Gå till innehåll

Behöver info om SnGs


Drekari

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har funderat länge på att börja spela SnG10m då jag har tröttnat på cgs. Men jag har några frågor till er SnG spelare.

 

1, Hur bra är värdet i SnGs?

2, Vad jag har hört är det mer fisk på sngs än cgs, stämmer det?

3, Vilken site föredrar ni? har funderat på pokerstars då traffiken är ganska hög.

4, Om jag börjar på nytt, hur stor ska rullen vara för låga sngs och då syftar jag på 3$ sngs.

 

Det var allt från mig,

peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har funderat länge på att börja spela SnG10m då jag har tröttnat på cgs. Men jag har några frågor till er SnG spelare.

 

1, Hur bra är värdet i SnGs?

2, Vad jag har hört är det mer fisk på sngs än cgs, stämmer det?

3, Vilken site föredrar ni? har funderat på pokerstars då traffiken är ganska hög.

4, Om jag börjar på nytt, hur stor ska rullen vara för låga sngs och då syftar jag på 3$ sngs.

 

Det var allt från mig,

peace!

 

Det var så SnG-lirandet började för mig! :)

 

1. Beror på var man lirar. Har mest lirat Ongame och på låga SnGs är värdet riktigt bra. Dock kan det vara ganska tiltande att bli utdragen gång på gång mot fisken. På $3 ska det väl gå att hålla en ROI på 10-20%, så med bra volym och bra deal så finns det rätt ok värde.

 

2. Var för längesen jag lirade CG, men finns fullt av fisk i SnGs iaf.

 

3. Jag gillar Ongame, rätt ok trafik och bra värde. Men mest för att jag är van vid klienten.

 

4. Började om nyligt med SnG $3 då jag hittade $18 på ett gammalt konto. Dock inte att rekommendera, swingade ner ca 30 inköp, efter att först ha varit upp närmare 30 inköp, när det gick emot och höll på att gula innan det swingade tillbaka. $120-$180 är nog en bra start på den nivån om du är en stabil, vinnande spelare. Sen beror det ju på vad man själv vill ha för krav på BRM. Själv vill jag ha mycket marginal så man slipper hålla på att hatta mellan olika nivåer. När jag hade 40 inköp för $5 så började jag där och nästa steg har jag högre krav, 150 inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har funderat länge på att börja spela SnG10m då jag har tröttnat på cgs. Men jag har några frågor till er SnG spelare.

 

1, Hur bra är värdet i SnGs?

2, Vad jag har hört är det mer fisk på sngs än cgs, stämmer det?

3, Vilken site föredrar ni? har funderat på pokerstars då traffiken är ganska hög.

4, Om jag börjar på nytt, hur stor ska rullen vara för låga sngs och då syftar jag på 3$ sngs.

 

Det var allt från mig,

peace!

 

1: Galet bra på låga nivåer (spelar själv blandat $5-$20 för tillfället) tycker jag.

2: Inte den blekaste, spelar aldrig texas cg.

3: Stars eller FTP, mest pga Tableninja. Inte skattefritt, men man kan få in sjukt mycket mer volym när man kan multitabla effektivt. Stars är nog att föredra, då FTP har en 16-borsmaxgräns som man måste få ökad via supporten, och deras support vägrar konsekvent att svara.

4: Om du spelar på $3-nivån så behöver du knappt tänka på rulle. Att sätta in 10-15 nya inköp om du skulle gula kostar inte enorma summor.

 

Rulle vid lite högre nivåer tycker jag beror mycket på hur du spelar. Spelar du bara ett par bord åt gången kommer du snabbt kunna justera nivå när du springer in i väggar (vilket alla kan göra), men om du lirar 20+ bord samtidigt så kan du tappa många inköp på en gång. Då känns det mycket viktigare att ha en stor rulle som backup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var så SnG-lirandet började för mig! :)

 

1. Beror på var man lirar. Har mest lirat Ongame och på låga SnGs är värdet riktigt bra. Dock kan det vara ganska tiltande att bli utdragen gång på gång mot fisken. På $3 ska det väl gå att hålla en ROI på 10-20%, så med bra volym och bra deal så finns det rätt ok värde.

 

2. Var för längesen jag lirade CG, men finns fullt av fisk i SnGs iaf.

 

3. Jag gillar Ongame, rätt ok trafik och bra värde. Men mest för att jag är van vid klienten.

 

4. Började om nyligt med SnG $3 då jag hittade $18 på ett gammalt konto. Dock inte att rekommendera, swingade ner ca 30 inköp, efter att först ha varit upp närmare 30 inköp, när det gick emot och höll på att gula innan det swingade tillbaka. $120-$180 är nog en bra start på den nivån om du är en stabil, vinnande spelare. Sen beror det ju på vad man själv vill ha för krav på BRM. Själv vill jag ha mycket marginal så man slipper hålla på att hatta mellan olika nivåer. När jag hade 40 inköp för $5 så började jag där och nästa steg har jag högre krav, 150 inköp.

 

 

Ah okej, tack så mycket för hjälpen :)

Ska ta en titt på det där Ongame också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pokerfw.jpg

 

:h:

 

Men visst kan det vara en nackdel när det gäller playerpoints och liknande.

 

Det är en av anledningarna. Själv tycker jag dessutom att det blir rörigt att ha en massa olika bord, särskilt när jag vill spela 20+ samtidigt. Det är helt enkelt en smaksak som jag tycker gör det lättare att fokusera ordentligt på spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pokerfw.jpg

 

 

 

Men visst kan det vara en nackdel när det gäller playerpoints och liknande.

 

Haha n1!

 

Men jag får faktiskt ta och hålla med Penguin, visst det är en smaksak men tycker personligen att det underlättar för mitt spelande att ha allt på 1 klient. För det är väl ingen skillnad på FTP och PStars om vi pratar om motståndet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...