Gå till innehåll

Gemplay Blåser Sina Affiliates!!!


HSvensson

Recommended Posts

Hade inte velat något annat än att betala ut till spelarna och mer därtill om jag hade haft de pengarna.

 

En frågeställning: Du menar alltså att jag ska betala ut det privat, inget snack? Alltså måste man vara stenrik för att vara en stor affe? Ska man inte kunna gå från att ha en vanlig ekonomi och vara en riktigt bra och stor affe (förhandla bra med siten, ha bra kontakt med spelarna osv)? Utan måste vara sjukt rik för att kunna täcka eventuella idiotsiter?

 

Så kan man ju inte tänka om man ex. ska starta eget företag, måste ju börja nånstans...

 

Jag har inte sagt något om att "betala utan snack" eller liknande. Jag sa att det var det jag hade gjort om jag var en större affe, det vill säga någon med volym. Att ha ett högt anseende känns som A och O i er bransch. Om du inte har den volymen att det är möjligt, får du försökta föra en dialog med spelarna för att se hur ni ska lösa det. Någon form av kompensation är i mina ögon på plats, då det trots allt är ditt ansvar att hålla det du lovar.

 

Nu är folk här intelligenta nog att inse att det faktiskt inte är ditt fel att det strular, även om du kunde varit rakare i din kommunikation. Med andra ord kan de inte förvänta sig att få full kompensation i och med att det faktiskt inte är en möjlighet för din verksamhet - men något bör ändå finnas där.

 

Du har säkerligen gjort så gott du kunde, men det kan vara värt att tänka på i framtiden.

 

Som sagt, förtroende är allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått beskedet att Gemplay läggs ner den 30e oktober. Enligt StMinver ska alla spela ha fått ett mail om detta för att hinna ta ut cashen innan den läggs ner, men ingen har fått ett sånt mail vad jag vet.

 

Nåja, vad kan detta innebära för framtiden med strulet med pengarna mån tro?

 

Några förslag och idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått beskedet att Gemplay läggs ner den 30e oktober. Enligt StMinver ska alla spela ha fått ett mail om detta för att hinna ta ut cashen innan den läggs ner, men ingen har fått ett sånt mail vad jag vet.

 

Nåja, vad kan detta innebära för framtiden med strulet med pengarna mån tro?

 

Några förslag och idéer?

 

Betala dina kunder ur egen ficka så gott det går.

Som någon sa innan, dom är dina kunder och du har ansvar för dom.

 

Köper jag en sur mjölk på Ica så får jag kompensation av dom, inte av Arla, sen är det upp till Ica att reklamera mjölken till arla för att få tillbaka pengarna för varann.

 

Det är det enda du kan göra, förbannat tråkigt, svider säkert mycket osv. Men tycker inte du har några val då DU är ansvarig för DINA kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betala dina kunder ur egen ficka så gott det går.

Som någon sa innan, dom är dina kunder och du har ansvar för dom.

 

Köper jag en sur mjölk på Ica så får jag kompensation av dom, inte av Arla, sen är det upp till Ica att reklamera mjölken till arla för att få tillbaka pengarna för varann.

 

Det är det enda du kan göra, förbannat tråkigt, svider säkert mycket osv. Men tycker inte du har några val då DU är ansvarig för DINA kunder.

 

Inte säker men vet inte om jag håller med om det. Affiliaten är väl i stort sett "anställd" av pokersajten och hjälper sajten att hitta kunder och isf borde det väl sajtens ansvar att betala ut pengarna och inte affiliatens?

 

Arla-exemplet faller direkt eftersom Ica inte ens fick någon mjölk av arla från början och då blir det svårt att sälja sur mjölk.

 

Jag var affiliate i två-tre månader men insåg att något sånt här skulle kunna hända mig och tycker inte det är värt att förstöra sitt eget rykte (som man nog får säga att hsvenssons blir i detta fallet, iaf som affiliate) för att en pokersite strular till det. Jag tycker inte att man ska behöva hållas ansvarig för andras misstag, det håller nog de flesta med om.

