Gå till innehåll

********* utslängda från Entraction?


willminjjo

Recommended Posts

  • Svars 191
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

#LOUDmouth# Jag vill bara rätta dig i frågan om licencer.

 

Potjokers är en så kallade Integrerad partner alltså dom har sin egna payment lösningar och har alltså hand om sina egna pengar.

 

Dom har aldrig använt Entractions licence utan entraction har tillåtit dom att använda sin Costa Ricanska licence medans dom söker egen licicens på Malta. Vad jag har hört så har potjokers en Letter of Intent från LGA i malta alltså dom har börjat processen att få licence.

 

Vad entraction verkar ha gjort är att stänga av möjlighten att flytta pengar mellan deras poker och potjokers i system innan dom stängde ner hela klienten men alla spelar medel borde ligga på potjokers bankkonton om dom inte använt dom till annat ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#LOUDmouth# Jag vill bara rätta dig i frågan om licencer.

 

Ok, då ska vi se hur bra du lyckas med det.

 

Dom har aldrig använt Entractions licence utan entraction har tillåtit dom att använda sin Costa Ricanska licence medans dom söker egen licicens på Malta. Vad jag har hört så har potjokers en Letter of Intent från LGA i malta alltså dom har börjat processen att få licence.

 

Återigen, Costa Rica licensierar överhuvudtaget inte spel online. Nu säger jag inte att en spellicens per automatik gör ett spelbolag seriöst eller att brist på licens nödvändigtvis innebär att ett spelbolag är skojare men ............. Om man dessutom inte drar sig från att skriva:

 

*********.com is licensed and regulated in Costa Rica.

 

så anser jag att man försöker göra sken av att man har en spellicens från Costa Rica. Något som vi har konstaterat inte finns.

 

Det är anmärkningsvärt att ett bolag som vill framstå som seriöst inte ens bemödar sig med att köpa sig en licens från någon "licensfabrik" som t.e.x. Kahnawake etc.

 

Om om det är så att påttrejser inte har använt Entractions licens som en del i avtalet mellan dom så har Entraction tillåtit en olicensierad operatör i sitt nätverk och det är något som känns rätt osannolikt.

 

Med det sagt så behöver ju som sagt en spellicens inte innebära något förutom ett officiellt papper. LGA Malta har ju dessutom fått utstå en hel del kritik p.g.a. slapphet så ...........

 

Men men, vill bara poängtera att jag inte har en aning om Påttrejser's ambitioner. Jag har dock svårt att tro att dom planerat/planerar att sno sina spelares insättningar och dra. Det är bara det att jag är rätt anal :oops: när det gäller information/regler/roller etc. och att i en bransch med väldigt mycket flytande gränser och oklarheter så är för gemene man en spellicens ofta det enda "att ta på" när det gäller att välja spelbolag. Och att då ljuga rakt upp & ner ....................

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det låter såååå himla bra är jag orolig över mina pengar. Inte mycket men det är hela min pokerbankrulle det handlar om :P

 

fick mail.

 

Du har säkert redan hört att ********* kommer byta nätverk.

Efter att ha varit en av aktörerna på Entraction Network sedan 2005, så kände ********* att det var dags att byta nätverk. Den 21 juli skickade ********* en uppsägning till Entraction och den 10 augusti undertecknades avtalet med ett nytt nätverk. Lanseringen på det nya nätverket var planerad till den 28 oktober.

 

När Entraction fick information om att ********* skulle byta nätverk, så reagerade de kraftigt negativt och stoppade allt fortsatt spel på *********. Detta gjordes utan att kommunicera med berörda parter och tyvärr drabbades du som spelare.

 

Nu ligger all vår fokus på att få upp den nya klienten så snabbt som möjligt, så att du kan börja spela på ********* igen.

 

Vi kommer givetvis se till så att dina pengar flyttas över till den nya klienten, på ett säkert sätt.

 

Entraction stängde ner *********s backoffice utan någon hänsyn till hur detta påverkar spelarna, och just nu arbetar supporten febrilt med att se till att dina pengar som fanns på Entractionklienten flyttas tillbaka till ditt *********konto.

Så snart detta är löst kommer supporten transferera eventuella uttag.

