Gå till innehåll

FL - Är detta en bra BB/100?


Fiddy

Recommended Posts

Har provat köra lite 2/4$ FL ikväll och körde in dagens game i Poker tracker, har en BB/100 på 26,13 ioförsig så spelade jag inte så många händer runt 60 händer. 52,25$ upp.

 

Har spelat poker lite till och från i snart 1 år nu så jag är inte nå proffs, vore kul med lite tankar kring mitt spel.

 

Nånting mer jag bör nämna för att det ska gå att kommentera ordentligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en hand på 2/4, floppade nötstegen och drog hem en fin pott! Jag tänkte sen att det var bäst att sluta på topp och loggade på kul in mina resultat i pokertracker. 3 000 BB/100 händer blev mina stats! Kände mig rätt grym faktiskt, har hört att proffsen bara drar in ett par big bets per hundra.

 

 

 

 

 

 

...förlåt, kunde inte hålla mig! :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt för BB/100 på fixed limit fullbord. (Ni stortroll som vet bättre, rätta mig om ni tycker jag har fel!!)

 

1 BB/100: Marginellt vinnande spelare

2 BB/100: En bra spelare

3 BB/100: En mycket bra spelare

4+ BB/100: Löjligt bra spelare (troligen omöjligt att uppnå om siten håller en någorlunda nivå)

 

för limits uppåt $30/60 kan man nog vara tvungen att dra av någon BB ifrån föreslagna nivåer, för nivåer under $5/10 kan man lägga på 1-2 BB/100 beroende på nivå.

 

"En bra spelare" på $2/4 kan alltså dra in 3 BB/100.

 

Många blir säkert chockerade över att höra att BB/100 siffrorna är så låga men verkligheten för en FL-spelare är grym :?

 

Observera, observera, svingarna på FL är grymma, efter 10'000 händer kan man börja se en tendens mot vad det kan luta. Efter 100'000 händer börjar man få in rätt BB/100, men då har man troligen utvecklats som spelare om denna BB/100 stämmer iaf inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt för BB/100 på fixed limit fullbord. (Ni stortroll som vet bättre, rätta mig om ni tycker jag har fel!!)

 

1 BB/100: Marginellt vinnande spelare

2 BB/100: En bra spelare

3 BB/100: En mycket bra spelare

4+ BB/100: Löjligt bra spelare (troligen omöjligt att uppnå om siten håller en någorlunda nivå)

 

för limits uppåt $30/60 kan man nog vara tvungen att dra av någon BB ifrån föreslagna nivåer, för nivåer under $5/10 kan man lägga på 1-2 BB/100 beroende på nivå.

 

Nu är jag absolut inget "stortroll" men av mina erfarenheter och det jag läst så skulle jag säga att det är ungefär den uppfattning jag har fått. Skulle dock inte kalla en 1 BB/100 spelare för "marginell" vinnare utan snarare för en "normal" vinnare. En marginell vinnare är för mig någon som med nöd och näppe slår raken.

 

Skulle också vilja hävda att det är svårt att slå dessa siffror även på t.ex. $1/2, visserligen är motståndet svagare än på högre nivåer men den relativa raken slår hårdare. Typiskt på 1/2 kommer siten plocka ut ca 30 BB per hundra händer i rake eller 3 BB per hundra och spelare.

 

Vill också poängtera att siffrorna är rimliga utan bonusar och rakeback. En vinnande spelare på låg limit som inte spelar extremt mycket (så mycket att alla potentiella bonusar tar slut) kan och bör kunna dra in ytterliggare minst 2-3 BB per hundra i bonusar och rakeback etc.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...