Gå till innehåll

Jinti91 - PLO


Jinti91

Recommended Posts

  • Svars 527
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tråkigt att det behövde bli så, blir på något sätt dock varm av läsa om break ups done well, iaf i min omgivning äre mkt småaktiga beteenden som oftast drabbar folk i sitsen..

 

 

Tror du går upp bra kilon genom att äta mycket och bra, samt träna. Mäter själv 190 och försöker gå upp, 85kg atm, startvikt på 82, målvikt på 88~ snabba/uthålliga muskler, tränar i skogen/egen kropp tills vidare. För mkt prestige på gym1. Äter mycket ägg, hamburgare, kvarg, gainer- och proteinpulver, pasta, kött&fisk, grönsaker och nötter. Äter B och D vitaminer samt omega3, mest för skojs skull tror jag.

 

Är obenägen/för oseriös/noob människa bry mig om gto på det viset så jag nöjer mig med hyfsad kost/råvaror. Försöker äta fem gånger om dagen med mellanmål inräknat, frukost 500 kcal i 2½dl (~100g) havregrynsgröt och en banan, lunch 750kcal mellanmål 350kcal i 1,5dl gainer, middag 750kcal kvällsmat typ 350kcal i 500g kvarg. Försöker trycka i mig varsin deciliter proteindrink två gånger under dagen, beroende på när jag känner mig minst spyfärdig av tanken :roll:

 

Ska till Barca i slutet på augusti, kan du kanske rekommendera någonting att uppleva/upptäcka som inte är så jätteturistigt? Kanske något som du personligen värderar högt som inte behöver vara något jättevanligt för en besökande. Har varit där ett par gånger, gjort bort allt donkigt/turistattraktionerna och vill denna gång istället göra något jag verkligen gillar, utöver cb-klubbarna.. :rolleyes: Gillar äventyr som attan, i alla miljöer, vandringar, MACBA, god mat på små mysiga inhemska restauranger etc etc.

 

Gainern jag är mkt nöjd med är http://www.gymvaruhuset.com/maxgain.html , proteinet är http://www.gymvaruhuset.com/whey.html men det skulle jag inte rekommendera åt någon :mrgreen:

 

 

Mvh

Livsåsna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träna med tunga vikter. Relativt få rep och många set. Va inte en gris med käket när du ska gå upp i vikt. Kan ge bakslag (skyldig) om du orkar kan du räkna ut ditt ungefärliga dagliga kcal behov och lägga dig på ett par 100 kcal över det och öka i vikt långsamt. Det är trots allt muskler du vill gå upp i och inte bara fett:) kom ihåg att 5kg ren muskelvikt ta rätt lång tid att lägga på sig.

 

Glgl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara nämna att även jag är väldigt tacksam för såväl Bomans som Vitlöks svar då jag själv sitter i en snarlik sits fast med enda egentliga undantaget att jag endast väger 62kg på mina 187cm :(.

 

Har du ens några organ i kroppen då? Jag var en gång i tiden 187cm och vägde 67kg och då var jag smal som en pinne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Green Choice Ekologiska Crunchy-Jordnötssmör säger jag bara! Förbannat gott, och mycket näring per 100g, samt ekologiskt osv. Känns som att köpa "kalori-kosttilskott" är lite av det onödiga om du inte vill bulka reält. Känns (och har hört lite från andra) att man lägger på sig lite för mycket deg när man kör på det... Något schysst proteinpulver brukar rekommenderas starkt istället! :)

 

Om du inte äter som ett djur så kommer det ta ett litet tag, känns som jag legat fast i 78-vikten på mina 190cm sen urminnes tider....

 

Såg denna dagbok nu, och orkar inte läsa igenom alla inlägg, men vad kör du på för nivåer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren hörni! :)

Haha yes, hittade ett fulalternativ till jordnötssmöret du nämnde som var billigt så tog 3 på en gång. Försöker sakteligen äta mer eko dock så det får du plus för!

