Gå till innehåll

NLT - Träffar trissen med högst kicker.


juan1904

Recommended Posts

$50 NL Hold'em - Tuesday, June 14, 17:33:49 EDT 2005

Table Table 36854 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: BlackCard ( $6.6 )

Seat 3: poker4life10 ( $119.74 )

Seat 5: flinux ( $16.6 )

Seat 6: jedimpt ( $35 )

Seat 8: TarlinaUT ( $47.2 )

Seat 9: emhb398 ( $75.45 )

Seat 10: juan1904 ( $53.2 )

Seat 1: zmoney1221 ( $36.8 )

Seat 7: jcary02 ( $50 )

Seat 4: vinnyh08 ( $50 )

jedimpt posts small blind [$0.25].

jcary02 posts big blind [$0.5].

vinnyh08 posts big blind [$0.5].

 

** Dealing down cards **

Dealt to juan1904 [ A :heart: K :heart: ]

 

TarlinaUT calls [$0.5].

emhb398 folds.

juan1904 raises [$2]. Tidig pos, vill väl gärna ha med mig någon så jag raisar 4xBB

zmoney1221 folds.

BlackCard folds.

poker4life10 folds.

vinnyh08 calls [$1.5].

flinux folds.

jedimpt calls [$1.75].

jcary02 folds.

TarlinaUT calls [$1.5].

 

** Dealing Flop ** [ A :spade:, A :club:, 2 :heart: ]

 

jedimpt checks.

TarlinaUT checks.

juan1904 bets [$3]. Jag raisade så jag bettar postflop, har egentligen inget att vara rädd för nu! Försöker få lite pengar i potten.

vinnyh08 calls [$3].

jedimpt folds.

TarlinaUT folds.

 

** Dealing Turn ** [ T :diamond: ]

 

juan1904 bets [$6]. Bettar igen, ingen anledning att vara rädd

vinnyh08 raises [$12].

juan1904 is all-In. Han raisar, han har troligen också A med sämre kicker isåfall, AQ/AJ? AT borde han bara syna med för att låta mig agera på rivern igen, går all in!

vinnyh08 is all-In.

 

** Dealing River ** [ 9 :club: ]

 

vinnyh08 shows [ Ad, Ts ] a full house, Aces full of tens.

juan1904 shows [ Ah, Kh ] three of a kind, aces.

juan1904 wins $3.2 from side pot #1 with three of a kind, aces. Vad säger man?

vinnyh08 wins $101.5 from the main pot with a full house, Aces full of tens.

 

 

Spelar jag för aggro på turn? Borde jag bara syna där och se om jag träffar K på rivern? Vad skulle jag isf göra om K inte kommer? Borde jag betta mer på floppen? Svårt att lägga Trissen med bästa kickern vid omslaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väl inte så mkt att säga om den handen? Känns som den är jävligt svår att släppa. Han träffar sin 3 outare på turn och det är bara att betala av. Du går all in på hans miniraise. Även om du bara synat där, hade du kunnat släppa handen på river? Tror inte det va? Han hade tur och du otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ge mig sådana kommentarer bara? Berätta varför också tack, inte bara att jag är dum som går all in/synar whatever! Jag vill ha lite bra kommentarer nu som utvecklar mitt spel.

 

Trips med topp kicker och mothugg på turn är sällan en enkel historia och en hand som är svår att komma ifrån.

Allting bygger på spelaren du möter. Om du hade skrivit att han var en riktigt tight och bra spelare då hade åtminstone jag dragit åt handbromsen lite.

 

Vilka händer sätter du honom på när han höjer dig på turn?

AK A10, AJ, AQ, 22 eller 1010 ser jag som möjliga händer. Med tanke på ditt svaga bet på floppen är det inte omöjligt att han hittar syn med 10 10, kanske med planen att försöka ta potten om du visar svaghet på turn. (Vilket iofs skulle kunna utvidga HD till lite fler par...)

Det känns inte som någon otrolig hand någon av dem eller?

Du slår alltså två av 6 och splittar med en.