 

Sen borde nog hsvensson tagga ned lite, dryg ton som ger ett oseriöst intryck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arla-exemplet faller direkt eftersom Ica inte ens fick någon mjölk av arla från början och då blir det svårt att sälja sur mjölk.

 

Visst fick dem mjölk. Varje månad en stund. Sen en dag var mjölken sur

 

Vad ska man säga mer än att det är tråkig sits. Ingen vill betala för andras misstag, men så är livet. Händer rätt ofta tyvärr. Allt handlar hur pass seriös man vill vara i slutändan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått beskedet att Gemplay läggs ner den 30e oktober. Enligt StMinver ska alla spela ha fått ett mail om detta för att hinna ta ut cashen innan den läggs ner, men ingen har fått ett sånt mail vad jag vet.

 

Nåja, vad kan detta innebära för framtiden med strulet med pengarna mån tro?

 

Några förslag och idéer?

 

Har ju sätt fulare situationer där sajter går ut med reloadbonusar och insättningsbonusar dagen innan dom försätts i konkurs :lol:

 

Nu vet jag inte alls om det är en konkurs för det kan ju faktiskt vara så att de helt enkelt vill värna om sitt eget och rykte och lägger ner verksamheten innan de börjar blöda för mycket pengar.

 

Tror tyvärr att du som affiliate inte kommer få se skymten av dina pengar med tanke på att det redan har krånglat, dina spelare skall vara glada över ifall de får ut pengarna som de har på sajten.

 

Om du misstänker att dina spelare inte har fått ett mail om att sidan skall läggas ner, meddela dem!

 

Sedan eftersom du inte verkar ha utrymme att ersätta dem idag bör du i alla fall ha som mål att ersätta dem längre fram. Fast gå inte ut och lova en ersättning ifall du inte är 100 på att du verkligen kommer kunna garantera det utan låt det istället bli en glad överraskning. Här skall du självklart även ersätta spelare som du kanske har tappat pga av denna sajt.

 

Sedan är det upp till dig hur du snyggt ger dem pengar som de faktiskt skulle haft för 6-12 månader sedan. 8-)

 

Inte säker men vet inte om jag håller med om det. Affiliaten är väl i stort sett "anställd" av pokersajten och hjälper sajten att hitta kunder och isf borde det väl sajtens ansvar att betala ut pengarna och inte affiliatens?

 

 

Jag var affiliate i två-tre månader men insåg att något sånt här skulle kunna hända mig och tycker inte det är värt att förstöra sitt eget rykte (som man nog får säga att hsvenssons blir i detta fallet, iaf som affiliate) för att en pokersite strular till det. Jag tycker inte att man ska behöva hållas ansvarig för andras misstag, det håller nog de flesta med om.

 

Nja affiliaten är inte anställd, utan någon säljare/underleverantör på egna fötter. Sedan kan man givetvis tycka att det är sajtens ansvar att betala ut, men om andra affiliates kan ersätta och faktiskt ersätter när sådant här händer så bör man efterlikna om man inte vill tappa sina spelare.

 

Vi kan även vända på det och säga att affiliaten gör ett misstag som rekommenderar en sajt som inte är att lita på.

 

Sen borde nog hsvensson tagga ned lite, dryg ton som ger ett oseriöst intryck

 

this.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkligt enkelt för dom som inte är i hsvenssons situation skrika att han ska lägga ut ur egen ficka.

Man kan verka ha hög moral och rättfärdig men när det kommer till kritan är dom flesta enbart mån om sig själv.

 

Börja på att dra paralleller mellan ett riktigt företag och den vilda western som pokerindustrin är förefaller bara löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär utifrån så är det förjävligt att spelsajten inte har hållit sin deal. Trist som fan för både affe och spelare. Man får ha förståelse för att HSvensson som affe inte hade räknat med att bli blåst och kanske har hunnit låsa upp affecashen på annat.

Hade jag varit i den situationen som affe så hade jag kommande månader lagt stor del av affecashen för att kompensera mina spelare för utebliven RB/CB. Löser man det så kan alla få sina cash utan att affen ska behöva gula hela sitt konto.

En sådan lösning bör man kunna diskutera fram utan att "kasta skit" på varandra.

Ödmjukhet är underskattat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...