Gå till innehåll

NY TURRE! Berga Open 2nd chance 2011. ALL INFO I INLÄGG #507!!


MikeTime

Recommended Posts

hahahahahahahaaa "xcobra" ("Brutit mot estniska lagar för att träffa jm_j i fängelset, skriver en del om poker.")

 

Nu var det ju inte JAG som brutit mot några estniska lagar.. men spännande var det! =)

 

Kul att jag också fick plats! Åker med bil från Stockholm och det finns platser kvar i bilen om någon vill samåka! Hör av er i så fall.. (Funderar på att kanske åka upp redan på fredagen)

 

Ser verkligen fram emot den här turren, ska bli superkul!!

 

Öhmm... Som jag uppfattade var det bara nära släktingar, advokater och två tjejer från svenska ambassaden som fick besöka mig.

 

Var lite lagom tiltad på att ingen kunde förklara vart jag skulle tas när du var förbi så i frågorna om vilken relation du hade till mig blev det antingen fru, flickvän eller syster inkryssad. Du märkte kanske att jag var lite less på fanskapen när jag inte orkade rätta till din adress.

 

Så se till att du inte hänger med folk som gör/åker fast med skumma grejer i Estland för det kan bli en jobbig och lång polisförhör eftersom du är fru/flickvän/syster till en terrorist. 8-)

 

Hänger gärna på bilen om möjligt men har tyvärr inget körkort och dessutom kör som en biltjuv...

 

Rykten gör gällande att du är av kvinnligt kön, behöver du nånstans att sova redan på fredagen? ;-)

 

Ja, men även en ny dubbelsäng... :-D

(Å andra sidan blir nog John glad om du värmt upp gäststugan redan dagen innan!)

Välkommen!

 

Eftersom vi redan är med 33% sannolighet gifta enligt ryssjävlarna så kan jag och xcobra splitta :ola:

 

Eller... Bäst för alla om jag kan sova i pokerlokalen istället. Kommer ju automatiskt att hjälpa till när jag blir brutalt väckt då och alla får en piggare och gladare MikeTime att handskas med under turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 645
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Öhmm... Som jag uppfattade var det bara nära släktingar, advokater och två tjejer från svenska ambassaden som fick besöka mig.

 

Var lite lagom tiltad på att ingen kunde förklara vart jag skulle tas när du var förbi så i frågorna om vilken relation du hade till mig blev det antingen fru, flickvän eller syster inkryssad. Du märkte kanske att jag var lite less på fanskapen när jag inte orkade rätta till din adress.

Jo det är sant, jag fulade mig lite där men jag hade faktiskt använt mig av mina kontakter sedan min tid inom polisen så jag var redan halvvägs inne, om man säger så.. Det var faktiskt speciellt en person med fantastiskt dåligt samvete som bad mig att kolla till dig när han hörde att jag skulle till Tallinn i annat ärende. Scoopet som följde med automatiskt gjorde den övertalningen relativt enkel.. :lol:

 

Så se till att du inte hänger med folk som gör/åker fast med skumma grejer i Estland för det kan bli en jobbig och lång polisförhör eftersom du är fru/flickvän/syster till en terrorist. 8-)

hahahaha! Det ska jag försöka komma ihåg!!

 

Hänger gärna på bilen om möjligt men har tyvärr inget körkort och dessutom kör som en biltjuv...

Va? Behöver man ha körkort som passagerare nu också eller gäller det bara terrorister? Du känner uppenbarligen inte din "halvfru".. Du kan vara helt lugn, finns inte en sportmössa att du får köra min bil, det gör jag själv, men du kan få följa med och betala lite av soppan!! :-P

 

Eftersom vi redan är med 33% sannolighet gifta enligt ryssjävlarna så kan jag och xcobra splitta :ola:

 

*asg* forget it babe!! finns inga ryssar i närheten på låååånga vägar! Möjligtvis eventuellt kanske 70/30 split in case of headsup på finalbordet! 8-)

Eller... Bäst för alla om jag kan sova i pokerlokalen istället. Kommer ju automatiskt att hjälpa till när jag blir brutalt väckt då och alla får en piggare och gladare MikeTime att handskas med under turneringen.

