Gå till innehåll

Turneringar i Vegas 2010


Buffe

Recommended Posts

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

T1: 60$ på H

Resultat: U 33 av 42, P 36 av 42.

Kommentar: Kom på samma bord för första gången vilket var kul i sig. Spelet var inte lika kul. Jag tappar ganska mycket av stacken med AK på QQ6-flop med färgdrag då mitt cb blir checkraisat. Jag tycker det verkar funky och reraisar och får en instapush mot mig och viker. Är sen hyfsat short men vinner upp lite med AQs mot KQos men då blindsen stiger så känner jag att jag måste ställa mot limper då jag har 4xbb och har plockat upp 55 i sen pos. Får call av bb och limpern och på 349-flop bettar limpern ut och bb viker. Limpern har 99 och jag åker... P torskar en del då han synar av med AT på A-flop och turn mot ganska stark fi. Ställer sen två gånger med bra händer utan syn men får syn då han ställer med 9xbb mot limper. P har A7os och limpern KK som håller.

 

T2: 120$ på V

Resultat: U 22 av 130, P dealade med 5 kvar = 1650$

Kommentar: Kan bli långt detta... Jag backar tidigt då jag floppar toppar med K-kicker (KJs) mot floppat set i tvåor (vad är det med set mot mig?) som bettar lite lagom hela vägen. Vinner lite senare en viktig flip med QQ mot AK så jag kommer över startstack igen. Bygger sen stack och vinner en jättepot med KK mot JTs och JJ. JTs ställer med 11xbb i tidig pos och jag synar bara på CO. Sb ställer sen in och jag täcker honom precis och synar. Har sen 3x startstack vid första pausen. Får tyvärr byta bord där folk är tokiga och jag är kortkall. Vinner dock en skön hand med 26os mot KQos då jag repushar mot sen raise och han synar. Jag täcker honom ordentligt men han synar sina sista 6k efter att ha 2,5xat till 1500 mot min bb. Lös syn, men jag klonkar ju snyggt. Efter ett tag blir det pushpoker och jag ställer och stjäl lite lagom och ligger därmed runt average hela tiden. När blindsen är 1k/2k med ante så raisar en kille till 7k i tidig pos och jag tycker han känns svag. En duktig kille till höger om mig (han var på CO) ställer in med 27k. Jag plockar upp AKos och ställer in bakom med 23,5k då jag tror att han kan göra det med händer jag slår pga svagheten på första. En riktigt tight gubbe på sb börjar tänka i typ 1-2 minuter...och ställer också för typ 33k. Första killen viker. CO har AQos och gubben på sb har...KK. Sjuk otiming mot honom. Potten är på runt 100k (average lite under 30 typ) och floppen kommer KQx... Det kommer ingen hjälp och jag bubblar typ (13 cashar).

P ligger också bra till i första pausen och verkar spela stabilt. Han har väl liknande stack som jag när jag åkte men när jag går dit och kollar så raisar han till 7k (blinds 1500/3000) i tidig pos och en aggro ung asiat ställer in för typ 30k. P som har ca 20 bakom tänker ett bra tag innan han synar med AJos. Asiaten har 88. Flop kommer AJT och ingen åtta kommer sen och P får en bra stack. Han spelar stabilt kring bubblan och stjäl någon gång och bygger lite. På FT ligger han typ mitt i och spelar väldigt bra poker. När de är 6 kvar så föreslår en tjock aggro amerikan deal och det verkar folk tycka låter bra. De spelar dock klart handen de är i först och då vinner den spelaren en enorm pott och går upp i tokig chiplead. Handen efter slår han ut spelaren han nästan knockade ut handen innan och vill inte deala rakt av längre (inte konstigt). Däremot föreslår han till slut att han får 2600$ (förstapris 3300$) och de andra skulle då få 1650$ var vilket var lite mer än tredjepris. Helt okej deal vilket alla gick med på.

 

Dagens resultat: +1290$

 

Totalt omsatt: 1520$

Total vinst: 1980$

Totalt netto: +460$

 

Kan nog bli en kommentar från P senare... Jag tänker klonka snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för gratulationerna! Mörby ska dock aldrig underskattas...

