Gå till innehåll

Jinti91 - PLO


Jinti91

Recommended Posts

Lyckades med att få in en session på iaf 2h.

Rätt svängig session som länge låg på backet, men skam den som ger sig.

Sprungit en del under EV på senaste, sessionen slutade på €5, men mitt EV tyckte jag skulle ha det dubbla. Jag är iaf sjukt nöjd över att ha hittat sköna plussessions ett antal dar i rad.

 

+€4.99 över 683 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 527
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vart klurigt att få tid till att lira de senaste dagarna, lyckades få in en liten session när min polare hade somnat nu iaf, får ta nytta av den tid man kan lägga på poker ^^

Vart tvungen att flytta från boss till entraction på redbet då min rb-deal gått ut där, men nu är den klar igen och grindar med den tills vidare.

Gillar entraction som fan, mkt skönare att multitabla än boss imo.

Fick in ca 200 händer och hittade minipluss på €1.08, men de e iaf nått :)

 

Nästa vecka är det tillbaks till verkligheten igen och kan då få lite rutin och struktur igen på livet och spelet.

Ska försöka hitta tid till iaf en session på 4h+ i helgen, sjukt pepp på en maratonsession från min synvinkel.

Tjopp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De vart att banga på utgång ikväll, så ska passa på att köra en fet session.

Drar igång om 10 min och tänkte grinda till 2, med typ 5 mins paus varje timme för att sträcka på benen och fortsätta va klar i huvet.

Får se hur många händer sessionen landar på, men borde bli iaf 1.5k+, så att jag betar av lite med månadsmålet :)

Kanske uppdaterar mitt i sessionen om hur det går, annars sammanfattning sen :) Laters!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla satans gött!!

Sjukt värde och springer som en hingst.

 

Tar en liten rast nu och har under sessionen so far dragit in €18, 4,5BI+ alltså :D Har dessutom hunnit betala min avgift till fru fortuna för ca 2 inköp med fula utdragningar.

Hade en klurig hand som jag tyckte var jobbig, med hathanden AK.

Postar den sen och ser gärna lite input på den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI spelar 86/8 FCB 60.

Jag inser ju att han sitter med någon sorts färdig hand som han vägrar släppa.

Ska jag kanske checka turn och hoppas på en check bakom?

Vi var båda ganska djupa, så jag ville ju få betalt ifall jag träffade draget/överkorten. Ska jag försöka spela potten mindre med mindre bets för lite mer potkontroll? Säg gärna vad ni tänker.

 

 

Entraction $4.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 1112942

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $5.32

CO: $1.27

Hero (BTN): $5.48

SB: $13.26

 

Pre Flop: ($0.06) Hero is BTN with A :club: K :club:

CO calls $0.04, Hero raises to $0.18, SB calls $0.16, 1 fold, CO calls $0.14

 

Flop: ($0.58) 4 :spade: Q :club: 3 :club:(3 players)

SB bets $0.16, CO folds, Hero raises to $0.88, SB calls $0.72

 

Turn: ($2.34) 8 :spade:(2 players)

SB checks, Hero bets $1.24, SB calls $1.24

 

River: ($4.82) 6 :diamond:(2 players)

SB checks, Hero checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI spelar 79/14 över väldigt få händer.

Hur ska jag bemöta hans veka agression?

 

Entraction $4.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1113074

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $4.28

UTG: $12.51

MP: $0.83

Hero (CO): $5.30

BTN: $4.00

SB: $2.29

 

Pre Flop: ($0.06) Hero is CO with 9 :heart: 9 :club:

UTG calls $0.04, 1 fold, Hero raises to $0.18, 3 folds, UTG calls $0.14

 

Flop: ($0.42) 4 :club: 4 :diamond: 2 :heart:(2 players)

UTG checks, Hero bets $0.36, UTG raises to $0.72, Hero calls $0.36

 

Turn: ($1.86) 5 :diamond:(2 players)

UTG bets $0.93, Hero calls $0.93

 

River: ($3.72) J :club:(2 players)

UTG bets $1.86, Hero calls $1.86

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI spelar 86/8 FCB 60.

Jag inser ju att han sitter med någon sorts färdig hand som han vägrar släppa.

Ska jag kanske checka turn och hoppas på en check bakom?

