Gå till innehåll

NLT - TT mot underkort, turn parar, motstånd river!


alve

Recommended Posts

Dags för min andra hand historik från internet som jag postar här på forumet. Sitter och spelar lite, kollar forum och så samtidigt. Har inte snappat upp nåt speciellt om fi dock :/. Inte sett han göra något dumt heller så.

 

Game: Texas Holdem

Game number: 384861467

Date: 6/12/2005 10:03:11 PM

Game: 384861467: Table: Stumbling Stone

Normal Table No Limit 0.20/0.40

Rake: 0.30

Seat: 1 havokrulez (Dealer)

Seat: 4 xuiz

Seat: 5 hjulbord

Seat: 6 banjopicker

Seat: 7 April22 Täcker mig.

Seat: 8 Jonkzor123 ~$30 i stacken

Seat: 9 Nattuggla

Seat: 10 lenasson

 

Jonkzor123 [ 10 :club: , 10 :diamond: ]

 

------------------

OpeningBetRound

------------------

xuiz : Posts small blind 0.10

hjulbord : Posts big blind 0.20

banjopicker : Calls for 0.20

April22 : Raises for 0.40

Jonkzor123 : Raises for 1.20 Känns självklart att re-raisea hans minibet med TT.

Nattuggla : Folds

lenasson : Folds

havokrulez : Folds

xuiz : Calls for 1.10

hjulbord : Calls for 1.00

banjopicker : Folds

April22 : Calls for 0.80 Callar mig, finns väl helt klart många händer han kan ha här any PP, AK-J, kanske nåt starkt K.

------------------

Flop [ 7 :spade: , 5 :diamond: , 3 :heart: ] Pot: ~$5

------------------

xuiz : Checks

hjulbord : Checks

April22 : Checks

Jonkzor123 : Bets 4.00 Alla checkar, slänger iväg ~potbet. Inget direkt drag ute, men min hand har inte många outs till förbättring så vill inte låta dom dra gratis. Plus att jag ofta bettar likadant när jag missar med till exempel AK, AQ.

xuiz : Folds

hjulbord : Folds

April22 : Calls for 4.00 Inget direkt drag ute, han har foldat mot potbet i några höjda potter förut. A7s, 76s, set och även overpair skulle väl vara händer han kan ha.

------------------

Turn [ 7 :spade: , 5 :diamond: , 3 :heart: , 7 :diamond: ] Pot: ~$13

------------------

April22 : Checks

Jonkzor123 : Checks Han checkar, här steker jag länge. Känns inte som om många händer jag slår skulle syna bet här :/. Sen kommer ett potbet att potcommita mig alldeles för mycket. Väljer att checka för att försöka få billig showdown. Känns som dom få händer jag slår skulle ge mig den billiga showdownen också.

------------------

River [ 7 :spade: , 5 :diamond: , 3 :heart: , 7 :diamond: , 4 :diamond: ] Pot: ~$13

------------------

April22 : Went all-in 36.10

 

Här går han all-in, inte direkt vad jag ville :P. Jag har cirka $25 kvar i stacken när han går all-in. Är det en enkel fold i detta läge eller? Ser faktiskt inte många händer jag slår.

Undrar väl mest över turnspelet och sen också hur ni skulle spela på river :).

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7s är faktiskt inte en så bra hand så frågan är om han skulle ha höjt med en sådan ur tidig position på ett 10-manna bord!? Sedan så gillar jag inte din check på Turn, den ger tecken på svaghet och/eller rädsla för sjuorna. Jag tycker att du skulle ha slängt iväg ett bet någonstans kring potten även på Turn därför att:

 

1. Får du omslag har han förmodligen minst en 7:a

2. Synar han bara så finns chansen att han fortfarande checkar på River, vilket du också kan göra då om du är osäker

3. Han hade kanske foldat

 

Som det är nu ger du honom ett ypperligt läge att bluffa till sig potten genom att du checkade. Om han nu hade haft en 7:a så tror jag inte att han skulle överbettat pott så mycket på River, det känns som att han vill skrämma bort dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

Nej, självklart är inte A7s så troligt, men på den här nivån tror jag det är möjligt :P. Det är ju det jag inte gillar med att checka, chansen att han bluffar blir överhängande. Men ett potbet i detta läge blir ungefär halv min stack, vilket göra att jag kommer bli tvungen att syna river hur som helst :/. Ser bara att jag blir callade av 88, 99 som jag slår på turn så känns inte som jag vill potcommita mig. Just därför tar jag risken att bli utbluffad. Rätt eller fel? Jag tycker det, men vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag skulle foldat på river, risken känns för stor.

 

Skulle satsa en del på turn, du får se vilken styrka han har där, dessutom ligger det ett drag i ruter på bordet som man inte gärna vill ge frikort till.

 

Han skulle kunna sitta på AK, AQ eller AJ i ruter. Visserligen känns det lite konstigt att han skulle syna din höjning på floppen med bara två överkort och en runner-runner färg, men ofta synar ju folk med sånt (kanske har väntat länge på en bra starthand och vill inte ge upp den så lätt). Krävs väl i såfall en hyfsad bet på turn för att bli av med honom, om han har fyrfärgen, men å andra sidan är ju bordet parat och det är ju inte bra för en flushunter - han skulle kunna dra dött mot en kåk (och sånt blir ofta dyrt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, alla verkar tycka att jag ska betta turn. Jag gillade inte heller att checka där så. Men hur mycket tycker ni jag ska betta då? Potbet får mig ju verkligen potcommitad så jag kommer nog måsta syna river hur som helst. Eller? Tar gärna fler analyser av spelet också :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...