 

Gick tyvärr sämre igår:

 

T1: 60$ på H

Resultat: U 38 av 49, P 33 av 49

Kommentar: Spelade fem händer, förlorade fyra. Orkar inte återberätta. P låg ganska bra till men förlorade en jättepott då han var all in på flop med A9s på 259bräda med hans färgdrag. Han var tyvärr uppe mot AA men vann inte flipen och åkte istället för att vara chiplead.

 

T2: 120$ på V

Resultat: U 139 av 178, P 125 av 178

Kommentar: Vinner tidigt en stor pot med QQ mot AKs all in pre (jag tog synen till slut mot en jag täckte). Fick ett varv senare QQ igen och 5xar till 1000 mot två limpers, får en syn. Flop är 249 och jag bettar 1400 och får syn. Gillar det inte och sätter honom på pockets eller A9. Turn är 7 och han checkar till mig. Han har ca 4k kvar och jag tror inte att jag kan vika om han ställer river så jag ställer in honom istället. Han instasynar med set i fyror som håller. Vad är det med träffade set mot mina överpar!?!. Mitt bord är riktigt vasst och jag åker lite senare då jag ställer in med T9 på 267-bräda mot cb och call. Trodde de kunde vika paret eller överkort men tyvärr har cbaren KK och instasynar min 6k-push. P ligger typ på average första pausen men åker ganska direkt efter då han blir raisad på AK5-bräda då han själv har limpat A7 och bettat flop. P tror att okej ess viker mot push (helt okej spel) och ställer in. Problemet är att raisern har limpat AK som han synar med...

 

Dagens resultat: -360$

 

Totalt omsatt: 1880$

Total vinst: 1980$

Totalt resultat: +100$

 

Idag blir det nog "bara" en 85dollars på Ceasars Palace för att testa lite nytt. Rapport kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul dag idag!

 

T1: 85$ på Caesars Palace

Resultat: U 56 av 87, P 72 av 87

Kommentar: Rolig turnering, lite långsammare struktur än på Harrahs. Jag låg okej till då en riktigt lös snubbe raisar knapp till 1200 (blinds 50/200/400). Jag har typ 8k och tycker resteal-läget är helt perfekt och ställer in med A3os. BB viker och knappen har tyvärr precis då AQ och synar. Jag åker. Skulle göra om det spelet mot den killen alla dagar i veckan. För övrigt sitter jag och P på samma bord från början (jag har platsen till vänster om honom...) vilket var roligt. Jag ser honom tyvärr torska en fet pot då han synar ett cb på JT8bräda. Turn är 7 och P bettar ganska hårt och får syn. River blir A och P ställer in efter check men ursprungsraisern hittar syn med AJos mot Ps QJs... En lös och duktig snubbe dubblar i mittpos och P synar som bb. Flop är 24T och killen cbar och P synar. Turn är 6 och killen ställer typ in P vilket är lite mer än pott. P tänker länge och synar med 56. Tyvärr har killen AA som håller. Han var dock bluffig så spelet är inget att säga om.

 

T2: 60$ på Harrahs

Resultat: U 2 av 48 = 500$, P 1 av 48 = 780$

Kommentar: Oh yes. Börjar på samma bord igen och jag ligger typ på startstack när det blir paus. P har ökat en del efter en jätteviktig flip med 99 mot AQ. Sen får vi olika bord och jag ökar från 6k till ca 15k då vi blir två bord igen och P dyker upp på mitt bord. Med ca 25k. Första handen raisar han upp till 2500 (blinds 100/500/1000) i tidig pos och alla viker. Han visar AA :) Jag vinner upp mig ordentligt efter rivrad stege då jag fick gratiskort till dess. P förlorar en stooor pot med QTs mot 77 på 399-flop med Ps färgdrag och har efter det typ 14k (lite under average då). När vi kommer till FT (5 cashar) så har jag ca 40k och P ställer in sina 14 mot limper och får en push bakom sig för 12k. Limpern viker. P har A8s och är uppe mot 77 (trevligt) och rivrar A för att helt plötsligt ligga bra till. Sen äger vi bordet. Jag stealar en del och får händer lite senare. P stjäl lite också och då folk är tighta och blindsen snart tokhöga bygger vi ordentligt. När vi är tre kvar är vi två ordentliga bigstacks. Sen vinner den återstående gubben en okej pott mot mig och repushar handen efter Ps raise då han är bb mot Ps sb. P lyckas hitta synen med K7 och är uppe mot Q7 vilket är maximal utdelning. Den håller och vi är i HU och P har väl ca 80 % av markerna efter sista jättepotten bl a. Jag ställer andra handen med 4xbb (blindsen var 1k/5k/10k på slutet) från sb med QTs. P synar snabbt med QJos. Jag floppar färgdrag men missar och P vinner.

