Gå till innehåll

Nizse, Darvartagan och Strykis - styvaste bröstvårtorna i Svea Rike


Nizse

Recommended Posts

  • Svars 165
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sitter man på jobbet efter att ha legat hemma och lidit ett par dagar, poker är fan en hård sport. Blev inget kräks i bilen men som sagt ett par dagars ryggläge. Tack för en grymt trevlig afton Mike och som vanligt kul att träffa både gamla och nya bekantskaper.

 

Vill gärna ha in lite förslag på nytt namn till dagboken nu när turren är över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter man på jobbet efter att ha legat hemma och lidit ett par dagar, poker är fan en hård sport. Blev inget kräks i bilen men som sagt ett par dagars ryggläge. Tack för en grymt trevlig afton Mike och som vanligt kul att träffa både gamla och nya bekantskaper.

 

Vill gärna ha in lite förslag på nytt namn till dagboken nu när turren är över.

 

Nisze och co - styvaste bröstvårtorna i Svea Rike.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit.. intet nytt på pokerfronten. Men väl har man hunnit en helg i Sälen med alldeles för många träningstimmar för att det skulle kännas ballt medans ni andra i dagboken körde Berga Open på erat eget vis :) Igår och idag har dock gubben (Läs. Björn-Björn) satts på prov i fotbollscup :) Comeback-Debut efter alldeles för många års frånvaro från denna härliga sport. Fyra matcher blev det. Tyvärr för oss blev det 1 förlust och 3 oavgjorda och vi missade därmed slutspel i cupen. Inget att skämmas för dock då tre av lagen vi mötte var från division 2 och 3.

 

Nisse och Strykis: Nu jäklar kommer jag dundertränad till årets höjdpunkt minibollen i kungens kurva! Det är ju egentligen det enda man tränar till :) Men er träningsmetod med att bygga upp motståndskraft mot alkohol kanske passar bättre till detta event :) Min kondis är ju inte direkt till någon nytta när jag raglar runt efter 5 öl och segersnapps klockan 11:30 på förmiddagen.

 

Kram på er! Tror jag skall pokra ikväll.. beror lite på hur jag känner mig dock.

 

Bara för att visa vilket häftigt liv jag har så får ni nästa veckas schema.

 

Måndag: Längdskidor 1h + fotbollsträning

Tisdag; Längdskidor 1,5h

Onsdag: Fotbollsträning

Torsdag: Innebandy

Fredag: Öl och pizza!

Lördag: Långtur på skidor, hänga med Nisse på kvällen? (kan förstöra hela veckan)

Söndag: Pimpelfiske + längdskidor.

 

Hmm.. för lite poker på det schemat för att vara en pokerdagbok va? Men ni pojkar renoverar ju bara. Kanske hinner klämma några stycken turrar iallfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu Björn-björn den där uppladdningen bådar inte gott inför minibollen. Gå barfota och dricka öl samtidigt som man får nån käftsmäll emellanåt som man lindrar med nån äcklig snaps, det är nötuppladdningen.

Nästa helg blir ett fredaglördagspartaj eftersom brandmansjävuln måste supa av sig lite innan han åker till Hawaii med sin käresta så det är bara att hänga på så du får upp grundflåset lite.

 

Idag slår dom igen min arbetsplats igen så då får jag lite tid till grind igen. Kommer köra så mycket jag hinner sön, mån och tisdag natt. Skönt att få betalt för en gångs skull när man grindar;-)

 

Puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Såja, nu är det inte många dagar kvar innan jag skall spela poker igen :) Kommer hugga många turrar fredag och lördag denna vecka iallafall.

 

Har pajjat mina tider för poker med jobb, barn och träning... förutom i helgen som för övrigt blev något i hästväg.. var ut med lite vänner på afterwork och glodde på handboll och sammanstrålade med Nizse och lite andra nere på stan, det var början på en konstant 2 dagars fylla... kan väl sammanfattas med att jag vaknade hos nIsse på lördagen med 4 andra och jag blåste 0.8 på morgonen och 2:an och 3:an var delade på 2.3. Nisse sprit-kung klonkade hem blåstävlingen genom att fixa en 2.9 på morgonen.. dröjde dock inte länge innan han och vi andra ett glas vin/öl i näven.

 

Nisse är du någe ledig i helgen så kan du komma hem till mig och ha grindstuga... du också förstås Strykis. (måste vara hos mig då jag har mina barn denna vecka)

 

Nu skall det bli toast i massor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får be om ursäkt för min gigantiska frånvaro från denna dagboken. Hade som Darvartagan skrev en episk helg förra veckan. Var bakfull fram till onsdagen och först idag mår väl kroppen som vanligt igen.

