Gå till innehåll

Musikintroquiz


devalanteriel

Recommended Posts

Vi har inte haft musikintroquiz på snart tre år... jävligt pinsamt. Hoppas eury hittar tillbaka hit, han är upplåst sedan några dagar. Bluwajt, Andrew_W, duo, mrfiskman... alla andra som brukade köra, räknar kallt med att ni är på igen. :)

 

Reglerna är enkla: Jag har klippt ut 40 intron till låtar. Det gäller att identifiera dem. Man skickar svaren via pm - aldrig i tråden - och så rättar jag godtyckligt efter ett tag och korar en vinnare, som får $15 på Full Tilt.

 

De 40 låtarna består av fyra kategorier: enkla, medelsvåra, lite svårare och covers. Poäng ges enligt följande:

 

Kat 1 - 1p för rätt artist, 1p för rätt låt

Kat 2 - 1p för rätt artist, 1p för rätt låt, 1p bonus för båda rätt

Kat 3 - 2p för rätt artist, 2p för rätt låt, 1p bonus för båda rätt

Kat 4 - 1p för rätt artist, 1p för rätt låt, 1p för rätt originalartist

 

 

Dessutom delar jag ut bonuspoäng! +1p per korrekt svar, -1p för felaktigheter. Obs att samma fråga kan ge flera bonuspoäng.

 

1. Identifiera schlagerlåtarna.

2. Hitta covers som inte ligger i coverkategorin.

3. Gissa vilken låt som är äldst. (exkl coverkategorin)

4. Gissa vilken låt som är yngst. (exkl coverkategorin)

5. Hitta låtar från album jag tycker är fullpoängare. 0.5p utdelas för låtar från album som nästan är fullpoängare.

 

 

Låtarna finns här: http://joelhinz.mine.nu/random/devs%20introquiz.zip

 

Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha, får man gissa att den ena var Valteregos? Han rodnar vackert i alla fall! Min kupong kommer alldeles strax. Har en låt eller två på tungan.

 

Kategori 2 var jag verkligen fruktansvärt dålig på.

 

Yup, en var min. Min egen recension av mig själv (vore kul att se om dev instämmer):

 

1) Hygglig

2) Katastrof. Bortom räddning

3) Se punkt två

4) Godkänd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Produktiviten på jobbet sänktes just när jag forwardade Devs länk. Min ena kollega kommer skicka in ett eget svar, men det tar lång tid för när han hittar en bra låt måste han lyssna på hela säger han.

 

Själv så lär jag landa på c:a 10 rätt av 40 på låtar/artister.

 

Och 24an googlade jag hem. Det sjöngs ju text gudbevars!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi var 3-4 st på irc som löste det ihop och vi hittade alla i kat 1 och 2, 2-3 st i kat 3 och jag tror vi fick ihop alla i kat 4 till slut. Tror dock att det var en bannad medlem som förde protokoll om någon gjorde det och osäker på om listan finns kvar att skicka in. Men det var roligt så det ska du ha cred för. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...