Gå till innehåll

skicklig programmerare sökes!


sammy2cheeks

Recommended Posts

Hej

 

Försöker utveckla pokerapp men mina programmeringsskillz är ngt. eftersatta för uppgiften.

 

Du bör kunna sätta av en hel del tid samt vara pokerorienterad. Bor du i Upspala är det stort + men inget krav.

 

Har aktiebolag, anställningsform/betalningsform kan diskuteras!

 

Vidare bör du vara pålitlig och kunna hålla deadlines.

 

 

Hemsidessnickrare sökes också!

 

Skicka PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte utveckla lite om vad det är för applikation och hur utvecklingsarbetet ska gå till? Har du tänkt att lägga 1000 kr på utveckling, 10 000kr, 100 000kr? Det ger också en fingervisning om hur många timmar arbetet kan ta i anspråk.

 

Är du orolig för att bli stulen på en bra ide om du berättar vad det är för applikation du har i åtanke? Om det är synnerligen enkelt, så är chansen stor att det finns folk som redan skrivit såna här program (om än kanske inte gjort dom kommersiella) och om det är särdeles avancerat och tidskrävande så kommer de flesta med kunskap och kapacitet ändå inte orka att utveckla en produkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

menade inte att vara kryptisk. Jag är väldigt oteknisk själv och kan inte få för mig att bedömma omfattningen av arbetet själv. Har senaste 7 åren livnärt mig på poker och hela 0 timmar med programmering.

 

Allt jag kan säga om min produktide är att den inte existerar i ngn. form på marknaden och det är ngt. som iaf jag samt alla pokerspelare i min krets hemskt gjärna betalar för.

 

Är du intresserad och du vet att du är duktig på att programmera, har tid samt hög arbetsmoral så åk gjärna med tel nummer, så kan vi först prata och funkar det kan vi ses över en kopp kaffe och diskutera mer ingående.

 

 

Tack för visat intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det är förståeligt allt du skriver och jag var väl delvis lite irriterad över bristen på information, för att kunna ge ett svar måste jag ju till att börja med förstå frågan.

 

Tycker din sista post var ett stort steg i rätt riktning och jag ber om ursäkt om jag skapat någon form av irritation i och med mitt sätt att utrycka mig.

 

Skall ta en funderare och om jag återkommer så blir det via PM som föreslaget.

 

/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En analogi:

Hej jag behöver hjälp att bygga ett hus. Jag kan inte berätta vilka material som kommer användas, hur högt huset ska vara eller var det ska byggas. Det är dock viktigt att du blir klar i tid. Hör av dig om du klarar av jobbet.

 

Du måste väll ändå kunna avslöja vilken platform det rör sig om samt nämna hur avancerat programmet är relativt något annat, välkänt program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En analogi:

Hej jag behöver hjälp att bygga ett hus. Jag kan inte berätta vilka material som kommer användas, hur högt huset ska vara eller var det ska byggas. Det är dock viktigt att du blir klar i tid. Hör av dig om du klarar av jobbet.

 

Du måste väll ändå kunna avslöja vilken platform det rör sig om samt nämna hur avancerat programmet är relativt något annat, välkänt program?

 

Mmm..

 

... eller hej jag har en ide om en ny uppfinning som jag tror ska ta pokervärlden med storm, här får ni iden, gratis, försten uppfinner den får pengarna. Förstår mycket väl om att OP vill vara förtegen. Vill man veta mer får man väl ta kontakt via pm, finns ju ingen anledning att basunera ut en affärside till 61 000 personer där säkerligen 80-90% inte är aktuella för att kunna utföra jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte utveckla lite om vad det är för applikation och hur utvecklingsarbetet ska gå till? Har du tänkt att lägga 1000 kr på utveckling, 10 000kr, 100 000kr? Det ger också en fingervisning om hur många timmar arbetet kan ta i anspråk.

 

Är du orolig för att bli stulen på en bra ide om du berättar vad det är för applikation du har i åtanke? Om det är synnerligen enkelt, så är chansen stor att det finns folk som redan skrivit såna här program (om än kanske inte gjort dom kommersiella) och om det är särdeles avancerat och tidskrävande så kommer de flesta med kunskap och kapacitet ändå inte orka att utveckla en produkt.

 

Det där är det dummaste jag har hört på länge! Var tvungen och få ur mig det förlåt. Det är som att säga alla enkla bra affärsidér är strunt för dom finns redan och alla mer komplexa lösningar orkar ingen arbeta med. Jag är glad att de som utvecklade flygplanet inte tänkte så..."Äsch nu krashade vi, ja det var för komplicerat. Vi skiter i det!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm..