Vi var båda ganska djupa, så jag ville ju få betalt ifall jag träffade draget/överkorten. Ska jag försöka spela potten mindre med mindre bets för lite mer potkontroll? Säg gärna vad ni tänker.

 

 

Entraction $4.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 1112942

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $5.32

CO: $1.27

Hero (BTN): $5.48

SB: $13.26

 

Pre Flop: ($0.06) Hero is BTN with A :club: K :club:

CO calls $0.04, Hero raises to $0.18, SB calls $0.16, 1 fold, CO calls $0.14

 

Flop: ($0.58) 4 :spade: Q :club: 3 :club:(3 players)

SB bets $0.16, CO folds, Hero raises to $0.88, SB calls $0.72

 

Turn: ($2.34) 8 :spade:(2 players)

SB checks, Hero bets $1.24, SB calls $1.24

 

River: ($4.82) 6 :diamond:(2 players)

SB checks, Hero checks

 

Jag hade föredragit att antingen checka bakom på turn om fi aldrig släpper ett par. Om du har sett fi jaga drag och ofta folda turn/river hade jag skjutit en sista salva på river. En massa drag missade och han foldar antagligen en ansenlig del av sin range. Med detta sagt, om han är en synstation (vilket han verkar vara) tar jag den billigaste vägen tills jag har en färdig hand och värdebombar honom när jag träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI spelar 79/14 över väldigt få händer.

Hur ska jag bemöta hans veka agression?

 

Entraction $4.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1113074

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $4.28

UTG: $12.51

MP: $0.83

Hero (CO): $5.30

BTN: $4.00

SB: $2.29

 

Pre Flop: ($0.06) Hero is CO with 9 :heart: 9 :club:

UTG calls $0.04, 1 fold, Hero raises to $0.18, 3 folds, UTG calls $0.14

 

Flop: ($0.42) 4 :club: 4 :diamond: 2 :heart:(2 players)

UTG checks, Hero bets $0.36, UTG raises to $0.72, Hero calls $0.36

 

Turn: ($1.86) 5 :diamond:(2 players)

UTG bets $0.93, Hero calls $0.93

 

River: ($3.72) J :club:(2 players)

UTG bets $1.86, Hero calls $1.86

 

Tycker du spelar denna perfekt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade föredragit att antingen checka bakom på turn om fi aldrig släpper ett par. Om du har sett fi jaga drag och ofta folda turn/river hade jag skjutit en sista salva på river. En massa drag missade och han foldar antagligen en ansenlig del av sin range. Med detta sagt, om han är en synstation (vilket han verkar vara) tar jag den billigaste vägen tills jag har en färdig hand och värdebombar honom när jag träffar.

 

Grymt, tack för din input!

Hade ganska få händer på honom, så visste inte hur han spelade drag, men kände att han mkt väl kunde ha en färdig hand på flopp, så borde som du sagt spela det billigaste alternativet.

Hade nog bara vart spew att försöka få honom av handen eftersom att han redan visat att han inte var villig att släppa.

 

Han satt på Q7o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fortsatt springa jävligt bra och hittade plus på €13.91 över 457 händer :)

 

Fattar inte varför jag får in så få händer på så lång tid på antalet bord jag faktiskt lirar på. Denna session gick på 80 min på 6 bord (i stort sett hela tiden). Har haft för mig att jag kunnat få in bra mkt mer händer på den tiden på de borden, rätta gärna eventuellt naiva lilla jag så får jag se om de är rimligt eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir självklart inte lika roligt att rapportera när det går åt fel håll resultatmässigt, men hur som haver så hittar jag ett finfint back på €17,09 över ca 1k händer.

TRÅKIGT! Men skam den som ger sig. ska försöka få in en del händer imorn, får se vart jag landar.

Annars mindre downswing irl, så lite småtrögt där med, men det ska väll bli till det bättre snart det med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMHHH VA SKÖNT!

 

Körde en lång session á 3,5h och vände ett ~€10 back till ett +€14,98! :) Allt detta på bara 1038 händer.

Det svänger minst sagt alltså.

