Gå till innehåll

NL - KK mot gigantisk höjning preflop?


snorkeljon

Recommended Posts

Lirar cascgame 0.25/0.50 på 6 - mannabord och har bara den senaste halvtimmen fått tre KK !! Första tanken i mitt huvud när jag ser de korten är "hoppas ingen har AA nu". Det värsta var att jag förlorade alla tre händerna mot folk som hade AA. Risken att nån har AA när man själv sitter på KK vid ett 6- mannnabord måste vara väldigt liten och att möta den tre gånger i rad på bara en halvtimme borde inte finnas tycker man. Alla gångerna fick jag gigantiska re-raise på mina stora raise och självklart blev man lite misstänksam. Men dum som man är re-raisar man tillbaks och blir allin. Alla tre gångerna var närmast identiska och alla gångerna slutade med att jag fick göra jobbiga rebuy på bordet igen. Detta brukar faktikskt hända mig ganska ofta och tänkte bara undra vad ni själva gör om ni möter jättehårt motstånd preflop med KK på ett bord. Kan ni folda denna eller är det bara allin som gäller. Själv är det ren tortyr att lägga denna vackra handen innan floppen och har aldrig gjort det hittils. Kanske borde börja med det dock.

Annars är allt toppen : )

 

Kom igen nu proffs. Berätta hur ni gör.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt trycka på med KK tills du spelat ett bra tag till. Efter ett tag får du in känslan för hur folk spelar sina AA. Först då kan du överväga att folda dem.

 

Några tips dock:

 

Lägg märke till om de reraisar dig väldigt fort eller väldigt långsamt, båda kan tyda på att de har AA.

 

Stacksizen är också ganska viktig, en spelare med djup stack chansar inte lika gärna med en bluff.

 

Men som sagt, på den nivå du spelar får du inte folda KK. Visst, ibland möter du AA, men lika gärna kan du möta QQ eller AK som spelas på exakt samma sätt, eller en skitbluff från någon. Du tjänar på det i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt här är lite svårt att svara på utan någon som helst info om fi, stackar osv. Posta några HH så blir det lättare att analysera.

 

Det är givetvis jobbigt att lägga KK preflop i cash game. Jag har personligen aldrig gjort det. De gånger man varit uppe emot AA har det bara varit att betala av.

 

Sen låter det som du haft en otrolig otur om du under en halvtimme varit uppe mot AA varje gång du haft KK, låter nästan osannolikt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte beräkna sannolikheten för att någon av de andra fem ska sitta med AA om du har KK. Siffran jag får fram är 0,024. Det betyder att det händer ungefär en gång på 41 gånger som du har KK (vid ett 6-bord) (om det stämmer, nån får gärna kolla det).

 

Att det ska hända tre gånger i rad är i så fall 0,0000143. Det betyder att det inträffar ungefär en gång varje 70000 gånger som du får KK tre gånger.

 

Grattis, du har varit med om nåt ganska ovanligt. Inte så ovanligt som att vinna på Lotto kanske, men å andra sidan vann du ju heller inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[OT]jag vill inte prata rigg... men om du spelar pa b2b natverket sa ar jag allti misstanksam nar jg har KK och far stor reraise.

 

Har fort statistik pa den sidan, om an knapphandig... men pa 73 st KK har jag varit upp mot AA 21 ganger. Och da har jag anda foldat KK 4 gr mot tajta spelare som jag med ratt stor sakerhet hade kunnat satta pa AA[/OT]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[OT]jag vill inte prata rigg... men om du spelar pa b2b natverket sa ar jag allti misstanksam nar jg har KK och far stor reraise.

 

Har fort statistik pa den sidan, om an knapphandig... men pa 73 st KK har jag varit upp mot AA 21 ganger. Och da har jag anda foldat KK 4 gr mot tajta spelare som jag med ratt stor sakerhet hade kunnat satta pa AA[/OT]

 

Nu börjar vi snacka osannolikt på riktigt, med konfidensintervall och hela paketet. Nästan på så att det skulle hålla i en domstol va?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är hur många som kan lägga ner KK preflop när man spelar SH?

