Gå till innehåll

Hur mkt över EV är ert personbästa ?


elvis77

Recommended Posts

Som den andra tråden. Blev lite intresserad om det är någon som springer över all-in EV ?. Själv har jag aldrig gjort det på +1000 händer.

 

Antingen har du missförstått hur det fungerar eller så lirar du på en sajt som inte stödjer HMs EV-funktion, t ex SvS. Som exempel, har du lirat futtiga 25K hands så är chansen 1/33554432 att du inte sprungit över EV nån gång på tusen händer.

 

Elfte oktober detta året:

 

OverEV.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen har du missförstått hur det fungerar eller så lirar du på en sajt som inte stödjer HMs EV-funktion, t ex SvS. Som exempel, har du lirat futtiga 25K hands så är chansen 1/33554432 att du inte sprungit över EV nån gång på tusen händer.

 

Nej, jag har inte missförstått, spelar i princip aldrig på svs och angående det sista får jag inte svara i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen har du missförstått hur det fungerar eller så lirar du på en sajt som inte stödjer HMs EV-funktion, t ex SvS. Som exempel, har du lirat futtiga 25K hands så är chansen 1/33554432 att du inte sprungit över EV nån gång på tusen händer.

 

Inte om man får in det (mycket) sällan och som stor underdog, då är det mycket mindre sannolikt att hamna över EV än det du skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvisso, men det är obv ett snitt på alla olika speltyper.

 

Inte viktigt egentligen men något snitt är det väl inte...?

Någon statistiker får gärna rätta mig om jag tänker fel:

 

2^25 = 33 554 432 gäller bara i de fall p = 0,5 för över respektive under EV.

 

 

Det lilla urvalet (1000) ställer till det i båda riktningarna och gör det mer sannolikt att man springer över EV som NIT med litet sample. Dvs under 25k händer hittar man sannolikt många 1000-hh perioder med lite över EV och ett fåtal perioder med mycket under EV.

 

För spelare som ofta för in det dåligt gäller det omvända.

I inget av fallen är väl p = 0,5 för endast 1000 händer.

 

 

Besserwisser-disclaimer, gillar att räkna på saker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...