 

Vilka händer sätter han dig på?

 

Vad betyder det när han minihöjer på turn?

- Kan han betta för info?

- Gör han ett väldigt svagt blufförsök?

- Är det operation mjölkning som pågår?

etc...

 

Det här är några av frågorna man måste svara på för att veta hur man ska agera. Oavsett vad du kommer fram till är det antagligen med tanke att stackarna är ganska grunda inte fel att gå all in på turn.

Förmodligen blir det inte så många bbs skillnad mellan att syna ner och gå all in i slutändan ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen en lätt fold på Turn om inte Fi är en tomte har han 22, TT eller AT där. Jag skulle gissat på 22 först, sen TT, sist AT. Miniraise på Turn = Monster. Inte som om det är svårt för honom att sätta dig på AK direkt.

 

De händer du slår är ju AQ och AJ, naturligtvis också Ax om han är muppig nog att syna en raise med dem (och det är han väl iom att han synar med AT).

 

Easy fold!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sen att det lär vara jääääääävligt svårt att hitta Fold-knappen när man sitter med AK där är ju en annan femma. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen chans i världen att du ska lägga dej där. Visst finns en viss chans att han har kåken men om han inte har så har du med 99% den högre kickern. Sedan fanns det ju fortfarande en liten chans att du skulle få högsta kåken när ni gick all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 0.25/0.50 smetar du in degen alla gånger i det läget, inget snack om saken.

 

Händer som slår dig: A2, 22, AT, TT.

Händer som du slår som oftast spelar likadant på dessa nivåer: AQ, AJ, A9, A8, A7 etc...

 

Till den som sa att man brode lägga sig, på denna nivå skulle det vara "The Weak-Tight Play of the Century". Faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med AK hade jag synat o hoppats på en billig river. AT känns faktiskt som en typisk hand som fi har. Onödigt att gå all-in. Kanske att AQ synar dig men knappast sämre. Med AQ/AJ så hade jag nog foldat om jag inte hade read på att fi var tomtig. Tvärtemot vad Parre säger tycker jag att folk brukar spela tight på 0.25/0.5 och i dessa lägen har dom alltid kåken mot mig. Men det beror kanske lite på hur man själv spelar, Parre sitter ju o slaskar så mot honom kan minraise på turn ses som ett info-bet, behöver inte betyda så mycket. Men mot mig som är tight betyder det stål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med AK hade jag synat o hoppats på en billig river. AT känns faktiskt som en typisk hand som fi har. Onödigt att gå all-in. Kanske att AQ synar dig men knappast sämre. Med AQ/AJ så hade jag nog foldat om jag inte hade read på att fi var tomtig. Tvärtemot vad Parre säger tycker jag att folk brukar spela tight på 0.25/0.5 och i dessa lägen har dom alltid kåken mot mig. Men det beror kanske lite på hur man själv spelar, Parre sitter ju o slaskar så mot honom kan minraise på turn ses som ett info-bet, behöver inte betyda så mycket. Men mot mig som är tight betyder det stål.

 

Möjligt att det är så också, men bordet verkar å andra sidan knappast jättetight, tre pers som synar en höjning ur tidig position...

 

Det beror väl lite på, men jag har sett så många tomtar som i detta läge re-raisar samt synar all-ins i detta läge så jag skulle personligen aldrig släppa denna hand. Men det är sant, jag spelar 6-max, så där är det ju mindre chans att AT är ute, liksom lösaggro, vilket gör att folk ofta ser Ax som stål mot mig i detta läge...

 

Hur som helst tycker jag fortfarande att postaren spelar helt rätt i detta läge (utan reads). Grejjen med en all-in här är att jag tror att den ofta blir synad av en sämre hand, alltså är den rätt - det är oftare han får syn av Ax än av kåken.

