Gå till innehåll

Nerlagd dagbok


Scaniac

Recommended Posts

Har lirat nästan hela dagen och har ett mycket blygsamt resultat att visa. Trotts en fin sjätte placering utav 143 i en deepstack turnering blir det inte mer än 50 euros upp. Tråkigt men ändå ok. Riktigt tråkigt att min hand inte får stå därför då är jag verkligen med i "rajjcet" men 60-40 är inte mina specialitets situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 460
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev en 100 spänns rebuy även kallad Slasken på den lokala klubben. Pynta in 1300 spänn och rök ändå typ först.

 

Missa i princip allt som fanns...

 

Troligtvis inte mer spel för min del de närmsta 2 veckorna, blir semester på Kanarieöarna med familjen då gubben fyller 60.

 

Känns inte helt fel. En vecka ledigt när jag kommer hem så då blir det nog lite spel.

 

Good luck have fun :)

 

Har lirat nästan hela dagen och har ett mycket blygsamt resultat att visa. Trotts en fin sjätte placering utav 143 i en deepstack turnering blir det inte mer än 50 euros upp. Tråkigt men ändå ok. Riktigt tråkigt att min hand inte får stå därför då är jag verkligen med i "rajjcet" men 60-40 är inte mina specialitets situationer.

 

Hellre 50 upp än 50back! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

doublepost:

 

Har alltid letat efter en sida där man kan vara lite mer rädd om sin rulle,

t.e.x frysa sina tillgångar tillfälligt.

Hittade en sida nu där man kan låsa sig själv från att "skotta"

Sicket grymt värde :)

 

Regler:

"What is it?

We are proud to have a feature that allows you to restrict the games in which you play based on the size of your available bankroll. This is nothing more than good bankroll management and it’s one of the keys to poker success. If you play “over” your bankroll, you will go broke even if you’re a winning player. The unavoidable variance in poker will make you hit $0 at some point; unfortunately, there’s no way to bounce off of a $0 account balance.

How does it work?

To turn on bankroll protection, simply open up your poker software, select the “My Account” option, click the “Bankroll Protection” link, and then click the “Enable” button. From that point on, you will be restricted to games as detailed in the chart to the left.

 

If you attempt to join a cash game or buy into a tournament for which you don’t have the appropriate bankroll, you will get a dialog box telling you so. You can turn the feature off right from this dialog box, otherwise, you’ll need to join a smaller game or deposit more money to your account.

 

You can come back to this page at any time and turn off the bankroll protection. From that point on, you won’t get any of the dialog boxes when you try to join a game or buy into a tournament.

Why is there no "disable" or "enable" button?

We may choose to force some of our players to use the bankroll protection feature. If we do this for your account then you will not be able to turn off the bankroll protection; however, we are always happy to discuss this with you. Please contact support for further information.

Can I adjust the restrictions?

Yes. You can adjust the restrictions used by the bankroll protection feature simply by contacting support. They can tweak the values to whatever works for your bankroll management needs.

Do these restrictions apply to the smallest games?

No. For the purposes of bankroll protection, we treat everybody’s account as having at least $250.00 in it, regardless of the actual balance. You can always play in the lower stake ring games and smaller buy in tournaments and sit-and-gos.

Do restrictions apply to Gold Chip or Gold Card tournaments?

No. These restrictions apply only to cash ring games, cash buy-in tournaments, and cash buy-in sit-and-gos.

 

Alltid en bra början till en ny era!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ni letar klonkar hemma har jag redan hittat klonken här. Eller vad sägs om all inclusive med buféer som smakar mumma så mycket brännvin man kan trycka i sig och sol och bad, helt "gratis".

 

Har införskaffat mig en plånbok och ett par nya glasögon, om jag blev blåst? Klart jag blev, men det är litegranna poängen när man e utomlands. Man ska bli blåst. Jag fick dock prutat ner det 30 %, så lite mindre blåst kanske jag blev...

 

Nä, dags att hoppa ner i poolen.

 

Förresten, sade jag att det serverades champagne på frukostbuffén?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis ska undertecknad också vara med i Team Bustgatan. 29 sol- och vårar gammal och klart vassast av dom spelare som presenterat sig hittills. Jag brukade vara tyngst men just nu är jag bara längst.

 

Senaste framgången för teamet var för en timme sen när yours truly hittade en andraplats i en 300 freezeout på en klubb i Hbg. Degade på :Kc::8c::5h: med :Qc::4c: och fick blixtsyn av :8s::3s: som fick stå när vi var headsup.

 

18 man i turren.

 

För övrigt så spelar jag lite cashgame på Boss när det finns tid över.

 

Fan jag glömde, jag är snyggast i teamet också...

 

 

Vem vann? Har för mig att jag lira denna turren och åkte som 5a. 4bets pusha a-3 eller något annat skräp mot någon som hitta syn med a-10. Det kanske var du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har man inte spelat poker på två dagar. Vilket innebär att jag ligger lite efter i min planering. Nästan 14k händer kvar att spela. Vilket absolut inte är omöjligt men det tar tid. Försöker nog att spela av en 7-8k händer idag för att sen kunna koncentrera mig mer på turneringarna i helgen!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet hur bra statistik man måste ha på sharkscope för att få en liten haj vid sitt namn??? För tillfället står det tilt på mig vilket är rätt lustigt med tanke på mina resultat de sista veckorna men jag skiter i det. målet är en Haj iaf. Kanske till sommaren om inte annat!

 

Har för mig att det är top 15% som får en haj. Tilt betyder bara att du inte har cashat på typ dina tre senaste turrar, så det är inte så mkt att bry sig om.

