Gå till innehåll

UNIBET - Nollställda VIP-poäng


Hintze

Recommended Posts

Har alltid spelat på unibet, och hade samlat på mig ca 60.000 VIP-poäng. Under sommaren och hösten har jag jobbat mycket och därför inte haft tid att spela. Jag läste på hemsidan att VIP-poäng nollställs efter ett halvårs "inaktivitet" och mailade supporten för att fråga vad detta innebar, och hur lång tid jag hade kvar. De kunde inte säga hur lång tid jag hade kvar då det var fel på det program som skötte detta. Jag fick svaret att det räckte att var inloggad för att räknas som aktiv, och jag loggade givetvis in. Nu, en månad senare noterar jag att mina VIP-poäng är nollställda - och när jag mailar supporten svarar de käckt att jag minsann inte varit inloggad sedan i februari. Blir inte så lite irriterad, har ju gjort mig omaket att kolla upp reglerna med både hemsida och support - tror de på fullaste allvar att jag inte skulle orkat logga in då?

 

Har någon varit med om något liknande? Har naturligtvis ånyo mailat supporten, men finns det i övrigt någonting man kan göra, annat än att sprida evangeliet om sajtens nonchalans på nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Per,

 

Vi har nu fått svar från de ansvariga och de har returnerat dina VIP-poäng till ditt pokerkonto.

 

Vi vill notera att detta endast var en engångsföreteelse och det är nu viktigt att du är aktiv på ditt pokerkonto minst 1 gång per 6 månader så detta inte sker igen.

 

Vi kommer tyvärr inte returnera förlorade VIP-poäng en gång till.

 

Önskar dig en fortsatt trevlig helg och lycka till med ditt pokerspelande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har sökt runt lite men hittar inget riktigt svar.

 

De här Vip p. Är det allt man får av Unibet? Ingen automatisk rakeback eller liknande som man får av övriga siter? Det verkar ju rätt konstigt isåfall.

Sen jag började spela¨på Unibet har jag fått ihop turneringsVIP till ett värde av 6€ . Medans min rakeback på det microskinnet jag brukar lira hade legat på runt 100€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Fick också ett meddelande om att mina VIP-poäng håller på att gå ut.

 

Räcker det med att logga in och spela några varv eller måste man hålla på och spela in ett visst antal? Vad exakt menar dom med aktiv?

 

 

VIP-poängen försvinner om du inte LOGGAT IN på 6 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VIP-poängen försvinner om du inte LOGGAT IN på 6 månader.

 

Det räcker uppenbarligen inte med att bara logga in, då jag fortfarande får fram meddelandet. Har även spelat frispinns och frirullar så någon spelaktivitet räcker inte utan man måste tydligen hålla på med någonting som ger vip-poäng.

Frågan är bara hur många man måste hålla på och spela in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker uppenbarligen inte med att bara logga in, då jag fortfarande får fram meddelandet. Har även spelat frispinns och frirullar så någon spelaktivitet räcker inte utan man måste tydligen hålla på med någonting som ger vip-poäng.

Frågan är bara hur många man måste hålla på och spela in.

 

 

Ok. Jag trodde detta eftersom jag frågat Unibet tidigare, och då sa dom att det räcker att man öoggar in i pokerklienten en gång varje halvår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Just fått mina VIP-poäng raderade ännu en gång. Mailar supporten som svarar följande:

 

"Tack för att du kontaktar Unibet.

För att räknas om aktiv så behöver man raka minst en hand i veckan.

Den 1 april gjorde vi om vårat vip system som bygger på aktivited på en vecko bas.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag."

 

...låter ju som ett rimligt system, men jag tycker det är helt vansinnigt att börja ändra reglerna och radera VIP-poäng utan att informera kunderna. Man har inte ens gjort sig besvär att uppdatera FAQen i Club-shopen. Har mailat till unibet och krävt poängen tillbaka. Vi får väl se hur det går, men mitt förtroende för sajten är inte direkt på topp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...