Gå till innehåll

Grindsetup tips


Farsan

Recommended Posts

Halloj

 

Spelar poker på heltid och skall köpa nya skärmar.

Spelar ca 12-14 bord när jag lirar och undrar lite hur andra har lagt upp det.

Mina allternativ är 2st 24tummare med upplösning 1920 x 1080 eller 2st 30 tummare 2560x1600.

 

Funderar på om 2st 30 tummare blir för stort/brett kanske svårt att få en bra överblick och om 2st 24 tummare kanske bli för mycket överlappning.

 

Var hemma hos en polare som har 2st 26 tummare med 1920 x 1080 och det gillade jag inte alls för stor yta att hålla koll på eftersom man inte fick plats med så många bord pga den dåliga upplösningen.

Går det att sätta skärmarna på höjden istället?

 

Vill gärna ha så många tips från så många som möjligt :)

 

Mvh

Farsan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kör på 2st 24tummare så bör du köra på upplösning 1920 x 1200 tror nästan det är mer standard också numera.

 

kan inte svara på fråga om 30 tummarna har själv en 24tummare i mitten en 21.5 och en 17 på sidorna kör max 9 bord själv

 

men sen så skulle jag säga att det beror lite på vara du lirar också tex PS FTP PP klarar du dig nog bra med 24or.

 

en del skärmar kan du vände så dom hänger på sidan.

 

Hoppas det hjälper lite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör 30" själv och tycker det funkar bra. Har även kört en del på 2x30" och kan säga att det upplevdes lite väl brett (tror ifs det är en vanesak).

 

Annars om du tableselectar aktivt så kan det ju vara bra att ha borden på en skärm och klienter, program och dylikt på den andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En 30" räcker ju rätt långt om du kör 12 bord. Med 14 bord kan det bli en aning tajt. Jag körde som så att jag hade en 30", och en 20" (1600x1200) på högkant brevid, som jag tableselecta m.m. på.

 

Dock paja min 30", och garantin hade precis gått ut. Så nu kör jag bara 2st 20", och jag får väl plats med 12 bord med lite överlapp. Men mycket skönare att inte ha överlapp imo.

 

Synd att 30" är så jävla dyra nu för tiden, har ökat i pris sen jag fick min. Men 24"x2 så får du ju plats med 12 bord utan större problem.

Och då kommer du billigare undan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man nu ska ha 2 skärmar, behövs det två stycken grafikkort eller hur fungerar det?

 

Nä det va förr i tiden, numera har de flesta grafikkort 2 st utgångar med dvi eller hdmi. Notera även att dual link dvi (vilket krävs för upplösningar över 1920*1200) inte är 2 kablar utan en:

 

dvicon.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytte precis från 3st 24" (1920x1200) till 2st 27" (2560x1400, dellen som är postad ovan) och är nöjd. Allt handlar om vad du är van vid/behöver för att kunna grinda bekvämt. T.ex. vissa vill ha 3 skärmar och ha skype/surf på vänster, aktiva bord i mitten och inaktiva bord till höger (hu referens, funkar inte riktigt på 6max :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

urmyrakeback din setup verkar bra får jag säga.

 

Har precis fixat 2st 30tums Dell skärmar nu som jag skall testa med iaf men antar att jag måste fixa nytt grafikkort för att klara av dom? Nån som vet nått som passar bra?

 

Så kan jag iaf testa med 2st 30 tummare så märker jag nog ganska snabbt om det blir för stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det va förr i tiden, numera har de flesta grafikkort 2 st utgångar med dvi eller hdmi. Notera även att dual link dvi (vilket krävs för upplösningar över 1920*1200) inte är 2 kablar utan en:

 

dvicon.gif

 

En 3-4 år gammal dator? iofs bra för den tiden men tror du den kan ha 2 utgångar? Får datorn snart av en kompis, I värsta fall får jag köpa ett grafikort till bara. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...