Gå till innehåll

Diamondbet vilka nötter...


Nice Hand GG

Recommended Posts

Fick ett mail nyss..

 

Diamondbet user information

Here is your user information. In some cases where the alias was taken, a new alias has been registered. We thank you for your understanding.

 

Username: hero

Poker alias: hero

Password: idioterna skickar även med detta

 

 

 

Diamonbet borde bli av med sin licens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha trollen slutar ju fan inte :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Tyckte lösenordet såg lite knepig ut i första mailet, lite som en felkod men men det löser ju diamondbet.

 

 

Dear

 

Unfortunately the password in the previous email contained the wrong password. Below you have the correct information. We are sorry for the inconvenience.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha trollen slutar ju fan inte :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Tyckte lösenordet såg lite knepig ut i första mailet, lite som en felkod men men det löser ju diamondbet.

 

Fick exakt samma skit, alltså nu har jag inte koll på juridiken här, men detta kan väl knappast vara ok, eller?. trodde inte ens att det var möjligt att det fortfarande fanns så här inkompetenta siter, men man slutar aldrig att förvånas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bör nämna att det inte finns några som helst pengar på dom nya kontona och man måste logga in på bossklienten för att kunna ta ut pengarna och sedan sätta in pengar med valfri metod på nya kontot.

 

But still... fortfarande under allt kritik, det är 2010 man skickar inte ut lösenord i klartext i ett mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bör nämna att det inte finns några som helst pengar på dom nya kontona och man måste logga in på bossklienten för att kunna ta ut pengarna och sedan sätta in pengar med valfri metod på nya kontot.

 

But still... fortfarande under allt kritik, det är 2010 man skickar inte ut lösenord i klartext i ett mail.

 

dom lyckades även skriva fel lösenord åt mig i det andra mailet ser jag nu, känns som att Stars får passa sig, Diamond är på frammarsch:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom lyckades även skriva fel lösenord åt mig i det andra mailet ser jag nu, känns som att Stars får passa sig, Diamond är på frammarsch:-)

 

Skrev fel lösenord till mig också i första mejlet, låter ju knappast som en seriös sajt som skickar både användarnamn samt lösen i samma mejl. Kul för de som har mycket deg och deras mejlkonto skulle bli hackat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, inte smidigast kanske, men definitivt ingen säkerhetsbrist. Men antar att i och med mergen med Tell så var de tvugna att be användarna ändra lösen, för att det inte går att slå ihop databasen eller få fram de gamla lösenorden i klartext (vilket är bra). För tydliggöra vad som kan uppfattas från mailet:

 

Det är ett temporärt lösenord, användarna uppmanas att ändra lösen. Detta görs överallt och säkerligen av majoriteten av skins och affiliates i branschen.

 

Det är lösen och anv.namn till nya klienten där inga pengar finns, vilket också specifieras i mailet. Så även OM din mail på nåt sätt mystiskt skulle hackas så finns 0 euros.

 

Vad jag minns så fick man även ett mail med sitt lösenord i klartext på denna sajt, av med foliehattarna gottfolk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, inte smidigast kanske, men definitivt ingen säkerhetsbrist. Men antar att i och med mergen med Tell så var de tvugna att be användarna ändra lösen, för att det inte går att slå ihop databasen eller få fram de gamla lösenorden i klartext (vilket är bra). För tydliggöra vad som kan uppfattas från mailet:

 

Det är ett temporärt lösenord, användarna uppmanas att ändra lösen. Detta görs överallt och säkerligen av majoriteten av skins och affiliates i branschen.

 

Det är lösen och anv.namn till nya klienten där inga pengar finns, vilket också specifieras i mailet. Så även OM din mail på nåt sätt mystiskt skulle hackas så finns 0 euros.

 

Vad jag minns så fick man även ett mail med sitt lösenord i klartext på denna sajt, av med foliehattarna gottfolk.

 

Hej Diamondbet? Hur som helst helt sjukt att ni i så fall kan förneka att det hela inte skulle vara en säkerhetsbrist. Ni borde veta bättre, man skickar nämligen inte ut sådana mail även om det så inte finns några pengar.

 

Och helt lol hur ni kan kalla det "temporärt lösenord". Att ni skickar ut ett nytt lösenord och sedan rekommenderar kunden att ändra gör det inte temporärt... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Föreställ dig typ ifall ftp och pokerstars hade gått ihop och ftp skickar ut ett mail till alla deras kunder där kontonamn och lösenord står utskrivet till deras nya konton på pokerstars. Sedan när man förundrar sig över deras inkompetens så säger dom "Jo men det finns ju inga pengar där" "men dom gör ju så lr i vissa fall gjorde".

 

Det komiskt att ni inte kan erkänna att ni har gjort en miss och istället skapar anonyma konton på pokerforum för att försvara er bristande kunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Diamondbet? Hur som helst helt sjukt att ni i så fall kan förneka att det hela inte skulle vara en säkerhetsbrist. Ni borde veta bättre, man skickar nämligen inte ut sådana mail även om det så inte finns några pengar.

