Gå till innehåll

400 dagar - The bucket list


jodan

Recommended Posts

  • Svars 559
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har börjat morgonen med att skapa en förberedelserutrin som jag kommer genomföra innan varje session. Den tar ca 5min och fokuserar på att skapa lugn och starkt självförtroende/motivation.

 

Har även förhandlat mig till en bättre deal. Kommer spela 400k händer utan utbetalning vilket skapar väldigt liten risk för personen som stejkar mig. Vi är inte klara med detaljerna än, men jag kommer få 70%+ flat på mina vinster (inklusive RB).

 

Har även mailat Moneybookers och försett dem med ytterligare dokument i hopp om att någon gång det här århundradet få mitt konto upplåst, så jag kan börja spela. Börjar skapa lite frustration nu med tanke på att kontot varit låst i över en veckas tid, när processen enligt dem bör ta ca två arbetsdagar.

 

Mål för dagen

+ 100 armhävningar / 200 Situps.

+ Springa 3-5km.

+ Göra en videogenomgång av min HUD för "mitt" forum.

+ Fortsätta försöka förbättra mina förutsättningar på metod-områdena; mål och belöningar, förberedelser och pauser och framförallt strukur & schema.

 

Legend Jodan! Har alltid tyckt du är grym, niiiice med dagbok Stortstortstort GL

Ha! Ta inte i så du spricker, någon legend är jag knappast. Hurvida mitt alterego BERTlL var en Legend kan jag kanske diskutera men då föredrar jag ordvalet original. Stort tack oavsett :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med seriösa dagböcker! Denna kommer jag att följa.

Passar även på att posta en video jag tycker passar in i din dagbok!

Iofs har den hamnat i ett antal trådar redan(med viss hjälp av mig:P), men du/någon annan kanske missat den!

 

Tack!

 

Jo, videon har jag sett. Sett det mesta från PT faktiskt då han ofta har bra poänger och skön amerikansk over the top retorik.

 

Skulle uppskatta svar på följande frågor väldigt mycket!

1) Jag söker någon form av kosttillskott för regelbundet intag. Jag skulle helst se att det innehåller allt man behöver, dvs protein, kolhydrater, vitaminer etc. Det ska helt enkelt kunna ersätta måltider även över längre perioder. Vad är det jag söker då? Kan ni tipsa om någon produkt som är bättre än andra?

Viktigt är att det smakar okej/gott, då jag köpte något liknande för några år sedan som jag senare slängde då jag verkligen inte kunde dricka det eftersom det smakade spya.

 

2) Något snacks som är bra att äta vid grind för att behålla en jämn och hög energinivå. Godis skapar för mycket toppar dalar?

Ser gärna att det är relativt billigt. Det ska inte kosta 50kr/h att äta det... Morötter är gott och billigt, innehåller det någon energi? :roll:

 

3) Läste i någon artikel för flera år sedan att man uppskattade att över 60% av deltagarna i WSOP var dopade. Många tog lugnande medel, andra tog preparat för att hålla sig vakna etc. Undrar vad det finns för preparat man kan knarka för att öka koncentration och lugn? OBS! Lagliga preparat, så tipsa inte om amfetamin och skit nu :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

STÅME!

 

 

 

Jo, som jag sa tidigare så tycker jag personligen att logiken i att göra målen offentliga är ganska enkla att se. Dock kanske det finns bättre logik i att inte göra dem offentliga, ska bli intressant att se vad jon123 har för argument.

 

Anyways:

Sätta offentliga/privata mål >>>> inte sätta några mål.

 

Vidare får jag tacka för att du tror på mig :-) Jag är dock själv helt klar osäker på hurvida jag kommer nå målet eller inte. Börjar fundera på om jag satt det för högt, då det kräver att jag vinner ca 2 miljoner kronor på ett år för att jag ska lyckas. För att göra det måste jag troligen etablera mig på högre nivåer, där jag inte är medveten om hur hårt motstånd jag kommer möta etc. Att sätta ett resultatmål för ett helt år är av just denna anledning extremt svårt.

Men som jag tidigare skrivit, det viktigaste är inte att jag når målet utan att jag försöker fullt ut. Det är väl egentligen det huvudsakliga målet, det blir bara lite roligare om jag har ett resultatmål också.

