Gå till innehåll

Måndagslaxen - minibubbel situation


Recommended Posts

Måndagslaxen på krukan 1100 buy in 73 spelare startade.

9 spelare får pengar och vi siktar enbart på vinst och inget annat. När handen utspelar sig är vi 11 kvar.

 

7 sitter på mitt bord och jag har 75-80k i chips. Blinds 3000/6000 med ante 500 = 12 500 i mitten när korten delas ut.

 

Duktig men i mina ögon tight och selektiv höjer UTG som täcker mig ( är övertygad om att han också kan göra detta med trash dock ) till 12000 alltså dubbla BB. Foldas till mig som väljer att pusha med :Jh::Th:

 

Bra eller anus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndagslaxen på krukan 1100 buy in 73 spelare startade.

9 spelare får pengar och vi siktar enbart på vinst och inget annat. När handen utspelar sig är vi 11 kvar.

 

7 sitter på mitt bord och jag har 75-80k i chips. Blinds 3000/6000 med ante 500 = 12 500 i mitten när korten delas ut.

 

Duktig men i mina ögon tight och selektiv höjer UTG som täcker mig ( är övertygad om att han också kan göra detta med trash dock ) till 12000 alltså dubbla BB. Foldas till mig som väljer att pusha med :Jh::Th:

 

Bra eller anus?

 

I mitt tycke på gränsen. Blir ju mest en readfråga hur bred öppningsrange UTG har och hur stor del av den han viker mot push. Visst har vi en hand som spelar bra mot en stor del av det han synar med men det är trots allt normalt ett läge där vi får syn rätt ofta för att UTGs öppningsrange inte är så bred som vi vill tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar det om du inte har vart för aktiv innan.

Jag gillar det ännu mer om UTG varit aktiv mycket innan. Har han vikt tidigare i liknande lägen? Lite försiktig när folk minraisar i tidig position på nätet men live i måndagslaxen hade jag inte alls varit lika försiktig.

Men så ställer jag osett i många lägen också;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle hellre få in det med dem korten om någon annan synat innan. Mot en spelare som höjer UTG, får du ju bara syn av händer som slår dig troligtvis.

 

Så i långa loppet är det väl inte särskilt bra. I läget så kan ju en sån hand se väldigt smarrig ut speciellt om man varit kall ett tag.

 

Sen beror det på hur djup han var också, inte bara att han täcker dig. Har han 200k bakom, kan han lägga handen och vänta på bättre läge, har han 85k bakom lägger han nog inte lika mycket då han också måste spela de händer han hittar för att ta sig långt.

 

Nån som håller med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mvh cyntax

*hihi*

Riktigt så sa jag inte.

 

I det fallet som du försöker göra dig lustig över så var det jag som rejsat pre, pot-bettat på floppen, check-check på turn och en vän försöker bluffa mig på rivern. Varför jag synar är för att 1. Jag har något. 2. Han checkade turn. 3. Han vet att jag är weak. 4. Han var full.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns inte den exakta stacksizen på honom men vet att det var över 150k och anledningen till min push var hur han just dubblade BB. Kändes som ett typiskt " sno blinds men vill inte investera för mycket ifall nån kommer over the top ". Värt att nämnas är att jag sett honom under kvällens gång höja för att sen vika mot omslag. Han synade hursomhelst med AQ som fick stå rättvist. Surt sa räven :)

 

edit: minns att average när handen utspelar sig var 116k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*hihi*

Riktigt så sa jag inte.

 

I det fallet som du försöker göra dig lustig över så var det jag som rejsat pre, pot-bettat på floppen, check-check på turn och en vän försöker bluffa mig på rivern. Varför jag synar är för att 1. Jag har något. 2. Han checkade turn. 3. Han vet att jag är weak. 4. Han var full.

 

haha nej försökte bara vara lite rolig =) satt vid bordet btw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...