 

Och helt lol hur ni kan kalla det "temporärt lösenord". Att ni skickar ut ett nytt lösenord och sedan rekommenderar kunden att ändra gör det inte temporärt... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Föreställ dig typ ifall ftp och pokerstars hade gått ihop och ftp skickar ut ett mail till alla deras kunder där kontonamn och lösenord står utskrivet till deras nya konton på pokerstars. Sedan när man förundrar sig över deras inkompetens så säger dom "Jo men det finns ju inga pengar där" "men dom gör ju så lr i vissa fall gjorde".

 

Det komiskt att ni inte kan erkänna att ni har gjort en miss och istället skapar anonyma konton på pokerforum för att försvara er bristande kunskap.

 

För det första jobbar jag inte för Diamondbet. Hade dock samma diskussion på en annan site igår och ville säga samma sak här.

 

Så gå in och ändra ert lösenord då! Vafan är problemet?

 

Förstår ej uppståndelsen bara. Det är uppenbart bara en ganska dålig men simpel engångslösning. Om de i mailet hade skrivit att det endast är ett temporärt lösenord som måste bytas på en gång. Hade ni känt er bättre då?

 

Om de nu på random skickar ut era nuvarande lösenord till ett konto där ni har pengar, då kunde jag hållit med er.

 

Utöver det kan jag ju också meddela att säkerligen 50% av alla spelsajter mailar ut affiliates och spelares lösenord, inklusive Pokerstars där jag precis kollade och visst fick jag mitt användarnamn och lösen i klartext. Så antar att hela branschen egentligen är en FET säkerhetsrisk med era mått. Kanske dags att sluta spela online?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns tekniska lösningar för att göra temporära lösenord. Det vanligaste är dock att man döljer lösenordet och har en länk ifall användaren vill resetta/glömt det. Sällan man säger att ett lösenord är temporärt och det inte är tvingande att byta när man väl loggar in.

 

Fick också de här mailen. Det första med ett lösenord som såg ut som regex. Trodde det var scam men alla länkar såg ok ut. Då förstod jag att det måste vara idioter som är tekniskt ansvariga där nu. Hade jag inte kollat mailet eller den här tråden så hade jag inte vetat om lösenord finns i klartext i min mailbox. Sen om det där med tomma konton, finns exempel på pokerspelare som blivit av med kontouppgifter till tomma konton och senare blivit ersättninigsskyldiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de i mailet hade skrivit att det endast är ett temporärt lösenord som måste bytas på en gång. Hade ni känt er bättre då?

 

Nja helst skulle jag vilja att det inte stod något lösenord alls men för att kunna få ut något lösenord så skulle man exempelvis kunna behöva som på pokerstars fylla i postnummer och adress, sedan skickas ett temporärt lösenord ut som måste bytas.

 

Vad som också hade fungerat hade varit t ex en fråga som "Vem var din favoritlärare?" lr liknande om personen sedan tidigare hade fyllt i någon sådan. Nu kommer jag dock inte ihåg ifall man gjorde det när man regga sitt konto från första början.

 

För ett temporärt lösenord behöver faktiskt inte lösa problemet, själva problemet är att ett lösenord har skickats ut även fast man inte har begärt om det. Dock ett temporärt som bara hade fungerat under ett visst antal timmar (24-48) och efter det måste man begära ut nytt hade minskat risken avsevärt.

 

Utöver det kan jag ju också meddela att säkerligen 50% av alla spelsajter mailar ut affiliates och spelares lösenord, inklusive Pokerstars där jag precis kollade och visst fick jag mitt användarnamn och lösen i klartext. Så antar att hela branschen egentligen är en FET säkerhetsrisk med era mått. Kanske dags att sluta spela online?

 

Mmm men för att få ut ett lösenord till mailen från pokerstars, måste man även fylla i adress, postnummer och självklart rätt epost för att kunna få ut ett temporärt lösenord.

 

Och stora skillnaden är att Pokerstars inte skickar ut några lösenord såvida man inte begär om det.

 

För det första jobbar jag inte för Diamondbet. Hade dock samma diskussion på en annan site igår och ville säga samma sak här.

Att du har något med Diamondbet att göra måste ju även en person som DrRoland förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, säkert. Förvånar mig inte om det är den tekniskt ansvarige vi pratar med. :-P

 

Kanske har kommit hit med hjälp av en google-alert?...

 

Mmm men för att få ut ett lösenord till mailen från pokerstars, måste man även fylla i adress, postnummer och självklart rätt epost för att kunna få ut ett temporärt lösenord, som för den delen till skillnad från lösenordet diamondbet skickade ut är just temporärt.

 

 

Att du har något med Diamondbet att göra måste ju även en person som DrRoland förstå.

 

Lägg ner anklagelserna. Är inte affilierad med DB på något sätt. Snarare en personlig vendetta mot en annan person som skrev ett inlägg på sitt blogg och det hettade till rätt rejält, antog att Nice Hand GG är samma person, formulerar sig lite på samma sätt med ord som "troll" osv.

