Gå till innehåll

Slumpmässig tanke om no-deposit-bonusar


Alfredo__

Recommended Posts

Till er som kan pokerbranschen: Varför erbjuder inte fler sajter no-deposit-bonusar?

Den uppenbara anledningen är väl att det inte är profitabelt men samtidigt har ju partypoker erbjudit det i åtminstone 5 år så det fick mig att undra lite.

 

Kan väl inte finnas något annat som ens är i närheten av att vara lika attraktivt i en nybörjares ögon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Attraktivt med folk som inte vill sätta in egna pengar? Icke.

Attraktivt med folk som vill sätta in egna pengar? Mycket.

 

Enda anledningen party exempelvis väljer att skicka ut några gratis dollares då och då är för att locka folk som tidigare spelat och sen lagt ner spelandet på siten i fråga eller för att rent logiskt fånga in nya spelare som ännu inte vågar spela med riktiga pengar. Att skicka ut 5-10$ är pruttsummor för stora pokerbolag och samma minut det tar för mig att skriva det här inlägget har dem tjänat overkligt mycket mer pengar än ursprungliga bonus-summan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men anledningen att erbjuda no-deposit-bonusar är ju att öka antalet insättare såklart. Men uppenbarligen så verkar ju pokersidorna tjäna mer på att bara erbjuda playmoney och freerolls till nybörjare så denna tråd är väl i princip helt onödig antar jag. :(

 

Känns dock som man skulle få in foten i dörren hos så många fler genom att bara erbjuda några dollar istället för playmoney och freerolls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men anledningen att erbjuda no-deposit-bonusar är ju att öka antalet insättare såklart. Men uppenbarligen så verkar ju pokersidorna tjäna mer på att bara erbjuda playmoney och freerolls till nybörjare så denna tråd är väl i princip helt onödig antar jag. :(

 

Känns dock som man skulle få in foten i dörren hos så många fler genom att bara erbjuda några dollar istället för playmoney och freerolls.

 

OT

Snälla byt avatar. En hånleende Lars gör ingen pokerspelare glad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...