 

Tack för boktipsen dessutom. Läst en del i ämnet (2-3 böcker) men inte snubblat över någon av de böcker du nämner så ska beställa dem.

 

I modern historia är imo Peter Gollwitzer vid New Yorks universitet den främste inom ämnet. Nedan följer en rad artiklar, den mest intressanta är väl den första som specifikt behandlar våran frågeställning, men alla artiklarna är givetvis intresssanta.

 

Studien

http://www.psych.nyu.edu/gollwitzer/09_Gollwitzer_Sheeran_Seifert_Michalski_When_Intentions_.pdf

 

Fler intressanta artiklar om just mål och målsättningar av Gollwitzer

http://www.psych.nyu.edu/gollwitzer/09_ParksStamm_Gollwitzer_Goal_Implementation.pdf

 

http://www.psych.nyu.edu/gollwitzer/09_oettingen_gollwitzer_making_goal_pursuit_effective.pdf

 

http://www.psych.nyu.edu/gollwitzer/Oettingen&Gollwitzer2009EJSP.pdf

 

Hela listan av Gollwitzers publikationer

http://www.psych.nyu.edu/gollwitzer/#publications

 

 

Bonus läsning:

Kurt Lewin pionären av Social Psychology studerade detta redan under 1920 och 1930.

 

Minns att det även kom fram under samma epok som Kurt Lewin att om någons mål blir allmänt erkända av en annan individ så lurar man hjärnan att man redan har uppnått det, men i realiteten så blir man mindre benägen att faktiskt uppnå det. Det är väl kanske här Doers och Talkers konceptet kommit ifrån?

 

 

förresten passade min msn i pm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för det, jon123! Ska läsa det senare... Addade dig även på msn.

 

Dagboken har verkligen varit en positiv överraskning, känner att jag redan fått ut en stor mängd tips och hjälp jag inte förväntat mig, när jag började skriva ursprungsposten. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom precis på att jag glömt att springa idag som jag bestämde i morse att jag skulle göra. Klockan är 22, det ser ut att vara kolsvart ute och det verkar blåsa en del. Hade jag inte skrivit här att jag skulle ut och springa, hade jag utan tvekan suttit kvar framför datorn resten av kvällen också. Nu tänker jag dock ta på mig och ge mig ut. Beroende på hur mycket det blåser och vilken känsla jag har kommer jag springa antingen 3 eller 5 km.

 

Hittills har jag gjort 150 situps och 65 armhävningar idag. Framförallt har jag fördjupat mig ganska mycket i förberedelser, motivation och struktur. Mer om det senare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom precis på att jag glömt att springa idag som jag bestämde i morse att jag skulle göra. Klockan är 22, det ser ut att vara kolsvart ute och det verkar blåsa en del. Hade jag inte skrivit här att jag skulle ut och springa, hade jag utan tvekan suttit kvar framför datorn resten av kvällen också. Nu tänker jag dock ta på mig och ge mig ut. Beroende på hur mycket det blåser och vilken känsla jag har kommer jag springa antingen 3 eller 5 km.

 

Hittills har jag gjort 150 situps och 65 armhävningar idag. Framförallt har jag fördjupat mig ganska mycket i förberedelser, motivation och struktur. Mer om det senare...

 

Avlämna rapport när du är tillbaks, så att vi vet att du lever :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framförallt har jag fördjupat mig ganska mycket i förberedelser, motivation och struktur. Mer om det senare...

 

Får man fråga exakt hur du "studar" detta? Vilka böcker? osv

 

Har själv vart inne på detta å lyssnat på några av Robin sharmas böcker å läst stephen coveys bok (7 Habits of Highly Effective People).

och nu lite brian tracys (Accelerated Learning Techniques ).

 

 

Kommer def att följas väldigt kul, känner dessutom igen mig i nästan alla punkter du drog i första inlägget.

Gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, iNCREDiBLE bad om en rapport när jag kom tillbaks, så det ska han få. Dock väljer jag en kort version, då jag planerar att skriva det längsta meddelande jag någonsin skrivit ikväll. Jag kommer skriva det, frågan är om jag kommer posta det. Tanken är åtminstone att det ska vara så naket och uttömmande att jag verkligen ska sitta där med muspekaren och tänka "kan jag verkligen posta det här?".

 

Anyways, löpturen. När jag väl var utanför dörren och fått upp lite puls översvämmades jag av positiva tankar. Jag har utan tvekan aldrig haft så mycket positiva tankar i mitt huvud på så kort tid. Jag visualiserade även mig själv som vinnare på en mängd olika sätt, tänkte på hur stark jag är. Tänkte på alla de gånger jag verkligen lyckats. De gånger jag varit riktigt lycklig etc. Redan innan jag börjat springa tänkte jag tankar på att jag nu skulle visa mig själv vilken målmedvetenhet jag sitter på. "Jag ska springa tills jag spyr", "jag ska ta slut på mig själv, verkligen helt slut, sen ska jag resa mig igen och istället för att gå hem ska jag springa 2km till innan jag _springer_ hem. Just den senare tanken gillade jag och fokuserade jag på. Det är ingen slump att jag tänker den då jag läst och hört citat som direkt relaterar till den säkert 20 gånger idag. Tex:

The world ain't all sunshine and rainbows. It's a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

 

Oavsett hade jag helt plötsligt sprungit 3km och kände mig fortfarande ganska fräsh. Nu påmindes jag dock av den där bilden jag tänkt på. Där jag efter 3km låg utslagen för att sedan resa på mig och springa 2km till. "Ha, jag är så stark att jag kan springa 5km utan vila".

500 meter senare låg jag utslagen under ett träd och pustade ut. Eller utslagen är nog en överdrivt men jag hade extremt hög puls och kände till och med smaken av järn i munnen (blodsmak). Ni fattar nog hur det ska sluta. Jag reste mig efter ca 1-2min, sprang 2km till (dock betydligt långsammare än de första 3) för att sedan de sista 500 metrarna öka tempot ordentligt (en vana jag har, har alltid föreställt mig att jag är på upploppet och har någon som jagar mig i ryggen). Här tog jag verkligen ut mig och efter 400 meter sprang jag in i väggen. Naturligtvis kunde jag inte ge upp, tanken slog mig men fick verkligen inte fäste dock tänkte jag nog "fortsätt", "ge inte upp", "FORTSÄTT, SNABBARE" 100 gånger de där sista 100 metrarna och helt ärligt tror jag att jag faktiskt ökade tempot ytterligare, jag sprang åtminstone så fort jag kunde. Ramlade ihop mitt på gatan när jag väl kommit fram, men reste mig fort upp och gick in genom porten för att lägga mig på innergården under ett träd. Satte på en låt och försökte släppa alla tankar på träning/poker etc genom att hela tiden tänka på sångtexten. Jag hatar känslan man har här, man är äckligt illamående och ångrar att man tog ut sig, dock har jag haft den så många gånger att jag direkt ersätter den, i det här fallet genom att verkligen fokusera på sångtexten. På så sätt reducerar jag denna känsla nästan helt, jag glömmer bort att jag mår illa och vill dö. Illamåendet går sedan över och ersätts med en väldigt skön känsla. En känsla av att man gjort någonting bra, en känsla av utmattning och välbehag.

 

Um. Jag tänkte tankar som "Nu är jag glad, nu har jag verkligen lyckats. Jag vet att det är efter träningspass som det här jag alltid säger "varför gör jag inte detta oftare"..." Dock blev jag ytterst förvånad när jag insåg att jag faktiskt inte alls var lika tillfredställt med mig själv som jag brukar. Insåg också varför, idag hade jag bara gjort vad jag måste. Jag är medveten om att jag inte får ut speciellt mycket av att göra måsten, jag gillar och älskar att göra saker av egen vilja. Tex älskar jag att göra någon glad, genom att göra något snällt för dem (vad som helst, ta att ge dem massage som exempel). Dock när de ber mig massera dem brukar jag ofta bara tacka nej, jag älskar att vara snäll när det inte väntas av mig men när någon ber mig vara snäll avstår jag oftast.

På något sätt kände jag lite samma sak nu.