 

Sessionens suck vart ju när jag hade dessa 2 händer precis samtidigt;

 

#1

 

Entraction $4.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1124045

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $3.68

Hero (UTG): $8.38

CO: $4.00

BTN: $6.20

SB: $4.00

 

Pre Flop: ($0.06) Hero is UTG with A :diamond: A :heart:

Hero raises to $0.14, 1 fold, BTN raises to $0.48, 1 fold, BB raises to $3.68, Hero raises to $8.38, 1 fold

 

Flop: ($7.86) J :club: 5 :diamond: 9 :heart:(2 players)

 

Turn: ($7.86) T :spade:(2 players)

 

River: ($7.86) 8 :club:(2 players)

 

Final Pot: $7.86

BB shows J :spade: J :heart:

Hero shows A :diamond: A :heart:

BB wins $7.47

(Rake: $-4.31)

 

 

#2

 

Entraction $4.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1124048

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

MP: $3.38

CO: $7.63

BTN: $1.77

SB: $6.95

BB: $7.91

Hero (UTG): $4.00

 

Pre Flop: ($0.06) Hero is UTG with Q :club: Q :spade:

Hero raises to $0.14, 2 folds, BTN calls $0.14, SB raises to $0.46, 1 fold, Hero raises to $1.70, 1 fold, SB calls $1.24

 

Flop: ($3.58) 6 :spade: 3 :heart: 4 :club:(2 players)

SB bets $5.25, Hero calls $2.30 all in

 

Turn: ($8.18) 9 :club:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($8.18) 2 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $8.18

SB shows A :diamond: A :heart:

Hero shows Q :club: Q :spade:

SB wins $7.78

(Rake: $0.40)

 

 

Men överlag fick jag stå väldigt bra, så det var väll det som bar upp session-plusset till slut :)

Kändes nice att lyckas hålla fokus och faktiskt grinda så länge som jag gjorde. Brukar tappa fokus och humör efter ett beat, men nu bet jag ihop och lyckades faktiskt grinda mig tillbaka riktigt fint.

Får bli mer såna sessions i framtiden.

Nu blir det té och nån serie och gotta mig i dagens resultat.

Mer grind på tisdag most likely :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite långt mellan mina sessions nu, men hittar inte mkt tid för att sitta hemma själv för tillfället, så försöker bara hitta fokus till att spela så mkt som möjligt när tillfälle ges.

 

Är rätt förkyld så sessionen vart inte så lång som jag velat, men fick in några händer och några euros iaf!

Sessionen vart en kopia på den förra jag lirade, låg och sprattlade runt på mellan 1-2BI back 3/4 av sessionen, men sen till slut fick jag knipa åt fisken jag hade suttit och jagat i en timme och hittade set mot hans 2par och tog hem en pot á €15. Gött.

 

Sessionen slutade såhär då va:

 

+€8.94 över 750 händer

 

Yeaaah!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, lyckades göra en asnice session till en värdelös session, för att sen avsluta den B/E.

Torskade min största pot för i år (gick dock in som favorit så de känns lite tröstande iaf), kanske lite spekulativt spel när vi båda var så djupa, men tomten spelade med ögonbindel så jag står för mitt spel där.

 

Sessionen slutar följande:

 

+€1.74 över 977 händer

 

Den stora torsken:

 

Entraction $4.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1135061

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $7.56

BB: $9.00

UTG: $20.54

Hero (MP): $10.49

CO: $4.00

BTN: $2.24

 

Pre Flop: ($0.06) Hero is MP with K :spade: K :club:

UTG calls $0.04, Hero raises to $0.20, 3 folds, BB calls $0.16, UTG calls $0.16

 

Flop: ($0.62) 5 :diamond: 3 :club: 4 :diamond:(3 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets $0.62, BB folds, UTG raises to $20.34, Hero calls $9.67 all in

 

Turn: ($21.20) 4 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($21.20) 7 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $21.20

UTG shows 5 :club: 6 :spade:

Hero shows K :spade: K :club:

UTG wins $20.14

(Rake: $1.06)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lirat mycket senaste dagarna. Hade en mindre sweatsession med en polare som lirar nl50/nl100 här om dan och jag fick hära åtaliga gånger att jag inte spelar tillräckligt aggro i poss och att jag limpar in för många händer OOP (sb). Riktigt givande att få se ens spel från andra ögon.

