Gå till innehåll

Min cosmopol-dagbok


starsonmars

Recommended Posts

Goddag, det var längesen jag var aktiv här på forumet, men nu har jag börjat spela lite på CC och tänkte föra lite dagbok på det hela. Jag drog dit för första gången ever för ett par veckor sen och insåg att stället var en guldgruva. Sämre spel än på homegames och privata klubbar jag varit på. Verkligen sanslöst slaskigt, speciellt på fredag lördag. Jag spelar 20/20 holdem enbart.

 

Jag har spelat poker ganska länge, och det har gått både bra och dåligt. Jag ser mig själv som en bra spelare men med stundtals dålig disciplin och money managment. Själva spelandet som skill ser jag att jag är helt ok. Jag har gått bra och dåligt på internetpoker men tycker live är roligare, det är mer socialt, jag lyckas hålla mig mer disciplinerad, etc. Igår var mitt fjärde besök.

 

Besök 1: 3.5k plus

Besök 2: 2.7k plus

Besök 3: 2.3k plus

Besök 4: 5k minus

 

Jag tänker att jag går igenom lite händer och hoppas på feed back.

 

Gårdagen var, som ni ser, dålig. Jag satte mig ner och såg UTG 5betta all in med 44 som han vann. Utg är någon runda senare återigen utg och höjer 100, jag har AJ och har runt 1k i stack, jag tänker att jag foldar eller trycker all in. Mtp hans 44-spel så tänkte jag att han kanske är ute och kör igen. Jag degar, han synar med AK, jag torskar.

 

Sedan får jag KK, raise, all in på flop mot JJ smo träffat J, torsk, inga konstigheter.

 

Därefter gör jag ett rätt dåligt spel då jag limpar med QQ utg+1 eller så med tanken att någon ska raisa så jag kan repoppa. Folk limpar bara, min plan går i stöpet och vi är 3 till flop. T62, utbettat 120 eller så, jag degar, får syn av T2, torsk, standard grej.

 

Därefter QJcc på Q62cc flop, all in mot Q2, torsk.

 

Nåja, nu till lite intressanta händer vi kan diskutera.

 

Jag plockar upp 77, raisar till 120, får en syn av en rätt kompetent spelare. Flop K82hh - jag checkar, han checkar. Turn Q, här tänker jag att han inte har en kung och betar ut, han synar. Tänker nu att han har ett Q och inte kommer syna riverbet. River kommer ruter A och jag tänker.. han har inte AK, han har nog inte AQ, så det är ett bra kort att beta på. Jag betar 300 och han synar med AThh. Han sa att han satte mig på två par.

 

Vidare får jag TT, utg raisar till 120, jag synar och BB poppar till 420. utg synar och här synar jag. Flop kommer K83ddd. Jag har ruter T. BB betar nästan direkt all in för 2000 eller så, jag har 1700. Jag sätter honom på AK eller KK. Det här är en 50/50 i mina ögon, verkligen marginellt om jag ska folda eller syna. Jag tycker båda alternativ är rätt. Jag har 9 ruter och två T att dra på. Börjar räkna poten för att se om det blir värt att syna och ser att det nästan är det. Tänker dock, har han en ruter i sin hand så är jag extra fucked. Har han det inte så är jag också fucked. Så jag foldar handen och han visar AK. Bra spelat eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 158
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gårdagen var väldigt upp och ner. Slutade på 460 kr plus. Fick rätt dåliga händer och spelade ganska tight. Fick in det AA mot nåt skräp och vann då jag squeezade pf till 500 och checkade flop, han checkar turn och jag ställer in, han synar och muckar. Vann någon flip och torskade någon flip.

 

Ett par intressanta händer: Sitter på ett slaskigt bord och spelar ganska tight, har runt 2.5 k i stack eller så. Någon raisar till 60 ganska tidigt, jag har AKo och raisar till 360. Mannen efter mig, som sitter på cut off tror jag, raisar till 1400. Han har spelat tight och vi har diskuterat lite, han verkar kompetent. Jag har inte sett honom slaska, och han har inte sett mig slaska heller, så jag vet om vad han har för bild av mig.

 

Så här tänker jag att han har QQ som sämst, antagligen AK, KK eller AA. Jag inser att det är fler händer som slår mig, eller att jag är bäst en flip. Hursomhelst foldar jag och sa att jag hade JJ, och han visar AK. Tankar?

 

Sedan på ett nytt bord, det är 6 handat. Första handen jag spelar får jag 69o, det är limpat till flop (4 pers) och den kommer 863ccc, rundcheck, turn 3, en i min mening tomte betar ut 100 och jag synar för jag tänker att jag mycket möjligt kan ha bäst hand här. River kommer en random klöver, så det ligger 4 klöver på bordet. Han betar 100 igen och jag tänker att han nog kan ha en 3 här, men jag höjer ändå till 400. Han synar med en 3 och tar hem det. Var det dåligt spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I AK handen ska pengarna in, särskilt om du sätter honom på qq+, testa att sätta upp AK mot QQ+ i t.ex. pokerstove. Dessutom bör en balanserad 4betsrange innehålla lite tryckluft vilket gör pushen ännu mer självklar. Ni är inte tillräckligt djupa för att börja folda AK mot 4betar.