Nivåerna jag lirar nu är väldigt blandade. Inte lirat mycket på senaste, men när det blivit har jag lirat fråmst /2 5max, men även /4 & /5 HU och 5max vid värde. PLO då om du missat det :)

 

Fruktansvärt rolig spontanutgång igår på Sommar! Blev lite reunion med några gamla polare som är riktigt sköna. Hade man sett film på allt idag hade man ju tyckt man var en idiot, men där och då var det så grymt kul och träffade en massa folk.

 

Blir nog någon veckas vila från utgångar nu. Sätter igång jobbet från imorgon till v35. Jobbar ändå rätt få timmar så jag är sugen på att lira ca 1k varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Sådär, beställde precis hem några påsar av varje som du rekade Boman, tack för tipsen!

 

I utbyte så ska du få några Barcatips som lovat!

 

 

 

 

Låter ju som att du redan gjort Barca några gånger, så då vet du ju redan

att du lika gärna kan skippa ramblan- där typ alla first timers fastnar och det rätt menlöst att vara där mer än en gång.

Sjukt nog så hann jag faktiskt inte med att göra allt som man ska i Barca, typ dra in på "La Boqueria" vid ramblan te.x, jättestor och jättemysig marknad. Ska det visst vara.

Såg att du skulle dit i slutet av augusti, så då måste jag ju obv reka att du drar till camp nou, tror säsongen börjar den 24e, och Barca ser ut att lira då.

Var på en copa del rey-match, typ under gruppspelet med en knappt halvfylld arena men det var sjukt grymt ändå.

Jag har visat montjüic för alla besökare och alla har tyckt det vart grymt. Riktigt fin och häftig panoramautsikt över staden. Tibedabo kom jag aldrig iväg till men ska vara ännu grymmare.

För att bada så rekar jag inte alls Barceloneta (stranden i stan som är överfylld med folk/försäljare som är för på).

Men skulle du vara där i krokarna så får du gärna göra mig en tjänst och kika införbi på Quiksilver och ge min gamla chef ett finger.

Eller det kan du göra efter att du har hyrt en SUP-bräda (stand up paddle) där, verkar riktigt nice. Surfa kan man glömma, helt plant med vågor om det inte är storm. Bada gör du bäst i Badalona, typ 45 min från stan med nån sorts pendel.

Ät på La luna (väldigt nära catedral del mar i El Born), mysigt tapasställe.

Blev långt på lite info, men jag fyller på mer när jag kommit på saker ni måste göra!

 

 

 

 

Livet går annars rätt bra tycker jag. Jobbar mycket, grindar litegrann.

Haft en svacka i grinden och tycker jag gått bakåt i utvecklingen typ så har suttit och tjurat en del i en skypegrupp med spelare vars lir jag har mkt respekt för. Men de är så villkorslöst stöttande och har sweatat och haft sig så börjar kännas som att man utvecklas igen och det känns så gött. Så passar på att tacka dom för allt stöd, ni är guld!

 

Har börjat träffa en rätt kul tjej med men tar det lite lugnt och inte hastar mig in i något så kort efter ett långt förhållande. Men just nu känns det bara kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puss, de nada och tack själv!

 

Tibidabo står högt upp på listan sedan tidigare, tillsammans med Maquinista, Bouqueria, Jüic, PortAventuras magiska nöjespark och förhoppningsvis lika magiska vattenpark :D Ska kika in La Luna och Badalona!

 

Vad gäller tillskott så skulle jag också såklart helst skippa allt och klara mig på riktig människoföda men mina kulinariska kvalitéer/motivation för tillfället är ytterst begränsade, samt att jag hade mkt svårt att gå upp i vikt i början. Och ja, ekologisk crunchy jordnötssmör är skitnice :-D

 

Glöm inte att träna bara :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussar på den, mkt nice ställe. Och på tal om La Fi så kan jag reka en speciell klubb vid namn La Fira. Inte alls som en vanlig klubb, ganska blandade åldrar men väldigt go stämning. Mycket dans och bartenderna håller nå salsauppvisning varje timme på kvällen som man kan delta i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för gratulationerna! :)

 

Igår breakade jag och tjejen. Lite synd, men jag tror helt klart att det blir till det bättre. Det var väl lite saker som man märkte att vi skiljde oss på när vi bodde ihop. Men det var nog världens finaste break up så under omständigheterna är det typ så bra det kan vara.