 

Vi är verkligen ledsna för att du som spelare blir drabbad av Entractions handlingar och vi ska försöka kompensera dig så fort den nya klienten är igång.

 

********* ser fram emot lanseringen på det nya nätverket, som vi vet kommer att bli något alldeles extra!

 

Vänliga hälsningar

********* Staff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan på den sidan borde man ju inte vara längre. Dom har ju rykte om sig med höga rakeback deals vilket iofs är bra för oss men vilket nätverk skulle vilja ta i dom nu med deras rykte. Ingen av dom stora iallafall. Vad jag vet så vill ju nätverka ha siter med fisk inte med hajar :D. Jag trivs bra på Entraction så jag byter nog site till någon av det större på nätverket. Jag gillar ju rakeraces så om man spelar mycket så kan man ju stacka dem (Sitens egna samt entractions race) och få bra rakeback ändå utan att bryta mot nätverks regler och sånt....

 

Om du inte jobbar för entraction så jobbar du för något bolag på entraction :lol: Inte så begåvat att ett par inlägg senare gå in i ett resonemang hurvida Potskinet har licens eller ej med en attityd som att du som en vanlig spelare skulle ha bättre koll än någon annan...

 

Pratade med en person som jag har stort förtroende för på Potskinet och han lovade mig att mina pengar är säkra, känner mig lugn trots att jag har över 10.000 euro där... Jag förstår inte poängen med att skrämma upp folk i onödan, har pratat med deras live-suppport 3-4 gånger och varje gång har de på ett lugnt och konsekvent förklarat hur saker och ting ligger till vilket är världsklass i deras utsatta situation!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du inte kan bevisa vad det har för samband med påtraisers ban?

 

Googla de styrelseledamöter som avgicks kontaktuppgifter, tag sedan kontakt med dem, då får du säkert med största sannolikhet svar på tal varför de avgick... Posta gärna deras svar här då det sannerligen skulle vara intressant att höra deras kommentar om detta!

Att jag använde ordet "Tydligen" i meningen tyder alltså på ett antagande att så var fallet och inte att det är de faktiska omständigheterna ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så blev potrajsers utslängda ur nätverket, eftersom dom utlovat mera rb en dom betalat ut till spelarna och betalat ut för lite affiliate commisions än dom lovat + andra saker. Så ni alla som skriver här att porajsers lämmnade nätverket stämmer inte ett dugg dom blev utslängda, dom hade för mycket klagomål på sig.. När jag skriver detta har jag en egen entraction site?? nej det har jag inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så blev potrajsers utslängda ur nätverket, eftersom dom utlovat mera rb en dom betalat ut till spelarna och betalat ut för lite affiliate commisions än dom lovat + andra saker. Så ni alla som skriver här att porajsers lämmnade nätverket stämmer inte ett dugg dom blev utslängda, dom hade för mycket klagomål på sig.. När jag skriver detta har jag en egen entraction site?? nej det har jag inte!

 

Åter igen, Googla på detta så klarnar bilden ganska snabbt, man behöver inte vara någon einstein för att förstå hur det ligger till..

 

http://www.firstpoker.se/default.asp?id=4881&sida=1016

http://www.gamingintelligence.com/business/10045-*********-attacks-entraction-as-bitter-divorce-beckons

https://www.*********.com/view/termination

 

Finns mer info. att hämta för den som är intresserad hos flera källor med en redaktionell miljö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googla de styrelseledamöter som avgicks kontaktuppgifter, tag sedan kontakt med dem, då får du säkert med största sannolikhet svar på tal varför de avgick... Posta gärna deras svar här då det sannerligen skulle vara intressant att höra deras kommentar om detta!

Att jag använde ordet "Tydligen" i meningen tyder alltså på ett antagande att så var fallet och inte att det är de faktiska omständigheterna ;-)

 

Ok, det skulle jag kunna göra. Men det vore ju mer lämpligt om du gjorde det eftersom det är du som insinuerar saker?

 

Ett nätverks välmående beror inte på ett större grinder-skin. Så om de avgick p g a behandlingen av ********* är de nog inte direkt lämpliga som styrelseledamöter.