 

Totalt omsatt: 2170$

Total vinst: 3260$

Totalt resultat: +1090$

 

Känns ganska bra att komma etta och tvåa :) Finalbordet kändes löjligt bra från min sida och jag var inte täckt all in förrän P vann så turneringen var stabil.

 

Blir nog liknande schema imorgon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa grattis grattis igen.

 

BTW, när ni sitter på samma bord, lirar ni mot varandra då? Får man sammarbeta?

 

Nej man får inte samarbeta andreas.

Men man kanske spelar lite softare mot varandra så länge man inte har ett monster.

 

Finns ju en regel i WSOP som säger att man måste betta nöten på river om man är sist att agera även om man vet att det inte finns nån chans att FI synar. Detta för att förhindra collusion.

Kör dem liknande regel på Venetian / Harrahs / Ceasars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sett några regler för collusion men jag antar att det är något i den stilen.

 

När vi sitter på samma bord så är det inte så att vi alltid lägger oss om den andra är med men vi försöker ju inte direkt bluffa bort varandra. Om den ena bettar kan man räkna med att han har den med andra ord. Var för övrigt en intressant hand på FT som visar på det. UTG ställer med 2xbb (12k) och jag synar med 89s på knappen då P är bb och jag vet att han synar men kommer checka ner om han inte är jättestark (som vilken bra spelare som helst för övrigt). P synar och floppen kommer 67T... Båda checkar (jag tänker inte betta förrän river då jag vet om jag har den eller inte). Turn är en till sexa och P går all in! Jag tycker det är fullkomligt sick men efter lite betänketid så viker jag då han täcker mig. P visar upp 77 för kåken som jag var död mot och han är uppe mot AJ som drar dött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis igen! Kul med 50% avkastning än så länge.

 

 

Andreas, man får så klart inte samarbeta :) Det klassas som collusion och är förbjudet. Det Noq beskriver, dvs spela snällare mot varandra, kallas för soft play och är inte tillåtet det heller. Tanken är väl att man ska spela sin hand och inte ta hänsyn till om motståndaren är en kompis eller inte, men i praktiken blir det svårt kan jag tänka mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sett några regler för collusion men jag antar att det är något i den stilen.

 

När vi sitter på samma bord så är det inte så att vi alltid lägger oss om den andra är med men vi försöker ju inte direkt bluffa bort varandra. Om den ena bettar kan man räkna med att han har den med andra ord. Var för övrigt en intressant hand på FT som visar på det. UTG ställer med 2xbb (12k) och jag synar med 89s på knappen då P är bb och jag vet att han synar men kommer checka ner om han inte är jättestark (som vilken bra spelare som helst för övrigt). P synar och floppen kommer 67T... Båda checkar (jag tänker inte betta förrän river då jag vet om jag har den eller inte). Turn är en till sexa och P går all in! Jag tycker det är fullkomligt sick men efter lite betänketid så viker jag då han täcker mig. P visar upp 77 för kåken som jag var död mot och han är uppe mot AJ som drar dött.

 

OMG siiick.

 

Hade du hittat fold om det inte var pelle?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens jag kan induca bluff från en fi som är all in... Jag väntade för att betta när jag visste att jag hade den, dvs river. Jag hade nog kunnat hitta fold mot annan spelare än P, det här var precis på bubblan (ITM efter att han som ställt åkt ut). Mot en dålig spelare hade jag synat men mot en bra spelare som vet att man checkar ner om man inte är tokstark hade jag nog kunnat hitta fold. Att vi hade typ lika många marker underlättade också. Vid det där läget på FT spelar jag inte för onödiga chansningar då jag kan stjäla ganska lätt ändå.