 

Andra funderingar jag har är hur mycket min löptur påverkades av den där bilden. Jag blev väldigt förvånad när jag helt plötsligt dog bara 500 meter eftar att jag tänkt att jag kunde springa 5km till, det har nog aldrig hänt tidigare. Min slutsats är att jag faktiskt påverkades väldigt mycket av den där bilden och när jag funderar på det så har jag alltid en liknande bild bara att den är mindre och mindre detaljerad. Tex: Jag ska springa 3km. Jag ger mig då ut och springer 3km, varken mer eller mindre.

För att ta tanken vidare, om jag hade ändrat bilden från början och tänkt mig att jag skulle springa en mil. Hade jag omedvetet sänkt mitt tempo och sedan sprungit en mil?

Nu vart det nog en lång version ändå :-) Mina oredigerade tankar, antar jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just precis nu, känner jag att den här dagboken är det bästa jag gjort. Åtminstone pokerrelaterat. Eller, att ta coaching från min goda vän (tempel här på pf) och hans polare är det bästa jag gjort. Jag gick från att vara fisk till att bli extremt mycket bättre (och då trodde jag, när jag började den staken att jag redan var duktig. Idag kan jag bara skratta åt det). Så det faktum att jag hoppade på den coachingdealen kommer alltid vara det bästa jag gjort då det öppnade mina ögon för poker på riktigt.

 

Anyways, vad jag skulle säga är att dagboken fört med sig så sjukt mycket mer än jag väntat, redan nu, innan jag ens "börjat". Jag har fått en del tips från er och dem jag tackar jag för. Dock har jag framförallt kommit till så många insikter och hittat så många fel i mitt eget tänk, i min egen approach etc som jag inte tror jag hade kommit till om jag inte skrivit det där första inlägget.

 

Vill också berätta att när jag satte mig och skrev det, inte hade en aning om vad jag faktiskt skulle skriva. Hade tidigare endast tänkt "jag ska börja med en dagbok likt neslon, tror det kan vara bra. Sätta ett långsiktigt mål och uppdatera efter vägen". När jag sedan började skriva kom allt fler tankar upp till ytan och blev nedskrivna. Jag ändrade upplägg och lade till saker flera gånger. Ni ser att det postades vid 07:45 första gången, sedan kom jag på nya saker och editerade en hel del innan jag gick och la mig runt 09:30. Jag minns inte riktigt, men jag tror jag började skriva inlägget vid 02, det tog mig alltså kanske 7,5h. Sedan dess har jag inte gjort något annat egentligen än att fundera på saker jag tidigare knappt nosat på. Plöjt litteratur, youtube-klipp etcetc men framförallt har jag tänkt på egen hand och skrivit ner dem.

 

Och jag tror jag lärt mig mer om mig själv och utvecklats mer de senaste 2-3 dagarna än jag någonsin gjort. Jag vet inte hur sant det är dock, jag är bara väldigt medveten om hur extremt motiverad och taggad jag är idag. Det känns lite som att jag blivit en ny människa, bara så där. Från att ha varit den där slappe jäveln (till viss del överdrivet), så har jag nu blivit vad jag för bara tre dagar sedan skulle kalla överdrivet seriös. Och med överdrivet seriös hade jag menat att jag gjorde en jävla massa saker utan nytta. Att jag kunde skippat 3/4 och se samma resultat. Jag hade med största sannolikhet sett ner på mig själv, lite som "haha, håll på du med ditt hokuspokus, jag är bättre än dig på poker...".