 

Just för tillfället så sitter jag med en mindre astmaattack sedan en timme tillbaka vilket suger nått så fruktansvärt, så passar på att bara skriva av mig lite. Skitinhalatorn vägrar bita på den, så blir att bara sitta ut det och vänta på att de lugnar ner sig

 

Har även fått en chyst insättningsdeal via polarn då jag får €100 direkt vid insättning, så blir att casha in på vadnuklientenhette och dra igång nl€10, sjukt gött!

 

Siktar på lir imorn, så jag återkommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny månad och nya tag!

 

Börjar februari månad på pokerfronten med att klättra till NL€10.

Efterlängtat som fan, och siktar på att lira rätt mkt (för att vara mig) nu framöver.

 

Skrapar ihop januariresultatet spelmässigt här nedan:

 

Januari

 

Antal händer: 8835

 

Resultat: +€39,13

 

Skitigt att jag inte lyckades få ihop 10k händer, skämmes.

Har inte lagt särskilt mkt tid på liret bara då jag hade annat för mig helt enkelt :)

Värt att nämna är ju också att jag sprungit under EV 5-6BI.

Men hur som haver så är ett plus alltid ett plus, och jag är nöjd.

Ska köra lockdowns och annat liknande kommande helger med en polare, så bör kunna pumpa volym då.

I övrigt så kommer jag att sikta på att få in ca 1k händer varannan dag avg.

Kan bli klurigt att hitta disciplin till det, men ska kämpa fört!

 

Annars så vill jag önska er alla god lycka inför denna plusmånad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dagboken har på senaste varit mer eller mindre stendöd, har inte riktigt haft peppet på poker, sprungit kallt osv osv..

 

MEN HUR SOM HELST :DD

Ikväll kör jag en redig maratonsession, hade tänkt klå mitt gamla rekord på 6 fjuttiga timmar med en 9h session inatt, målet är att köpa en folköl klockan 7 när affärn vid mig öppnar, har försökt förut med det, men alltid somnat vid 5.

 

Har hittills i februari haft en liten period på NL€10, men sprang rätt taskigt där och fick backa ner till NL4. Sprang ganska bra precis 5BI under EV, så det var ju lite tråkigt.

Men vafan, ska man spela efter någorlunda BRM så får man ju ta å anpassa sig.

 

Jag kommer att uppdatera min session lite då och då, timmvis ungefär.

 

______________________________________________________

 

Maratonsession: 1H

 

Backat en del, sprungit riktigt jäkla dåligt med bland annat 4 stycken bakdörrsträffar mot mig.

Gjorde också nyss en ruggig blunder, då jag träffat min stege på turn med färgdrag på brädan och betar 3/4 för värde mot en fisk, och medans jag har fokus på bordet bredvid så ser jag att killen skeppar, och jag- utan att kolla på riverkortet- snapsynar och får såklart se mig slagen av den rivrade färgen.

Men nåja, bara 300 händer har gått, och jag har ju hela natten på mig att hitta vägen till det gröna.

 

Maratonsession: ~3H

 

Hann faktiskt med en liten visit på det gröna, men kortvarigt som sagt, och ligger för tillfället på ca 2BI ner, men jag har gott självförtroende på denna session och känner att den kommer sluta grönt utan tvekan, finns gott om tomtar just nu.

Tiltade rätt fint på min grindproviant, köpte nå billiga klementiner på lidl, men tvivlar på om det verkligen va riktiga klementiner, kändes mer som GMO-klumpar som hade som standard att ha 2 kärnor i varje klyfta samt rosa skal. Suspekt..

Tar en paus på cirkus 15 min nu, snart tillbaks till grindet å vända på steken!

 

På tal om bakdörrar:

 

Entraction $4.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1171869

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

MP: $4.00

Hero (CO): $15.53

BTN: $6.69

SB: $4.96

BB: $4.00

UTG: $3.96

 

Pre Flop: ($0.06) Hero is CO with 5 :club: 5 :diamond:

UTG calls $0.04, 1 fold, Hero raises to $0.12, 2 folds, BB calls $0.08, UTG calls $0.08

 

Flop: ($0.38) 5 :heart: T :club: 2 :diamond:(3 players)

BB bets $0.19, UTG folds, Hero calls $0.19

 

Turn: ($0.76) K :spade:(2 players)

BB bets $0.76, Hero calls $0.76

 

River: ($2.28) K :heart:(2 players)

BB bets $2.28, Hero raises to $4.56, BB calls $0.65 all in

 

Final Pot: $8.14

Hero shows 5 :club: 5 :diamond:

BB shows T :heart: K :diamond:

BB wins $7.74

(Rake: $-1.23)

 

Maratonsession: 9H

 

SLUUT! Gick jäkligt snabbt på slutet, fick sällskap av icecreem på skype så de va kul.

