Gå till innehåll

Turbo SNG-DB (Microstakes)


Hajzy

Recommended Posts

Har haft dagböcker tidigare.. Men ingen har varit långvarig. Jag vill verkligen utvecklas som pokerspelare. Men väldigt ofta spelar jag bl.a. ofokuserad, och tänker inte riktigt efter hur jag bör spela och varför.. Hoppas att det ska bli ändring på detta nu, och att den här dagboken kommer hålla liv i sig ett bra tag :)

 

Jag har nyligen blivit medlem i Sitngogrinders, sen dess har min ROI varit minus.. Ganska rejäl -ROI tyvärr... Men det tar väl ett tag att anpassa sig och jag hoppas den blir på plus snart :)

 

Brukar köra mellan 6-20 bord. Men nu kommer jag endast köra 12 bord för att försöka få bort en del av mina misstag, då jag inte riktigt är van med den här spelstilen som jag skaffat mig sen jag blev medlem på Sitngogrinders.

 

Just nu ligger min rulle bara på $185.. men ni ska se att den kommer öka :)

 

Jag spelar på Pokerstars och kommer börja på $3,40 nivån. Jag vill inte gå upp för tidigt i nivå, även fast $6,5 också har hur mycket fisk som helst..

Hade tänkt gå upp när jag har $1000.. Men vi får se hur det kommer gå, men förhoppningsvis tar det inte länge.

 

BRSTART 29-NOV: $185

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en hel del spelade idag/igår. Dock inte så mycket plus.

Funderar på att kanske endast spela 6 bord, då jag fortfarande inte kommit in i spelstilen ännu. Men jag blir så jäkla lätt uttråkad då... Så jag kommer nog fortsätta spela 12 st ändå.

 

Jag har redan sett flertal videos, men jag tror jag får plöja igenom några igen, samt se några nya.. Just nu spelar jag mer än att kolla på videos, ska iaf försöka få det till 50/50.

 

29-nov: +$15,93 (71 spelade)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur spelet kan bli sämre av en coachingsida.

Överskattar du dina motståndares förmåga eller något då?

Tänkte om du spelar optimalt spel så kommer du vinna mindre än om du utnyttjar de dåliga spelarna idioti...

 

Eller kan det abra vara otur?

Hur många spelade sen du gick med i snggrinders?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ronken: Ja, jag ser att jag har spelat ett antal händer mot dig :)

$185 låter ju väldigt lite.. men jag hoppas det ska gå bra.

 

-

 

Har fått ändra om min spelstil ganska mycket sen jag gick med i Sitngogrinders, gissar att jag bara haft lite svårt att anpassa in i den nya situationen, eller så är jag förlorande spelare och hade bara flyt i början.

Jag har inte kört SNG Turbo länge, var mer av en cashgame lirare tidigare. hade bara cirka 600(?) spelade innan jag blev medlem i Sitngogrinders och vanligtvis körde jag 6 bord och ROI låg på 15-20% totalt, så lite flyt har jag nog haft. Och troligtvis är det svårt att veta över 600 spelade om jag är vinnande eller ej?

 

Men då jag lirar Micro och kollar på videos så tror jag att man får ändra om taktiken lite. Helst vid spel av bubblan och liknande. Då de flesta kan syna en allin lite för brett. Samt att det är sjukt vanligt nån lirar bort sig trots att man själv bara sitter där med någon BB i stacken. Känns som att jag börjat Pusha alldeles för mycket.. Så jag har nog lite att fixa till där

 

Vi får hoppas att det börjar gå bättre snart.. Jag ska försöka posta intressanta händer och är det något ni undrar så är det bara att fråga. Ni får gärna såga mig om ni ser mig göra något dumt på borden, om jag postar en HH som jag spelat förjävligt eller om jag snackar om något som inte alls stämmer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde 12 st. 1 första plats och 2 andra platser. bubblade i 4 st.

de lägen jag tröck i var nog inte mycket att göra åt. Men när jag kollade igenom de turneringar som jag bubblade i.. så var jag nog lite för tight i vissa lägen, då jag låg på sista plats på några.. Några händer som jag borde ha pushat istället för att folda.

