Gå till innehåll

Hjälp med trevlig helg i GbG


Lokenius

Recommended Posts

Är så att jag skall besöka staden Göteborg för vad som är tänkt att bli en romantisk helg med en tjej jag nyligen träffat. Är helt off vad gäller staden så skulle behöva tips på sevärdheter, saker att göra (cosmopol räknas tyvärr inte in här) och främst någon riktigt nice restaurang.

 

Då det är två kvällar det handlar om och den ena kvällen väl är vikt åt Sjömagasinet så undrar jag, vart går vi den andra?

 

Hotell, tips? Går gärna på en lite lyxigare linje med såväl mat, boende och påhitt då det ska imponeras för att jag förhoppningsvis ska få utbyta så mycket kroppsvätskor som möjligt :mrgreen:

 

Come on Glenns, help me out ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jul på liseberg som alla andra 3 miljoner nykära gör känns väl ganska givet. Vill ni käka finns det en del att välja på. http://www.gp.se/matdryck/krog

 

Tack för tipset men glömde nämna att denna resa kommer ske EFTER nyår så alltså första alt andra helgen i januari så julen på liseberg missas tyvärr då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du gillar kött.

 

http://a-h-b.dk/se/restauranter/goeteborg-sverige

 

Om du vill äta mongolisk.

Så fruktansvärt gött. 170kr för förätt( soppa och vitlöksbröd) buffe, 4 olika köttsorter och massor av annat som sedan en kock steker till dig, sen glass och melon till efterrätt. Väldigt värt och sjukt gott.

 

http://www.restaurangbamboo.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjömagasinet är rätt överskattat faktiskt.... men men :)

 

sjömagasinet är väldigt göteborgskt och perfekt för turister, men kanske lite oromantiskt om man var ute efter något finare.

 

innekrogen just nu är linnea art. helt ok ställe, men maten är bättre på andra ställen. jävligt fin konst där dock blev sugen på att köpa fiolen för 50kkr, ett av de få konstverk jag faktiskt velat ha.

 

populärast är thörnströms kök. traditionell svensk mat och allmänt bra ställe. rekommenderar det år er.

 

godaste maten hittar man på 28+, men kanske för fint i kanten ibland.

 

är ni oerfarna på fin mat är kock och vin en bra upplevelse.

 

mer prisvärt men ändå riktigt jäkla bra är basement.

 

Stor fet jätteavrekommendation på Bamboo. Har bara käkat lunch där visserligen, men fan vad det var dåligt.

 

äh, så illa är det inte. men blanda allt på en gång så är det ju inte konstigt att kocken inte kan göra något gott av det. hemligheten är att äta många små omgångar.

 

Jul på liseberg som alla andra 3 miljoner nykära gör känns väl ganska givet. Vill ni käka finns det en del att välja på. http://www.gp.se/matdryck/krog

 

bra tips!

 

inte jättebra koll på hotel, men avalon hade varit kul att bo på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, mongo BBQ är svårt att misslyckas med. Men när personalen är otrevlig och lokalen ofräsch på lunchen vill jag inte gå dit på kvällen oavsett hur bra buffén är.

 

Jo, jag håller med dig om att dom är otrevliga som fan och den är väl inte direkt ofräsch lokalen eller? Maten är det iallafall inget fel på och jag håller väl med om man ska äta " romantiskt" ska man nog inte gå dit :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äh, så illa är det inte. men blanda allt på en gång så är det ju inte konstigt att kocken inte kan göra något gott av det. hemligheten är att äta många små omgångar.

 

 

Det är ju detta som är det goda? blanda allt skit och ta skitmycket stark currysås på och lite annat skit så blir det hur gött som helst :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjömagasinet är rätt överskattat faktiskt.... men men :)

 

Vill du ha ett tredje ställe, så rekommenderas en som heter "Basement". Ingen fokus på fisk, men gott och prisvärt.

 

mvh

Antfarmer

Siktar nog in på nån av de michelinkrogarna bara för att det skulle vara kul att ha averkat en sådan. Att inte välja en sådan blir ju ungefär som att åka till England utan att dricka bira på pub.

 

Om du gillar kött.

 

http://a-h-b.dk/se/restauranter/goeteborg-sverige

 

Om du vill äta mongolisk.

Så fruktansvärt gött. 170kr för förätt( soppa och vitlöksbröd) buffe, 4 olika köttsorter och massor av annat som sedan en kock steker till dig, sen glass och melon till efterrätt. Väldigt värt och sjukt gott.

 

http://www.restaurangbamboo.se/

Aah har käkat mongobuffé en gång tidigare, det var fan riktigt nice. Det enda som talar mot är väl just det dejt/romantik vs just BUFFÉ. Har Btw även fått tips om "Sveriges bästa gatukök" som låg en bit utanför centrum. OVEs. Inte direkt aktuellt denna gång men det ska väl besökas innan jag dör bara för att göra min polare glad :-D

 

Kör hellre Amazing Thai i så fall vid Avenyn.

Antar att Amazing Thai serverar Thaimat så det hoppar jag nog över men tack för tipset

 

sjömagasinet är väldigt göteborgskt och perfekt för turister, men kanske lite oromantiskt om man var ute efter något finare.

 

innekrogen just nu är linnea art. helt ok ställe, men maten är bättre på andra ställen. jävligt fin konst där dock blev sugen på att köpa fiolen för 50kkr, ett av de få konstverk jag faktiskt velat ha.

 

populärast är thörnströms kök. traditionell svensk mat och allmänt bra ställe. rekommenderar det år er.

 

godaste maten hittar man på 28+, men kanske för fint i kanten ibland.

 

är ni oerfarna på fin mat är kock och vin en bra upplevelse.

 

mer prisvärt men ändå riktigt jäkla bra är basement.

 

 

 

 

inte jättebra koll på hotel, men avalon hade varit kul att bo på.

Tack tack hur fan ska man kunna välja? :mrgreen:

Hotell har jag kollat lite smått på just Avalon men även Radison, Elite park, Gothia Towers mfl. Är dock lite kluven på hotellbiten då det både är trevligt att bo riktigt fint samtidigt som det drar lite i snåltarmen då vi ju inte åker dit för att "se ett fint hotell" utan mer för att hitta på saker UTANFÖR hotellet.

 

Känns som jag fått väldigt bra tips på matbiten nu och det är väl bara kolla in menyerna vad som passar bäst innan man bokar, tusen tack ni som tipsat.

MEN vad gör vi på lördagen? Vad gör man i GbG? Shopping, se fiskekyrkan sen är man done? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det är samma ägare som kock och vin. rätt soft ställe, gillar konceptet men det är mer mingel än romantik, mycket blandat medelålders affärsmän, äldre singeltjejer, folk som är lite äldre men ändå går ut och roar sig regelbundet. väldigt trevligt som lite finare förkrökställe innan man går vidare. tror inte det är vad ni söker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

innekrogen just nu är linnea art. helt ok ställe, men maten är bättre på andra ställen. jävligt fin konst där dock blev sugen på att köpa fiolen för 50kkr, ett av de få konstverk jag faktiskt velat ha.

 

Ska dit i kväll, tips på vad man ska äta?

 

 

(not so hidden?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska dit i kväll, tips på vad man ska äta?

 

 

(not so hidden?)

 

7rätters avsmakningsmeny givetvis. ta god tid på er att gå till bordet, finaste konsten var på vägen imo. fiolen var direkt höger höger när man kom in, för mig man kunde se den utifrån. rekar även ett besök på handikappstoan, den var fin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...