Gå till innehåll

NLT - SnG, funderingar kring Turbo SnG?


rickie

Recommended Posts

Jag har blivit lite nyfiken på o testa lira lite turbo-sngs.

 

All-in preflop spel har jag blivit rätt duktig på, lirat så mkt på partys sngs, så tänkte att kanske kan vara skönt o slippa dom första blind nivåerna.

 

Har 3 frågor:

 

1. Hur lång tid tar en turnering?

 

2. Nån som lirar turbo med bra resultat?

 

3. Vilken sajt ska man lira på?? (Inköp mellan $50-200)

 

 

Tacksam för svar ;)

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All-in preflop spel har jag blivit rätt duktig på, lirat så mkt på partys sngs, så tänkte att kanske kan vara skönt o slippa dom första blind nivåerna.

 

Nått jag missat eller? 8-)

 

 

1. Hur lång tid tar en turnering?

På Ultimate Bet tar det ca 1h med turbo SNG 10 pers

 

2. Nån som lirar turbo med bra resultat?

Vet ej, kör det bara då jag är på kass humör å har bråttom men endå vill spela för höga nöjet.

 

3. Vilken sajt ska man lira på?? (Inköp mellan $50-200)

Vet ej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All-in preflop spel har jag blivit rätt duktig på, lirat så mkt på partys sngs, så tänkte att kanske kan vara skönt o slippa dom första blind nivåerna.

 

Nått jag missat eller? 8-)

 

 

1. Hur lång tid tar en turnering?

På Ultimate Bet tar det ca 1h med turbo SNG 10 pers

 

2. Nån som lirar turbo med bra resultat?

Vet ej, kör det bara då jag är på kass humör å har bråttom men endå vill spela för höga nöjet.

 

3. Vilken sajt ska man lira på?? (Inköp mellan $50-200)

Vet ej

 

Om det tar en hel timma kan ju inte blindsen öka så snabbt? Trodde att en så kallad turbo SNG skulle gå snabbare än så.

 

Ang. Det där jag sa om att missa några blind-nivåer, menade bara att om man är duktig på sitt All-in preflop spel (som är en stor del av en sng) så kan d ju vara skönt om blindsen snabb-spolas lite, eftersom det vanligtvis inte händer så mycket första nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa Ladbrokes. Blindsen höjs var tredje minut och det brukar ta ungefär en halvtimme. Motståndet är inte allt för överväldigande.

 

Jag lämnade fem dollar när jag gav upp Ladbrokes för bonushoreri och har nu lyckats spela up det till 100 dollar :lol:

 

Självkart hade jag en del tur i början men jag tycker att det är värt att testa.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På expekt så höjs blindsen i en standardturnering var 10:e runda. I turbon så höjs dem var 6:e.

 

Det verkar alltså vara rätt olika för olika nätverk så det är nog bäst att fokusera på hur snabbt blindsen höjs och inte huruvida det är "turbo" eller "extreme turbo" för att få diskussion.

 

Min erfarenhet är att man egentligen inte bör spela turneringar där blindsen höjs snabbare än var 10:e hand. Du tappar ditt övertag som tålmodig, beräknande och välspelande deltagare, istället blir allin med esset mot blindsen för att sen hålla tummarna att de inte har en hand standardspel.

 

Alltså, för de flesta duktiga spelare är det mer lönsamt att spela de turneringar med mindre aggressivt blind-system för att på så sätt få ut 100% av deras övertag och låta perioden av "allin och blunda" bli i ett senare skede av turneringen.

 

Detta är alltså min erfarenhet om extrema turboturneringar: Det blir ett totalt kaosartat och blodigt chansspel där du bara har ett visst övertag. Nämligen det att du förstår när du är pot commitad samt att du förstår värdet av att aggressivt stjäla blindsen med kort som oftast bara blir synade av bättre händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Desto snabbare blinds desto mindre edge mot motståndarna är min filosofi.

Fast det är ju ok om det innebär att man får en högre timlön pga fler turneringar per timme. Stars SnG ger ju säkert störst edge för den bra spelaren men jag skulle ändå aldrig få för mig att grinda där eftersom de tar så förbenat lång tid. Snabba strukturer är utmärkta för mekanisk grindning.

 

Själv ogillar jag starkt om HU:n behöver ta mer än några minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att spela turbo är som att lira på lotto för fasiken..iaf på expekten

 

När det är mänskliga beslut inblandade så äre sällan lotto ;)

 

En stor del av spelarna på party t.ex är kassa på o lira med höga blinds (iförsig kassa på låga oxå).

 

Även med höga blinds måste man ju ha en fungerande strategi som man följer, veta vilka händer man ställer in med från vilken position. O vilka händer man synar med osv.

 

Är ute efter att kunna lira många turneringar/timman lixom, o ha en sjysst ROI..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...