Gå till innehåll

ok


SanntaClaus

Recommended Posts

PokerStars förklaring...

 

"Earlier today, one of the major Internet Service Providers (ISPs), which

provides a connection pathway to the PokerStars servers, experienced

difficulties that caused connection problems for some of our players. As the

ISP is a separate company, the issues were not within our ability to control.

 

However, everything appears to be back to normal at this time, and we

apologize for any inconvenience caused by the connection issues."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt att en så stor och seriös sajt som stars kommer dragandes med en förklaring om att "det var inte vårt fel". Vi köper en tjänst av stars, hur deras business-businessrelationer ser ut ska väl inte vi behöva bry oss om?

 

Har ni hhs sparade och ligger på är det nog inte omöjligt att ni får T$ eller något i refund. Lycka till!

 

/SK

 

EDIT: Har ni som TS kommit itm kan det bli svårt såklart. Förstår din frustration. :( Dra iväg ett mail iaf imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt att en så stor och seriös sajt som stars kommer dragandes med en förklaring om att "det var inte vårt fel". Vi köper en tjänst av stars, hur deras business-businessrelationer ser ut ska väl inte vi behöva bry oss om?

 

Det är väl inte osannolikt att de (Pokerstars) åtminstone försöker friskriva sig från ansvar i användaravtalet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte osannolikt att de (Pokerstars) åtminstone försöker friskriva sig från ansvar i användaravtalet?

 

Inte osannolikt nej, men kännetecknande för stora aktörer än väl snarare ansvarstagande än att försöka slinka? Jag har ingen koll på hur de faktiska avtalen/villkoren ser ut, men är övertygad om att alla sajter är friskrivna ansvar för det mesta. Däremot så har jag upplevt det som att olika sajter skiljer sig åt vad gäller deras praxis vid disconnections, och jag trodde att stars var en sådan sajt som hellre good willar än bråkar.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

illa illa. bättre på party, blev disconnectad så passade på att tigga lite pengar, rätt hög timlön på tiggarbrev :)

 

---

 

Hi heltok,

 

Sorry for the delay. I was checking with the tech guys. They couldn't confirm that we had any issued at that point in time, so they denied any automatic refunds. However, I'm willing to help you out. I've refunded the $20 USD you had invested in the pot.

 

Kind regards,

 

Angelina

Executive Host

Have Fun and Gamble Responsibly

 

Original Message Follows:

------------------------

I want hand

***** Hand History For Game xxxxx *****

 

voided!

 

your site went down, my friend confirmed that the same happened to

them, and two more at the table...

 

On Fri, Aug 13, 2010 at 3:40 PM, <info@partypoker.com> wrote:

>

> Hello heltok,

>

> These hand histories are provided to you as an aid for your training and

> development. You are not permitted to share them with anyone. We reserve

> the right to cease providing them or apply further restrictions at any time.

>

>

> Complete hand histories are only available to players that participated in

> the hand.

>

>

> You have recently requested your transcript of the game number xxxx.

>

> ***** Hand History For Game xxxx*****

> 2/4 Texas Hold'em Game Table (NL) - Fri Aug 13 09:36:33 EDT 2010

> Table 20BB Min Speed #1770456 (Real Money) -- Seat 1 is the button

> Total number of players : 6/6

> Seat 1: HERO ($165.4)

> Seat 2: ErikEllgar ($231.1)

> Seat 3: Gretzkystar ($166)

> Seat 4: TheGrav ($185)

> Seat 5: seeking888 ($298.97)

> Seat 6: siIver11 ($185.3)

> ErikEllgar posts small blind (2.0)

> Gretzkystar posts big blind (4.0)

> ** Dealing down cards **

> Dealt to HERO [ 9c, 9d ]

> TheGrav raises 12.0 to 12.0

> seeking888 raises 20.0 to 20.0

> siIver11 folds

> HERO calls (20.0)

> ErikEllgar could not respond in time.(disconnected)

> ErikEllgar folds

> Gretzkystar folds

> TheGrav could not respond in time.(disconnected)

> TheGrav folds

> ** Dealing Flop ** : [ As, Ac, 8c ]

> seeking888 bets (28.0)

> HERO could not respond in time.(disconnected)

> HERO folds

> ** Summary **

> Main Pot: $55.1 Rake: $2.9

> Board: [ As Ac 8c ]

> HERO balance $145.4, lost $20 (folded)

> ErikEllgar balance $229.1, lost $2 (folded)

> Gretzkystar balance $162, lost $4 (folded)

> TheGrav balance $173, lost $12 (folded)

> seeking888 balance $334.07, bet $48, collected $83.1, net +$35.1

> siIver11 balance $185.3, didn't bet (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi försöker inte friskriva oss från något ansvar. Det var inte var "vår" ISP som hade dessa problem utan en ISP leverantör i centrala Europa. Som ni kanske vet så är Internet ett nätverk av ISPs som kopplar ens kommunikation vidare genom nätverket till man når målet.

 

Det hjälper nödvändigtvis inte men förklarar alltså vad som var problemet och varför ett fåtal upplevde uppkopplingsproblem vid det här tillfället.

 

Beroende på situation kan man höra av sig till oss och då kan vi försöka hjälpa till.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag kan se att du har fått svar på din förfrågan via mail. Utan att gå in allt för mycket på ditt specifika case så kan vi tyvärr inte ersätta spelare som a) vinner pengar i turneringen de spelar eller b) missar ett fåtal händer.