 

... eller hej jag har en ide om en ny uppfinning som jag tror ska ta pokervärlden med storm, här får ni iden, gratis, försten uppfinner den får pengarna. Förstår mycket väl om att OP vill vara förtegen. Vill man veta mer får man väl ta kontakt via pm, finns ju ingen anledning att basunera ut en affärside till 61 000 personer där säkerligen 80-90% inte är aktuella för att kunna utföra jobbet.

Det finns mycket information man kan dela med sig av utan att avslöja programidén: platform, programmeringsspråk, arkitektur, tidsåtgång, budget, komplexitet jämfört med något annat program, deadline...

 

Är själv för upptagen med att avsluta mina studier så jag har inte tiden att hoppa på något nytt projekt, men om min situation sett annorlunda ut så hade jag velat ha mer information för att veta att det handlar om ett seriöst projekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm..

 

... eller hej jag har en ide om en ny uppfinning som jag tror ska ta pokervärlden med storm, här får ni iden, gratis, försten uppfinner den får pengarna. Förstår mycket väl om att OP vill vara förtegen. Vill man veta mer får man väl ta kontakt via pm, finns ju ingen anledning att basunera ut en affärside till 61 000 personer där säkerligen 80-90% inte är aktuella för att kunna utföra jobbet.

 

Sjukt j*vla plus!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att beskriva lite mer utan att ge bort idéen.

 

- Websajt eller en klientapplikation?

- Någon utvecklingsplattform/något språk som föredras?

- Finns kraven definierade?

- Måste man sitta på plats?

- Är det ett heltidsarbete?

- Komplexitet? Realtidsapplikation är mer komplex än en enkel webbsida med registrering.

- Om du räknar antalet händelser i systemet som renderar ett observerbart värde för en slutanvändare, hur många hittar du då? (Några exempel från PF: "Skriv inlägg", "Logga in", "Sök inlägg", "Underhålla användarinformation (registrera, uppdatera, visa info)", "Skapa användargrupper")

- När vill du att det skall vara tillgängligt på marknaden?

- Kommer man arbeta ensam?

- Trolig livslängd på systemet?

- Önskad arbetslivserfarenhet?

 

Notering: Jag försöker bara hjälpa dig att beskriva lite mer ingående så du hittar den hjälp du söker, jag är inte intresserad själv av att bli involverad på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Websajt eller en klientapplikation? Klientapplikation.

- Någon utvecklingsplattform/något språk som föredras? Har verkligen ingen koll på vilken plattform som kan tänkas vara bäst att använda

- Finns kraven definierade? Kraven finns någorlunda definierade, men mycket som behöver testas fram också, varför jag inte kan använda ngn. internetkonsulttjänst, liknande elance.com osv. (som många snällt nog tipsat om i pm).

- Måste man sitta på plats? Nej, verkligen inte sålänge jag kan träffa programmeraren och visa upp min taskigt ritade rining över programmet samt snacka lite "vardagsprogrammeringsspråk" lite då och då så får man jobba precis hur man vill.

- Är det ett heltidsarbete? Hade tänkt att outsourca och betalar gjärna klumpsumma, men "klickar" det, vill jag gjärna att personen stannar och hjälper mig med andra projekt samt underhåll av applicationen etc. Önskvärt om personen vill vara med även efter applikationen är färdig

- Komplexitet? Realtidsapplikation är mer komplex än en enkel webbsida med registrering. Har en vän som jobbar med programmering som inte trodde det rörde sig om "avancerad" programmering. Den är åt realapplikationshållet men inte fullt ut realtidsapplikation i samma bemärkelse som tex HM.

- Om du räknar antalet händelser i systemet som renderar ett observerbart värde för en slutanvändare, hur många hittar du då? (Några exempel från PF: "Skriv inlägg", "Logga in", "Sök inlägg", "Underhålla användarinformation (registrera, uppdatera, visa info)", "Skapa användargrupper") Mycket bra fråga! Hittar 15-tal. Men av uppenbara skäl låter jag bli att nämna här

- När vill du att det skall vara tillgängligt på marknaden? Så fort som möjligt i princip då jag vill använda det sj;) Men vore kul om det var möjligt innan första kvartalet på 2011 är slut.

- Kommer man arbeta ensam? Har en del annat pokerkunningt folk som har koll på lite olika delar av projektet som programmeraren kommer att samarbeta med.

- Trolig livslängd på systemet? Applikationen är väl i behov av underhåll i form av en del uppdateringar, ad-ons etc. Förstår inte riktigt frågan.

- Önskad arbetslivserfarenhet? Inga krav på arbetslivserfarenhet, mer på personlig lämplighet enligt de jag redan nämnt.

 

Hej Othello och tack för en strålande post! Lite vardagligt för dig I guess;)

 

Ska försöka svara din utmärkta mall efter bästa förmåga, men har stora brister i det tekniska som bromsar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...