Gå till innehåll

Klargörande kring skatt på rakeback utanför EU?


Recommended Posts

  • 1 month later...
Ja, naturligtvis kan de göra så. Och det är ju också den naturliga orsaken till varför frågan om hur SKV ska/får beskatta troligen aldrig kommer att utredas. Ingen överklagar ett beslut där beskattningsunderlaget (uttag) är 100k + skattetillägg genom att säga att det är fel och man vill att beskattningsunderlaget (bruttovinster) ska vara 1000k + skattetillägg.

 

Däremot hävdar jag fortfarande att uttagsbeskattning är lagvidrigt och att en bruttobeskattning enligt gällande lagstiftning inte är alls säkert att få genomslag om man överklagar och hävdar att frågan ska bli hänvisad till Strassbourg med hänvisning till rätten till egendom (som tyvärr inte är helt bindande för medlemsstater men har fått en del rättsverkan ändå) samt rättsprincipen legitimate expectations.

 

Enligt det synsättet så borde alla pokervinster vara skattefria eftersom uttagsbeskattning strider mot legalitetsprincipen och gällande lagstiftning strider mot rätten till egendom.

 

Fel, jag kan skriva om det i en annan tråd, så att vi håller oss till topic här.

 

Var så god!

 

Jag bumpar den här och hoppas att jag får ett klargörande på varför jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...