 

Jag skulle ej heller vid fullbord tveka att trycka in degen på denna nivå mot en okänd spelare. Däremot skulle jag försöka anteckna spelarens namn så att man nästa gång mot samma spelare kan ta det lite mer försiktigt när man blir miniraisad på turn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du satsar för lite. På floppen bettar du 3 när potten ligger på 8, och på turn 6 när potten är uppe i 14 - under halva pottstorleken båda två, väldigt svaga bets! Det här gör att du inte får någon information om hans hand, vilken hand som helst skulle i princip skulle kunna prova att höja på turn för att se om du var villig att lägga dig. Visst kan det kännas lockande att slöspela med en så fin träff, men nu är det tre spelare med dig och med ett bet på $3 är det nästan att du ger vilket pocketpar som helst implicita odds att syna och träffa set på turn (ett pocketpar har ungefär en chans på 24 att träffa, 24 gånger 3 är 72 och du är uppenbarligen villig att lägga in nästan $50 till på handen). Ännu finare odds ger du en hålstege om någon skulle sitta på 54 eller 43, en chans på tolv att träffa på turn.

 

Du måste alltså betta hårdare, både på flopp och turn. Dels för att skära av odds, men också för information. Du kanske är rädd för att ingen ska syna om du bettar runt pott, men jag har svårt att se att någon skulle släppa ett A med sämre kicker för ett pottbet och det är den enda handen du har någon chans att mjölka pengar ur i det här läget.

 

AT har tre outs till turn -> ~6 % chans att träffa. Sätter han dig på AK vet han att du knappast kommer släppa handen om han träffar. Han behöver kunna vinna knappt 17 gånger pengarna han behöver syna på floppen för att en syn ska vara rätt - dvs. $50, så mycket pengar du förlorade i den här potten. Hans spel är precis på gränsen för vad som ska vara +EV, men jag har svårt att se att du inte skulle ha kunnat spela den här handen bättre genom att satsa mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pimpout

 

Nä ingen har varit dum, men en helt meningslös och dum (inte elak) kommentar av lither. Jag får inte ut ett skit av den kommentaren, vill ha konstruktiv kritik och vill veta om jag gjorde något fel i min analys.

Jag läste handen fel, ursäkta för det, men med den kommentaren menade

jag självklart att det hade varit otroligt svårt att inte syna hans all-in, som jag

tyckte att det stod i går. Men men ... klockan var mycket. Ingen idé att hetsa

upp sig i vilket fall.

 

Från det läget som jag ser det nu, när jag studerat handen rätt, har du mycket

att tänka på. I första hand är det hans höjning. Han höjer med minsta möjliga

höjning, men det är ändå en höjning. Detta kan vara mycket svårare att syna

än en all-in, just för att den är så liten. Ett tecken på att din motspelare gärna

vill att du ska syna. Hade han varit osäker på sin hand, kanske bara haft

trissen själv, hade han med största sannorlikhet antingen synat eller höjt

rejält.

 

De händer som du bör överväga att han sitter på är TT och AT. Du beskriver

inte heller om du har något om spelaren, vilket gör det hela lite svårare.

Många tomtar skiter i vad de höjer med och ser bara raise-knappen som

något man måste trycka på lite då och då. Men med tanke på det spelsättet

skulle jag helt klart tippa på att han visste precis vad han gjorde.

 

Det största misstaget du redan gjort är när turn kommer. Du skriver:

"Bettar igen, ingen anledning att vara rädd"

Ett tecken på att du har bestämt dig att din hand är den bästa vad som än

kommer på turn (förutom en till tvåa).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

parre

 

Okej ska tänka på det i framtiden! Kommer nog fler HH's från mig ;)

 

 

lither

 

Se där, nu fick jag lite konstruktiv kritik. Jag tycker dock inte jag har så mycket val på turn, betta är det enda som finns i mitt huvud, triss i ess med högsta kickern, att checka där så är det givet att han bettar, så det enda jag kan göra är att betta. Sedan på 0.25/0.50 när någon raisar så är det antingen all in eller miniraise som gäller för dessa fiskar, så denna lilla raise säger mig inte så mycket egentligen.

 

Alltid svårt att ager ur position. Dock håller jag nog med om att jag skulle betta iaf 70-80% av potten på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...