 

Fö har jag oxå pengar fast på *********, så det vore ju bra om tråden handlade om det och inte en massa spekulation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter igen, Googla på detta så klarnar bilden ganska snabbt, man behöver inte vara någon einstein för att förstå hur det ligger till..

 

http://www.firstpoker.se/default.asp?id=4881&sida=1016

http://www.gamingintelligence.com/business/10045-*********-attacks-entraction-as-bitter-divorce-beckons

https://www.*********.com/view/termination

 

Finns mer info. att hämta för den som är intresserad hos flera källor med en redaktionell miljö.

 

Redaktionell miljö kanske.. Men det är knappast pulitzer-journalistik att citera och referera pressmeddelanden. Googla Pulitzerpriset och sluta med zeitgeist-logiken..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tror folk att infon som gick ut om att Potsajten blivit utslängda från Entraction är sant?

Entraction presenterade ett jättedåligt resultat för Q2 och för hela året i slutet av Juli.

I samma veva säger Potsajten upp sitt avtal med Entraction för att byta till ett annat. Då väljer Entraction att inte ens meddela sina aktieägare om att 15-20% ytterligare av omsättningen kommer försvinna. (Ehhhhhh va?) Börsnoterat bolag för h.vete! (informationsplikt)

 

Sen när väl Entraction får reda på att Potsajten verkligen försvinner (och inte bara säger upp avtalet för att omförhandla det), då får Entraction panik och börjar yla om upprepade brott mot nätverksreglerna.

 

Jag har själv konto på 5 st olika Entraction sajter och har mer än de tillåtna 30% flat RB som är maximalt tillåtet på nätverket på flera av dessa sajter.

Entraction själva är såklart medvetna om att det är ett STORT problem med för höga rakebackdeals på massvis med sajter på nätverket.

 

Att Entraction skulle "kasta ut" Potsajten som stod för så stor del av omsättningen i ett av Entractions mest kritiska lägen (med omsättningstapp, 3 av 5 styrelseledamöter som avgår, och en aktiekurs på väg mot golvet) kan jag tala om är BULLSHIT.

 

Entraction försöker såklart bara jävlas med Potsajten, och alla som inte fattar det bör nog ta grundkurs 1A i företagsledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tror folk att infon som gick ut om att Potsajten blivit utslängda från Entraction är sant?

Entraction presenterade ett jättedåligt resultat för Q2 och för hela året i slutet av Juli.

I samma veva säger Potsajten upp sitt avtal med Entraction för att byta till ett annat. Då väljer Entraction att inte ens meddela sina aktieägare om att 15-20% ytterligare av omsättningen kommer försvinna. (Ehhhhhh va?) Börsnoterat bolag för h.vete! (informationsplikt)

 

Sen när väl Entraction får reda på att Potsajten verkligen försvinner (och inte bara säger upp avtalet för att omförhandla det), då får Entraction panik och börjar yla om upprepade brott mot nätverksreglerna.

 

Jag har själv konto på 5 st olika Entraction sajter och har mer än de tillåtna 30% flat RB som är maximalt tillåtet på nätverket på flera av dessa sajter.

Entraction själva är såklart medvetna om att det är ett STORT problem med för höga rakebackdeals på massvis med sajter på nätverket.

 

Att Entraction skulle "kasta ut" Potsajten som stod för så stor del av omsättningen i ett av Entractions mest kritiska lägen (med omsättningstapp, 3 av 5 styrelseledamöter som avgår, och en aktiekurs på väg mot golvet) kan jag tala om är BULLSHIT.

 

Entraction försöker såklart bara jävlas med Potsajten, och alla som inte fattar det bör nog ta grundkurs 1A i företagsledning.

 

Och du som kan så mycket, hur pass stor är chansen att mina pengar på pot,raiser försvinner? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Entraction försöker såklart bara jävlas med Potsajten, och alla som inte fattar det bör nog ta grundkurs 1A i företagsledning.
Analysen kan mycket väl vara korrekt fram till stycket ovanför, men det sista tror jag inte på, att de "vill jävlas". Troligen ser Entraction chansen att visa resten av alla dessa skin som ger ut förbjudna deals att "de kan tänka sig kasta ut skin som inte skärper sig", genom att kasta ut PR en månad i förväg.