 

Jag råkade ut för exakt samma sak igår. Fi´s höjning luktade AA lång väg, men ändå kan jag inte lägga dem.

 

Har någon här på PF lagt sina KK mot en reraise all in före floppen? Eller är det bara att acceptera förlusten när det händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken att nån har AA när man själv sitter på KK vid ett 6- mannnabord måste vara väldigt liten och att möta den tre gånger i rad på bara en halvtimme borde inte finnas tycker man.

 

Om jag har räknat rätt bör det ske ungefär 3 gånger på 20 000 att man möter AA när man har KK tre gånger i rad. Ingen tidsaspekt är alltså inräknad (förstås), däremot måste det vara tre gånger i rad, du får alltså inte ha haft KK någon gång emellan där du inte mött AA. Jag räknade på följande vis:

 

Sannolikheten att en person får AA när KK delats ut: 4/50 * 3/49

Detta tal multiplicerat med 5 personer ger hur stor sannolikheten är att någon vid bordet får AA.

Detta tal upphöjt till tre ger sannolikheten att det händer tre gånger i rad.

 

Resultat: ~1,5 * 10^-5 = 1,5/10 000 eller 3/20 000

 

EDIT: räknade fel med en faktor tio och såg att någon hunnit före med uträkningen. 3 gånger per 200 000 ska det vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[OT]jag vill inte prata rigg... men om du spelar pa b2b natverket sa ar jag allti misstanksam nar jg har KK och far stor reraise.

 

Har fort statistik pa den sidan, om an knapphandig... men pa 73 st KK har jag varit upp mot AA 21 ganger. Och da har jag anda foldat KK 4 gr mot tajta spelare som jag med ratt stor sakerhet hade kunnat satta pa AA[/OT]

 

Det där låter ju för fan helt sjukt. Antingen ljuger du eller så är det verkligen riggat. b2b nätverket, vad är det förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man måste kunna lägga KK för floppen. Inte kommer jag syna en all in med KK om jag sitter med 2 inköp mot en duktig kille med lika mycket pengar. I såna situationer får man fundera på vad som är mest sannorligt att han går all in med QQ JJ, AK AA eller att han bluffar men alla sina pengar som insats, tänker man så blir det plötsligt inte så osannorlikt att han har AA. Tycker det som spelar allra mest roll är hur djup stack man har, sitter nån men ett halvt inköp så tvekar jag aldrig att trycka in med KK. Så om du har ett halvt inköp eller mindre ska du nog aldrig släppa handen. När du har mer pengar får du köra på nån slags read på killen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[OT]jag vill inte prata rigg... men om du spelar pa b2b natverket sa ar jag allti misstanksam nar jg har KK och far stor reraise.

 

Har fort statistik pa den sidan, om an knapphandig... men pa 73 st KK har jag varit upp mot AA 21 ganger. Och da har jag anda foldat KK 4 gr mot tajta spelare som jag med ratt stor sakerhet hade kunnat satta pa AA[/OT]

 

Om det var på 10-mannabord är sannolikheten för detta utfall 3.5206e-012. Var det på 6-mannabord är sannolikheten 4.4063e-017. Då har jag tagit hänsyn till alla permutationer etc. Konstiga saker händer, men givet dessa data skulle jag definitivt säga att b2b-nätet är riggat. En biljonchans är inget man kan snacka bort. Om man skulle skatta vilken sannolikhet de använt för att bestämma om någon annan ska få AA blir den ca 0.287. Sannolikheten för ditt utfall är isåfall 0.1027

 

Edit: Nu förutsatte jag att du räknar alla händer, inte bara all-in preflop situationer. Då blir det ju en helt annan femma, eftersom du oftast bara är uppe mot AA/KK/AK/QQ. Om det är 73 all-in preflop situationer så är utfallet fullt rimligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att man har KK så är inte chansen mindre att nån annan har AA?

