Gå till innehåll

NLT - Överpar mot pottbet i tidig position


Waggho

Recommended Posts

Vad gör ni i det här läget? Det är lite oväntat att han kommer med ett pottbet från så tidig position, vad kan det betyda? Svårt läge tycker jag.

 

Kloozy posts the small blind of $.25.

storing posts the big blind of $.50.

HardCount posts out of turn for $.50.

 

Kloozy: -- --

storing: -- --

Tinseltown: -- --

5milkers: -- --

Kardinal: Jh Jd

Hugemanwaz: -- --

lacet: -- --

Barney_Fife: -- --

HardCount: -- --

MissMuffet: -- --

 

Pre-flop:

 

Tinseltown folds. 5milkers folds. Kardinal raises

to $2.25. Hugemanwaz folds. lacet folds.

Barney_Fife folds. HardCount calls. MissMuffet

folds. Kloozy calls. storing folds.

 

Flop (board: 6c 7d 6d):

 

Kloozy bets $7.25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den nivån har jag för mig att det var väldigt vanligt att folk slowspelade om dom hade en sexa med den floppen. Jag skulle nog ha höjt i det läget och om killen bakom dig synar så ligger du nog pyrt till. Känns som ett läge där du måste höja för att ta reda på vart du står, du har ju position på den som betade först också, så de borde vara lätt att komma undan om det hettar till. Antingen vill man ju ta hem potten direkt i det här läget eller gå hela vägen så billigt som möjligt. Blir det mycket action så är inte ditt överpar värt speciellt mycket (så länge du inte har bra tells på dom du spelar emot) och då är det bara att kasta in det och vara nöjd över att man inte förlorade så mycket pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kloozy gör nånting som jag gör (för) ofta. Betar rejält på floppen för att överta initiativet i handen. Han kan mycket väl sitta på ett lågt/medel PP eller inte ha något överhuvudtaget. Svårt när du inte har någon read. Jag skulle gjutet ha kontrat stenhårt, sen om det är rätt eller inte märker man ganska snart ;) . Du har bara en spelare bakom dig. Han måste vara RIKTIGT stark för att syna potbet + höjning. Inget tyder väl på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...