 

Entraction borde kastat ut de fuskande skinnen för länge sedan dock (alternativt låst deras bord så bara fusksajtspelare kunde spela mot sig själva och inte resten av nätverket. Men det är en annan diskussion.

 

Personligen är jag mer förvånad hur i helvete Ongame tänker (om det är dit PR ska), är de totalt dumma i huvudet som medvetet släpper på en rb-sajt på nätverket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte jobbar för entraction så jobbar du för något bolag på entraction :lol: Inte så begåvat att ett par inlägg senare gå in i ett resonemang hurvida Potskinet har licens eller ej med en attityd som att du som en vanlig spelare skulle ha bättre koll än någon annan...

 

Pratade med en person som jag har stort förtroende för på Potskinet och han lovade mig att mina pengar är säkra, känner mig lugn trots att jag har över 10.000 euro där... Jag förstår inte poängen med att skrämma upp folk i onödan, har pratat med deras live-suppport 3-4 gånger och varje gång har de på ett lugnt och konsekvent förklarat hur saker och ting ligger till vilket är världsklass i deras utsatta situation!

 

Nej Jag jobbar inte på Entraction eller något Entraction bolag men om dom eller en något annat spel bolag vill erbjuda mig jobb så är det bara att skicka ett PM :-P. Men något jag kan göra är att använda google, andra poker forum som 2+2 och min hjärna. Jag är som alla andra här väldigt nyfiken på hur denna sopa skall sluta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Analysen kan mycket väl vara korrekt fram till stycket ovanför, men det sista tror jag inte på, att de "vill jävlas". Troligen ser Entraction chansen att visa resten av alla dessa skin som ger ut förbjudna deals att "de kan tänka sig kasta ut skin som inte skärper sig", genom att kasta ut PR en månad i förväg.

 

Entraction borde kastat ut de fuskande skinnen för länge sedan dock (alternativt låst deras bord så bara fusksajtspelare kunde spela mot sig själva och inte resten av nätverket. Men det är en annan diskussion.

 

Personligen är jag mer förvånad hur i helvete Ongame tänker (om det är dit PR ska), är de totalt dumma i huvudet som medvetet släpper på en rb-sajt på nätverket?

 

Hej Ola,

 

Ja Entraction borde tagit tag i problemet med siter som ger för höga RB deals för länge sen, helt korrekt.

Däremot så är jag ganska säker på att det är inte det som skett i detta fall.

Entraction fick helt enkelt panik när Potsajten skulle lämna, och då är det bättre att försöka få det att se ut som om de slänger ut Potsajten. Alternativet är ju att behöva stå med gråt i blicken och se totalomsättningen sjunka ännu mer. Detta alternativ innebär ju dessutom att Entraction på nåt sätt ska förklara för alla aktieägare att de "mörkat" Potsajtens uppsägning, och det skulle vara en svår sits för styrelsen att ta sig ur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen är jag mer förvånad hur i helvete Ongame tänker (om det är dit PR ska), är de totalt dumma i huvudet som medvetet släpper på en rb-sajt på nätverket?

 

Ongame har ju gjort om sitt RB system så att vinnande spelare får betydligt mindre RB tillskrivna sig än en förlorande spelare. Så bara för att PR har flera vinnande spelare som kör högvolym betyder det inte att de får större del av kakan än en site med mindre volym men sämre spelare.

På detta vis lönar sig reklam (i t.ex. TV) mer än förut samt att själa spelare från andra skins lönar sig mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Entraction:

 

Clarification Regarding *********

 

Entraction wants to make it clear that ********* is an independent operator that is solely liable for the handling and security of its players' funds. A report containing information on players' accounts balances within Entraction Poker system was provided to ********* upon termination, following termination procedure. Entraction does not hold any of *********'s players' funds and we are not in any way preventing ********* from processing players' withdrawals.

 

As we informed you last week Entraction Network Ltd has terminated the agreement with *********. The reason for the termination is Poraiser's repeated breach of Entraction's network rules.