Nu kan jag dock bara konstatera att jag är fylld med så extremt mycket positiv energi att jag är rädd att det är för mycket. Att jag kommer ta ut mig själv etc. Jag kan inte lista alla positiva tankar jag haft, men jag tänker nämna några av de tankar som gjort mig gladast. "Jag har starkare sjävlförtroende nu än jag någonsin haft", "Det finns ingen chans att jag inte kommer vinna, jag har sprungit kallt i nästan två år men ändå vunnit, trots den sämsta möjliga inställning och approach. Hur ska jag då nu, med vad som måste vara en av de mer mogna och genomtänkta approacher i pokervärlden kunna förlora? Haha, jag hoppas ta mig fan att jag springer riktigt jävla kallt från första handen jag spelar, så jag får det hårt och svårt och kan bevisa för mig själv att jag faktiskt mognat. Att jag kan gå igenom tunga perioder med ett helt annat synsätt". Just den sista tankedelen, där jag hoppas att jag springer kallt älskar jag. Jag har tänkt mycket på den efter att den först kommit upp och det känns som att det nu nästan blir omöjligt att bli frustrerad över att springa kallt, istället blir det en utmaning att inte tycka synd om sig själv och vidbehålla fokus. Är det något jag älskar så är det utmaningar. Jag är en sann tävlingsmänniska och söker tävlingar i allt jag gör för att motivera mig själv. När jag jobbade på ICA fantiserade jag så ofta som möjligt att alla på avdelningen hade en tävling i att plocka upp varor snabbast, varje gång jag gjorde det dubblade jag säkerligen hastigheten jag jobbade med. Jag var också en av få sommarjobbare som fick vidare anställning den sommaren. Hur svårt är det egentligen att få jobb, ptja jag skulle tänka det samma. Vad som gör att jag är nöjd/stolt över det är att jag den sommaren även jobbade på en pokerklubb och själv spelade poker hela nätterna. Över hela sommaren sett sov jag kanske 2h/natt i snitt och kom ofta till ICA utan att ha sovit på ett dygn. Jag har flera minnen från hur jag efter några timmars jobb är så trött att jag går in på toaletten och tar powernaps, genom att sätta mig på toastolen med nycklarna i handen. När jag somnade, tappade jag nycklarna och vaknade i ett ryck. Sedan var det bara att köra vidare. (Jobbade på ICA Maxi på kolonialavdelningen, där vi med högt tempo fyllde på varor från 05:30-13:00.

 

Shit, nu delar jag verkligen med mig av mina tankar. Tappar hela tiden den röda tråd jag tänkt mig. Nu minns jag inte ens varför jag började skriva det här inlägget. Jo just det. Positiva tankar.

Nu har jag pratat om dem. Men jag har också tänkt negativa. Dock inte i närheten av lika många. Den enda jag minns är faktiskt: "Jag tror inte jag kommer nå mitt mål, jag har ju aldrig tidigare ens levt upp till ett veckomål. Ofta jag kommer hålla på så här i ett år". Jag vet inte hur sann den tanken är heller, jag hoppas dock att jag kan motbevisa den till viss del. Med viss del menar jag att jag inte bryr mig så mycket om hur aktivt jag skriver i den här dagboken om ett år om jag innan dess lärt mig tillräckligt mycket för att klara mig utan att skriva det här. Att skriva alla dessa inlägg tar ju tid och är knappast +ev i längden. Om jag sitter och skriver inlägg som det här, vid den här tiden, om ett år... då har jag faktiskt på sätt och vis misslyckats. För vad jag borde göra är att spela, det är så jag tjänar pengar. Dock tror jag det likt förbannat är det bästa jag kan göra i dagsläget. Tänka och skriva.

 

Andra negativa aspekter jag tänkt på med dagboken är faktiskt att jag, hur egoistiskt och svinigt det än låter, är rädd för att smitta av mig för mycket. Jag vill inte dela med mig av för mycket fakta till mina motståndare etc, missförstå mig inte, men mitt mål är verkligen inte att lära er. Jag skulle snarare önska att jag kunde göra er alla sämre då skulle ju min egen vinst öka. Det där stämmer inte direkt, jag låter som en stor idiot. Det anser jag inte att jag är, dock tror jag att de flesta kan tänka tankar som "önskar att gamesen var lättare" eller svara 'nej' på frågan "skulle du, om du kunde göra gamesen svårare med ditt inflytande, göra det?". Det är ju egentligen samma tanke. Jag älskar att lära andra, egentligen lite för mycket. Jag hjälper i dagsläget 4-5 spelare att bli bättre och har sessioner med dem minst en gång i veckan. Jag lägger mer tid på deras utveckling än på min egen.