 

hahahaahahahaha! ;D Vad söta ni är!! Det är ju inte jag däremot så det där kommer ni ju att få ångra!! *asg* :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOW! Finns det verkligen gentlemän kvar? Fan vad snällt!! Men var ska du sova då, har du inte lånat ut alla soffor redan??:mrgreen:

 

På riktigt!? Du förstår väl att han har en baktanke!? Det är fucking MIKETIME vi pratar om!!!

 

Hur naiva är folk egentligen!? Jag kan fortfarande varken sitta eller gå sen i helgen, jag får ligga på mage. Hur jävla kul tror du det är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skanke och Frykman avbokar, var rätt säker som sagt när jag bokade att jag inte kunde och nu är det 100% att vi inte kan komma :(

 

Men va fan?! Sa mamma nej nu igen? :-(

 

UPPDATERING:

 

Prispotten (minst 73,2K vid 61 deltagare) ser ut enligt följande:

 

1:a 25.000:- (plus en graverad pokal, skänkt av J-O)

2:a 15.000:-

3:a 10.000:-

4:e 8.000:-

5:e 6.000:-

6:e 4.000:-

7:e 3.000:-

8:e 2.000:-

First to bust: 200:- i cg-chips.

 

Detta innebär att hela finalbordet kommer itm. Avgiften för 2nd chance (350:- ) kommer läggas på från prisplats 1 och neråt.

 

Det kommer finnas dealers på de sista två borden som spelas 8handat. Det finns även en massös på plats som kan erbjuda massage till en rimlig kostnad.

Som vanligt förekommer ingen försäljning av alkoholhaltiga drycker utan det får var och en ta med själv. Enklare förtäring, kaffe/mineralvatten samt lite tilltugg ingår i avgiften.

 

Vartefter borden bryts kommer sidospel erbjudas på dessa.

 

 

Anmälda:

 

Mike (sover i kåken)

Sandsater (sover i kåken)

S:t Björn

jm_j

bensjo (i gäststuga)

TotalFreak (sover i kåken)

Cyntax

Puni

ValterErik

xcobra

Jennez

Drunken Penguin (sover i kåken)

John (i gäststuga)

tarmac

Bjoelle

Hygglo (sover i kåken)

Pinnen

m1978

simonlofberg

schoolbook

miata (sover i kåken)

Crappy (sover i kåken)

Nisze

Dybban!

Ängeln

Hogge

Torax

eloket

Mats W

Bergback

mceot

Omalley (sover i kåken)

Okocha

Darvartagan

Jarne (sover i gästrummet)

J-O

Loudmouth

NiceHandGG

KungKroon

Ludvvig

Wiiand

Fransson

NettanLove

Grahm

Chrille A

Kim

Olsson

Bronegård

Dan "Strykis"

Rust

Johan

Risto

Koivulainen

kggk

Optikern

Galvanizer

Mjukis

Gus-Ovitz

Illvillja

 

 

Reserver:

 

Gosan 1

PokerStar-Mattias

Andy

Jenny W

Danne "The Admin"

Eurythmech

Bo

Jompa

Ibba

Charlotte E

Mr Tight

Sturedenstore

jake

Grubbla

MC-Peder

Sigge

Bluffsyn

Bluffsyn 2

Bluffsyn 3

 

 

BORD 1

"simonlofberg" (klassiskt internetkid med ett ständigt leende på läpparna)

"Drunken penguin" (f.d moderator från sveriges framsida. trevlig skit!)

"xcobra" ("Brutit mot estniska lagar för att träffa jm_j i fängelset, skriver en del om poker.")

Magnus Bergback (38-årig klubblirare)

"KungKroon" (extremt trevlig hårdrockare. mkt duktig turrelirare)

S Wiiand (50-årig klubblirare. gillar skratt och många öl)

"Bensjo" (42-45?-årig myskille)

"miata79" (ohyggligt trevlig kille i yngre medelåldern, lirar en del på nätet)

"MikeTime" (37-årig fisk. bättre live- än nätlirare)

"Loudmouth" (35årig småbögig gnagare som är bättre på att snacka än på poker)

 

BORD 2

"Jarne" (Spelar mest kval på nätet, 50-årsåldern)

S Fransson (Spelar mest live, 35 år)

"NiceHandGG" (30-årig, gladlynt snubbe från södra sverige)

"Kobo" (Ung butikschef, Red Bull Vodka-beroende.)

