Gå till innehåll

Turnering i Växjö


jimmywhite

Recommended Posts

Hej

 

Nu är det hög tid för en lite större liveturnering i Växjö.

 

Buy-in:1000+100

Datum: 31/10

Tid:09:00

Antal platser: 40st (kan komma att utökas vid stort intresse)

Plats: Växjö

Spelform: TH NL Freezeout

(Vid för stora påtryckningar kan det ev. ändras till någon form av rebuy)

 

Blindsnivåer var 30:e minut, återkommer med schema och turneringsstruktur strax.

 

Fika kommer finnas tillgängligt under pauserna. Mat kan samordnas vid intresse. Alkohol är inte tillåtet under turneringen. Dealer kommer finnas vid finalbordet ev tidigare också, prisbord för placering 1-5

 

10 platser är redan reserverade, för övriga platser gäller först inkomna anmälningar.

 

Lokal kommer att meddelas i god tid innan turneringen via mail.

 

Intresseanmälning lämnar man i forumet om man inte är säker på deltagandet, en riktig anmälan sker via PM och ska innehålla namn (förnamn) och e-mail adress. Gör man en anmälan för flera personer räcker det med deras namn.

 

Sista anmälningsdag: Torsdag 28/10 kl 22:00

 

Vid för lågt deltagarantal (30) så meddelas detta till redan anmälda deltagare 29/10

 

Välkomna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är anledningen till att lägga din turnering samma helg som Kalmar Hold´em lagt sin turnering. Dessutom en månad innan la Kalmar ut den.

Folk från kalmar väljer nog Kalmar turren till 95% den helgen, lägger du turren en v. innan eller efter så fångar du upp dom flesta. Så varför samma helg?!

Mvh Jonas & Susanne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara poängtera att vi gör inte detta för att tjäna pengar, så de är inte därför vi undrar.

Vill bara bygga upp en livepoker i närområdet.

Tar tid och pengar för dom som arangerar en turnering.

Så de är bättre vi "sammarbetar" på var sitt håll :) innebär att inte konkurera utan att kunna åka på varandras turneringar.,

Mvh J & S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker datum och tid känns lite udda valt, annars hade jag varit intresserad. Varför lägga en turre samma helg som kalmarturren öht? Sedan anpassa det och spela på en söndag morgon för att folk måste upp tidigt till jobb etc, varför inte bara ta det lördag em veckan efter?

 

Ska försöka gå lite "easy" på denna, jag kanske vet vem du är och vill inte trampa på några tår.

 

För det första är våra referenser naturligtvis helt olika, kl 10:00 är helt klart förmiddag och är den tid som vi alltid har dragit igång vid tidigare. Vill man inte masa sig ur bingen för att vara med på en turnering som arrangeras vartannat sekel så är det upp till dig, sprid inte kass stämning.

 

För det andra har jag redan skrivit att OM FOLK ANSER ATT TURNERINGEN ÄR ETT HINDER FÖR ATT KUNNA DELTAGA I KALMARTURNERINGEN så kan vi byta datum. I min värld bör inte detta vara några problem utan snarare locka folk som idag drar sig för att köra långt för att delta i EN turnering, till att ta en helhelg, så resonerar jag men det må vara fel.

 

Å andra sidan så bor det ca 80000 i Växjö kommun, vore jäkligt märkligt om det skulle påverka deltagarantalet i Kalmar.

 

Personligen kan jag inte arrangera en turnering de två efterföljande helgerna men känner du dig manad så får du gärna göra det istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka gå lite "easy" på denna, jag kanske vet vem du är och vill inte trampa på några tår.

 

För det första är våra referenser naturligtvis helt olika, kl 10:00 är helt klart förmiddag och är den tid som vi alltid har dragit igång vid tidigare. Vill man inte masa sig ur bingen för att vara med på en turnering som arrangeras vartannat sekel så är det upp till dig, sprid inte kass stämning.

 

För det andra har jag redan skrivit att OM FOLK ANSER ATT TURNERINGEN ÄR ETT HINDER FÖR ATT KUNNA DELTAGA I KALMARTURNERINGEN så kan vi byta datum. I min värld bör inte detta vara några problem utan snarare locka folk som idag drar sig för att köra långt för att delta i EN turnering, till att ta en helhelg, så resonerar jag men det må vara fel.

 

Å andra sidan så bor det ca 80000 i Växjö kommun, vore jäkligt märkligt om det skulle påverka deltagarantalet i Kalmar.

 

Personligen kan jag inte arrangera en turnering de två efterföljande helgerna men känner du dig manad så får du gärna göra det istället.

 

:roll:

 

Jag har bara reflekterat över att turneringen är placerad en dålig tid/datum, om du nu har 80 000 invånare till ditt befogande så vad spelar en randomnisses åsikter på ett randomforum för roll? Uppenbarligen är jag heller inte ensam om detta, men om du nu har valt att lägga upp det såhär så varför lyssnar du ens på vad jag säger?

 

Sen har jag absolut inget intresse av att arrangera en turnering själv, det är kul att någon orkar ta initiativ och dra ihop en sån grej men att börja grina över att någon har åsikter om tid/datum tycker jag verkar oerhört barnsligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...