Gå till innehåll

NLT - Rätt spelad semibluff?


jna

Recommended Posts

Har tyvärr inte tillgång till MultiPokers HH för närvarande. Hoppas ändå att denna postning uppfyller kvalitetskraven.

 

Bordsstämning: Jag ses förmodligen som en klippa. Har spelat tight och har inte förlorat någon pott jag varit involverad i. För det mesta utan showdown, när jag blivit synad har jag bara visat upp starka händer. Har inte jättebra koll på alla spelare. Kommer dock att hamna HU mot en spelare vi kan kalla fi. Han har suttit länge vid bordet. Spelar många händer, även efter flop. Har tagit några rejäla potter mot honom tidigare, både på med och utan showdown. Ingen calling station, han har ofta foldat när jag har höjt.

 

Stackdjup: Både jag och fi har c:a $250, d v s 250 BB.

Position: Fi på SB, jag på BB.

 

Pre flop: Jag får T9 i hjärter.

Fyra spelare synar. Fi på SB höjer till $3 (3 BB). Jag bestämmer mig för att syna. Korkat i dålig position? Jag hoppas på att de andra fyra också ska syna, T9 är ingen HU-hand. Tyvärr blir det ingen fler syn utan jag blir HU mot fi.

 

Flop: 8d, Td, Jh.

Fi följer upp sin pre flop-höjning med ett närmast obligatoriskt potbet, $10. Jag ser ett guldläge till en semibluff. Dessutom har jag ju par i tior. Höjer till $25. Rätt eller fel? Fi synar.

 

Turn: 8d, Td, Jh, 6s. Fi checkar. Jag tycker ett gratiskort verkar bra och checkar också. Rätt eller fel?

 

River: 8d, Td, Jh, 6s, 9c. Tvåpar, men ruggigt stegdrag. Fi betar $20. Jag synar. Rätt eller fel? Fold? Raise?

 

Postar resultatet senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop: 8 :diamond: , T :diamond: , J :heart: .

Fi följer upp sin pre flop-höjning med ett närmast obligatoriskt potbet, $10. Jag ser ett guldläge till en semibluff. Dessutom har jag ju par i tior. Höjer till $25. Rätt eller fel? Fi synar.

 

Detta tycker jag är helt okej för en semibluff. Dessutom gör Du det dyrt för fi att hitta en färg, ev ett överkort.

 

Turn: 8 :diamond: , T :diamond: , J :heart: , 6 :spade: . Fi checkar. Jag tycker ett gratiskort verkar bra och checkar också. Rätt eller fel?

 

Om du slog om på floppen för att få ett gratiskort på turn gör Du rätt, men tänker du semibluffa, alt. representera en hand bör Du beta här. Dessutom ger du snarare fi gratiskort om han letar färg eller överkort.

 

River: 8 :diamond: , T :diamond: , J :heart: , 6 :spade: , 9 :club: . Tvåpar, men ruggigt stegdrag. Fi betar $20. Jag synar. Rätt eller fel? Fold? Raise?

 

Med tanker på din check på turn lär fi tro att Du är svag här. Även om inte rivern hjälpte honom lär han beta här. Jag hade inte raisat här. Antingen sitter fi på ett högt PP. Eller har han AK, AQ vilket den senare kan ge honom nötterna. Jag hade callat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr sket det sig. Fi satt på QQ och fick stegen på rivern. Med facit i hand var det antagligen rätt att inte beta på turn, för inte hade han foldat överpar med hålstegdrag?

 

Måste säga att jag blev misstänksam när han synade flophöjningen. Jag hade gjort samma typ av höjning tre gånger tidigare och då foldade han varje gång. Det var en anledning till att jag inte vågade beta på turn. I o f s skulle det kunnat tänkas att han ville markera att jag inte skulle kunna köra med honom hur som helst, men i så fall hade han väl re-raisat på floppen eller betat på turn?

 

$20 för att syna rivern var ett sånt där svårläst bet. Vill han ha in mig eller sätter han mig på en totalbluff och tror att 1/3 potbet räcker för att jag ska lägga mig? Kände mig tvungen att syna eftersom det för mig kostade bara 1/4 pot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...