Gå till innehåll

Slagsmål Zlatan vs Rooney


elvis77

Recommended Posts

Även om det är postbet så tänkte jag bidra med lite ytterligare analys och fakta:

 

Rooney är 178 och 79.5 kg vs Zlatans 195 och 84 kg.

 

Rooney är lite fläskigare i ansiktet men vi kan ändå anta att han har lite mer muskler per centimeter än Zlatan. 25 vs 21 i BMI.

 

Den enda övriga fysiologiska faktorn jag kan komma på är att med Zlatans snok så är det nog bra mycket lättare att få näsan knäckt och värre om det sker. Rooney ser ju redan ut som han blivit slagen med en skyffel i ansiktet, så han har inte så mycket att frukta på den fronten.

 

Vi får ju även ta hänsyn till kulturella faktorer som att engelsmän traditionellt hälsar på varandra med en dansk skalle och att Rooney vid det här laget antagligen är så förstörd av droger och alkohol att en stor del av hans smärtreceptorer helt enkelt inte fungerar. Vidare så kan vi nog också räkna med att det åtminstone veckovis utövas potentiellt dödligt våld mellan han, hans fru och eventuella andra släktingar i närheten.

 

Så jag får nog anse mig tvungen att överklaga beslutet om Zlatanvinst här. Jag ser framför mig något Begbieliknande scenario.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zlatan väger 95 kg enligt wiki. Dessutom så även om juggar är individualister i lagsporter så är de lagspelare när det kommer till slagsmål. Å andra sidan så har vi sett att Rooney dyker vid minsta kontakt. Tror Anders Svensson skulle plocka ner bägge.

 

Det står även på Milans hemsida att han väger 95kg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ett roligt blogginlägg om det @ AB, Simon Bank som skrev det.

 

"Vilka fotbollsspelare hade kunnat vinna mot Zlatan Ibrahimović i ett regelrätt slagsmål utan regler? Vi tänker oss alltså Ultimate Fighting här. Någon som går upp mot en 195-centimeters bjässe med kampsportsbakgrund och vinner?"

 

 

Dom kom icke vetenskapligt fram till att det inte var många iaf, Drogba, Keane var ett par som nämndes, men tror inte dom tar Z faktiskt. Rooney tror jag inte har en chans.

 

Synd att man aldrig får facit, vore spännande, skulle betala mycket för o se det (=

 

http://blogg.aftonbladet.se/bankoniva/2010/09/ultimate-fighting-championzhip#comments

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ett roligt blogginlägg om det @ AB, Simon Bank som skrev det.

 

"Vilka fotbollsspelare hade kunnat vinna mot Zlatan Ibrahimović i ett regelrätt slagsmål utan regler? Vi tänker oss alltså Ultimate Fighting här. Någon som går upp mot en 195-centimeters bjässe med kampsportsbakgrund och vinner?"

 

 

Dom kom icke vetenskapligt fram till att det inte var många iaf, Drogba, Keane var ett par som nämndes, men tror inte dom tar Z faktiskt. Rooney tror jag inte har en chans.

 

Synd att man aldrig får facit, vore spännande, skulle betala mycket för o se det (=

 

http://blogg.aftonbladet.se/bankoniva/2010/09/ultimate-fighting-championzhip#comments

Jan Koller? 202cm, ~107kg. Kanske räcker Zlatans kampsportträning för att övervinna att han e mindre? Vore kul att se iaf!

333932.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra om en engelsk sportsbloggare hade tyckt detsamma.

 

Banks åsikter är nog kraftigt blå-gult-färgade.

 

Att Rooney inte har en chans var alltså min personliga åsikt, hade inget o göra med en analys av Banks text och han skrev inget om att Rooney inte hade en chans (=

 

Såg lite ut som att du trodde han skrev det i sin text eller att jag drog den slutsatsen av hans text eftersom du citerade dom efter varandra men jag kanske missförstod.

 

Jag tror vikt o längd spelar så stor roll, dessutom har jag kollat på mycket kampsport/boxning eftersomfarsan haft svart bälte i Kung Fu/Aikido och tränat x antal mänskor i boxning. Min än en gång personliga åsikt är att boxare inte kommer komma så långt eftersom dom inte har vant in sig på att deffa mot sparkar och slag långt under bältet.

 

Fattar också att han inte är dum i huvet och inte bara står boxpossen men vikt/längd blandat med streetfightreglerna gör att jag tror på Z. Snackar vi boxning är det ju inte mkt o diskutera, där vinner ju Rooney enkelt.

 

 

Jan Koller? 202cm, ~107kg. Kanske räcker Zlatans kampsportträning för att övervinna att han e mindre? Vore kul att se iaf!

333932.jpg

 

Jan Koller diskas för han är sån snäll teddybjörn, han har det inte i psyket o skada nån (=

 

Kollar du på Z eller Rooney såmärker man i varjematch att dom gärna armbågar sönder en back eller två hehe. Dom har helt annat tänk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...