 

6,9os är en enkel fold på den brädan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I AK handen ska pengarna in, särskilt om du sätter honom på qq+, testa att sätta upp AK mot QQ+ i t.ex. pokerstove. Dessutom bör en balanserad 4betsrange innehålla lite tryckluft vilket gör pushen ännu mer självklar. Ni är inte tillräckligt djupa för att börja folda AK mot 4betar.

 

6,9os är en enkel fold på den brädan.

 

Du har rätt min vän. Kände bara att han hade mig knullad och ville inte ge bort mina chips. Degar nog in där 8/10 i vanliga fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Yesss, har inte uppdaterat på ett tag nu. Har varit upp och ner genomgående men av det jag kommer ihåg har det sett ut såhär

 

2.6k minus

9.8k plus

2k minus

2.6k minus

1.7 k plus

1.5k plus

4.8k plus

 

Så på mina drygt 10 besök är jag drygt 10 k plus av vad jag kan se. Det är jag rätt nöjd med.

 

Sist torskade jag två inköp rätt fort. Första handen får jag A9dd och raisar 140 utg. För typ 4 syn. Floppen kommer Q35 med två ruter, alla checkar till mig. Jag ser att det kliar hos en dålig fisk, han vill betta, jag bettar ändå, runt 560 eller så. Han check-raisar all in och jag synar såklart då jag nästan har halva stacken i poten. Han vinner med KQ.

 

Reload. Efter det får jag mot samma fisk 66 på 67J, jag check raisar all in, han synar. Jag frågar vad han har och visar mitt set, han skakar på huvudet och visar JJ på rivern efter några sekunder. Torskar en 5 k pot därefter mot en fisk med AT mot A2 på AAJ. River 2.

 

Standard beats, tänkte på ett par mer intressanta händer.

 

Duktig reg, antagligen den bästa jag vet på CC på 20/20 raisar utg till 140. Jag tvekar som fan på syn på SB med AT, var mkt nära på fold, och han ser det och påpekar hur tvek jag är, frågar om jag har ett dåligt ess, jag svarar typ ja visst eller nåt.

 

Floppen kommer AJ3 med två hjärter. Jag checkar, han betar 280 eller däromkring, jag synar. Turn brick, jag check, han betar 600, jag synar. River brick, jag check, han ställer mig all in. Jag funderar ett tag tills nån douche begär time på mig. Jag foldar iaf handen och han sa aldrig efteråt vad han hade men det lär väl varit en ok fold. Antingen har han mig eller så har han ingenting som jag ser det, oftare har han väl mig om jag får anta att han vet att jag inte är fisk. Har dock egentligen ingen aning om vad för uppfattning han har om mig, vet jag det blir mitt beslut lättare.

 

Jag frågade vad han trodde jag hade på river och han gissade A8. Mitt misstag i handen var väl att jag visade hur tvek jag var före flop. Är han duktig utnyttjar han det här till sin fördel och drar nytta av min svaghet, på samma gång, tror han att jag har ett ess så blir det mycket lätt för honom att ge upp och checka ner...

 

Mitt andra misstag lär ha varit att jag inte kunde bestämma mig hur jag ville göra med handen. Måste jag syna flop och turn måste jag ju syna river egentligen. Jag borde dumpat handen på flop eller turn eller gått hela vägen.

 

Sen har jag 45s i en flervägspot, kommer inte ihåg action före flop men vi är typ 5 pers till floppen som kommer QT5, rundcheck. Turn 5. Någon donkar 200, jag synar bara med två pers efter mig. Gamblar på synen här men visar sig bli mitt största misstag i handen, att jag inte höjde. En efter mig syn. River J, så det ligger QTJ55. Donkaren checkar, jag betar 480 i en nu 1500 stor pot, ganska uppenbart värdebet. Reg efter mig som är duktig gör det till 1620. Jag funderar över ifall han orkar bluffa här, eller om han gör den beten med QJ eller QT och antar att han inte gör den mot mig.

 

Kan bara få det till att han har ingenting eller stege och antar stege. Jag foldar och han sa efteråt efter mycket ljug att han hade AK. Skulle höjt turn såklart men tänker att kommer river 2 eller nåt skit så har jag maskerat min hand rätt bra.

 

En annan hand jag kommer ihåg, har runt 1500 eller så bara i stacken. Limpar med 75s och synar en raise på 160 out of pos. Bara det var ju inte så jävla hett men nåväl. Flop Q88, jag checkar, vi är tre i poten, han efter mig donkar 360. Han efter kallsynar.

 

Här tänker jag att donkaren inte har bra, ingenting antagligen. Jag känner att kallsynaren är någorlunda kompetent, och antagligen har han fattat samma sak som jag har fattat, så jag ställer in mina sista 12-1300 och de båda foldar. Kallsynaren visar 99. Det är ett ganska ok spel i min mening eftersom jag sällan gör såhär med 7 hög. Ofta har jag väl en 8a eller ett Q här, det blir tufft att syna.

 

Det är väl några händer på sistone som varit någorlunda intressanta till skillnad från det mesta andra som jag torskat eller vunnit som varit rätt standard :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag har väl inte någon bild uppe på forumet vad jag vet? Kan du placera mig utifrån de händer jag pratat om...?
Va? Är det inte du på bilden? Vilken besvikelse... jag tyckte du var grym i NCFO!
Tror han har en read! Du kanske har synat turn och sen vikt river? =)
Nej, han synade pre med Q8off för 160 kr med grunda stackar. Lite märkligt tycker jag...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...