Gå till innehåll

Kapat konto- Hur ska jag bevisa att det inte är jag som spelat bort dem?


Rille

Recommended Posts

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja han som sitter på swedbank konto lär ju ligga illa till oavsett om han är skylldig till kapandet av ditt konto eller ej. Är han inte skyldig till kapningen, så är det ändå medhjälp till brott.

 

Måste va en riktig idiot som använt en svenskt bankkonto. Outa gärna kontonumret om du får tag i det, så kan man ju kolla namnet på snubben som står på kontot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja han som sitter på swedbank konto lär ju ligga illa till oavsett om han är skylldig till kapandet av ditt konto eller ej. Är han inte skyldig till kapningen, så är det ändå medhjälp till brott.

 

Måste va en riktig idiot som använt en svenskt bankkonto. Outa gärna kontonumret om du får tag i det, så kan man ju kolla namnet på snubben som står på kontot!

 

Hur ska du kolla namnet på kontot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kan vara ett typexempel på varför man aldrig ska göra pengabyten med någon. Nu säger jag inte att det är så i det här fallet, men det kan mycket väl vara så att han med Swedbankkontot fått ett "kan jag få köpa dollar av dig på xxx-sajten, jag skickar först på banken", sedan får han stulna dollar insatta på sitt konto, och hamnar nu dubbelt i skiten - dels så blir han av med sina egna pengar på xxx-sajten, dels så får han en polisanmälan på sig i ett bedrägeriärende.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det hela är rätt konstigt. Är man tillräckligt bra på datorer för att hacka någons konto och förfalskar idkort, så borde man använda proxy för att dölja riktigt IP och man borde definitivt inte va dum nog att använda sitt eget bankkonto.

 

Mest troliga är väll då att han suttit hos någon annan och gjort detta och sedan betalt någon random för att använda dennes konto som mellanhand? Men denna mellanhand ligger oavsett kunskap om vad som skedde eller ej rätt risigt till om han sedan betalt ut dess pengar.

 

Hur som helst lär nog ts få tillbaka sina pengar nu när han har så mycket som han har att gå på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det hela är rätt konstigt. Är man tillräckligt bra på datorer för att hacka någons konto och förfalskar idkort,
Det rör sig antagligen om något i stil med att de tagit rätt på hans epost via facebook, msn, eller liknande, gissat på att säkerhetsfrågan är "banan" och hittat en bild på id:et i mailen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det rör sig antagligen om något i stil med att de tagit rätt på hans epost via facebook, msn, eller liknande, gissat på att säkerhetsfrågan är "banan" och hittat en bild på id:et i mailen.

 

Någon dum snorunge som säkert inte ens är 18år då med andra ord. Konstigt att man ändå kan va så blåst och ta ut det till sitt bankkonto om nu så är fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon dum snorunge som säkert inte ens är 18år då med andra ord. Konstigt att man ändå kan va så blåst och ta ut det till sitt bankkonto om nu så är fallet.

 

Finns som är helt desperata efter pengar. Vet att du funnits folk som blåst folk på Tradera och blocket på summor över 100 000kr och haft pengarna skickade till sina egna konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...