än om du har 72o och eftersom det är 221/1 att du ska få AA så är det samma för andra, och möter du 5 motståndare så är chansen fem gånger så stor att någon får AA vilken hand du än har(så länge den inte innehåller ett ess)

 

Shorthanded så är det: 1/221 x 5 dvs cirka 1/44 att någon får AA när du har KK.

 

att det händer 3 gånger i rad har jag lite svårt att tro på...

 

Om siten nu skulle vara riggad så finns det väl betydligt smartare saker att göra än ge ut KK till samma kille 3 gånger och samtidigt ha AA 3 gånger och vinna alla?

 

Vore väl smartare att sätta varje färgdrag och stegdrag, det skulle inte märkas på samma sätt.

 

På fullringat bord är det: 1/221 x 9 = ca 1/24.5

 

Får man en fet reraise så blir chansen väldigt mycket mindre.

 

Man skulle kunna säga att hälften av gångerna man får en fet reraise är man uppe emot AA och dom andra gångerna QQ/AK + några andra diverse händer. HÖGST.

 

Och som nån annan sa, sannolikheten är ju nästan större att man är uppe mot AA osv.. när det är 0.25/0.5.

 

Det är ju bara syna och se floppen istället för att chansa och få en 70%are mot en AK.

 

Om fi har AA och du har KK så är chansen cirka 1/4 att antingen ett ess eller en kung kommer på floppen, kommer esset så kommer man undan relativt billigt. kommer kungen så vinner man oftast hela fi's stack.

 

Kommer damen så kan man ju också lägga handen rätt lätt.

 

 

Det är inte knappt vinnande att trycka hela stacken varje gången man får KK, eftersom det finns folk som foldar QQ så blir det fler gånger man får syn av AA än QQ och AK visst det finns folk som synar med den med, men det är säkert 50% chans att dom har AA om dom synar, så hur kan det då vara +EV att syna en fet reraise med KK då chansen är mycket större att dom har AA.

 

Missförstå mig inte, trycker nån som har lite mindre än ett halvt inköp med AA så synar jag givetvis och på party kan jag syna en fetreraise med KK eftersom där är det så många som är all in med QQ likaväl som AA.

 

-- Edit --

Råkade skriva från fel användarnamn.. // Jeck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har helt fel.

 

Bara för att man har KK så är inte chansen mindre att nån annan har AA?

än om du har 72o och eftersom det är 221/1 att du ska få AA så är det samma för andra, och möter du 5 motståndare så är chansen fem gånger så stor att någon får AA vilken hand du än har(så länge den inte innehåller ett ess)

 

Nej det är ingen som har påstått att chansen är mindre, den är i själva verket något större (1/204). Waggho du har räknat rätt (förutom den där faktor 10).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är ingen som har påstått att chansen är mindre, den är i själva verket något större (1/204). Waggho du har räknat rätt (förutom den där faktor 10).

 

Sorry såg inte att ni hade räknat med att det hände 3 gånger i rad. tog bort det ur mitt inlägg nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt trycka på med KK tills du spelat ett bra tag till. Efter ett tag får du in känslan för hur folk spelar sina AA. Först då kan du överväga att folda dem.

 

Några tips dock:

 

Lägg märke till om de reraisar dig väldigt fort eller väldigt långsamt, båda kan tyda på att de har AA.

 

Stacksizen är också ganska viktig, en spelare med djup stack chansar inte lika gärna med en bluff.

 

Men som sagt, på den nivå du spelar får du inte folda KK. Visst, ibland möter du AA, men lika gärna kan du möta QQ eller AK som spelas på exakt samma sätt, eller en skitbluff från någon. Du tjänar på det i längden.

 

Snabbheten på raisning kan vara lite lurig, jag sitter med modem(ett par veckor till, sedan blir det äntligen bredband) när jag har dålig mottagning så tar det ett tag innan min raisning syns, mina motståndare tro säker att jag tvekar jämt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...