 

Kan vara bra att kolla igenom händerna ibland, så kanske man funderar efter lite när man spelar näsat gång och inte bara trycker fold eller push direkt. det första man bör göra är ju att kolla hur allas stackar ser ut och ibland glömmer jag bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte så många händer på lager så jag kör någon bara för att få igång diskussionen lite.. förhoppningsvis orkar någon svara :)

 

 

Borde väl inte vara något snack om raisen pre? halvpott flopp bra? ville försöka med sämre händer eller få honom att bluffa.

Vad anser ni är bästa alternativet på turn? checkraise all in?

 

PokerStars Game $6.00+$0.50 USD Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2010/11/26 20:09:35 CET [2010/11/26 14:09:35 ET]

Table '' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: mimaya2010 (1450 in chips)

Seat 2: Maciejjas (1455 in chips)

Seat 3: sibannac3883 (2920 in chips)

Seat 4: minik34 (1700 in chips)

Seat 5: HERO (1470 in chips)

Seat 6: Pokerkid4113 (1430 in chips)

Seat 7: Woody3x7 (1640 in chips)

Seat 8: zOmgtiltz (1435 in chips)

minik34: posts small blind 25

HERO: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of DiamondsKing of Clubs

Pokerkid4113: folds

Woody3x7: folds

zOmgtiltz: folds

mimaya2010: calls 50

Maciejjas: folds

sibannac3883: calls 50

minik34: calls 25

HERO: raises 200 to 250

mimaya2010: calls 200

sibannac3883: folds

minik34: folds

*** FLOP *** 5 of ClubsKing of SpadesKing of Hearts

HERO: bets 305

mimaya2010: calls 305

*** TURN *** 5 of ClubsKing of SpadesKing of HeartsQueen of Spades

HERO: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månaden började inte så bra.. Ganska mycket back igår.. cirka 15 inköp något?

Jag gick inte igenom några händer efter det.. vet att jag spelade en HEL del kasst.. och tröttheten spelade nog in en stor roll också. Tog och sov några timmar. Efter det kollade jag på videos och funderade lite över mitt spel.

 

Jag trycker alldeles för brett när det är 4-5 spelare kvar. Och jag har tightat till mig lite nu. Både när jag har liten och större stack. Då jag vet att de synar väldigt mycket (folk spelar ju ibland hur som helst på den här nivån). Sedan.. som jag sagt tidigare, så händer det väldigt ofta att någon spelar ut sig, även de med stora stackar.

 

Det har iaf gått bättre nu inatt. Får hoppas att det inte bara beror på tur :) Vet dock att jag har sjukt mycket kvar att lära mig när det gäller Turbo SnG:s, därför är det bara att plugga vidare och hoppas man inte gular :)

 

Gårdagens resultat

01-Dec: -$55,5 (60 spelade)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet syn? hur mycket bettar ni och varför?

 

PokerStars Game #, $3.00+$0.40 USD Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2010/12/01 22:36:01 CET [2010/12/01 16:36:01 ET]

Table ' 1' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: Temmey88 (2070 in chips)

Seat 2: Pistolopete (2135 in chips)

Seat 3: aanatysekaa (1470 in chips)

Seat 5: spuggy180 (1775 in chips)

Seat 6: HERO (3220 in chips)

Seat 7: Garin4o (1545 in chips)

Seat 8: Billy6507 (1285 in chips)

HERO: posts small blind 25

Garin4o: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of DiamondsQueen of Spades

Billy6507: folds

Temmey88: folds

Pistolopete: raises 75 to 125

aanatysekaa: folds

spuggy180: calls 125

HERO: raises 340 to 465

Garin4o: folds

Pistolopete: folds

spuggy180: calls 340

*** FLOP *** Ace of Diamonds10 of Hearts5 of Diamonds

HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet syn? hur mycket bettar ni och varför?

