Gå till innehåll

Avkastning på bankrullen online


Dave^

Recommended Posts

Alltså jag sparar i aktier och annat också. Men det är ju smidigt att ha en del pengar online som är lättillgängliga. Att ta ut och in pengar medför ju mycket växlingsavgifter (jag spelar bara i andra valutor än SEK) som skulle äta upp ens kapital och avkastning om man tog in och ut alla pengar mellan varje spelomgång.

 

Det är därför jag skulle tycka det vore sjukt bra om det fanns något liknande neteller/moneybookers fast med ränta på kontot (och att byta site är inte intressant för mig då jag har en RB deal jag är nöjd med).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju lite på hur din bankrulle ser ut. Personligen tycker jag att det räcker med 15-20 inköp inne på pokerklienten/neteller. När man kommer upp i 25-30 inköp cashar man ut så att man har ca 15 kvar igen och upprepar proceduren tills man är ekonomiskt oberoende.

 

Ovanstående metod kräver dock att man spelar en hel del eftersom det kan ta lång tid mellan gångerna som man cashar ut.

 

Enda stället jag vet man kan få ränta på sina pengar online är på Ultimate Bet, men det kräver också att man spelar en massa för att uppnå VIP-ranken som krävs för att få detta.

 

Angående växlingsavgifterna så har jag andra erfarenheter än vad du beskriver. Avgiften som exempelvis neteller tar är 10$ per uttag, så givet att du inte spelar extrema microstakes borde inte antalet uttag påverka dig allt för mycket. Att du å andra sidan får en värdelös växlingskurs spelar ju ingen roll för du måste ju förr eller senare ta ut dina pengar och ripp off kurserna blir inte bättre ju längre man väntar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående växlingsavgifterna så har jag andra erfarenheter än vad du beskriver. Avgiften som exempelvis neteller tar är 10$ per uttag, så givet att du inte spelar extrema microstakes borde inte antalet uttag påverka dig allt för mycket. Att du å andra sidan får en värdelös växlingskurs spelar ju ingen roll för du måste ju förr eller senare ta ut dina pengar och ripp off kurserna blir inte bättre ju längre man väntar.

 

Men du slipper slussa in pengar om du backar ett par inköp. därför vill man inte ha för lite online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15-20 inköp skrev han att man skulle ha. Varför skulle man då behöva slussa in pengar om man backar ett par inköp?

 

Har du 15 inköp på siten o backar 3 sessioner i rad så kan du ju vara gul? vem har inte backat 15 inköp på ett par dagar?

 

I frågeställningen från början framkommer det tydligt att han vill undvika de valutaväxlingsavgifter man åker på om man har för lite deg på siten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående växlingsavgifterna så har jag andra erfarenheter än vad du beskriver. Avgiften som exempelvis neteller tar är 10$ per uttag, så givet att du inte spelar extrema microstakes borde inte antalet uttag påverka dig allt för mycket. Att du å andra sidan får en värdelös växlingskurs spelar ju ingen roll för du måste ju förr eller senare ta ut dina pengar och ripp off kurserna blir inte bättre ju längre man väntar.

 

Problemet är ju att du betalar en växlingsavgift när du går från dels $ till SEK dels från SEK till $. Att det kostar $10 spelar inte så stor roll, men det är den procentuella delen när du återför pengarna som är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...