 

Det öppnar ju för otroligt mycket mer fritid som jag inte har lust att spewa bort.

Har tänkt grinda mer varvat med jobbet jag har över sommarn. Styra körkort med.

Har tänkt ta upp träningen med och jag är riktigt taggad på att gå upp i vikt!

Väger in på mina 190cm och 72.5kg och tänker att det vore kul att lägga på sig typ 5kg till.

Hur går jag tillväga?

Generellt är det väl bara att äta mer. Mycket mer.

Lite inne på att styra nått kaloritillskott med om någon kan reka nått.

Rätt lost på ämnet så tar gärna många tips.

Det jag vill är väl bara att bli lite större och lägga på mer muskler.

 

Nu blir det dagsfylla i stan med extraslant i det goa vädret!

 

Steroider+mänger mer kalorie överskott.

 

Förslag: Dbol kick stark 4 veckor(oral) Därefter Testo+deca inject i 12-15 veckor. bli inte förvånad om du lägger på dig 10-15 kg. Nybliven singel jåt som efter djur brudarna kommer flockas efter dig så testostinnad som du är! vem vet kanske exet går ner på knä och ber för dig haha!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steroider+mänger mer kalorie överskott.

 

Förslag: Dbol kick stark 4 veckor(oral) Därefter Testo+deca inject i 12-15 veckor. bli inte förvånad om du lägger på dig 10-15 kg. Nybliven singel jåt som efter djur brudarna kommer flockas efter dig så testostinnad som du är! vem vet kanske exet går ner på knä och ber för dig haha!!

 

Ät mycket protein (kyckling, ägg, kvarg osv). Det finns även mycket protein att hämta ur växtriket, google is your friend som man brukar säga. Att ligga på ett kaloriöverskott är inte så svårt, det är bara att trycka mycket mat (bra mat). Sen så skaffar du ett gymkort och lägger upp ett bra träningsschema, även här finns det klappat och klart på nätet.

 

Steroider har jag aldrig provat men det går säkert snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde en liten fågel viska i mitt öra att ellington stejkar er båda för plo ikväll så han kan dricka bärs! :-D

 

Ja varför inte. Han rensade ju ett PLO /25 bord igår för att sedan sätta sig vid vår microbord sista kvarten och höja ett 40kr cb från en dinosaurie till 900 med 55 vs dinosauriens QJ på QQ5ss :D

 

Mbn, lätt spel etc :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter med lite dötid på tunnelbanan så tänkte att jag kan bjuda på min version av helgen. Två fartfyllda dagar med 13h jobb, ~13 poker med de trevliga snubbarna Vitlök och Ellington. Äventyret började rätt lugnt på fredagen då jag mötte upp de två herrarna + IRLs till ellington efter jobbet. Småtjötades över en öl innan till slut även jag fick plats på /10 efter nån timmes väntan.

Finns så mycket sjukt folk som lirar live och det kan vara riktigt kul å raila. Mot småtimmarna så droppade det in två snubbar kort inpå varann. Först satte sig en trevlig norrlänning till vänster om mig och nån minut senare en herre som var kraftigt glad i hatten. Tror han halvt lyckades få fram tillräckligt med ord till att säga att han druckit en flaska vodka själv. När dealern frågade om han haft en trevlig kväll så får hon snabbt svaret "Nej.". Jag och norrland bettar på hur länge han får sitta kvar då han redan efter 2 minuter gnidit ansiktet 30cm mot bordskanten och frågat dealern när de skulle gifta sig. Jag säger 01.27, dvs en kvart. Norrland säger efter det.

Två minuter efter det så kommer brush och snällt ber herrn att bege sig hemåt. Tyvärr var inga pengar inblandade.

Tappar plusset för kvällen mot en äldre man som hittar två stycken tvåoutare mot mig två händer i rad. Men slutar kvällen ~900:- back så var ingen misär.