 

Entraction advices *********'s players to contact ********* with any questions regarding their accounts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Entraction:

 

Clarification Regarding *********

 

Entraction wants to make it clear that ********* is an independent operator that is solely liable for the handling and security of its players' funds. A report containing information on players' accounts balances within Entraction Poker system was provided to ********* upon termination, following termination procedure. Entraction does not hold any of *********'s players' funds and we are not in any way preventing ********* from processing players' withdrawals.

 

As we informed you last week Entraction Network Ltd has terminated the agreement with *********. The reason for the termination is Poraiser's repeated breach of Entraction's network rules.

 

Entraction advices *********'s players to contact ********* with any questions regarding their accounts.

 

Senaste konversation med Linus på chatten, hävdade det motsatta. Jag skulle inte bli förvånade om de begär sig själva i konkurs, tar alla pengar och startar upp något nytt skin. Tragiskt scenario.... men va fan. De lär ju aldrig hitta en sån vinst de hittills har haft (med tanke på all spelarflykt).

 

Vilka totala summor pratar vi om? 5 000 000€?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tror folk att infon som gick ut om att Potsajten blivit utslängda från Entraction är sant?

Entraction presenterade ett jättedåligt resultat för Q2 och för hela året i slutet av Juli.

I samma veva säger Potsajten upp sitt avtal med Entraction för att byta till ett annat. Då väljer Entraction att inte ens meddela sina aktieägare om att 15-20% ytterligare av omsättningen kommer försvinna. (Ehhhhhh va?) Börsnoterat bolag för h.vete! (informationsplikt)

 

Sen när väl Entraction får reda på att Potsajten verkligen försvinner (och inte bara säger upp avtalet för att omförhandla det), då får Entraction panik och börjar yla om upprepade brott mot nätverksreglerna.

 

Jag har själv konto på 5 st olika Entraction sajter och har mer än de tillåtna 30% flat RB som är maximalt tillåtet på nätverket på flera av dessa sajter.

Entraction själva är såklart medvetna om att det är ett STORT problem med för höga rakebackdeals på massvis med sajter på nätverket.

 

Att Entraction skulle "kasta ut" Potsajten som stod för så stor del av omsättningen i ett av Entractions mest kritiska lägen (med omsättningstapp, 3 av 5 styrelseledamöter som avgår, och en aktiekurs på väg mot golvet) kan jag tala om är BULLSHIT.

 

Entraction försöker såklart bara jävlas med Potsajten, och alla som inte fattar det bör nog ta grundkurs 1A i företagsledning.

 

Gällande dina pengar så tror jag inte du ska behöva oroa dig. Jag pratade med supporten och fick väldigt bra svar, så jag är inte orolig för mina pengar iallafall.

 

Hej Ola,

 

Ja Entraction borde tagit tag i problemet med siter som ger för höga RB deals för länge sen, helt korrekt.

Däremot så är jag ganska säker på att det är inte det som skett i detta fall.

Entraction fick helt enkelt panik när Potsajten skulle lämna, och då är det bättre att försöka få det att se ut som om de slänger ut Potsajten. Alternativet är ju att behöva stå med gråt i blicken och se totalomsättningen sjunka ännu mer. Detta alternativ innebär ju dessutom att Entraction på nåt sätt ska förklara för alla aktieägare att de "mörkat" Potsajtens uppsägning, och det skulle vara en svår sits för styrelsen att ta sig ur

 

Hmm, påttrejser har om jag förstått det rätt en historia av spammande här på forumet, därav censuren av deras namn. Spammare är nästan alltid per automatik skojare. I detta fall ljuger även skojarna om att dom har en spelllicens.

 

I en tråd som handlar om sagda skojare så dyker en nyreggad användare upp och postar inläggen ovan som alldeles uppenbarligen syftar till att kasta skit på Entraction och påskina att Påttrejser minsann är schyssta.

 

Hmmm, IP-koll och jämföra med Påttrejsers spaminlägg någon moderater/admin?

 

Dock håller jag med Ola om att analysen dock kan vara sann. Det är inte alls osannolikt att Entraction och/eller dess ledning är en samling glada amatörer när det kommer till compliance, marknadsinformation, styrelsearbete etc. Det finns onekligen saker som talar för det. Men det är en annan femma.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...