 

Gårdagens resultat:

 

T1: 85$ på Caesars

Resultat: U 43 av 67, P 16 av 67

Kommentar: Låg på startstack vid första pausen då jag torskade ner en del med 88 mot TT på låg bräda och turn (jag vek turn) men lyckades vinna upp lite efter ett okej spel. Jag limpar J9s och en bra spelare på sb raisar upp till 6xbb (600) efter tre limpers till. Jag tror att han försöker köpa och reraisar upp till 2100... Sb synar och flop kommer K75, båda checkar. Turn är T så jag får bellybusterdraget. Han checkar till mig och jag pushar för 4,5k. Han tänker ganska länge innan han viker. Efter pausen får jag inte en hand och sjunker stadigt. Viker KJos då jag tripplar till 1200 i sen pos och bb pushar med 4k. Då jag själv har 3,2k bakom tycker jag läget är för dåligt för att syna och tänker att det är bättre att pusha senare själv. Foldar ner till 2k då jag ställer in mot limper (blindsen är 75/300/600) då jag plockar upp J9s på knappen. Båda blindsen synar och limpern viker! Flop är Q77 och bb ställer in... Sb viker och bb visar upp KQos. Turn är K vilket ger mig färgdrag och river kommer Q i min färg. Annoying. P bygger stack och ligger helt okej till i mitten av turneringen. Sen synar han tidig raise från en dålig snubbe då han sitter på KQos på knappen. Flop kommer Qxx och P bettar 7k (potten typ 11k) efter check från ursprungsraisern. Fi pushar då för 7k till och P måste syna. Fi visar AJs för totalmiss och backdoorflush. Turn ger färgdrag, river färg... P hade varit chiplead om den hållt. Han låg fortfarande okej till men åkte på en trist setup då han hade K6os som bb mot limper och sb när flop kommer KK9. Pengarna åker in på turn och P är uppe mot 99 som håller...

 

T2: 60$ på Harrahs

Resultat: U 26 av 47

Kommentar: Ligger som vanligt kring startstack när det blir paus. Efter pausen är blindsen 75/300/600 och min stack sjunker från 6,8k till 5,5k då jag foldar mig till handen då jag är sb. En riktigt lös och dålig snubbe utg-limpar (han har typ lika mycket som jag) och jag tänker att om jag får en hand så ställer jag då han limpat massa skit (typ varannan hand). Jag plockar upp KQos och ställer såklart in. BB viker och utg säger "eh, what the hell" och synar för alla sina marker med A4s. Jag blir semichockad av den horribla callen och träffar så klart inte och åker ut då han täcker mig med typ en ante. Herregud. Bra värde i dessa...

 

Totalt omsatt: 2400$

Total vinst: 3260$

Totalt resultat: +860$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens resultat:

 

T1: 85$ på Caesars

Resultat: P 35 av 72

Kommentar: Ska ha varit nere på typ 2k men byggt upp till 20k efter bra spel. Blev sen bortbluffad från en jättepot och hade sen KT mot AT på T-hög bräda och förlorade ännu mer. Åkte med A9s mot AJ all in pre.

 

T2: 60$ på Harrahs

Resultat: P 35 av 37, U 31 av 37

Kommentar: P tappade tidigt ganska mycket med AQ mot AK på AK-bräda då han varit den som aggrat pre och på alla gator. Ställer senare in med KTos med 8xbb UTG (onödigt enligt mig) och blir isolerad av AA och åker. Själv var jag andre reserv (de hade bara dealers för tre bord) och det dröjer 55 minuter innan spelare två åker. Det var ironiskt nog P så jag tog över hans plats. Jag börjar med 6k och inom fem minuter är blindsen 50/200/400. Jag försöker stjäla med QTs i sen pos men killen som tog ut P reraisar till 3k (jag tripplade) och jag viker. Jag frågar om det är han som har haft AA två gånger och han svarar ja. Jag frågar om han har haft det tre och han mumlar tills jag foldar. Sen visar han AA. Jag limpar även 33 en gång men checkfoldar mot push på 8TJ-bräda. Sen har jag typ 10xbb och är bb. Utg limpar, en riktigt dålig spelare från igår dubblar (tänkte raisa till 900 men lägger in för lite), knappen synar och jag synar med J4s som bb, utg synar också. Flop kommer AQx med mitt färgdrag. Check till preflopraisern som bettar 800 och känns toksvag. Knappen viker och jag tycker det är perfekt läge för push (korrekta odds om någon ställt mig också) så jag ställer in. Tyvärr ställer UTG in efter mig och den andra snubben viker snabbt som fan. UTG har AQ och min färg kommer inte (surprise!).

 

Totalt omsatt: 2605$

Total vinst: 3260$

Totalt resultat: +655$

 

Snart kommer lite cash igen. Hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...