Gå till innehåll

dragigt sent i turnering


Lokenius

Recommended Posts

Tror det var 16 spelare kvar av ursprungliga dryga 200 vid detta tillfälle i en TRE DOLLAR FREEZEOUT :mrgreen: , hittar QJ klöver på knappen, synstationen till bigstack limpar, jag tar syn, sb kompletterar och BB checkar so far so good. Floppen landar A-3-2 med 2 klöver bigstacken betar ut, jag synar bakom varpå BB pushar. Är detta en enkel fold, lätt syn eller hur resonerar man? För inte skulle jag vikt preflop? skulle jag pushat pre? Med i beräkningarna bör även finnas att det var rätt brant struktur i priserna, ända fram till typ 8e plats gav nog inte mer än 5 ggr buy-in så jag tänkte lite i banorna att antingen kommer jag in på finalbordet med en skön stack eller ingen stack alls. Behöver kanske inte ens nämna att jag synade in mig och missade mitt drag MEN vad jag undrar är om jag gjorde rätt och kan lägga mig med hedern i behåll eller om jag ska sova med dumstruten på?

 

TOURNAMENT $600 NL Holdem buy-in: $3.30

800/1600, ante: 160

 

Button: seat 4

Players in round: 7

Seat 7: REIDPOKER_PL (17197)

Seat 8: PALUMBERO (38234)

Seat 9: marmans (9368)

Seat 10: thanthan23 (11058)

Seat 1: sergyul011 (81026)

Seat 2: Txuk (17129)

Seat 4: Porrrpappan (25184)

 

 

sergyul011 calls 1600

Porrrpappan calls 1600

REIDPOKER_PL calls 800

PALUMBERO checks

 

--- Dealing flop [3c, Ah, 2c]

REIDPOKER_PL checks

PALUMBERO checks

sergyul011 bets 4800

Porrrpappan calls 4800

REIDPOKER_PL raises 15437 to 15437 [all in]

PALUMBERO folds

sergyul011 calls 10637

Porrrpappan KÖTTAR ALL IN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Esset stör mig en aning då chansen att vi även har överkort som outs minskas, då är det instacall för min del, eller varför inte pusha själva?

Pushen känns som ett move med ett drag eller två av SB, så jag pushar nog in resten även då:) Synstationen synar ju även han så extra marker i potten är ju aldrig fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror vi ska räkna med att nästan alltid bara ha färgouts i denna spot, så tror du att bigstacken kommer vara med ska du vara med.

 

Ser nu att du glömt nämna att bigstack redan synat, då är det i min bok instasyn, vi har odds att syna såvida inte vi hamnat i en riktig setup.

 

INSTADEG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror vi ska räkna med att nästan alltid bara ha färgouts i denna spot, så tror du att bigstacken kommer vara med ska du vara med.

 

Ser nu att du glömt nämna att bigstack redan synat, då är det i min bok instasyn, vi har odds att syna såvida inte vi hamnat i en riktig setup.

 

INSTADEG

 

Det är väl inte helt osannolikt att någon av motståndaren har Ax i klöver men självklart måste hero gå allin i sista läget. Sedan tycker jag ju i och för sig att både fold/raise är bättre preflop och både fold/all-in är bättre i förstaläget på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte helt osannolikt att någon av motståndaren har Ax i klöver men självklart måste hero gå allin i sista läget. Sedan tycker jag ju i och för sig att både fold/raise är bättre preflop och både fold/all-in är bättre i förstaläget på floppen.

 

Overkill att raisa sig commitad pre då vi får se en billig flopp om vi vill.

Sen kan vi ju inte tro att vi leder på flopp, utan vi drar och vi drar till seminöten varför vi ska tänka att om vi vill gambla om turren bör vi göra det mot så många som möjligt.

 

Jag tycker man kan förespråka fold eller syn pre, men sen spelar vi den korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Overkill att raisa sig commitad pre då vi får se en billig flopp om vi vill.

Sen kan vi ju inte tro att vi leder på flopp, utan vi drar och vi drar till seminöten varför vi ska tänka att om vi vill gambla om turren bör vi göra det mot så många som möjligt.

 

Jag tycker man kan förespråka fold eller syn pre, men sen spelar vi den korrekt.

 

Jag tänkte iofs all-in preflop eller fold, men det skrev jag tydligen inte. Hero har cirka 15BB kvar, för lite tycker jag för att syna in sig som andra person, men du har säkert rätt i att det är bättre att syna preflop än standardhöja (till 3.5BB eller så).

 

Som jag ser det med syn postflop är att vi lagt in en stor del av stacken och om färgen inte träffar på turn, så är det inte kul om de andra bettar. Sedan om färgen träffar är det inte säkert att man får betalt, så jag står fast vid att fold/all-in är bättre än syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...