Gå till innehåll

Djupt i PLO turra


bluffsyn

Recommended Posts

Följande hand utspelar sig med 10 pers kvar. Bettar ut turn mest för att jag blockar en dam. Kanske var fel? Vad gör vi på turn som spelat?

 

Plats 1: takewi (44296 i marker)

Plats 2: ConMar1971 (92551 i marker)

Plats 3: bet4bet (166252 i marker)

Plats 4: rafaelo777 (89398 i marker)

Plats 5: HERO (197636 i marker)

Plats 6: muis21 (307313 i marker)

bet4bet: lägger small blind 1250

rafaelo777: lägger big blind 2500

*** HÅLKORT ***

Utdelat till HERO [Qh Jh Kh Jd]

HERO: raise 2500 till 5000

muis21: fold

takewi: fold

ConMar1971: call 5000

bet4bet: call 3750

rafaelo777: fold

*** FLOPP *** [9h Jc Kc]

bet4bet: check

HERO: bet 10000

ConMar1971: call 10000

bet4bet: call 10000

*** TURN *** [9h Jc Kc] [Th]

bet4bet: check

HERO: bet 25000

ConMar1971: fold

bet4bet: raise 97500 till 122500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill ju absoulte inte ha Check-raise här så säger som de andra att checka bakom är bäst. Finns så många rivrar du kan få betalt på så mer plus Ev att checka bakom. Alterbativ check call ifall siste man betar ..

 

Men i detta fallet så åker allt in ändå , vika finns inte i mitt fall och har han synat med hålpipa så kan vi ändå dra ut.

 

Nå som kört handen i kalkylator och sett hur mycket underdog vi är mot tex Aqxx utan re-draw?

 

Handen han har som känns mest trolig är tex QAs klöver och nån form träff på flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista handen du vill ha i betrangen är denna. Det är så dåligt att jag vet inte vad

 

Sista du vill göra på PF är att såga ett spel utan att motivera varför. Det är så dåligt att jag vet inte vad

 

 

****

 

 

Ni som argumenterar för check, bettar ni bara nötter för värde?

 

Finns FI som degar samma stege som vår utan redraw. Finns FI som checksynar KKxx/99xx och diverse färgkombos. Finns också FI som överskattar FE och degar händer du äger (sämre made+drag etc. etc.)

 

F.ö. har vi odds dega turn mot naken nöt med 45% som redan påpekats.

 

Att sätta FI på nuts+ntfd känns som att se spöken i varje hörn. Handen startas med mindre än 100bb eff.

 

 

****

 

Säger inte att check suger men tror absolut Bet>Check.

Fold turn finns obv inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all svar utom Gretkos ;)

 

Tryckte givetvis in degen och blev söndersågad av bordet efter, mest därför jag postade här. Fi hade AQ med klövertilläg precis som jag trodde. Kåka upp på river rungood som man är :)

 

Är fortfarande inte säker på om check eller bet turn är att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista du vill göra på PF är att såga ett spel utan att motivera varför. Det är så dåligt att jag vet inte vad

 

 

****

 

 

Har du inte lärt dig att bra spelare aka facit bara går in och skriver "bra spel" eller "dåligt spel" här på pf? De vill inte ge bort info gratis och de är schysta nog att säga om man är i rätt riktning vilket gör att man kan tänka själv. Sjukt nog fick du en utveckling av gretko :) Be happy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att du får inte 3 gator värde av nåt sämre och det suger pung att bli höjd på turn. Dessutom är du inte rädd för ett enda kort i exakt hela leken så det finns verkligen ingen anledning att betta.

 

Varsågod

 

Tack, bra motivering

 

*****

 

Tycker ändå bet är ok.

 

Det enda vi inte älskar att bli raisade av är AQxx.

Hur ofta har han det?

Ofta har vi då ändå 45%.

Finns också sämre händer som raisar även om jag inte säger det är bra. Överskatta inte motståndet.

 

Förstod också att FI hade nuts+ntfd eftersom tråden kom upp på PF men att sätta FI på denna hand är ett skämt, speciellt med 100bb eff.

 

Fullt värde får man med annat än nötter. Underskatta inte folks nyfikenhet. Sitter dagligen och garvar åt händerna de hittar c/c med 3 gator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Såsom du spelat handen, all in turn. Men tycker du spelat handen extremt dåligt på alla gator.

 

Med 10 kvar är bordet SH, du är stor stack med ett monster pre, potta och plocka upp blinds (eller kör din standard raise om det tex är 3 BB). Mini höjing är dåligt spel.

 

På floppen med en så stark hand (backdoor färgdrag etc), varför betta 10k? planerar du att folda för omslag eller vadå?

 

Spela för att vinna och utnyttja din stora stack bättre! Sätt konstant press med pott bets. Var inte rädd för nöten, ibland springar man in i den, sålänge man bettar händer med hög Eq vinner man i längden.

 

/Neonic

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att du får inte 3 gator värde av nåt sämre och det suger pung att bli höjd på turn. Dessutom är du inte rädd för ett enda kort i exakt hela leken så det finns verkligen ingen anledning att betta.

 

Varsågod

 

Stämmer inte för fem öre, finns många spelare som går med på sämre händer. Du kan säga att mot en tight solid spelare som man har en bra read på är det ett okej alternativ att hålla nere potten med en check. Men det är verkligen inte bra i alla lägen. Jag bettar utan tvekan turn där som standard.

 

/Neonic

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...