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter mig i hotellobbyn och slöspelar ett cashgamebord, 4 stiffa sambuca och ett par groggar kan väl inte göra nån skillnad.

 

Sen kör vi en nivå högre än vanligt, vad kan gå fel lixom...

 

hahahaha, sjukaste runnen nånsin!!! 20 minuters spel och vad sägs om nedan 3 händer, de två sista händerna är händerna efter varann och mot samma snubbe som efter första handen whina deluxe och så drar jag han en gång till hahaha...

 

Hand 1:

Jag har AA, och blir 4-betad preflop. Jag bara kallsynar. Får in degen på turn på låg bräda. Ett inköp upp, tackar...

 

Hand 2:

Jag höjer 44 på knappen. BB synar. Flop 367, BB checkar och jag checkar bakom. 4 på turn. 5:an ger nu stegen. BB betar jag synar. 4 på river Katching, fyrtal till undertecknad och BB har 77 för nötkåk. Två inköp upp, tackar...

 

Hand 3:

Jag har 99 i CO eftersom det är handen efter direkt. Snubben med 77 slår om, jag synar. Flopp 393, ding ding ding, we have a winner. Jag checkar och han checkar bakom, degen åker in på turn, då har han slowspelat KK, men det räcker inte långt, vad tror du?! Tre inköp upp, tackar...

 

Nu blir det lite UNO och grogg på hotellrummet. Nämnde jag förresten att jag tog ett skott? Mohahahahahha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Agent (Natalie): “Hej Rasmus, Välkommen till Betsson Kundtjänst, mitt namn är Natalie. Hur kan jag hjälpa dig?”

 

12/19/2010 11:28:07PM Agenten skickade en begäran om uppmärksamhet

 

rasmus: "Har glömt mina inloggningsuppgifter"

Agent (Natalie): “Ett ögonblick så ska jag kolla i ditt konto.”

Agent (Natalie): “Ditt användarnamn är rlowdell. Vill du att jag skickar ett nytt lösenord till dig?”

rasmus: "tack"

rasmus: "nej det behövs inte"

rasmus: "ha en trevligt kväll malta glidare :)"

Sessionen avslutad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite dålig action här tycker jag, man kan tro att det är mer än jag som har semester. Drog upp 2 cashgamebord nu, lite trött på solen. Så skönt att slappa inne ett tag.

 

Min systerson på 3,5 år kom med en skön kommentar om mig igår.

 

- När Jimmy står upp är han längre än luften.

 

Kan nämna att jag är över average i längd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det officiellt

Cashat in för att börja bygga rulle

Kommer köra med antingen holdemmanager eller pokertracker

 

Har höga krav på mig 2011

Därför avger jag ett flertal nyårslöften:

Dricka sprit eller ja festa vid mindre tillfällen

Sluta feströka

Böra träna/börja med måltidsersättning

Börja bli seriös på poker och få rulle

 

Pokermål:

50.000 sek till 2012 alltså 50/12 = 4160kr i månadsmål Varje månad

 

Mer info om mig och pokerbakgrund kommer vid tillfälle:)

Kommer lira första sessionen när jag är taggad!

nu blir de spela fps spel. PUssSS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första sessionen avslutad (Speltid 1h)

+23 Euro (hur fan gör man euro tecken)

Spelade in 13fpp = 4.25 Rakeade Euro :)

 

***** Hand 1337 *****

0.12/0.25 Texas Hold'em (No Limit)

Hand started: den 25 december 2010 19:21:10

Table TH 3063 (Real/Cash Game)

Seat 1: treceman (25.52)

Seat 2: 19Reku89 (29.37)

Seat 3: ZDenooo (9.20)

Seat 4: Superhero (25.70)

Seat 5: WZL2006/07 (25.78)

Seat 6: kacsa1987 (18.93)

treceman post SB 0.12

19Reku89 post BB 0.25

** Deal **

treceman [N/A, N/A]

19Reku89 [N/A, N/A]

ZDenooo [N/A, N/A]

Superhero [8h, 8c]

WZL2006/07 [N/A, N/A]

kacsa1987 [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

ZDenooo Fold

Superhero Raise to 0.75

WZL2006/07 Fold

kacsa1987 Fold

treceman Raise to 3.00

19Reku89 Fold

Superhero ???Call 3.00

*** Flop(Board): *** : [10d, Ac, 8s]

*** Bet Round 2 ***

treceman Bet 5.50

Superhero Call 5.50

*** Turn(Board): *** : [10d, Ac, 8s, Qs]

*** Bet Round 3 ***

treceman All-in 17.02

Superhero Call 17.02

*** River(Board): *** : [10d, Ac, 8s, Qs, Qd]

*** Showdown *** : Rake: 2.55 Total Pot: 48.74

treceman [Kd, Ad] Two pair aces and queens Win: 0.00

19Reku89 Fold Win: 0.00

ZDenooo Fold Win: 0.00

Superhero [8h, 8c] Full house Win: 48.74

WZL2006/07 Fold Win: 0.00

kacsa1987 Fold Win: 0.00

Hand ended: den 25 december 2010 19:22:09

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

körde en minisession på en halvtimme innan man ska dra till väla för mellandagsshopping och trängas bland alla egoistiska shoppingnovas!

 

Hittade ett +40 Med floppad stege mot en som fiskar in 2 par och betalar fullt ut, livet är underbart ibland :D:D:D

sammanlagt sedan rullen startad är jag +63 Euro

Dags att väcka brorsan samt duscha å draaa, SäääääääääääääääääääääääääSsss!

 

ps, Hur fan gör man ett euro tecken? hjääälp mig !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...