Gå till innehåll

PokerStars skattefritt i framtiden???


Cyntax

Recommended Posts

The Estonian Tax and Customs Board has issued PokerStars an activity license

in Estonia. As a result of this, PokerStars is planning to launch an

Estonian client in the near future. Although no official date has yet been

confirmed for the launch, we will endeavor to keep you updated with its

progress.

Spännande.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessvärre är det nog bara så att Estland går samma väg som Italien, Frankrike och Holland och skapar nationella nätverk. Skulle tro att risken ökar för att Sverige och Finland går liknande väg till mötes, Finland ska få statlig nätpoker i höst på RAY.fi.

 

Även Paf har estnisk licens:

 

http://www.poker.se/forum/showthread.php?p=1470653

 

En följdfråga blir ju om EU-medlemmarna tillåts hålla sig med enbart ett helstatligt alternativ, som SvS och RAY, eller blir de tvungna att tillåta t.ex. Stars att öppna låsta, nationella nät?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så cyntax är helt ute och cyklar, trodde han hade lite koll på detta?

Jag är inte ute och cyklar. Jag lämnade stora luckor i första posten så att det skulle bli en diskussion. :-P

 

Vem äger Pokrstars.se? Den är på svenska. "Sverigechefen" för Pokerstars bor i Stockholm. Är PS skattefritt? Iaf inget skattetillägg om man missar att deklarera (imo). För hur långt ska man dra pokerspelarens undersökningsplikt för om "verksamheten är svensk"?

 

Köper jag något av ett utländsk företag genom deras filial i Sverige så räknas den transaktionen som inhemsk? Nån jävla måtta får det vara va?

 

PS ska alltså starta ett estniskt skinn. Är inte PS.se ett svenskt skinn av sajten? Är det verkligen pokerspelarens skyldighet att ta reda på mera om PS.se?

 

Skulle det räcka med att PS startar en filial/svenskt företag med ett svenskt momsnummer för att PS skulle bli skattefritt? För 100k kr kan PS göra sina svenska kunders spelvinster skattefria! Hur svårt kan det vara?

 

Jag bara ställer frågor. Inga svar... för jag har inga. Just nu iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte ute och cyklar. Jag lämnade stora luckor i första posten så att det skulle bli en diskussion. :-P

 

Jag bara ställer frågor. Inga svar... för jag har inga. Just nu iaf.

 

Jag vet. Återkom gärna när mer definitiva besked finns.

 

Intressant det där att du anser att det inte blir skattetillägg. Finns det någon dom eller förhandsbesked om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvetets statliga spelbolag, alltså NordicBet, ( / Roffe) erbjuder nu odds på framtiden för penningspel i Finland.

 

"EY-tuomioistuin (Suomea vastaan nostetaan kanne EY-tuomioistuimessa urheiluvedonlyöntipelejä koskevan EU-säännösten rikkomisesta ennen 1.2.2012)

Kyllä 1.70

Ei 2.00"

 

Översättning: Talan i EU-domstolen väcks mot Finland för brott mot EU-reglerna gällande sportvadslagning före 1.2.2012.

 

"Rahapelien sensurointi (Suomi estää ulkomaisten rahapelien pelaamisen blokkaamalla rahansiirrot tai internetyhteydet ennen 1.2.2012)

 

Kyllä 1.40

Ei 2.60"

 

Översättning: Censur mot penningspel (Finland förhindrar spel på utländska bolag genom att blockera penningöverföringar eller internetförbindelser före 1.2.2012.)

 

Inget ansvar tas för översättningarnas korrekthet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
någonting nytt?

 

Iom att det Cyntax skrev om bara var att Stars ska börja med ett estniskt skin i likhet med de som redan finns i Italien och Frankrike, nej. :roll: Läs tråden om du inte gjort det, får en känsla av att du bara har läst rubriken.

Beträffande om våra stater kommer att börja begränsa vårt spelande på utländska bolag så skulle jag gissa att det var bra för Sverige att alliansen bildar regering. Om det är tillräckligt är en annan sak.

 

Edit; for the record, inte skin utan kanske snarare ett låst nationellt nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iom att det Cyntax skrev om bara var att Stars ska börja med ett estniskt skin i likhet med de som redan finns i Italien och Frankrike, nej. :roll: Läs tråden om du inte gjort det, får en känsla av att du bara har läst rubriken.

Beträffande om våra stater kommer att börja begränsa vårt spelande på utländska bolag så skulle jag gissa att det var bra för Sverige att alliansen bildar regering. Om det är tillräckligt är en annan sak.

Jag blir sååååå glad när folk skriver inlägg som ger mig snilleblixtar! *puss på dig XeroxFin* :-P

Det sämsta med att få snilleblixtar sen på natten är att jag får svårt att sova. Nu kommer jag att ligga vaken till kl 3... och jag som ska upp 4:45. :cry:

 

Jag ska testa min idé i skarpt läge på Skv nästa vecka. Och om Brandborn ser detta kan han ju höra av sig till mig så får vi diskutera lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir sååååå glad när folk skriver inlägg som ger mig snilleblixtar! *puss på dig XeroxFin* :-P

Det sämsta med att få snilleblixtar sen på natten är att jag får svårt att sova. Nu kommer jag att ligga vaken till kl 3... och jag som ska upp 4:45. :cry:

 

Jag ska testa min idé i skarpt läge på Skv nästa vecka. Och om Brandborn ser detta kan han ju höra av sig till mig så får vi diskutera lite.

 

Prova att ringa på söndag kväll, måndag eller tidsdag före fem (mellan SM och Riga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...