Hem vid stängning och sova 4h innan jobbet.

 

På lördan så kommer jag hem runt 19.00 och Vitlök sitter och grindar PLO för typ första gången. Vi tar några öl och vi går igenom lite basics hastigt.

Eftersom att Ellington hade skippat att gå på festivalen så skulle vi möta upp honom vid hans hotell för att ta nån öl och sedan dra mot CC. Men eftersom att det tog oss ett tag att komma iväg och inte var framme förrän runt 21 så hade Ellington skaffat sig ett försprång på ölfronten.

Efter att han hittat godlike spring på nått spel jag aldrig hört talas om så blir han utkickad. Upp till hotellrummet och dö av skratt åt typ allt han säger och gör, hade iofs några öl i kroppen redan men tbh så sjuk och rolig människa.

 

Från hotellet tar vi en bulle till krukan, oskuldsgången för oss tre och fyfan vad jag älskade stället. Riktigt trevlig personal, väldigt duktiga dealers som tog 0,5 sekunder på sig att räkna ut pottbets. Generellt väldigt skön och avslappnad stämning. Var ett bord /10 dealers choice och ett /20 sviten igång. Nöt tänkte jag att det fanns dealers och trodde givetvis att jag skulle få sällskap av de två andra där, men Ellington springer till svitenbordet och fattar nada.

Med typ 80% PLO på dealers trivs jag som fisken i vattnet och det händer inte jättemycket första timmarna och mitt ursprungliga BI på 1k är ner till typ 700. Hittar då AAJ6ds som 3betas och får två syn. Med rätt precis 1:1 så trycker jag in degen på 854 och får en syn. Kör den två gånger och jag hittar en ful bakdörrsfärg mot hans floppade stege, så den splitas. Får senare in nfd+gs och hittar färgen båda gångerna. Springer bra.

Stakesen höjs till /20, och floatar ett cbet IP med nfd i 3vägs på T72. Turn kommer K vilket gör min AK**ss lite gladare. Turncbet, RRAI och jag får cirkus 4:1 så synar av. River T och jag lyckas skeppa när de andra visar 72** och QJ89ds för dubbla fd. Sick rungood och jag kliver med 5.7k.

 

Därefter så har Ellington ledsnat på att vänta action där han suttit vid ett tomt bord och gormat att han vill ha PLOaction upp till /100 i över en timma.

Så han och Vitlök börjar känna för att dra till CC. Jag trivdes bra på Krukan men ville göra kumpanerna sällskap. Så då frågar E om det finns någon som kan köra till CC och en herre säger att han kör oss dit för 200kr.

Men Ellington som redan tryckt in pottknappen säger snabbt "TREHUNDRA!" och alla börjar garva. Mot CC, 300:- up front, E nekad att komma in, dra till Max, E less på stockholmare, dra till hotellet, E däckar, jag och V till CC och lira till stängning, plussa lite, Hem.

 

Så det var en förbannat trevlig helg och var riktigt kul att träffa pokers man suttit å snackat med så mycket innan.

Sry för WoT men var kul att skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Känns som att det kunde vara på tiden med en uppdatering här.

 

Livet är så oförutsägbart, och trots att jag ställt in mig på- och velat vara singel ett tag så tog det inte lång tid innan jag började prata med en jättefin tjej som jag klickat helt och hållet med. Även om det känts lite konstigt att börja träffa någon efter slutet på ett ganska långt förhållande så kunde jag inte vara lyckligare att jag litat på magkänslan och kört på den här tjejen.

Och det är en konstig och underbar känsla för mig att för första gången inte känna ångest utan bara ett extremt pepp inför framtiden.

 

IRLplanen framöver ser ut som att jag ska sätta igång att plugga upp betygen/plugga till HP för att tids nog komma in på en psykologlinje.

 

Poker har varit mycket roligare på senaste med, såklart spelar mitt gudalöpande in men har haft mer fokus på att spela bra och mycket än på resultat.

Ska sätta upp lite kul mål med pokern snart för lite mer long term mål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...