 

PokerStars Game #, $3.00+$0.40 USD Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2010/12/01 22:36:01 CET [2010/12/01 16:36:01 ET]

Table ' 1' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: Temmey88 (2070 in chips)

Seat 2: Pistolopete (2135 in chips)

Seat 3: aanatysekaa (1470 in chips)

Seat 5: spuggy180 (1775 in chips)

Seat 6: HERO (3220 in chips)

Seat 7: Garin4o (1545 in chips)

Seat 8: Billy6507 (1285 in chips)

HERO: posts small blind 25

Garin4o: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of DiamondsQueen of Spades

Billy6507: folds

Temmey88: folds

Pistolopete: raises 75 to 125

aanatysekaa: folds

spuggy180: calls 125

HERO: raises 340 to 465

Garin4o: folds

Pistolopete: folds

spuggy180: calls 340

*** FLOP *** Ace of Diamonds10 of Hearts5 of Diamonds

HERO ?

 

Där skulle jag nog bara C-betta och sedan folda för omslag, folk är idioter på vår nivå och callar 2-3-bett med typ alla ess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit en bra dag där jag inte ångrar många händer.

Låg bra plus tills jag skulle köra den sista omgången med 12 bord. Gick väldigt bra i alla och i någon hade jag dubblat upp eller fått en del marker i.

 

Brukar vanligtvis inte gnälla då det är ganska onödigt.. men känner att jag måste gnälla av mig lite nu :P

 

Blindsen blir 50/100 - 75/150 på alla bord, då kommer det en stor hög med bra händer där jag losar varenda jävel.

 

Får QQ på bb. platsen före CO trycker med sina 1500 marker. Jag har många händer på han och jag vet att han inte spelar dåligt. Känner direkt att det är AQ/AK/JJ eller liknande då han inte skulle pusha QQ-AA

Jag synar han visar AK han får stege. Visst.. så mycket leder jag inte.

 

Sen får jag in med AK mot QK, river Q

 

AK vs AQ flop Q

 

AK, träffar A. Han hade cirka 1100 från början och spelar allt och har 700 kvar. jag floppar A jag minibettar för jag tror han kan pusha med mycket. han pushar jag synar han visar K9s utan träff. runner runner färg.

 

AK vs AJ, han träffar J

 

Sen får jag KK, höjer.. jag laggar fast.. jippi. kommer tillbaka då har en höjt och jag måste trycka Im back..

 

Får KK igen. jag hinner bara se ett av hans kort vilket är A. och bordet försvinner.. så antingen hade han AA eller så träffa han A med Ax.

 

 

Alla dessa händer var i de 12 sista borden på blinds 50/100 och 75/150... Så hälften av borden försvann, förutom nån där jag tror jag hade 3000 i stacken. men men, sånt händer och det är bara att köra vidare..

 

Lägger ner för idag då jag inte har någon lust att lira :)

 

 

Annars har dagen gått bra, förutom sista omgången.

 

01-Dec: -$55,5 (60 spelade)

02-Dec: $21,6 (54 spelade)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående hand 2 så hade jag nog checkat den till han och kanske synat något svagt bet beroende på hur han har spelat tidigare, men man måste ge han lite creeds för att han höjde i tidig position och det där var ingen särskild torr flopp, hade dock höjt om floppen var K92 rainbow etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. inte blivit något spel alls ihelg. Har spelat tvspel istället. Men det kanske var bra, då jag fokuserat för mycket på pokern på sistone.

 

Får se om man klämmer in något spelande ikväll..

 

Hur fokuserar man för mycket på poker i jämförelse med TV spel? o_O

Så länge man vinner borde väll det vara positivt?:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...