Gå till innehåll

Satt in pengar med Swedbank e-kort, nu vill sajten verifiera kreditkortet


John_teh_Donk

Recommended Posts

Jag använde Swedbank e-kort för att sätta in pengar på pokersajten. För er som inte vet vad det är; Man loggar in i ett bank-program och skapar ett "virtuellt" VISA-kort som är kopplat till det vanliga bankkontot.

 

Det finns med andra ord inget fysiskt kreditkort. Bara kortnumret i bank-programets historik.

 

Jag skulle ta ut en del av min rulle från sajten, men blev nekad uttag. Måste verifiera kontot genom att skicka digital bild på ID-kort och aktuellt kreditkort.

 

Pratade med sajtens chat-support och förklarade läget. Hon sa att det skulle gå bra att skicka screenshot på bank-programet med kreditkortsnumret synligt (8 siffror dolda), där det syntes att pengarna var dragna från pokersajten.

 

Så jag gjorde så, plus skickade screenshot på min internetbank som visade att pengarna var dragna där.

 

Nästa dag fick jag ett mail där det stod att ID't var godkänt men inte kreditkortet - mitt namn måste synas på "the bank statement" där pengarna var dragna.

 

Så jag skickade tillbaka ett mail med citat från där jag beskrev allt igen med e-kortet osv. Plus att jag skrev ytterligare en gång ATT MITT NAMN INTE STÅR NÅGONSTANS DÄR KORTNUMRET STÅR SÅ JAG KAN INTE GE DOM DET.

Och att om dom tillåter folk att sätta in pengar med den VISA-metoden måste man ju få ta ut pengarna till samma kort. Och att jag vill ha mina **** pengar.

 

Fick då tillbaka ett jäkla robotaktigt klipp o klistra svar att "mitt namn måste synas, tack för mitt tålamod".

 

Någon annan här måste väl använt e-kort och varit tvugna att verifiera pokerkontot, har ni några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inget annat kort som du kan använda? Gör en mindre insättning med det kortet i så fall, så brukar det fungera att ta ut till det. (Efter ny verifiering osv)

 

Kanske inte känns helt rätt när det borde fungera med det virtuella korten, men det känns som du kan spara en hel del tid och tålamod den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för en jävla site du spelar på? I princip alla siter vet idag vad e-kort är.

Skicka in så många olika doc du kan, på räkningar,riktigt kort där du håller i ditt egna körkort, screen från internetbanken osv...efter det ska dom ha noll anledningen att inte godkänna ditt uttag...om dom inte är riktigt dumknullade förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också haft lite probs med dessa E-kort, när jag ska verifiera brukar jag logga in på internetbanken, gå in på mina konton (ditt namn står uppe i högra hörnet) och sen se till att man också kan se mitt kontonummer och överföringen som jag gjorde till pokerbolaget, sen tar jag upp "historiken" på E-kortet och screenshotar hela kalaset.

 

Brukar stryka lite irrelevant information och några siffror i kortnumret+cvc, sen highlightar jag all viktig info så ingen dum praktikant i supporten kan misslyckas med att se vad jag vill.

 

Det brukar funka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inget annat kort som du kan använda?

Det verkar inte fungera, för jag provade att göra ett uttag till ett annat kort men fick inte ens ett mail om nekandet den gången, så kontot verkar spärrat för uttag tills jag verifierat dom två korten med namn som fysiskt inte finns.

 

Vad är det för en jävla site du spelar på? I princip alla siter vet idag vad e-kort är.

Skicka in så många olika doc du kan, på räkningar,riktigt kort där du håller i ditt egna körkort, screen från internetbanken osv...efter det ska dom ha noll anledningen att inte godkänna ditt uttag...om dom inte är riktigt dumknullade förstås.

Det är Bet24 (ongame) så det är ju ingen minisajt i rumänien direkt :rolleyes:

Det jobbiga är att dom verkar ha hakat upp sig på att se min namn "på kortet" som inte finns, eller i e-korts historiken där namnet inte står.

 

Har också haft lite probs med dessa E-kort, när jag ska verifiera brukar jag logga in på internetbanken, gå in på mina konton (ditt namn står uppe i högra hörnet) och sen se till att man också kan se mitt kontonummer och överföringen som jag gjorde till pokerbolaget, sen tar jag upp "historiken" på E-kortet och screenshotar hela kalaset.

 

Brukar stryka lite irrelevant information och några siffror i kortnumret+cvc, sen highlightar jag all viktig info så ingen dum praktikant i supporten kan misslyckas med att se vad jag vill.

 

Det brukar funka!

Tackar ska prova det igen! Jag gjorde ungefär så, men inte med historiken på e-kortet på samma bild som internetbanken där namnet står.

 

Det ska väl räcka, annars vet jag inte vad man ska göra. Ringa polisen på malta och börja förklara om e-kort och pokerpengar? :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska sajten kunna betala tillbaka till ett virtuellt VISA-kort? :roll:

Man får ju ett "nytt" e-kort för varje betalning man gör.....

 

GL. :)

 

Är inte det som är problemet här. Men om det nu vore så, så är det inget större problem, korten är kopplade till konton och försvinner således inte bara.

Och vid dom gånger det inte går betala till kort gör ju i princip alla siter en utbetalning till bankkonto istället.

Sen behöver du inte alls få ett nytt kort varje gång, du kan välja att ett kort bara ska kunna sätta in 500kr men att självka kortet är levande i 6 månader, 1år eller vad du nu vill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska sajten kunna betala tillbaka till ett virtuellt VISA-kort? :roll:

Man får ju ett "nytt" e-kort för varje betalning man gör.....

 

GL. :)

Ja som Jimmy sa är ju kortnumret kopplat till bankkontot även om kortet "gått ut", så man kan fortfarande sätta in pengar till bankkontot men inga pengar kan dras.

Jag har tagit ut från Full Tilt med e-kort som gått ut, och det var inte några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...