Känner du förresten att du skulle vilja ha hjälp av mig med ditt pokerspelande, skicka ett PM till mig. Berätta endast lite kort om ditt spel och varför du är intresserad. Jag har absolut inte tid att hjälpa någon mer i dagsläget, jag kan dock titta på de där ansökningarna vid ett senare tillfälle. Övertygar du mig kanske du också kan få tillgång till mitt "privata" forum där jag och andra skriver pokerrelaterat, analyserar HH's etc för att utvecklas.

 

Nu har jag åter igen tappat tråden helt. Den här gången skiter jag i att försöka hitta den. Kommer fler inlägg senare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Jo, videon har jag sett. Sett det mesta från PT faktiskt då han ofta har bra poänger och skön amerikansk over the top retorik.

 

Skulle uppskatta svar på följande frågor väldigt mycket!

1) Jag söker någon form av kosttillskott för regelbundet intag. Jag skulle helst se att det innehåller allt man behöver, dvs protein, kolhydrater, vitaminer etc. Det ska helt enkelt kunna ersätta måltider även över längre perioder. Vad är det jag söker då? Kan ni tipsa om någon produkt som är bättre än andra?

Viktigt är att det smakar okej/gott, då jag köpte något liknande för några år sedan som jag senare slängde då jag verkligen inte kunde dricka det eftersom det smakade spya.

 

2) Något snacks som är bra att äta vid grind för att behålla en jämn och hög energinivå. Godis skapar för mycket toppar dalar?

Ser gärna att det är relativt billigt. Det ska inte kosta 50kr/h att äta det... Morötter är gott och billigt, innehåller det någon energi? :roll:

 

3) Läste i någon artikel för flera år sedan att man uppskattade att över 60% av deltagarna i WSOP var dopade. Många tog lugnande medel, andra tog preparat för att hålla sig vakna etc. Undrar vad det finns för preparat man kan knarka för att öka koncentration och lugn? OBS! Lagliga preparat, så tipsa inte om amfetamin och skit nu :-)

 

 

 

Jag skulle försöka äta vanlig mat, satsa på sånt som inte gör en dåsig, sushi eller quinoa-baserade grejor etc. Boktips i övrigt är "den hemliga kocken", har en känsla av att du skulle uppskatta den =)

 

Perfekta grindmaten är frukt tror jag, en stooor skål päron och bananer och så massa ramlösa. mums =)

 

En gainomax kan vara nice att hälla i sig när man tränat.

 

Ang. träning så tycker jag du ska kolla upp om du inte har någon klätterhall nära dig, kan inte tänka mig någon annan träningsform som ger en så genomstark funktionell kropp som klättring. Och när jag skriver klättring menar jag bouldering. Säkert trevligt att ta sig utanför hemmet också istället för att ligga o göra armhävningar på mattan. Grymt roligt är det också =)

 

 

 

+1 på geodefencet, ska strax klara första Hard-banan är planen 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ Opteron

Jo, ett mål blir ju att äta vanlig mat. Jag måste dock vara medveten om mina gränser och försöka hålla det realistiskt. Att gå från att laga mat några gånger per månad till att laga mat varje dag kommer jag inte klara av. Dock har jag redan satt upp en regel med min sambo om att laga en ny maträtt i veckan. Dock är det betydligt fler dagar och jag kommer inte heller få i mig allt jag behöver. Efter att ha läst på lite om kosttillskott verkar det som något som alla borde lägga till i sin "diet".

 

Problemet med tex banan är ju att det innehåller fruktsocker vilket orsakar just en blodsockerhalt som går kraftigt upp och ner. Jag vill försöka hålla den på en jämn nivå.

 

Ang. gainomax tycker jag det verkar orimligt dyrt? Åtminstone inget jag kan dricka regelbundet...

 

Ang. Klättring. Jag kunde inte hålla med dig mer. Jag har klättrat en hel del. Framförallt klättrade jag mycket 2009 och älskade det. Hade personlig tränare och klättrade 5 dagar i veckan ett tag, la upp ett långsiktigt mål etc. Dock gick jag in i väggen lite under en klätter-resa till Fountainebleau. Blev helt enkelt för mycket klättring på för kort tid och överansträngde fingrar och leder. Hade en konstant kittlande känsla i fingrarna i säkert två veckor vilket var fruktansvärt irriterande, kändes som om jag mer eller mindre konstant kom när saker etc. Efter det kom jag aldrig tillbaks till träningen då min dåvarande sambo och klätterkompis flyttade.