"Sandsater" (Knappast ett "kid")

"Cyntax" (spelar inget på nätet, 38 år, jurist)

"NettanLove" (spelar inget på nätet, 45-årig klubbspelerska)

"Bjoelle" (Hogges blivande pojkvän)

"Nisze" (cool snubbe i yngre medelåldern, lirar lite sng tror jag)

Kim Matsson (30-åring som knappt spelar nåt på nätet. Klubbspelare)

 

BORD 3

"Ludvvig" (klassiskt internetkid. spelar mycket skithänder...;-) )

"Jennez" (övergödd skåning med söt flickvän. lirar oftast nykter tyvärr.)

Chrille Andersson (Mycket bra livespelare som bl.a slog padrinos hu i Krukans main)

"Crappy" (medelålders live- och nätspelare. blir otroligt bakis)

"m1978" (väldigt trevlig, lite yngre ståckhålmare)

"Valterego" (45-årig, pratglad pf-redaktör)

"Darvartagan" (ölälskande dalmas som gillas av flickorna)

"Prodir" (ingen aning)

Christian Olsson (yngre klubblirare)

"Tarmac" (31-årig spelare, som allt som oftast spelar med mer hjärta än hjärna, muttrat mycket vid suckout's, har nån enstaka gång återfunnits nykter)

 

BORD 4

"Dybban" (27-årig live- och nätlirare med en bra blogg. älskas av alla)

"jm_j" (underbar finne med en enorm törst efter vin.)

"Puni" (ingen aning men obv hyfsad pokerspelare)

Mats Wahlqvist (prat- och ölglad 50-årig klubbspelare. mkt trevlig)

"Okocha" (rundnätt 23-åring. bra live- och nätlirare, dryg online, trevlig irl.)

Lars Grahm (stabil klubblirare i 35-årsåldern)

"JohnH" (trevlig sthlmare. lirar främst live på CC)

Robin Bronegård (stabil, 32-årig klubblirare. vann Berga Open i januari)

"TotalFarsa" (medelålders tvåbarnsfarsa med förkärlek för öl. mot honom vinner man till och med med 32s)

"schoolbook" (medelålders, intelligent och gladlynt sthlmare. mattesnille)

 

BORD 5

"eloket" (Härligt pratglad, medelålders snubbe. Kompis med jm_j)

"Pinnen" (bridge- & schackspelare, doktor i kemi, från Piteå, Karlskoga, 38 år)

"Mceot" (ingen aning)

"Omalley" (Fantastisk smålänning i 37?-årsåldern. Blir ofta inlåst på fyllan i Tallinn)

"Torax" (Blufftokig klubblirare i min ålder. Mkt trevlig!)

"Ängeln" (50-årigt internetkid. klubbägare i Östergötland)

"Hygglo" (Stabil, medelålders lirare från Värmland. Lugn men lurig)

"Sankt Björn" (Hyvens sthlmare. Stabil imo.)

"J-O" (Härlig värmländsk man som syns och hörs i mängden!)

"Hogge" (Underbart bullrig värmlänning i 38-årsåldern. Gillar alkohol.)

 

BORD 6

Dan "Strykis"

Rust

Johan

Risto

Koivulainen

kggk

Optikern

Galvanizer

Mjukis

Gus-Ovitz

Illvillja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bounty på johnh, 12 helt obegagnade kortlekar. Enligt valterego ska de tydligen vara toppklass.

 

Till den som är först ut.. en värstigtishirt modell tight.

1766030668.jpg

 

oj oj, då kan man bilda MC-gäng med Valterego om man är först ut då?

 

Trevligt att träffas btw, även om jag inte är övertygad om att du uppfatta vem jag var när vi hälsa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På riktigt!? Du förstår väl att han har en baktanke!? Det är fucking MIKETIME vi pratar om!!!

 

Hur naiva är folk egentligen!? Jag kan fortfarande varken sitta eller gå sen i helgen, jag får ligga på mage. Hur jävla kul tror du det är?

 

Hmmm.....med så många killar på plats borde jag gå säker med andra ord..?! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tankar kring 11 pers på bord 6?

 

Jag fick så jäkla mycket skit av Illvillja (som vunnit den här turren två ggr) för att han inte hade en ordinarie plats så jag fick klämma in honom på bord sex...

 

Sannolikheten för tillräckligt många avhopp för att jag och Jake ska få plats?