Sitter nere på jobbet och linjen står igen så inatt blir det att trycka in ett gäng turrar, har inte lirat på jävligt länge så nu är suget tebax.

Att det inte blivit något lir eller dagboksskrivande beror på ren slöhet och att jag hållt på med renoveringen. Kan inte fatta att det är så satans mycket att göra, är ju bara ett facking vardagsrum jag har putsat till lite. Bävar inför den dagen jag ska göra iordning muggen, lär väl få skita i en hink i två år.

 

Nä nu dags för en kopp java och gäjma lite.

 

Puss alla fans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får be om ursäkt för min gigantiska frånvaro från denna dagboken. Hade som Darvartagan skrev en episk helg förra veckan. Var bakfull fram till onsdagen och först idag mår väl kroppen som vanligt igen.

Sitter nere på jobbet och linjen står igen så inatt blir det att trycka in ett gäng turrar, har inte lirat på jävligt länge så nu är suget tebax.

Att det inte blivit något lir eller dagboksskrivande beror på ren slöhet och att jag hållt på med renoveringen. Kan inte fatta att det är så satans mycket att göra, är ju bara ett facking vardagsrum jag har putsat till lite. Bävar inför den dagen jag ska göra iordning muggen, lär väl få skita i en hink i två år.

 

Nä nu dags för en kopp java och gäjma lite.

 

Puss alla fans.

 

Puss sleeping beauty! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja slutade ju standard med en 12e placering på tre 180mannaturrar. Låg topp fem från att vi var ca 40 kvar så riktigt trött på detta nu. Tyckte jag spelade bra fram till handen jag åkte ur. Tanken var väl god med ett squeezeplay men det är alldeles för sällan fi viker AA preflopp.

 

Nu ska jag gå och bråka med våran travers lite.

 

Tjingeling

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det börjar bli irriterande nu, samma visa hela tiden. Går helt ok tills det är 20-30 stycken kvar sen får man pokergudskiss i hela ansiktet.

 

För chiptvåa:

 

 

PokerStars Game #57178: Tournament #3613 $4.00+$0.40 USD Hold'em No Limit - Level VIII (150/300) - 2011/02/05 23:31:36 CET [2011/02/05 17:31:36 ET]

Table '361376896 4' 9-max Seat #4 is the button

Seat 2: dewinne (14750 in chips)

Seat 3: Rulja318 (4150 in chips)

Seat 4: Nizse (11159 in chips)

Seat 5: PokerCapi (14882 in chips)

Seat 6: DrBogart (3335 in chips)

Seat 7: Totaku (9241 in chips)

Seat 8: Petre9 (5120 in chips)

dewinne: posts the ante 25

Rulja318: posts the ante 25

Nizse: posts the ante 25

PokerCapi: posts the ante 25

DrBogart: posts the ante 25

Totaku: posts the ante 25

Petre9: posts the ante 25

PokerCapi: posts small blind 150

DrBogart: posts big blind 300

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nizse King of DiamondsKing of Spades

Totaku: calls 300

Petre9: folds

dewinne: folds

Rulja318: folds

Nizse: raises 700 to 1000

PokerCapi: folds

DrBogart: folds

Totaku: calls 700

*** FLOP *** 10 of Spades10 of Hearts3 of Spades

Totaku: bets 1200

Nizse: raises 2100 to 3300

Totaku: raises 4916 to 8216 and is all-in

Nizse: calls 4916

*** TURN *** 10 of Spades10 of Hearts3 of Spades8 of Spades

*** RIVER *** 10 of Spades10 of Hearts3 of Spades8 of Spades7 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

Totaku: shows 7 of Spades7 of Diamonds (a full house, Sevens full of Tens)

Nizse: shows King of DiamondsKing of Spades (two pair, Kings and Tens)

Totaku collected 19057 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 19057 | Rake 0

Board 10 of Spades10 of Hearts3 of Spades8 of Spades7 of Hearts

Seat 2: dewinne folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Rulja318 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Nizse (button) showed King of DiamondsKing of Spades and lost with two pair, Kings and Tens

Seat 5: PokerCapi (small blind) folded before Flop

Seat 6: DrBogart (big blind) folded before Flop

Seat 7: Totaku showed 7 of Spades7 of Diamonds and won (19057) with a full house, Sevens full of Tens

Seat 8: Petre9 folded before Flop (didn't bet)

 

 

 

Någon hand efter är man ur

 

PokerStars Game #5717: Tournament #3613, $4.00+$0.40 USD Hold'em No Limit - Level VIII (150/300) - 2011/02/05 23:36:32 CET [2011/02/05 17:36:32 ET]