 

Tyvärr finns det sjukt litet utbud av klättring i Malmö. Finns bara en liten sunkig lokal, som man måste ringa och boka tid till etc. Annars hade klättring varit det givna valet. Bra träning för muskulatur, balans och kordination. Problemlösning och sport kombinerat... jävligt kul helt enkelt.

 

Just nu är just det mitt största problem. Vet inte vad jag ska göra när det inte är poker som gäller. Försöker hitta en hobby att ha som inte tar för mycket tid men kan få mig att inte tänka på poker.

En intressant sak jag hittat i Malmö är fäktning, hade de inte börjat sin nybörjargrupp för över två månader sedan hade jag nog redan provat på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 43

Händer: 0

 

+ Sprungit 5km

+ Skapat en, efter mina kunskaper, så optimal spotifylista som möjligt för grind.

+ Läst på, funderat och skrivit ner en mängd tankar om olika aspekter till poker, tex resultatorientering, motivation, koncentration etc.

+ Satte mål på 100 armhävniningar och 200 situps. Har gjort 115 armhävningar och ca 230 situps.

+ Haft en, i mina ögon, mycket givande session med en av mina "elever".

 

- Orkade inte laga mat, slutade med att jag åt thaimat på stan. Valde dock en väldigt billig, just för att den var billig. 45kr kostade det. Och smakade utan tvekan därefter, aldrig mer.

- Spelade aldrig in videogenomgången av min HUD som jag satte som mål i morse. Ser det dock inte som någon större fail trots allt då jag sedan tidigare satt en deadline på den uppgiften först på fredag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst ganska mycket i båda dina dagböker nu.

Så mycket som du har gjort redan nu tror jag nog att många känner att det kommer gå bra för dig.

tror inte jag har sett nånstans om du har skrivit hur gammal du är?

 

tips på någon aktivitet du kan göra är kamsporter tycker jag.

lycka till med allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga exakt hur du "studar" detta? Vilka böcker? osv

 

Har själv vart inne på detta å lyssnat på några av Robin sharmas böcker å läst stephen coveys bok (7 Habits of Highly Effective People).

och nu lite brian tracys (Accelerated Learning Techniques ).

 

 

Kommer def att följas väldigt kul, känner dessutom igen mig i nästan alla punkter du drog i första inlägget.

Gl!

 

Jag har läst en mängd böcker tidigare i år. Dessa har jag framförallt skumläst och glömt bort. Minns inte namnet på dem. De senaste dagarna när jag tänkt och läst så har minnen från vad jag läst i dessa böcker kommit tillbaks.

De böcker jag läst nu på senaste tiden är "treat your poker like a business" av leatherass9, jag har också läst "bli en vinnare" av Eva [konstigt efternamn likt Reuch]. Utöver det har jag googlat sjukt mycket och hittat examensarbeten och fakta sidor som berör ämnen jag kan dra nytta av i mitt pokerspelande. Finns även en hel del nyttigt på youtube.

 

 

Tyckte det där var lite roligt :P

 

Nice dagbok, kommer följas!

 

Haha, Jag är verkligen bara rolig när jag inte är medveten om det själv :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 22 år gammal. Ska lägga till det i ursprungsposten.

 

Kampsport är helt klart ett bra tips. Har funderat på det själv och även fäktning som jag nämnt tidigare. Dock är det någon form av MMA som lockar mest om jag ska börja med kampsport. Känner också att jag behöver bygga upp min fysiska styrka lite på egen hand innan jag börjar med kampsport för att inte bli dödad. Jag väger på riktigt 32kg och är inte mycket längre än 124cm lång (Okej 170cm och 50-60kg).

 

Det finns nybörjar grupper, finns ingen risk att du blir ihjäl slagen:-). Jag själv gymade och tränade Thaiboxning samtidigt. Det är perfekt kombination. Men nu förtiden bara gym tyvärr

 

Haha jag gick nästa på det där med din vikt och längd tills jag såg det andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...