika lägenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 400 händer på fi och han spelar 19/16/5. Ingen historik mellan oss. Om vi nu inte bettar turn, vilket jag inte tkr vi ska göra utan historik, hur gör vi river?

 

$100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2032320

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $116.98

UTG: $159.06

CO: $96.87

BTN: $101.00

SB: $54.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with K :spade: K :heart:

2 folds, BTN raises to $2, 1 fold, Hero raises to $8, BTN calls $6

 

Flop: ($16.50) J :spade: 5 :heart: 6 :diamond:(2 players)

Hero bets $9.00, BTN calls $9

 

Turn: ($34.50) A :heart:(2 players)

Hero checks, BTN checks

 

River: ($34.50) 6 :club:(2 players)

Hero????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 400 händer på fi och han spelar 19/16/5. Ingen historik mellan oss. Om vi nu inte bettar turn, vilket jag inte tkr vi ska göra utan historik, hur gör vi river?

 

Cake Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2032320

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $116.98

UTG: $159.06

CO: $96.87

BTN: $101.00

SB: $54.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with K :spade: K :heart:

2 folds, BTN raises to $2, 1 fold, Hero raises to $8, BTN calls $6

 

Flop: ($16.50) J :spade: 5 :heart: 6 :diamond:(2 players)

Hero bets $9.00, BTN calls $9

 

Turn: ($34.50) A :heart:(2 players)

Hero checks, BTN checks

 

River: ($34.50) 6 :club:(2 players)

Hero????

 

Om fi förvandlar händer till bluff samt skjuter sina missar så checkar jag. Men tror jag att fi:s range till stor del består av J, så skjuter jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 400 händer på fi och han spelar 19/16/5. Ingen historik mellan oss. Om vi nu inte bettar turn, vilket jag inte tkr vi ska göra utan historik, hur gör vi river?

 

Cake Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2032320

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $116.98

UTG: $159.06

CO: $96.87

BTN: $101.00

SB: $54.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with K :spade: K :heart:

2 folds, BTN raises to $2, 1 fold, Hero raises to $8, BTN calls $6

 

Flop: ($16.50) J :spade: 5 :heart: 6 :diamond:(2 players)

Hero bets $9.00, BTN calls $9

 

Turn: ($34.50) A :heart:(2 players)

Hero checks, BTN checks

 

River: ($34.50) 6 :club:(2 players)

Hero????

 

Jag betar hellre turn och tar det där ifrån istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi förvandlar händer till bluff samt skjuter sina missar så checkar jag. Men tror jag att fi:s range till stor del består av J, så skjuter jag :)

Känns helt rätt tänkt. Jag antog att hans range är typ 77-1010 och en del knektar. Ser inte att han kan ha särskilt mkt ess i sin range då jag tror han betar AJ...

 

Betfoldarsh yeiii!

Det var vad jag kom fram till!

 

Jag betar hellre turn och tar det där ifrån istället.

Känns som vi gör om vår hand till bluff om vi betar turn vilket suger imo :-(

 

*

 

Jag valde faktiskt att överbeta river. Känns som han kommer syna med samma händer som om jag skulle beta halvpott och det är hursomhelst väldigt svårt för mig att dyka upp helt tom när jag inte skjuter vidare turn. Räknar med att han kommer folda sjukt ofta i vilket fall som helst och att han nån gång då och då kan syna med sämre. Tror som sagt var att jag typ alltid har bäst hand, trodde jag:

 

Turn: ($34.50) A :heart:(2 players)

Hero checks, BTN checks

 

River: ($34.50) 6 :club:(2 players)

Hero bets $38.00, BTN calls $38

 

Final Pot: $110.50

Hero shows K :spade: K :heart:

BTN shows A :diamond: Q :heart:

BTN wins $107.50

(Rake: $3.00)

 

 

Det var bara att ta en note och gå vidare. Märker jag att folk är så pass floatglada i fortsättningen också får jag helt enkelt tänka om!