Spelmässigt så saktades tempot ner riktigt mycket, och det var ca 2 timmar som jag pendlade mellan -€2 och+€2. Lyckades med att hitta ett litet plus på €7,22 till slut iallafall, så jag är ju såklart nöjd att det plussades. Betalade ju såklart rätt mycket i rake också, så det kommer ju löna sig sen så småningom.

Haha, lyckades för övrigt med att ta mig till affärn å köpa en folköl efter slitet å den kändes jävligt värd.

Så nu blir det väll att sova några få timmar så att man inte vänder dygnet helt åt helsicke.

Är riktigt nöjd över att jag lyckades med mitt mål med session på ~9H och fick in lite mer än 3k händer.

 

God morgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har vart jäkligt torrt på posts i DB'n på senaste, mestadels pga att jag bara spelat lite sporadiskt när jag känt att jag haft tid och lust, så har inte blivit något jättekul att posta.

 

Hur som helst, 10-dagars-satsning!!!

Jag hade tänkt försöka mig på att de näst kommande 10 dagarna

dedikera min tid stenhårt till pokern.

Har redan värmt upp lite 3 dar innan nu med att spela snitt 1k händer om dan.

Mitt tillvägagångssätt kommer vara att under 10 dagar spela minst 1k händer om dan, blir även lockdown i helgen så då blir det ju minst 2k per dag =)

Det är inte mycket alls, men syftet är att ge mig fan på att faktiskt lägga lite fokus på poker under de annars onödiga timmar jag spenderar vid datorn hemma per kväll.

Vill man bli bättre får man ju slita för det också, och inte bara sitta å läsa andras dagböcker många gånger per kväll.

Jag kommer bokföra resultat varje kväll, kanske posta lite händer och kanske posta lite random saker som händer i livet.

 

Jag siktar även på att hinna läsa ut "the psychology of poker" under dessa dagar. Jag har börjat på den och den verkar riktigt intressant!

 

Sitter å nöter denna lista för grindtagg just nu, haha;

 

http://www.youtube.com/view_play_list?p=054AD1A4FC36E4A4

 

Nu ska det dunkas in volym tjarrå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 1

 

Vart ganska precis 1k händer idag, kände inte att jag var på topp eftersom att jag har vart rätt förkyld idag. Spelar mer när jag e piggare. Om jag inte nämnde innan det så spelar jag just nu NL€10.

 

Volym:

 

1384 händer

 

Resultat:

 

+€6,73

 

Ska grinda lite på boken imorn bitti. Tog en väldigt våghalsig tvättid vid klockan 7 på morgonen så ska försöka få till lite läsa då, om man inte slocknar mellan turerna till tvättstugan.

 

Ska kolla ett avsnitt 2 months 2 million och sen sova nu.

Ha det gott alla!

 

EDIT:

 

Kom på att jag aldrig fixade tvättiden inför imorn, så vart en session till nu. Sjuk.

Allt flöt på riktigt skönt i början, alla cbets satt, alla bluffar gick, alla värdebets synade bla bla och resten av den sagan.

Var tillochmed elak nog att få in det PF med 99 mot två shortstacks som hade QQ och AA. Set på flop obv ;)

Sen vart jag bakdörrad mot härskartomten själv och liknande bull.

Men vafan, kan anteckna ett till plus iallafall så jag ska inte alls gnälla.

Nu blir det säng. Skriver mer imorn =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör stenhård kompis!

 

Började själv med 16$ och grind på Nl2 borden för några år sedan. Försök att inte vara så resultatfixerad, spela bra och kötta mycket så fixar det sig :)

 

"the psychology of poker" har jag nog blädrat igenom och ser den som klart läsvärd!

 

Go man go!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...