 

Vi kan inte ansvara för alla ISPs på nätet som spelare använder sig av för att koppla upp sig mot våra servrar, dvs ISPs som ligger mellan vår isp och din isp (dvs internet). Det är givetvis tråkigt när det händer.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi försöker inte friskriva oss från något ansvar. Det var inte var "vår" ISP som hade dessa problem utan en ISP leverantör i centrala Europa. Som ni kanske vet så är Internet ett nätverk av ISPs som kopplar ens kommunikation vidare genom nätverket till man når målet.

 

Det hjälper nödvändigtvis inte men förklarar alltså vad som var problemet och varför ett fåtal upplevde uppkopplingsproblem vid det här tillfället.

 

Beroende på situation kan man höra av sig till oss och då kan vi försöka hjälpa till.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Var det alltså en stor ISP som hade problem, vilket gjorde att folks internetuppkoppling pajjade, eller orsakade strulet problem just på PokerStars? Avgörande skillnad imo.

 

Om en bredbandsleverantör kraschar så är det klart att PS inte kan ses som ersättningsskyldiga, men om leverantörens strul orsakar strul på Stars är det väl en annan sak?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en bredbandsleverantör kraschar så är det klart att PS inte kan ses som ersättningsskyldiga

Alt 1. Ej PS ansvar

men om leverantörens strul orsakar strul på Stars är det väl en annan sak?

Alt 2. Ej PS ansvar

 

Inget av fallen kan ju PS göra nått om det är på vägen till PS det strular.

Rikta kraven mot ISP i bägge fallen (=lönlöst)

 

Lider med TS, men varför inte ha ett mobilt bredband från en annan ISP som backup?

Kostar ju mindre i månaden än vad en pokerspelare rejkar på en timme.

(Tex Tele2 kostar 89kr/månad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alt 1. Ej PS ansvar

Alt 2. Ej PS ansvar

 

Inget av fallen kan ju PS göra nått om det är på vägen till PS det strular.

Rikta kraven mot ISP i bägge fallen (=lönlöst)

 

Lider med TS, men varför inte ha ett mobilt bredband från en annan ISP som backup?

Kostar ju mindre i månaden än vad en pokerspelare rejkar på en timme.

(Tex Tele2 kostar 89kr/månad)

 

I fall 2 menar han nog att om Pokerstars strular på grund av problem hos internetleverantören, men ingen annan programvara/browser etc. strular, så bör Stars kunna göra mycket för att förbättra programvaran.

 

 

Angående mobila bredbandet: Jättebra idé. Har själv kört på det något år, och om jag märker att uppkopplingen är på bristningsgränsen eller när jag bara är djupt i en turre, brukar jag sätta igång laptopen, koppla upp via det mobila och ha inloggningsrutan till Stars redo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående mobila bredbandet: Jättebra idé. Har själv kört på det något år, och om jag märker att uppkopplingen är på bristningsgränsen eller när jag bara är djupt i en turre, brukar jag sätta igång laptopen, koppla upp via det mobila och ha inloggningsrutan till Stars redo.

 

Kan du inte bara trycka in USB-stickan i din vanliga dator?

Jag gjorde det och anslöt och det verkade som jag hade 2 aktiva uppkopplingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte bara trycka in USB-stickan i din vanliga dator?

Jag gjorde det och anslöt och det verkade som jag hade 2 aktiva uppkopplingar.

 

Ev. datanördar får rätta mig om jag har fel men jag är hyffsat säker på att man i windows bara kan ha en aktiv anslutning. Jag brukar (med hjälp av denna) oftast köra på snodd/lånad uppkoppling från grannar som är generösa nog :roll: att köra oskyddat alt. wep-skyddat trådlöst nät men jag har även mobilt bredband från Tre som är riktigt bra. När båda är "igång" har jag för mig att den ena bara har "Åtkomst: Lokalt".

 

Men men, det är hur som helst klockrent med det mobila bredbandet som backup. Skulle jag märka minsta lilla antydan till lagg etc. så kickar jag bara igång Tre's uppkoppling som är uppe och snurrar på lite drygt 5 sek.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ev. datanördar får rätta mig om jag har fel men jag är hyffsat säker på att man i windows bara kan ha en aktiv anslutning. Jag brukar (med hjälp av denna) oftast köra på snodd/lånad uppkoppling från grannar som är generösa nog :roll: att köra oskyddat alt. wep-skyddat trådlöst nät men jag har även mobilt bredband från Tre som är riktigt bra. När båda är "igång" har jag för mig att den ena bara har "Åtkomst: Lokalt".

 

Men men, det är hur som helst klockrent med det mobila bredbandet som backup. Skulle jag märka minsta lilla antydan till lagg etc. så kickar jag bara igång Tre's uppkoppling som är uppe och snurrar på lite drygt 5 sek.

 

/#LOUDmouth#

 

För mig fungerade det iaf när jag drog ut nätverkssladden.

Men kan ju hända att trådlösa låg inaktivt så länge sladden var i.

Men poängen är densamma. Det bör vara smidigare att trycka in stickan i stationära datorn än att starta bärbara.

Kan vara värt att prova i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...