 

 

*

 

Spelade två kortare sessioner ikväll och slutade tre inköp upp. Hade några setups på min sida men nöjd med spelet överlag. Tappade lite fokus mot slutet så stängde ner lite tidigare än vad jag tänkt. Något som är väldigt förvånande är att jag fortfarande är miniplus för månaden i nsd, men tappar jag fokus minsta lilla så går det snabbt utför:-D

 

Några händer från ikväll:

$100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 2033851

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $137.18

UTG: $98.50

MP: $289.30

CO: $102.92

BTN: $100.00

Hero (SB): $99.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with J :spade: K :heart:

3 folds, BTN raises to $2.25, Hero raises to $8, 1 fold, BTN calls $5.75

 

Flop: ($17.00) 9 :diamond: 9 :spade: 8 :club:(2 players)

Hero bets $9.00, BTN calls $9

 

Turn: ($35.00) Q :club:(2 players)

Hero bets $21.00, BTN calls $21

 

River: ($77.00) T :spade:(2 players)

Hero bets $61.00, BTN folds

 

 

 

$100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 2033852

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $101.18

UTG: $97.00

MP: $293.75

CO: $100.42

BTN: $102.50

Hero (SB): $166.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 7 :heart: 7 :club:

UTG raises to $3.50, 3 folds, Hero calls $3, 1 fold

 

Flop: ($8.00) 5 :spade: T :club: T :spade:(2 players)

Hero checks, UTG checks

 

Turn: ($8.00) K :diamond:(2 players)

Hero checks, UTG bets $5.00, Hero calls $5

 

River: ($18.00) 6 :club:(2 players)

Hero checks, UTG bets $12.00, Hero raises to $39, UTG folds

 

 

 

$100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 2033853

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $89.32

UTG: $96.11

Hero (MP): $109.43

CO: $105.75

BTN: $145.13

SB: $102.00

 

$100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 2033853

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $89.32

UTG: $96.11

Hero (MP): $109.43

CO: $105.75

BTN: $145.13

SB: $102.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is MP with 6 :diamond: 6 :spade:

UTG calls $1, Hero raises to $4.50, CO calls $4.50, BTN calls $4.50, 2 folds, UTG calls $3.50

 

Flop: ($19.50) 7 :club: 9 :diamond: 5 :club:(4 players)

UTG checks, Hero bets $11.00, CO folds, BTN folds, UTG calls $11

 

Turn: ($41.50) 7 :spade:(2 players)

UTG checks, Hero checks

 

River: ($41.50) 6 :club:(2 players)

UTG bets $27.67, Hero raises to $93.93, UTG calls $52.94 all in

 

Final Pot: $202.72

UTG shows 3 :club: A :club:

Hero shows 6 :diamond: 6 :spade:

Hero wins $186.40

(Rake: $3.00)

 

 

 

 

$100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2033854

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $177.54

BTN: $45.00

SB: $138.77

Hero (BB): $107.40

UTG: $102.94

 

Pre Flop: ($2.50) Hero is BB with J :diamond: J :spade:

1 fold, CO raises to $3, BTN calls $2, 1 fold, Hero raises to $13, 1 fold, BTN calls $10

 

Flop: ($29.50) 6 :spade: 2 :club: A :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN checks

 

Turn: ($29.50) 5 :heart:(2 players)

Hero checks, BTN bets $6.00, Hero calls $6

 

River: ($41.50) 3 :club:(2 players)

Hero checks, BTN bets $25.50, Hero calls $25.50

 

Final Pot: $92.50

BTN shows 7 :club: K :club:

Hero shows J :diamond: J :spade:

Hero wins $90.00

(Rake: $2.50)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför då? :-) Varför du menar att det blir en bluff alltså.

 

Tycker vi kan få ut värde av en hel del händer. 78s, KJ-J9s/o, 77-TT.

 

Jag vet alldeles för lite om honom för att jag ska anta att han synar med KJ-J9 och 77-TT. Blir rätt grisigt om han ställer och vi tvingas folda, bättre att gå för checksyn och fånga någon bluff imo. Ty för din analys, kul att behöva tänka lite emellanåt:-D

 

edit: betar jag turn gör jag inte det med intentionen att folda mot shove, och för att kunna betsyna så måste vi nog ha lite historik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en timme innan och hittade ett miniplus. Är så trött nu så blir att sova snart. Jag och roomien ska anordna ett mindre julbord i helgen för ett gäng kompisar. Han fixar maten och jag fixar spriten. Inköpslistans blir följande:

 

- 3-4 flaskor starkvinsglögg

-en eller ett par flaskor fireball

-massa småsnapsar à la midsommar (ung och oerfaren men antar att det finns någon julvariant)

 

Öl fixar var och en själv såklart. Något tips på vad som mer bör finnas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp nästan $1,1k idag. Sprang såklart riktigt bra men känns lite som att den lilla extra tiden jag lagt ner börjar ge resultat redan. Eftersom jag är van vid att spela 8-9 bord känns det sjukt konstigt när man suttit en hel dag i stort sett och bara fått in 2,5k händer, men så länge resultat blir bra så spelar det ju ingen roll:-D

 

Slagga nu sen kämpa vidare imorgon, go go go!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...