 

Iallafall: En hackare skulle kunna lyssna på mail mellan servern och din dator om du kör pop3 t.ex. och därmed få tillgång till alla dina mail. Då är du även körd där. Email är inte ett särskilt säkert medium för att skicka känslig information, men i det här fallet var det inte särskilt känslig information. Förstår ni?

 

Visste inte att folk kunde vara såhär paranoida, men förstår ju eran oro. Det är ju uppenbarligen mkt på spel här, bl.a. adress och telefonnummer! Aldrig sett så mkt skitkastning mot ett bolag förut på grund av en sån här skitsak. Antar att ni är kåta på ännu en "pokerskandal".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder man inte krypteringsteknik och hämtar sin mail via POP på ett öppet nätverk får man skylla sig själv, men det är ingen bra ursäkt för en pokersajt att anställa okompetent folk.

 

Den som gnäller mest här är ju du. Vi konstaterar fakta. ;)

 

Kan du länka till den där "diskussionen" du hade igår om en annan sajt i den här frågan så kanske jag kommer att ändra mig. Men det är såklart på ett låst forum eller MSN den ägt rum. *edit: asså, du menade från bloggen..

 

Edit; ska vi ta det som ett hot att du kommer lägga ut adress och telenummer ifall vi fortsätter gnälla? Total paranoia is total awareness /Charles Manson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg ner anklagelserna. Är inte affilierad med DB på något sätt. Snarare en personlig vendetta mot en annan person som skrev ett inlägg på sitt blogg och det hettade till rätt rejält, antog att Nice Hand GG är samma person, formulerar sig lite på samma sätt med ord som "troll" osv.

 

Iallafall: En hackare skulle kunna lyssna på mail mellan servern och din dator om du kör pop3 t.ex. och därmed få tillgång till alla dina mail. Då är du även körd där. Email är inte ett särskilt säkert medium för att skicka känslig information, men i det här fallet var det inte särskilt känslig information. Förstår ni?

 

Visste inte att folk kunde vara såhär paranoida, men förstår ju eran oro. Det är ju uppenbarligen mkt på spel här, bl.a. adress och telefonnummer! Aldrig sett så mkt skitkastning mot ett bolag förut på grund av en sån här skitsak. Antar att ni är kåta på ännu en "pokerskandal".

 

Tror jag hittade rätt blogginlägg... http://kaugesaar.se/poker/diamondbet/

 

Vem av alla Diamondbet anställda är du? Henrik, Sylvester, Nils eller Torsten? Påhittiga namn måste jag säga :D Ganska naivt att tro att du eller ovan nämnda inte skulle vara affilierad med diamondbet.

 

Tyckte JoeDuck hade en ganska bra synpunkt varför det är känslig information även fast det inte finns pengar.

 

Sedan handlar det inte om paranoia, handlar inte om hur en hackare kan lyssna på mail mellan servar om man kör med pop3. Det handlar om den bristande kunskap Diamondbet har visat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag hittade rätt blogginlägg... http://kaugesaar.se/poker/diamondbet/

 

Vem av alla Diamondbet anställda är du? Henrik, Sylvester, Nils eller Torsten? Påhittiga namn måste jag säga :D Ganska naivt att tro att du eller ovan nämnda inte skulle vara affilierad med diamondbet.

 

Tyckte JoeDock hade en ganska bra synpunkt varför det är känslig information även fast det inte finns pengar.

 

Sedan handlar det inte om paranoia, handlar inte om hur en hackare kan lyssna på mail mellan servar om man kör med pop3. Det handlar om den bristande kunskap Diamondbet har visat.

 

För sista gången, jobbar inte för Diamondbet. Använde aliaset Henrik om det gör dig gladare och snodde lite av "Nils" kommentar. Vill bara förmedla fakta även här till skillnad från andra dönickar på detta forum som spottar ur sig galla. Har ni ens kollat vad det finns för uppgifter tillgängliga på kontot? Finns inga som helst tecken på kontouppgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns hur som haver att det känns oseriöst, är inte intresserad av att en pokersajt skickar användarnamn och lösenord i samma mejl.

 

Enda gången som man begär ett lösenord är om man har glömt det och får det per mejl, och det är efter man själv har begärt det.

 

Borde fungera på ett smidigare sätt kan man tycka, så valde att avsluta mina konton hos Diamondbet. Ogillar sättet de agerar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bekräfta att heml1g jobbar på Diamondbet.

 

Gå och lägg dig.

 

Kan ju inflika att där jag jobbar har vi inte tillgång till spelarnas lösenord på något sätt öht. Glöms det bort så blir det som folk säger här: länk till personlig fråga och sedan ett temporärt autogenererat lösenord som ska bytas pronto.

 

Standard på de flesta seriösa sajter.

 

Det var inte det ursprungliga lösenordet som skickades till varken mig eller nån annan jag snackat med. Vad är det ni har så svårt att förstå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...