Table '361376896 4' 9-max Seat #6 is the button

Seat 2: dewinne (13925 in chips)

Seat 3: Rulja318 (3475 in chips)

Seat 4: Nizse (2518 in chips)

Seat 5: PokerCapi (14057 in chips)

Seat 6: DrBogart (2835 in chips)

Seat 7: Totaku (20132 in chips)

Seat 8: Petre9 (5695 in chips)

dewinne: posts the ante 25

Rulja318: posts the ante 25

Nizse: posts the ante 25

PokerCapi: posts the ante 25

DrBogart: posts the ante 25

Totaku: posts the ante 25

Petre9: posts the ante 25

Totaku: posts small blind 150

Petre9: posts big blind 300

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nizse Queen of HeartsQueen of Diamonds

dewinne: raises 600 to 900

Rulja318: folds

Nizse: raises 1593 to 2493 and is all-in

PokerCapi: folds

DrBogart: folds

Totaku: folds

Petre9: folds

dewinne: calls 1593

*** FLOP *** Ace of Clubs6 of DiamondsAce of Hearts

*** TURN *** Ace of Clubs6 of DiamondsAce of Hearts5 of Diamonds

*** RIVER *** Ace of Clubs6 of DiamondsAce of Hearts5 of DiamondsKing of Spades

*** SHOW DOWN ***

dewinne: shows King of HeartsJack of Hearts (two pair, Aces and Kings)

Nizse: shows Queen of HeartsQueen of Diamonds (two pair, Aces and Queens)

dewinne collected 5611 from pot

Nizse finished the tournament in 29th place

*** SUMMARY ***

Total pot 5611 | Rake 0

Board Ace of Clubs6 of DiamondsAce of Hearts5 of DiamondsKing of Spades

Seat 2: dewinne showed King of HeartsJack of Hearts and won (5611) with two pair, Aces and Kings

Seat 3: Rulja318 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Nizse showed Queen of HeartsQueen of Diamonds and lost with two pair, Aces and Queens

Seat 5: PokerCapi folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: DrBogart (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: Totaku (small blind) folded before Flop

Seat 8: Petre9 (big blind) folded before Flop

 

 

Så en 23e och en 29e plats hittills inatt. Varför kan man inte bara få åka ur först så man slipper slösa en massa tid.

 

 

Kjam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man ledig ifrån jobbet ett gäng dagar igen då.

Startade min söndag med att gå upp 1300 i tron att kl var 1500 och blev glad när jag väl insåg att dagen fick några timmar till. Drog igång kaffemaskinen och satte mig på altanen med en kopp java och en Marlboro light och njöt av solsken och takdropp. Fy bubblan vad jag längtar efter våren och sommaren.

Forsatte med golvsocklarna och är nästan klar nu, måste ha lite hjälp att flytta undan en soffa sen är det klart. Så jävla skönt. Det inte lätt när tummen inte sitter riktigt där den ska och hjärnhalvorna bråkar konstant. Dessutom är inte en vägg rak i den här kåken.

 

Jag och katten har precis avnjutit en pyttipanna med ägg så nu ligger hon på soffan och filosoferar med stinn buk och jag har dragit igång några turrar och knäppt en Gösser.

 

Gl ikväll alla forumiter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får be om ursäkt för min dåliga närvaro men vardagen kommer liksom ivägen för pokerspelandet. Igår monterade jag ihop sista ikeamöbel så nu är det hindret borta. Så 2x bokhylla, vitrinskåp, byrå och skötbord är nu i fungerande skick :)

 

Ikväll ska jag lira lite turrar efter solsidan slutat, det är så svårt att koncentrera sig när man garvar så man nästan pissar ner sig :lol:

 

Utdragningar vik hädan för här kommer Strykis!!

 

Lycka till Nizse! Jag får köra alkoholfritt så jag kan köra till BB om det blir dags

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ursäktad Strykis bara du bjuder på lite wirre och cigarr om nån vecka å inge tjafs, fina grejer ska det vara:-D

 

Hoppas du får in några turrar ikväll för det börjar sina i rullen för mig och Björnbjörn. Iofs kommer jag också vinna ett gäng ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åkte ut mot en 1 outare lite lagom kul men är på finalbord nu iaf.

 

Så 1 finalbord på 4 försök, återkommer med resultat. Fan va värdelöst det är att spela utan öl.

 

Ute som 8:a Har 10 4 på BB floppen K104 vad tror ni Fi har?

just de...K10 :) Får se det positiva att jag backa inte idag iaf.

 

Nu blir det sängen. Puss på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...