Gå till innehåll

I händelse av pokerspelares död?


Recommended Posts

Funderade lite på hur anhöriga kan få ut inspelade stålars i händelse av dödsfall. Verkar ju som en del här drar in rätt bra pengar på poker. Blir degen liggandes för evigt om det händer?

 

För att ev. få ut pengarna måste ju de nära och kära känna till en massa saker som pokeralias, vilka sajter man spelar på, Netellerkonto etc. Låter ju lite knepigt att casha ut om sajterna ligger i Brahmaputra, typ.

 

Hur gör ni? Skriver ett dokument och låser in i kassaskåpet att öppnas vid frånfället? Känner ni till något sådant fall? Mörkar ni om era vinster, eller har ni inte ens tänkt tanken?

 

Bara lite fundringar så här på eftermiddagen när jag inte sovit på ett och halvt dygn. Och nej, har inte spelat poker eller krökat, bara jobbat som fan. Ja, nästan som en pokerspelare, kan man säga... :roll:

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också funderat nån gång på det, men det känns inte som att det är prioritet 1 att ta tag i med min bankrulle på ett par tusen dollar. Skulle man spela med de stora grabbarna gör man nog bäst i att förmedla informationen till anhöriga på något vis. Nu sa jag ungefär exakt samma sak som Sactodian så mitt inlägg känns lite onödigt. :)

 

Men det är nog intressantare att höra från någon som har några 100k kronor innestående.

 

Nu kom jag på att de flesta har nog inte mer än några tusen dollar på neteller eller pokersajterna ändå, utan tar hem och investerar eller lägger undan på annat sätt. Och några tusen dollar kanske inte är så mycket att oja om, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har också funderat på detta. Om det (mot förmodan) skulle ramla in större summor pengar på mina konton så kommer jag skriva ned all nödvändig information och låsa in på banken.

Visserligen kommer en anhörig kanske inte åt ett bankfack innan bodelning och annat är klart, men bättre att de får vänta än att internetbankerna och pokersajterna behåller pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det slog mig för några dagar sdan att jag inte är odödlig, så jag talade om för min sambo hur hon ska göra för att ta lyckas spåra upp mina pokerpengar i händelse av olycka.

 

För oss som spelar poker och kan tänka oss att riskera våra "leksakspengar" kanske inte x000$ är så mkt. Vi bör nog ändå ha i åtanke att det kan röra sig om betydande summor för andra människor. Jag är ganska säker på att min sambo skulle bli överlycklig om jag tog ut hela BRen och spenderade på henne :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Rimligen bör det gå att få ut pengarna om man kan uppvisa att personen i fråga avlidit och om man kan visa att man är dödsboförvaltare.

 

Men faktum är att det smidigaste är nog om man skriver ner sina koder och användarnamn mm och lägger på ett säkert ställe. Dessa kan sedan de anhöriga använda för att ta ut pengarna utan strul.

 

 

Det är ju lite samma sak med bankkonton och aktiedepåer och liknande. Ingen kommer ju att pracka på de anhöriga pengarna utan dessa måste begäras att betalas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lite samma sak med bankkonton och aktiedepåer och liknande. Ingen kommer ju att pracka på de anhöriga pengarna utan dessa måste begäras att betalas ut.

Finns det inte en skillnad där? Svenska bankkonton är ju knutna till mitt personnummer liksom min dödsattest, medans pokerkonton är knutna till mitt kreditkort. Kedjan är liksom längre och känns varken pliktskyldig eller lagbunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...