 

 

(alt. vem kan man muta för att få till stånd ett extra bord? Lovar att dricka Whiskey och spela för många händer)

 

Tror sannolikheten är rätt god. Hade ungefär ett 15-tal avhopp veckorna innan, sista gången vi körde den här så det är nog lugnt.

 

Nu ska jag fortsätta sy upp gardiner och hänga dom på plats. Gay alert...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir på riktigt generad av det uppenbara raggandet i denna tråd. Jämför det när det är en riktigt pinsam scen i en film och man knappt kan titta. Flytta över det till PM - eller helst - till mikes binge.

 

 

ordnat!

http://pokerforum.nu/forum/off-topic/63625-miketime-och-xcobra-kanske-aelskar-varandra.html

 

Ni har nu en egen tråd för raggningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att Mike ska få ragga så mycket han vill i sin egen tråd. Om man går in i en Mike-tråd utan att förvänta sig slisk så känner man inte Mike särskilt väl, och borde skylla sig själv.

 

Åas är det bra att ha slisket på ett och samma ställe, så jag vet var jag ska leta efter de bra bitarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att Mike ska få ragga så mycket han vill i sin egen tråd. Om man går in i en Mike-tråd utan att förvänta sig slisk så känner man inte Mike särskilt väl, och borde skylla sig själv.

 

Åas är det bra att ha slisket på ett och samma ställe, så jag vet var jag ska leta efter de bra bitarna.

 

Äsch, det var ju i all välmening ;), + ett ypperligt tillfälle att lära sig hur vissa funktioner fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mike Time

 

Skickade ett pm till dig i förra veckan men jag kan ta det här.

Får tacka för att jag kom med tackvare 20 extra platser, verkar vara ett "gött" gäng, ser fram emot detta.

 

Gällande övernattning finns det några platser kvar eller är det kupevärmare i bilen som gäller? Hoppas du har högt säkrat om det är många.

 

Karl-Göran Karlsson(kggk)

Alingsås

kg4@spray.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mike Time

 

Skickade ett pm till dig i förra veckan men jag kan ta det här.

Får tacka för att jag kom med tackvare 20 extra platser, verkar vara ett "gött" gäng, ser fram emot detta.

 

Gällande övernattning finns det några platser kvar eller är det kupevärmare i bilen som gäller? Hoppas du har högt säkrat om det är många.

 

Karl-Göran Karlsson(kggk)

Alingsås

kg4@spray.se

 

De flesta slaggar i pokerlokalen. Vi brukar dra ihop borden därinne och lägga ut allas medburna liggunderlag och köra sovsal á la skolresa...

Om bättre boende önskas rekar jag hotell Stat i Kumla.

Välkommen!

 

 

Vet inte hur det ser ut med reservlistor,men kommer gärna (3pers) om det går att lösa.

 

Sätter upp dig och två till på reservlistan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir på riktigt generad av det uppenbara raggandet i denna tråd. Jämför det när det är en riktigt pinsam scen i en film och man knappt kan titta. Flytta över det till PM - eller helst - till mikes binge.

 

 

ordnat!

http://pokerforum.nu/forum/off-topic/63625-miketime-och-xcobra-kanske-aelskar-varandra.html

 

Ni har nu en egen tråd för raggningen.

 

Intressant. Om man är två killar så är det helt okej att slänga käft och säga nästan vad som helst, men om man är av olika kön så blir det direkt ett raggningsförsök och så blir man beskylld för en massa saker och får en egen tråd till och med? Du kanske inte ska döma alla andra efter dig själv Bjoelle. I dont like. Nu måste jag ta alla dina marker när vi hamnar på samma bord nästa gång. Och gången därefter. Och kanske en gång till... :twisted:

 

PS. Dumpa den andra tråden, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Om man är två killar så är det helt okej att slänga käft och säga nästan vad som helst, men om man är av olika kön så blir det direkt ett raggningsförsök och så blir man beskylld för en massa saker och får en egen tråd till och med? Du kanske inte ska döma alla andra efter dig själv Bjoelle. I dont like. Nu måste jag ta alla dina marker när vi hamnar på samma bord nästa gång. Och gången därefter. Och kanske en gång till... :twisted:

 

PS. Dumpa den andra tråden, tack.

Det ligger i mikes beteende att ragga på allt och alla. Har nog aldrig fått så många skamliga förslag som under tallinn-helgen. Hade han bara vart lite snyggare så... ... ... :-P
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...